Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaatto-horror edition. Eli tähän alle kokemuksia kauhujouluista!

Vierailija
21.12.2019 |

- Pukki oksensi eteiseen eikä ollut pysyä pystyssä. Tuttu pukki, ei mikään vuokrattu kuka lie eikä ollut kännissä vaan migreeni iski mutta koetti vetää keikan läpi. - Mies katkaisi koipensa hakiessaan kuusta metsästä, oli epävarmaa missä oli sillä appukon metsä on laaja ja oli pimeää. Appi, miehen veli ja veljen tyttöystävä tarpoivat taskulamput kourissa pimeäsä metsässä huutelemassa, minä purin kotona kynsiä ja koetin salata lapsilta miten hermona olin. No mies löytyi ja pääsi sairaalaan, mutta oli aattona kipsattu ja äreä.

Teidän vuoronne

Kommentit (553)

Vierailija
441/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä joulu vetää voiton. Synnytin 21.12. keskosen, synnytyskin oma tarinansa kun meinasi syntyä kotiin, mentiin ambulanssilla pillit päällä ja oli vaara että istukka on kohdunsuulla. No, selvittiin kuitenkin minä ja lapsi, joka keskosuuteen nähden voi erittäin hyvin ja kotiuduttiin 23.12. Jo!!

Olin onneksi ostanut isompien lasten ja miehen Lahjat etukäteen. Ruoasta oli tehty listat ja sen mukaan tosi, tosi tarkka kauppalista. Siivouksista ei niin väliä, tarkoitus oli tehdä normaali viikkosiivous ja pestä sauna.

Sairaalasta tultaessa mies vasta autossa huomasi sanoa, että suuri osa jouluruoasta ostamatta ja Ai niin, mitään ruokaa ei ole kaapeissa sille päivälle. Siitä sitten hyppäsin äkkiä kauppaan (pää sekaisin synnytyksestä ja anemiasta) ostamaan loput ruoat ja itselleni pakastepizzaa. Mies odottaa autossa vauvan kanssa ja hoputtaa. Lapat hikisenä, tukka takussa ja miehen tuomissa Reinoissa +likaisissa collareissa ruokaa säkkeihin ja saat ne hinattua autolle. Mies tuskailee, kun hidasta.

No kotiin, vauvaa syöttämään, isommat lapset ovat ikävöineet, kämppä kaaoksessa, tiskiä pöydät täynnä, vessa kuorrutettu jollain...? Vauvalle ei mitään vielä valmiina, joten äkkiä kaivamaan esille edes joku pieni vaate ja harso.

Siivosin ja laitoin ruokia aattoa varten vielä 3 aamuyöllä. Sinänsä joulu ei ole mulle pakkomielle, mutta lapset... Välillä toki syötin ja hoidin vauvaa (2h syöttövälit). Aattona ylös ja aatto menikin melkein kivasti.

Illalla sitten miestä kiukutti, pilasi toiminnallaan illan aikataulut niin että Lahjat jaettiin klo 22. Siinä vaiheessa olin jo ihan sippi ja unohdin ottaa kuvia (no joo ja olivat aloittaneet jakamisen ennen kuin pääsin saunasta). Kun lapset viimein nukkuivat, mies veti kännit. Sammui keittiön pöytään ja olikin krapulassa koko joulupäivän. Mikä ihana aloitus kuopuksen vauva-arkeen 😐

Arvatkaa muuten sainko joululahjoja...? Haa, sain kun olin paketoinut itselleni edellisenä päivänä ostamani Lidlin joulukalsarit. Itsehän toki ostin miehellekin ajatuksella ❤️ muutaman kivan paketin.

Joo ei, mikään ei enää yllätä. Vaadinkohan liikaa, että olisi voinut olla paremminkin?

Juuri synnyttäneenä saunaan?🙄

Myös miehen sammuminen oli turhan raffi, ehkä nukahtaminen olisi ollut parempi.

Vierailija
442/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että jotkut pystyvät kertomaan noita lapsuuden kauheusjouluja.

Itse en vielä kykene palaamaan jouluihin suhteemme alkuaikoina. En vaan pysty. Tämä ketju on monille viihdettä, näille kokijoille joulu on ollut yhtä tuskaa.

Toivon kaikille hyviä jouluja jatkossa!! 💖

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isänäi huusi että "Hyvin Ville veti pukkishown!" Onneksi lapset olivat keskittyneet lahjoihinsa.

Mä huusin vahingossa tänä jouluna laivalla kun pukki jakoi lahjoja, kymmenien lasten kuullen: " Risto, mä näen sun lahjan! " Tonttu oli ojentamassa pukille minun paketoimaani lahjaa jonka tunnistin kaukaa. Tajusin heti mokanneeni ja häpesin. Lapseni oli kiukutellut väsyneenä ja oltiin monta kertaa oltu luovuttamassa odottamisen suhteen. Päiväunet jäi väliin ja se alkoi näkyä. Virhearvio tuli tehtyä kun en tajunnut kuinka myöhään pukki lahjat jakaa.

Onneks siellä oli meteliä. Olin itsekin jo liian väsynyt.

Vierailija
444/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla näköjään alkoa kuluu vähän liikaa.

Itse innostuin yksi joulu 19 vuotiaana juomaan joulupöydästä yli pullon punaviiniä, isosiskoni innoittamana. Hiprakassa käkätettiin, ja vanhin siskomme jaksaa vieläkin valittaa kuinka pilasimme hänen joulunsa vuonna 2009.

Meillä ei yleensä ole alkoholitarjoilua, ehkä 2 pulloa punaviiniä 8 hengelle, mutta tuona jouluna kaikki toivat firmojen lahjuksia, ja lisäksi oli montaa sorttia viiniglögejä.

Samaisena jouluna pidettiin jatkot vanhempien saunalla jonne kutsuttiin naapurin mökin pojat mukaan, sisko ei tätä osuutta onneksi tiedä, sillä saunakin on hänelle pyhä 😁

Vierailija
445/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen itse joulufasisti. Ahdistaa sotku, huonosti laitetut jouluvalot tai jos kalatiskin sijaan joku urpo tuo vakuumipakattua graavia...

Jos joku unohtaa tuoda lupaamansa asian se Ärsyttää Paljon..

Tai jos mies ja lapset sotkee eivätkä auta, tai jos auttavat niin tekevät sen hutiloiden joka on pahempi kuin laiskottelu.

Onneksi me on vietetty useampi joulu toisen vanhemmilla tai vuokramökillä niin en kauhean montaa kertaa kiukustu.

Ei ole mitään diagnoosia, mies tosin on yrittänyt kaupata kaikkea jakomielitaudista maanisdepressioon.

Täytynee yrittää ensi jouluna vähän hengittää.

Minä olen se joka sai lapsena täydelliset joulut, ehkä kaikki on lähtöisin sieltä. Inhoan siivoamista, mutta jouluna on pakko olla siistiä! Vaikka jouluni olivat idyllisiä myös äitini raivosi siivotessa. Niin me raukat malliopimme.

Pilaako sinun seuraavan täydellisen joulusi tieto siitä, että se kalatiskin graavilohi on just sitä samaa vakuumipakattua kuin hyllyssäkin? Samat firmat, vähän isommat pakkaukset vaan, joista se lohi tiskiin lapataan...

Odotinkin tätä vastausta. Fakta on se, että kalatiskillä on tuoreampaa kalaa ja nostopäivä on tiedettävä. Tänä jouluna veli vastasi graavista: 60cm vakuumissa makaavaa oranssia mautonta vetelystä. En sanonut mitään, hillitsin itseni, sillä itselleni oli käärö jääkaapissa 😁

Olet nyt vähän naiivi. Mutta se sopii joulun henkeen. T: vakuumipaketteja tiskiin aukonut

Mistä makuero sitten johtuu?

Uskoasioita..... niistä on vaikea kiistellä.

Vierailija
446/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki kalatiskin kalat näistä paketeista revittyjä? Sitten myydään kalliimmalla kuin se 12e rainbown paketissa oleva lohi? Eli se josta se on juuri avattu, nyt hinta vaan on 24,40?

Törkeää 🤔😺

Tuorekala ja lämminsavukala tulevat joka päivä irtotavarana, mutta kylmäsavut ja graavit ovat vakuumitavaraa, ainakin meillä. Tuoreudesta ja merkinnöistä pidetään kyllä erittäin tarkasti huolta, siitä nostan palvelutiskin porukalle hattua. Tosin tiedän ettei kaikissa paikoissa ole niin väliä kaikella. Valitettavasti. Tuore- ja lämminsavukalaa ei ikinä revitä vakuumista tiskiin.

Vierailija
447/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissajouluna, olimme saaneet muutamia kuukausia aiemmin esikoisemme, joka oli molempien sukujen ensimmäinen lapsenlapsi. Olimme päättäneet järjestää ensimmäistä kertaa joulun meillä kotona ja vielä niin, että tuoreet isovanhemmat oli kutsuttu. Tätä ennen olimme joka vuosi käyneet anoppilassa ja vanhempieni luona erikseen.

Oltaisiinpa arvattu, miten siinä tulisi käymään. Molemmat tuoreet mummit olivat yli-innostuneita esikoisestamme ja heillä meni keskenään sukset ristiin siitä, kumpi sai sylitellä vauvaa milläkin hetkellä. Sitten molemmat murjottivat, kun vauva alkoi hermostua liikaan huomioon ja otin hänet pois heiltä. Sitten käytiin sukujen välillä vääntöä siitä, mitä jouluruokia joulupöydässä saa olla, saako olohuoneen telkku olla päällä jouluaattona, kuuluuko alkoholi joulupöytään vai ei, jopa siitä millainen valaistus aterialla pitäisi olla. Lahjojen jaossa suvut kisasi siitä, kenen ostamista lahjoista vauva kiinnostui eniten, ja loppuillasta käytiin kummallista henkselien paukuttelukilpailua siitä, kummasta suvusta se ja tämä vauvan piirre tai nopeasti opittu taito on peritty.

Kun joulusta oltiin viimein selvitty, todettiin miehen kanssa yhdessä, ettei kokeilla joulua tällaisella kokoonpanolla enää ikinä. Tänä jouluna reissattiin taas vanhaan tapaan, molemmissa mummoloissa erikseen.

Vierailija
448/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä joulu vetää voiton. Synnytin 21.12. keskosen, synnytyskin oma tarinansa kun meinasi syntyä kotiin, mentiin ambulanssilla pillit päällä ja oli vaara että istukka on kohdunsuulla. No, selvittiin kuitenkin minä ja lapsi, joka keskosuuteen nähden voi erittäin hyvin ja kotiuduttiin 23.12. Jo!!

Olin onneksi ostanut isompien lasten ja miehen Lahjat etukäteen. Ruoasta oli tehty listat ja sen mukaan tosi, tosi tarkka kauppalista. Siivouksista ei niin väliä, tarkoitus oli tehdä normaali viikkosiivous ja pestä sauna.

Sairaalasta tultaessa mies vasta autossa huomasi sanoa, että suuri osa jouluruoasta ostamatta ja Ai niin, mitään ruokaa ei ole kaapeissa sille päivälle. Siitä sitten hyppäsin äkkiä kauppaan (pää sekaisin synnytyksestä ja anemiasta) ostamaan loput ruoat ja itselleni pakastepizzaa. Mies odottaa autossa vauvan kanssa ja hoputtaa. Lapat hikisenä, tukka takussa ja miehen tuomissa Reinoissa +likaisissa collareissa ruokaa säkkeihin ja saat ne hinattua autolle. Mies tuskailee, kun hidasta.

No kotiin, vauvaa syöttämään, isommat lapset ovat ikävöineet, kämppä kaaoksessa, tiskiä pöydät täynnä, vessa kuorrutettu jollain...? Vauvalle ei mitään vielä valmiina, joten äkkiä kaivamaan esille edes joku pieni vaate ja harso.

Siivosin ja laitoin ruokia aattoa varten vielä 3 aamuyöllä. Sinänsä joulu ei ole mulle pakkomielle, mutta lapset... Välillä toki syötin ja hoidin vauvaa (2h syöttövälit). Aattona ylös ja aatto menikin melkein kivasti.

Illalla sitten miestä kiukutti, pilasi toiminnallaan illan aikataulut niin että Lahjat jaettiin klo 22. Siinä vaiheessa olin jo ihan sippi ja unohdin ottaa kuvia (no joo ja olivat aloittaneet jakamisen ennen kuin pääsin saunasta). Kun lapset viimein nukkuivat, mies veti kännit. Sammui keittiön pöytään ja olikin krapulassa koko joulupäivän. Mikä ihana aloitus kuopuksen vauva-arkeen 😐

Arvatkaa muuten sainko joululahjoja...? Haa, sain kun olin paketoinut itselleni edellisenä päivänä ostamani Lidlin joulukalsarit. Itsehän toki ostin miehellekin ajatuksella ❤️ muutaman kivan paketin.

Joo ei, mikään ei enää yllätä. Vaadinkohan liikaa, että olisi voinut olla paremminkin?

Hyvin mahdollista siinä todellisuudessa, jossa keskosvauva kotiutetaan kahden päivän ikäisenä aneemisen äidin kanssa.

Vierailija
449/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mahdollista siinä todellisuudessa, jossa keskosvauva kotiutetaan kahden päivän ikäisenä aneemisen äidin kanssa.

Minulla oli laskettu aika 1.6, synnytinkin 28.4 mutta siitä huolimatta pääsimme jo kolmen päivän kuluttua kotiin. Vauvan kanssa, joka kaiken järjen mukaan oli keskonen!

Vierailija
450/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen itse joulufasisti. Ahdistaa sotku, huonosti laitetut jouluvalot tai jos kalatiskin sijaan joku urpo tuo vakuumipakattua graavia...

Jos joku unohtaa tuoda lupaamansa asian se Ärsyttää Paljon..

Tai jos mies ja lapset sotkee eivätkä auta, tai jos auttavat niin tekevät sen hutiloiden joka on pahempi kuin laiskottelu.

Onneksi me on vietetty useampi joulu toisen vanhemmilla tai vuokramökillä niin en kauhean montaa kertaa kiukustu.

Ei ole mitään diagnoosia, mies tosin on yrittänyt kaupata kaikkea jakomielitaudista maanisdepressioon.

Täytynee yrittää ensi jouluna vähän hengittää.

Minä olen se joka sai lapsena täydelliset joulut, ehkä kaikki on lähtöisin sieltä. Inhoan siivoamista, mutta jouluna on pakko olla siistiä! Vaikka jouluni olivat idyllisiä myös äitini raivosi siivotessa. Niin me raukat malliopimme.

Pilaako sinun seuraavan täydellisen joulusi tieto siitä, että se kalatiskin graavilohi on just sitä samaa vakuumipakattua kuin hyllyssäkin? Samat firmat, vähän isommat pakkaukset vaan, joista se lohi tiskiin lapataan...

Odotinkin tätä vastausta. Fakta on se, että kalatiskillä on tuoreampaa kalaa ja nostopäivä on tiedettävä. Tänä jouluna veli vastasi graavista: 60cm vakuumissa makaavaa oranssia mautonta vetelystä. En sanonut mitään, hillitsin itseni, sillä itselleni oli käärö jääkaapissa 😁

Olet nyt vähän naiivi. Mutta se sopii joulun henkeen. T: vakuumipaketteja tiskiin aukonut

Mistä makuero sitten johtuu?

Toiset ovat kosketuksissa ilman kanssa, toiset eivät. En toki väitä, että kaikki tiskitavara on (ollut) peräisin niistä vakuumeista, jotka uhkaavat jäädä hyllyyn, mutta ainakin siinä "paremmassa ruokakaupassa" (ison kaupungin kolme koota, ei enää olemassa) jossa aikanaan opin tiskin "kikat", kuten jauhelihan värjäämisen ja kalojen sumuttamisen, oli tapana vähentää hävikkiä juuri näin. Koska aina löytyy jengiä, joka uskoo saavansa parempaa. - En edes aloita broilerigrillin pesusta tai muista epäkohdista, jotka eivät johtuneet kikkailusta vaan ulkoistetusta, ennen kaikkea hyvin halvasta siivouksesta. En ole enää vuosiin ollut alalla, toivottavasti nykyään asiat ovat paremmin....kai?

Vierailija
451/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuja lomamökkejä. Eräänä joulu-aattona pakkanen laski -39 asteeseen ja yhden mökin suihku jäätyi. Putkimiehet olivat niin varattuja, etteivät ennättäneet meille.

No eipä hätää, vettä tuli kyllä vessaan, kylmää ja kuumaa.  Samoin keittiöön.

Lomalaiset tulivat sanomaan miten he nyt pääsevät saunan jälkeen peseytymään kun suihku oli jäässä.

Veimme heille pesuvateja (ämpäreitä mökissä jo oli ) ja  sanoimme että nyt pääsee pesulle. 

He katsoivat meitä epäuskoisina ja meidän  melkein piti näyttää miten peseydytään pesuvadin ja ämpärin avulla:Vettä  hanasta tai siitä pienestä bidee-suihkusta vettä astiaan ja siitä kumotaan sitten vettä yltympäriinsä kroppaa. 

Voi voi, miten hankalaksi tämä nyt meni, he huokailivat.  Kesällä rantasaunassa tuntuu sujuvan ihan hyvin tämä pesuvati + sankko huuhtelu

Tämä oli kai heidän joulu-painajaisensa.  

Ai niin! On vielä yksi juttu. Eräät mökissä joulunsa viettäneet toivat meille mökiltä hiljaisena saattona uunipellin. Kysyimme mikä siinä on vikana. Vaieten he osoittivat sormellaan. Ja kas, olihan siinä pellillä pari suolamurua ja pieni rasvapisara, kun edellinen asukas oli roiskauttanut kuumia ranskanpottuja leivinpaperin ohi .( Oli kiireinen vaihtopäivä ja peltihän se jäi näköjään tsekkaamati.)

Annoimme heille puhtaan uunipellin 

pahoitellen huolimattomuuttamme. 

Yhtä vakavina he läksivät talvi-iltaan paarustamaan pelti kainalossaan mökkiä kohti.  Mökkikirjaan he olivat jättäneet huomautuksensa.  Voi hitsin hitsi. Ei auttanut anteeksi pyyntömme. Heidän joulunsa oli pilalla. Mökkiläisistä saisi kyllä vaikka kokonaisen kirjan aikaan...mutta se ei kuulu tähän.

Varmaan hyvä bisnes.

Vierailija
452/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietimme joulupyhät kerran tätini luona, olin tuolloin 11 tai 12 vuotias. Kastelin siellä ensimmäisenä yönä sängyn, mistä tätini suuttui valtavasti. Hän haki kaupasta seuraavana päivänä vaippoja ja totesi että jos meinaan loput yöt nukkua sisällä niin niitä on käytettävä. Äitinikään ei puolustanut minua vaan oli tädin puolella, joten nukuin sitten jouluviikon vaipoissa itku silmässä.

Vierailija
453/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aina ollut jouluihminen ja tämä purkautunut stressinä sekä kiukutteluna ennen joulua tyyliin kukaan ei auta-  tehdään väärin ei saada auttaa. Kun olin 17 ja opiskelujen takia muuttanut pois, isä päättikin lähteä jouluksi veljensä kanssa ruotsinlaivalle! Ajatuksena  että "kun  Emmakaan ei enää asu kotona, niin onko ne perinteet niin tärkeitä".. tästä isän mokasta jouduin sitten minä kärsimään kun matkustin kotiin äidin seuraksi. Olin vielä kipeä, kuukautiset ja flunssa mutta  tuumin että nukun sitten kotona, olin autuaasti unohtanut millainen äidistä tulee kun aatto kyseessä.  Ensinnäkään äiti ei ehtinyt hakemaan, jouduin  surkeana kyhjöttämään 20 min bussipysäkillä. Äidin lämmin tervetuliaistoivotus oli "mitä sä siinä pärskit? " ja sitten jouduin  kattamaan pöytää. Kilin kellit mikä huuto kun erehdyin sanomaan etten voi kovin hyvin! Minulla oli kuumetta 39 mutta äidin suun tukkiakseni lähdin mukaan hautausmaalle  ja loppuillan kuuntelin miten haukkui miut ja isän vuorotellen. 

Vierailija
454/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuja lomamökkejä. Eräänä joulu-aattona pakkanen laski -39 asteeseen ja yhden mökin suihku jäätyi. Putkimiehet olivat niin varattuja, etteivät ennättäneet meille.

No eipä hätää, vettä tuli kyllä vessaan, kylmää ja kuumaa.  Samoin keittiöön.

Lomalaiset tulivat sanomaan miten he nyt pääsevät saunan jälkeen peseytymään kun suihku oli jäässä.

Veimme heille pesuvateja (ämpäreitä mökissä jo oli ) ja  sanoimme että nyt pääsee pesulle. 

He katsoivat meitä epäuskoisina ja meidän  melkein piti näyttää miten peseydytään pesuvadin ja ämpärin avulla:Vettä  hanasta tai siitä pienestä bidee-suihkusta vettä astiaan ja siitä kumotaan sitten vettä yltympäriinsä kroppaa. 

Voi voi, miten hankalaksi tämä nyt meni, he huokailivat.  Kesällä rantasaunassa tuntuu sujuvan ihan hyvin tämä pesuvati + sankko huuhtelu

Tämä oli kai heidän joulu-painajaisensa.  

Ai niin! On vielä yksi juttu. Eräät mökissä joulunsa viettäneet toivat meille mökiltä hiljaisena saattona uunipellin. Kysyimme mikä siinä on vikana. Vaieten he osoittivat sormellaan. Ja kas, olihan siinä pellillä pari suolamurua ja pieni rasvapisara, kun edellinen asukas oli roiskauttanut kuumia ranskanpottuja leivinpaperin ohi .( Oli kiireinen vaihtopäivä ja peltihän se jäi näköjään tsekkaamati.)

Annoimme heille puhtaan uunipellin 

pahoitellen huolimattomuuttamme. 

Yhtä vakavina he läksivät talvi-iltaan paarustamaan pelti kainalossaan mökkiä kohti.  Mökkikirjaan he olivat jättäneet huomautuksensa.  Voi hitsin hitsi. Ei auttanut anteeksi pyyntömme. Heidän joulunsa oli pilalla. Mökkiläisistä saisi kyllä vaikka kokonaisen kirjan aikaan...mutta se ei kuulu tähän.

Varmaan hyvä bisnes.

Tuonkin valitusverren kirjoittamisen aikana tuokin bisnesmies olisi voinut olla tekemässä työtään.

Vierailija
455/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietimme joulupyhät kerran tätini luona, olin tuolloin 11 tai 12 vuotias. Kastelin siellä ensimmäisenä yönä sängyn, mistä tätini suuttui valtavasti. Hän haki kaupasta seuraavana päivänä vaippoja ja totesi että jos meinaan loput yöt nukkua sisällä niin niitä on käytettävä. Äitinikään ei puolustanut minua vaan oli tädin puolella, joten nukuin sitten jouluviikon vaipoissa itku silmässä.

Tästä täi vielä noloin kohta pois, eli täti varmisti joka ilta että mulla varmasti oli ne vaipat jalassa. Vieläkin iskee häpeä kun muistelen asiaa

Vierailija
456/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan nöyryyttävää :( sait kuitenkin kai itse edes pukea ne vaipat päälle?

Vierailija
457/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalan nöyryyttävää :( sait kuitenkin kai itse edes pukea ne vaipat päälle?

Ne oli teippimallia, joten äitin piti auttaa niiden kanssa.

On kyllä pysäyttävä ketju, monella tuntuu olevan alkoholisteja ja narsisteja perheissään

Vierailija
458/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin rempattu vanhaa omakotitaloa ja ei ihan saatu remppaa jouluksi valmiiksi, myös esim. laatikko johon oli pakattu verhot, oli kateissa. Toinen lapsista oli ollut Joulun alla auto- onnettomuudessa ja toinen teloi kätensä aattona niin, että kävi terveyskeskuksessa ommeltavana. Ei nyt varsinaisesti mikään katastrofi, mutta hiukan ankea tunnelma.

Vierailija
459/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monilla näköjään alkoa kuluu vähän liikaa.

Itse innostuin yksi joulu 19 vuotiaana juomaan joulupöydästä yli pullon punaviiniä, isosiskoni innoittamana. Hiprakassa käkätettiin, ja vanhin siskomme jaksaa vieläkin valittaa kuinka pilasimme hänen joulunsa vuonna 2009.

Meillä ei yleensä ole alkoholitarjoilua, ehkä 2 pulloa punaviiniä 8 hengelle, mutta tuona jouluna kaikki toivat firmojen lahjuksia, ja lisäksi oli montaa sorttia viiniglögejä.

Samaisena jouluna pidettiin jatkot vanhempien saunalla jonne kutsuttiin naapurin mökin pojat mukaan, sisko ei tätä osuutta onneksi tiedä, sillä saunakin on hänelle pyhä 😁

Kun nainen pilaa toisten joulun alkoholilla, niin se onkin vain hauskaa.

Vierailija
460/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka saa-ta-nan tyhmä mies sulla on?

Miksi olet tehny lapsia sen kanssa?

Ja bonuksena, jos kotona ei ollut ruokaa kun tuli hakee sua sairaalasta niin miten se va-jak-ki olis ruokkinu lapset sinä päivänä?