Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaatto-horror edition. Eli tähän alle kokemuksia kauhujouluista!

Vierailija
21.12.2019 |

- Pukki oksensi eteiseen eikä ollut pysyä pystyssä. Tuttu pukki, ei mikään vuokrattu kuka lie eikä ollut kännissä vaan migreeni iski mutta koetti vetää keikan läpi. - Mies katkaisi koipensa hakiessaan kuusta metsästä, oli epävarmaa missä oli sillä appukon metsä on laaja ja oli pimeää. Appi, miehen veli ja veljen tyttöystävä tarpoivat taskulamput kourissa pimeäsä metsässä huutelemassa, minä purin kotona kynsiä ja koetin salata lapsilta miten hermona olin. No mies löytyi ja pääsi sairaalaan, mutta oli aattona kipsattu ja äreä.

Teidän vuoronne

Kommentit (553)

Vierailija
481/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lapsuuteni joulut olivat kauhujouluja, vaikka mitään kauhean traumaattista en olekaan kokenut. Isoäitini oli nimittäin hyvin ankara vanhanajan kasvattaja, jolla oli todella piintyneet käsitykset siitä, miten joulua vietetään. Pahinta oli loputtomiin kestävä jouluruokailu, jonka aikana lapset eivät saaneet osallistua keskusteluun ja kaikkia ruokia oli pakko ottaa. Olen oikeasti melko kaikkiruokainen, mutta lipeäkala, lanttulaatikko ja luumusoppa olivat minulle lapsuudessa vaikeita syödä. Muistan, kuinka istuin kutisevat juhlasukkahousut jalassa itkua ja oksennusta pidätellen mummon vahdatessa vieressä, että kaikki tulee syötyä. En edelleenkään ymmärrä pakkosyöttämisen kasvatuksellista tarkoitusta, enkä sitä, miksi lapset eivät saaneet nousta joulupöydästä aiemmin, varsinkaan kun lapset eivät saaneet edes puhua ruokailun aikana. Muutenkaan mitään lasten riehumista, käytännössä ihan tavanomaista leikkiäkään ei sallittu, eikä televisiosta saanut katsoa lastenohjelmia. Ihmettelin, kun luokkakaverit odottivat joulua ja puhuivat siitä innostuneeseen sävyyn. Minä luulin pitkään, että joulu on ankea juhla, jossa kuuluukin olla ikävää, samalla tavalla kuin vaikka hautajaiset.

Sinä et ilmeisesti ymmärrä lasten kasvatuksesta ja hyvistä tavoista muutenkaan kovin paljoa. Sinänsä sääli, kun sinulla on kuitenkin ollut hyvä mummo jolta olisit voinut oppia, mutta kovapäisenä et sitten oppinut.

Päätit sitten kirjoittaa toisenkin vastauksen viestiini, kun et saanut ensimmäiseen pakkosyöttämistä puolustelevaan viestiisi toivomaasi reaktiota. Nykyajan "vapaa kasvatus" on mennyt monessa perheessä liian pitkälle, mutta ei perinteinenkään malli, jos se tarkoittaa lasten tietentahtoista nujertamista ja nöyryyttämistä, ole tuottanut yhtään sen parempia tuloksia. Maailma on täynnä traumatisoituneita, vanhemmilleen katkeria vanhempien ikäluokkien edustajia. Tällaisia ovat myös kaikki isoäitini kolme lasta. Minä jouduin sietämään mummoa vain silloin tällöin, toinen vanhemmistani sisaruksineen eli koko lapsuutensa hänen kanssaan. Kenelläkään ei ole normaalia lämmintä suhdetta äitiinsä. Näkee, että he pelkäävät ja ehkä jopa inhoavat äitiään. Kaikilla on ollut myös elämässään ongelmia mielenterveyden tai ihmissuhteiden kanssa. Ankara kuri ei onnistunut tuottamaan edes niitä hyviä käytöstapoja. Pikemminkin päinvastoin. Sisaruksista kaksi selvästi kapinoi vielä keski-ikäisinä aikuisinakin käyttäytymällä monessa mielessä yhteiskunnan normien ja tavanomaisten käytöstapojen vastaisesti.

Vierailija
482/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen itse joulufasisti. Ahdistaa sotku, huonosti laitetut jouluvalot tai jos kalatiskin sijaan joku urpo tuo vakuumipakattua graavia...

Jos joku unohtaa tuoda lupaamansa asian se Ärsyttää Paljon..

Tai jos mies ja lapset sotkee eivätkä auta, tai jos auttavat niin tekevät sen hutiloiden joka on pahempi kuin laiskottelu.

Onneksi me on vietetty useampi joulu toisen vanhemmilla tai vuokramökillä niin en kauhean montaa kertaa kiukustu.

Ei ole mitään diagnoosia, mies tosin on yrittänyt kaupata kaikkea jakomielitaudista maanisdepressioon.

Täytynee yrittää ensi jouluna vähän hengittää.

Minä olen se joka sai lapsena täydelliset joulut, ehkä kaikki on lähtöisin sieltä. Inhoan siivoamista, mutta jouluna on pakko olla siistiä! Vaikka jouluni olivat idyllisiä myös äitini raivosi siivotessa. Niin me raukat malliopimme.

Pilaako sinun seuraavan täydellisen joulusi tieto siitä, että se kalatiskin graavilohi on just sitä samaa vakuumipakattua kuin hyllyssäkin? Samat firmat, vähän isommat pakkaukset vaan, joista se lohi tiskiin lapataan...

Odotinkin tätä vastausta. Fakta on se, että kalatiskillä on tuoreampaa kalaa ja nostopäivä on tiedettävä. Tänä jouluna veli vastasi graavista: 60cm vakuumissa makaavaa oranssia mautonta vetelystä. En sanonut mitään, hillitsin itseni, sillä itselleni oli käärö jääkaapissa 😁

Olet nyt vähän naiivi. Mutta se sopii joulun henkeen. T: vakuumipaketteja tiskiin aukonut

Mistä makuero sitten johtuu?

Toiset ovat kosketuksissa ilman kanssa, toiset eivät. En toki väitä, että kaikki tiskitavara on (ollut) peräisin niistä vakuumeista, jotka uhkaavat jäädä hyllyyn, mutta ainakin siinä "paremmassa ruokakaupassa" (ison kaupungin kolme koota, ei enää olemassa) jossa aikanaan opin tiskin "kikat", kuten jauhelihan värjäämisen ja kalojen sumuttamisen, oli tapana vähentää hävikkiä juuri näin. Koska aina löytyy jengiä, joka uskoo saavansa parempaa. - En edes aloita broilerigrillin pesusta tai muista epäkohdista, jotka eivät johtuneet kikkailusta vaan ulkoistetusta, ennen kaikkea hyvin halvasta siivouksesta. En ole enää vuosiin ollut alalla, toivottavasti nykyään asiat ovat paremmin....kai?

Eli tulet selittämään jotain muinaisia käytäntöjäsi samalla antaen ymmärtää että sama meininki jatkuu nykyäänkin, ainakin yhdessä kauppaketjussa? Taidat olla S:llä töissä?

Taidat olla myös tosi nuori etkä pelkästään lukutaidoton? Osta toki kalasi tiskistä, jos se tekee hyvän mielen. Eipä näytä mikään muuttuneen muinaisuudesta.

Ei tuo ole mikään argumentti eli vaadittaisi jotain todisteita siitä että sama jatkuu nykyäänkin ja suunnitelmallisesti kaikissa ryhmän kaupoissa sen sijaan että leimaat koko kaupparyhmittymän pelkällä mutulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen itse joulufasisti. Ahdistaa sotku, huonosti laitetut jouluvalot tai jos kalatiskin sijaan joku urpo tuo vakuumipakattua graavia...

Tai jos mies ja lapset sotkee eivätkä auta, tai jos auttavat niin tekevät sen hutiloiden joka on pahempi kuin laiskottelu.

Onneksi me on vietetty useampi joulu toisen vanhemmilla tai vuokramökillä niin en kauhean montaa kertaa kiukustu.

Ei ole mitään diagnoosia, mies tosin on yrittänyt kaupata kaikkea jakomielitaudista maanisdepressioon.

Minä olen se joka sai lapsena täydelliset joulut, ehkä kaikki on lähtöisin sieltä. Inhoan siivoamista, mutta jouluna on pakko olla siistiä! Vaikka jouluni olivat idyllisiä myös äitini raivosi siivotessa. Niin me raukat malliopimme.

Pilaako sinun seuraavan täydellisen joulusi tieto siitä, että se kalatiskin graavilohi on just sitä samaa vakuumipakattua kuin hyllyssäkin? Samat firmat, vähän isommat pakkaukset vaan, joista se lohi tiskiin lapataan...

Odotinkin tätä vastausta. Fakta on se, että kalatiskillä on tuoreampaa kalaa ja nostopäivä on tiedettävä. Tänä jouluna veli vastasi graavista: 60cm vakuumissa makaavaa oranssia mautonta vetelystä. En sanonut mitään, hillitsin itseni, sillä itselleni oli käärö jääkaapissa 😁

Olet nyt vähän naiivi. Mutta se sopii joulun henkeen. T: vakuumipaketteja tiskiin aukonut

Mistä makuero sitten johtuu?

Toiset ovat kosketuksissa ilman kanssa, toiset eivät. En toki väitä, että kaikki tiskitavara on (ollut) peräisin niistä vakuumeista, jotka uhkaavat jäädä hyllyyn, mutta ainakin siinä "paremmassa ruokakaupassa" (ison kaupungin kolme koota, ei enää olemassa) jossa aikanaan opin tiskin "kikat", kuten jauhelihan värjäämisen ja kalojen sumuttamisen, oli tapana vähentää hävikkiä juuri näin. Koska aina löytyy jengiä, joka uskoo saavansa parempaa. - En edes aloita broilerigrillin pesusta tai muista epäkohdista, jotka eivät johtuneet kikkailusta vaan ulkoistetusta, ennen kaikkea hyvin halvasta siivouksesta. En ole enää vuosiin ollut alalla, toivottavasti nykyään asiat ovat paremmin....kai?

Eli tulet selittämään jotain muinaisia käytäntöjäsi samalla antaen ymmärtää että sama meininki jatkuu nykyäänkin, ainakin yhdessä kauppaketjussa? Taidat olla S:llä töissä?

Taidat olla myös tosi nuori etkä pelkästään lukutaidoton? Osta toki kalasi tiskistä, jos se tekee hyvän mielen. Eipä näytä mikään muuttuneen muinaisuudesta.

Ei tuo ole mikään argumentti eli vaadittaisi jotain todisteita siitä että sama jatkuu nykyäänkin ja suunnitelmallisesti kaikissa ryhmän kaupoissa sen sijaan että leimaat koko kaupparyhmittymän pelkällä mutulla.

Jospa nyt vaivautuisit lukemaan muiden alalla työskentelevien/työskennelleiden kommentit aiheeseen liittyen. Oma kommenttini koski yhtä kauppaa, ja oli empiriaa. Hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
484/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä herkkutiskin myyjänä "Tavallista paremmassa ruokakaupassa", eli K-Supermarketissa ja kyllä meillä (ja myös muissa kaupoissa) tiskin kalliit irtograavit ja -kylmäsavusiivut on ihan myynnissä olleista vakuumipakkauksista avattuja😆 Ja vanhimmat paketit myydään ensin tiskiltä pois avattuna.

Siis haette hyllystä vanhenevat tuotteet, avaatte ja myytte kaupan parhaimmistona ja vielä kalliimpaan hintaan? Eikö tuo ole laitonta? Missä kaupungissa näin?

Onko myös katkarapuherkussa ne ravut joissa viimeinen käyttöpäivä lähenee...?

Mikä on laitonta, kun ei siellä tiskissä vanhaa tavaraa ole? Vaan ensin vanhentuvat myydään sieltä tiskistä pois. Näin toimitaan ihan joka paikassa jonka tunnen, hävikkiä saadaan näin pienenemään.

Meillä ei myydä vanhaa tiskistä, mutta tiedän marketteja, joissa kaupan oma jauheliha esimerkiksi on vanhaa pakattua jauhelihaa, joka on vedetty jauhelihakoneen läpi ja pakattu omaan pakkaukseen.

Ja sitten kun kalat ja jauhelihat eivät mene tiskistäkään kaupaksi, niin niistä tehdään oman keittiön herkkuja myytäväksi lämpötiskistä. Tämä siis tietenkin, jos tavaraa on tilattu liikaa eikä se ole mennyt kaupaksi.

Vierailija
485/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeissi selittääkin osan ostoksieni pahasta mausta.

Muistan vieläkin 2015 ostamani lohen s-marketista.. Oli siis raaka lohi, jonka maustoin ja laitoin uuniin. Aivan karmivan makuista!

Samoin lohiherkku, jossa siis graavia tai kylmäsavulohta kermaviili/smetana tms sekoituksessa, on ollut välillä luokattoman kuvottavaa. Harmaantuneita paloja. Jatkossa ostan vakuumipakattuja ja teen lohiherkkuni itse!

Eri on sitten kauppahallit tms jossa saat tarkat tiedot toimittajista.

Vierailija
486/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillank kokemastasi.

Vierailija
487/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni sai miniältään lahjan jota kehtas väittää omatekeleekseen, vaikka kaikki näki ettei tuo porosormi saa mitään aikaan ite. Kyllä naurettiin. On siinä miniällä pokkaa.

Eikös tekele tarkoita nimenomaan epäonnistunutta tuotosta? Eli miniä puhui totta ja te vielä nauroitte hänen osaamattomuudelleen?

Vierailija
488/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä herkkutiskin myyjänä "Tavallista paremmassa ruokakaupassa", eli K-Supermarketissa ja kyllä meillä (ja myös muissa kaupoissa) tiskin kalliit irtograavit ja -kylmäsavusiivut on ihan myynnissä olleista vakuumipakkauksista avattuja😆 Ja vanhimmat paketit myydään ensin tiskiltä pois avattuna.

Minä olen myös samassa ketjussa töissä ja meillä ei ikinä tehdä noin!!! Uskallan milloin vain ostaa oman työpaikkani tiskiltä mitä vaan koska tiedän että vanhaa ei myydä. Meidän kauppias saisi hitonmoisen slaagin jos joku työntekijöistä noin toimisi.

Vierailija
489/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös samassa ketjussa töissä ja meillä ei ikinä tehdä noin!!! Uskallan milloin vain ostaa oman työpaikkani tiskiltä mitä vaan koska tiedän että vanhaa ei myydä. Meidän kauppias saisi hitonmoisen slaagin jos joku työntekijöistä noin toimisi.

Kaipa tämä riippuu kaupasta ja sen kauppiaasta miten toimitaan. Toinen haluaa vain päästä tavarasta eroon ilman, että sitä pitäisi heittää roskiin ja toinen haluaa pitää periaatteen vuoksi vain tuoretta tavaraa avotiskillä.

T: Eri

Vierailija
490/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avotiski on muinaisjäänne, josta tulisi luopua.

Vierailija
491/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tämä riippuu kaupasta ja sen kauppiaasta miten toimitaan. Toinen haluaa vain päästä tavarasta eroon ilman, että sitä pitäisi heittää roskiin ja toinen haluaa pitää periaatteen vuoksi vain tuoretta tavaraa avotiskillä.

T: Eri

Silloin ne laputetaan punaisella eikä vedetä maksimivoittoa kusettamalla!!

Vierailija
492/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avotiskistä ei todellakaan pitäisi luopua, vaan se tulisi pitää laadukkaana tiskinä herkkusuille ja köyhempi väki voisi myös ostaa sieltä juhlaherkut.

Moinen asiakkaan aliarvioiminen on pöyristyttävää!

Minä tiedän oman kalakauppiaani, samoin lihakauppiaan. Täällä ne ovat suosittuja putiikkeja / yrittäjiä , eivät todellakaan valehtele.

Vierailija
493/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avotiski on muinaisjäänne, josta tulisi luopua.

Ai aina pitäisi ostaa (perhe)pakkauksissa ruokaa ja heittää puolet roskikseen? Avotiskiltä kun saa juuri haluamansa määrän tuotetta.

Vierailija
494/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun kalat ja jauhelihat eivät mene tiskistäkään kaupaksi, niin niistä tehdään oman keittiön herkkuja myytäväksi lämpötiskistä. Tämä siis tietenkin, jos tavaraa on tilattu liikaa eikä se ole mennyt kaupaksi.[/quote]

Vierailija
495/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun kalat ja jauhelihat eivät mene tiskistäkään kaupaksi, niin niistä tehdään oman keittiön herkkuja myytäväksi lämpötiskistä. Tämä siis tietenkin, jos tavaraa on tilattu liikaa eikä se ole mennyt kaupaksi.

Olen useammassa kaupassa ja nimenomaan kauppiaan ohjeistuksesta tuoreuttanut jauhelihaa sekoittamalla uudemman joukkoon, värjännyt harmahtavaa lihaa ja laittanut vakuumilohta tiskiin. On kohtuullista, että hinta nousee Siihen käytetyn työajan vuoksi. Lämpimiin ruokiin käytettiin kaikkein vanhimmat ja suolalla ja mausteilla maku saatiin piiloon. Kauppakasseihin pakattiin päiväykseltään vanhenevia kun tiedettiin, ettäne menee mummoille.

Vierailija
496/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa jo ne kalat ja siirrytään takaisin karmiviin Jouluihin!

Vierailija
497/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen useammassa kaupassa ja nimenomaan kauppiaan ohjeistuksesta tuoreuttanut jauhelihaa sekoittamalla uudemman joukkoon, värjännyt harmahtavaa lihaa ja laittanut vakuumilohta tiskiin. On kohtuullista, että hinta nousee Siihen käytetyn työajan vuoksi. Lämpimiin ruokiin käytettiin kaikkein vanhimmat ja suolalla ja mausteilla maku saatiin piiloon. Kauppakasseihin pakattiin päiväykseltään vanhenevia kun tiedettiin, ettäne menee mummoille.

Sinä senkin tonttu the hölösuu!!

Töihin ei ole tulemista.

T. Kauppias

Vierailija
498/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tehdään meidänkin K-Kaupassa kauppiaan käskystä... voi kun asiakkaat tietäisi. "Naudan" paistijauhelihassa on vanhat keittolihapalat ja päiväysvanhat kasslerpalat jauhettuna. Grilliin laitetataan kaikki vanha päiväyskärrystä, mikä vaan sopii grillattavaksi eli esim. marinoidut broilerinpihvit, hornet-siivet ym. Vähän vaan marinadia päälle. Vanhasta jauhelihasta tehdään ruokamestarin lihapullia, ym. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Terveystarkastaja käy välillä, mutta ilmouttaa aina etukäteen vierailustaan. Voi kun asiakkaat tietäisivät kaikki jutut mitä noilla herkkutiskeillä ainakin Keskolla myydään...

Vierailija
499/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tehdään meidänkin K-Kaupassa kauppiaan käskystä... voi kun asiakkaat tietäisi. "Naudan" paistijauhelihassa on vanhat keittolihapalat ja päiväysvanhat kasslerpalat jauhettuna. Grilliin laitetataan kaikki vanha päiväyskärrystä, mikä vaan sopii grillattavaksi eli esim. marinoidut broilerinpihvit, hornet-siivet ym. Vähän vaan marinadia päälle. Vanhasta jauhelihasta tehdään ruokamestarin lihapullia, ym. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Terveystarkastaja käy välillä, mutta ilmouttaa aina etukäteen vierailustaan. Voi kun asiakkaat tietäisivät kaikki jutut mitä noilla herkkutiskeillä ainakin Keskolla myydään...

Aivan samanlaista on meidän S marketissakin. Kauppias hoitaa homman, siis rikastumisen.

Vierailija
500/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjimpana joulumuistona mielessäni on eräs joulu, kun olin teini-ikäinen ja syönyt iltaan mennessä rasiallisen tuliaiseksi/lahjaksi saamiani suklaakonvehteja. Minulle iski jonkin aikaa tuosta huono olo, ja aloin oksentaa. Tiesin itse, ettei kyse ollut "suklaan ahmimisesta aiheutuneesta olosta", vaikka äitini kertoi "varmana tietona" sukulaisille näin. Kuulostaa varmasti todella vähäiseltä, mutta siihen jotenkin kulminoitui äitini tapa vähätellä minua. Myöhemmin sitten alkoi muukin väki voida huonosti, ja ilmeni kyseessä olevan norovirus. Ei pahoitellut äitini silläkään kertaa vähättelyäni.