Yläetuhampaisiin ilmestynyt pienet tummat laikut
Kahteen etuylähampaaseen yhtäkkiä ilmestynyt molempiin pienet tummat laikut. Ei ienrajaan lähelle, vaan alemmas, lähes hampaiden kärkeen.
Hammaslääkäriin soitin ajanvarausta ja laittoivat jonoon, ja ilmoittivat samalla että vuoden mittaiset jonot suunnilleen.
Yksityisille ei huvittaisi yhtään mennä, kun on niin kallista.
Onko täällä kellään ideaa mitä nuo tummat laikut voisivat olla? Minulla on vähän kellertävät hampaat ja hammaskiveä aina kun olen käynyt suuhygienistillä.
Kommentit (15)
Kiillevauriot, jotka värjääntyneet kun kiille ei suojaa?
Varmaan voisi olla, kun ei ole missään loistokunnossa hampaat... Lievää eroosiotakin, viimeksi hammaslääkäri sanoi... Työkaveri pari kuukautta sitten kehui, että kookosöljyn purskuttelu suussa vaalentanut hänen hampaitaan. Aloitin sitten myös välillä tekemään tätä. Voiskohan siitä johtua nuo laikut, että onko se kookosöljy nyt ollutkin sitten huono juttu. :'D pitänee lopettaa käyttö..
Vaihtoehtoja on monia ja tässä vain yksi niistä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4085640/rautalaakkeen-aiheuttamat-varja…
Ei ne kookosöljystä kyllä ole tulleet. Veikkaan että kiilteet on lähteneet. Ne pitää paikata (jos voi) ja/tai pinnoittaa. Pinnoitusta et varmaan saa julkiselta.
Vaihtoehtoja on tosiaan monia, ja laikkuja näkemättä on vaikea sanoa, mutta ei ne välttämättä mitään isompia vaurioita ole. Minulla tuli vihreästä teestä omituiset laikut nimenomaan yläetuhampaisiin. Lähtivät hammaslääkärissä ihan puhdistamalla tai hiomalla tai mitä ne siellä nyt tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoja on monia ja tässä vain yksi niistä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4085640/rautalaakkeen-aiheuttamat-varja…
Hei tämä oli hyvä! En edes ajatellut. Olen siis viimeisen parin kk ajan myös ottanut sellaista nestemäistä rautavalmistetta silloin tällöin. En edes mokomaa asiaa ajatellut. Voisikohan olla siitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyneet, ei ilmestynyt!
Huoh taas. Etkö nyt sitten ymmärtänyt, kun joku sanamuoto ei ollut oikeen? Mene oppilailles pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kookosöljystä kyllä ole tulleet. Veikkaan että kiilteet on lähteneet. Ne pitää paikata (jos voi) ja/tai pinnoittaa. Pinnoitusta et varmaan saa julkiselta.
Miten pinnoitus tehdään? Säästyykö omat hampaat vai hiotaanko niitä?
Värin saat pois kun rapsutat nuppineulalla
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää kommentoida tällaista, vieläpä huutomerkillä höystettynä? Ottaako näin paljon kupoliin, että pitää huutaa? Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kielestä huomauttajia, jotka eivät osaa kieltä. Tässä otsikossa sanoilla "ilmestynyt" ja "ilmestyneet" on kaksi eri tarkoitusta.
Hampaisiin ilmestynyt laikut
Tämä on uutismainen ilmaus. Kuten "Autoista varastettu renkaat".
Hampaisiin ilmestyneet laikut
Tämä on viittaus jälkiin hampaissa. Kuten "Autoista varastetut renkaat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pinnoitus tehdään? Säästyykö omat hampaat vai hiotaanko niitä?
Onko kokemusta pinnoituksesta ja miten se tehdään?
(Ja paljonko maksaa?)
Kiilteet lähtenyt. Mulle kävi noin kun lensin naamalleni ja hampaat päin jäätikköä. Kun hampaista kuluu kiilteet, tulee se tummempi laikku. Mulla jotenkin ihmeessä hammaslääkäri sai ne aikanaan näyttämään valkoisilta, mutta ajan kanssa on taas tullut esiin.