Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaatto-horror edition. Eli tähän alle kokemuksia kauhujouluista!

Vierailija
21.12.2019 |

- Pukki oksensi eteiseen eikä ollut pysyä pystyssä. Tuttu pukki, ei mikään vuokrattu kuka lie eikä ollut kännissä vaan migreeni iski mutta koetti vetää keikan läpi. - Mies katkaisi koipensa hakiessaan kuusta metsästä, oli epävarmaa missä oli sillä appukon metsä on laaja ja oli pimeää. Appi, miehen veli ja veljen tyttöystävä tarpoivat taskulamput kourissa pimeäsä metsässä huutelemassa, minä purin kotona kynsiä ja koetin salata lapsilta miten hermona olin. No mies löytyi ja pääsi sairaalaan, mutta oli aattona kipsattu ja äreä.

Teidän vuoronne

Kommentit (553)

Vierailija
461/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hamppu olisi laillista 90% näistäkin olisi jäänyt tapahtumatta.

Vierailija
462/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietimme joulupyhät kerran tätini luona, olin tuolloin 11 tai 12 vuotias. Kastelin siellä ensimmäisenä yönä sängyn, mistä tätini suuttui valtavasti. Hän haki kaupasta seuraavana päivänä vaippoja ja totesi että jos meinaan loput yöt nukkua sisällä niin niitä on käytettävä. Äitinikään ei puolustanut minua vaan oli tädin puolella, joten nukuin sitten jouluviikon vaipoissa itku silmässä.

Ikävää, mutta sänkyyn pissivä lapsi kuuluu yökylässä vaippoihin. Äitisi olisi pitänyt varata sinulle vaipat mukaan, niin olisit välttynyt nöyryytykseltä. Tädiltäsi tuo oli toki tökerösti toimittu, mutta vaipat tulivat kyllä sinulle tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietimme joulupyhät kerran tätini luona, olin tuolloin 11 tai 12 vuotias. Kastelin siellä ensimmäisenä yönä sängyn, mistä tätini suuttui valtavasti. Hän haki kaupasta seuraavana päivänä vaippoja ja totesi että jos meinaan loput yöt nukkua sisällä niin niitä on käytettävä. Äitinikään ei puolustanut minua vaan oli tädin puolella, joten nukuin sitten jouluviikon vaipoissa itku silmässä.

Ikävää, mutta sänkyyn pissivä lapsi kuuluu yökylässä vaippoihin. Äitisi olisi pitänyt varata sinulle vaipat mukaan, niin olisit välttynyt nöyryytykseltä. Tädiltäsi tuo oli toki tökerösti toimittu, mutta vaipat tulivat kyllä sinulle tarpeeseen.

Yhden satunnaisen vahingon takia ei laiteta varhaisteinille viikoksi teippivaippoja ja pyydetä esittelemään vielä tädillekin niitä.

Vierailija
464/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippojen sijaan voi laittaa lakanan alle vaikka muovia tai peiton tai lakanan suojuksen. Todella kamalaa käytöstä tädiltä. Toivon ettei hänellä ole lapsia.

Minulla ei ole kamalia jouluja. Kaikki on olleet hyviä. Yhtenä jouluna en saanut vanhemmiltani mitään lahjoja, he vain unohtivat. Se kirpaisi, onneksi oli kummit ja kaverit.

Vierailija
465/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen itse joulufasisti. Ahdistaa sotku, huonosti laitetut jouluvalot tai jos kalatiskin sijaan joku urpo tuo vakuumipakattua graavia...

Jos joku unohtaa tuoda lupaamansa asian se Ärsyttää Paljon..

Tai jos mies ja lapset sotkee eivätkä auta, tai jos auttavat niin tekevät sen hutiloiden joka on pahempi kuin laiskottelu.

Onneksi me on vietetty useampi joulu toisen vanhemmilla tai vuokramökillä niin en kauhean montaa kertaa kiukustu.

Ei ole mitään diagnoosia, mies tosin on yrittänyt kaupata kaikkea jakomielitaudista maanisdepressioon.

Täytynee yrittää ensi jouluna vähän hengittää.

Minä olen se joka sai lapsena täydelliset joulut, ehkä kaikki on lähtöisin sieltä. Inhoan siivoamista, mutta jouluna on pakko olla siistiä! Vaikka jouluni olivat idyllisiä myös äitini raivosi siivotessa. Niin me raukat malliopimme.

Pilaako sinun seuraavan täydellisen joulusi tieto siitä, että se kalatiskin graavilohi on just sitä samaa vakuumipakattua kuin hyllyssäkin? Samat firmat, vähän isommat pakkaukset vaan, joista se lohi tiskiin lapataan...

Odotinkin tätä vastausta. Fakta on se, että kalatiskillä on tuoreampaa kalaa ja nostopäivä on tiedettävä. Tänä jouluna veli vastasi graavista: 60cm vakuumissa makaavaa oranssia mautonta vetelystä. En sanonut mitään, hillitsin itseni, sillä itselleni oli käärö jääkaapissa 😁

Olet nyt vähän naiivi. Mutta se sopii joulun henkeen. T: vakuumipaketteja tiskiin aukonut

Olen töissä herkkutiskin myyjänä "Tavallista paremmassa ruokakaupassa", eli K-Supermarketissa ja kyllä meillä (ja myös muissa kaupoissa) tiskin kalliit irtograavit ja -kylmäsavusiivut on ihan myynnissä olleista vakuumipakkauksista avattuja😆 Ja vanhimmat paketit myydään ensin tiskiltä pois avattuna.

Vierailija
466/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sänkyyn pissivän 11-vuotiaan sänkyyn kuuluu muovitettu frotee. Nöyryytys ei kuulu minkään ikäiselle.

Vierailija
467/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että olen itse joulufasisti. Ahdistaa sotku, huonosti laitetut jouluvalot tai jos kalatiskin sijaan joku urpo tuo vakuumipakattua graavia...

Tai jos mies ja lapset sotkee eivätkä auta, tai jos auttavat niin tekevät sen hutiloiden joka on pahempi kuin laiskottelu.

Onneksi me on vietetty useampi joulu toisen vanhemmilla tai vuokramökillä niin en kauhean montaa kertaa kiukustu.

Ei ole mitään diagnoosia, mies tosin on yrittänyt kaupata kaikkea jakomielitaudista maanisdepressioon.

Minä olen se joka sai lapsena täydelliset joulut, ehkä kaikki on lähtöisin sieltä. Inhoan siivoamista, mutta jouluna on pakko olla siistiä! Vaikka jouluni olivat idyllisiä myös äitini raivosi siivotessa. Niin me raukat malliopimme.

Pilaako sinun seuraavan täydellisen joulusi tieto siitä, että se kalatiskin graavilohi on just sitä samaa vakuumipakattua kuin hyllyssäkin? Samat firmat, vähän isommat pakkaukset vaan, joista se lohi tiskiin lapataan...

Odotinkin tätä vastausta. Fakta on se, että kalatiskillä on tuoreampaa kalaa ja nostopäivä on tiedettävä. Tänä jouluna veli vastasi graavista: 60cm vakuumissa makaavaa oranssia mautonta vetelystä. En sanonut mitään, hillitsin itseni, sillä itselleni oli käärö jääkaapissa 😁

Olet nyt vähän naiivi. Mutta se sopii joulun henkeen. T: vakuumipaketteja tiskiin aukonut

Olen töissä herkkutiskin myyjänä "Tavallista paremmassa ruokakaupassa", eli K-Supermarketissa ja kyllä meillä (ja myös muissa kaupoissa) tiskin kalliit irtograavit ja -kylmäsavusiivut on ihan myynnissä olleista vakuumipakkauksista avattuja😆 Ja vanhimmat paketit myydään ensin tiskiltä pois avattuna.

Siis haette hyllystä vanhenevat tuotteet, avaatte ja myytte kaupan parhaimmistona ja vielä kalliimpaan hintaan? Eikö tuo ole laitonta? Missä kaupungissa näin?

Onko myös katkarapuherkussa ne ravut joissa viimeinen käyttöpäivä lähenee...?

Vierailija
468/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni sai miniältään lahjan jota kehtas väittää omatekeleekseen, vaikka kaikki näki ettei tuo porosormi saa mitään aikaan ite. Kyllä naurettiin. On siinä miniällä pokkaa.

Toivon todella että tämä oli provo! Tulee mieleen anoppi, jonka mielestä "yritän olla heitä parempi" kun vein lahjaksi suomalaista käsityötä: lasienkelin ja torilla puhalletun lasipallon, enkä edes väittänyt tehneeni niitä itse. Mistä ihmeestä tulee tuollainen viha jotakin ihmistä kohtaan? Minäkään en ole tehnyt anopille mitään, mutta hänen mielestään ajattelen heitä roskasakiksi.

Seuraavan joulun vietän yksin jossain pohjoisessa mökillä, otan mukaan vain kirjoja, juustoja ja suklaata. Puhelimen korvaan jouluradiolla. Ihmiset ovat kauheita.

Alemmuudentunteen aiheuttamaa defenssiä se on. Vika ei ole sinun päässäsi "riitaa".

Vierailija
469/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis haette hyllystä vanhenevat tuotteet, avaatte ja myytte kaupan parhaimmistona ja vielä kalliimpaan hintaan? Eikö tuo ole laitonta? Missä kaupungissa näin?

Jos vkp on vasta lähenemässä, tuote on käyttökelpoinen. Mitään laitonta ei tapahdu. Varmaan joka kaupungissa. Kenelle (paitsi tiskiuskovaisille) tämä on uusi asia?

Vierailija
470/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sänkyyn pissivän 11-vuotiaan sänkyyn kuuluu muovitettu frotee. Nöyryytys ei kuulu minkään ikäiselle.

Vaippa on selvästi paras suoja yökasteluun, eikä lainkaan nöyryyttävä jos hoidetaan asiallisesti

Vierailija
471/553 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusi-/vaippapervo löysi tähänkin ketjuun, ja juttelee itsensä kanssa.

Vierailija
472/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi varastettiin!1 Kissa syttyi palamaan! Anoppi puristeli perseestä!!

Vierailija
473/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lapsuuteni joulut olivat kauhujouluja, vaikka mitään kauhean traumaattista en olekaan kokenut. Isoäitini oli nimittäin hyvin ankara vanhanajan kasvattaja, jolla oli todella piintyneet käsitykset siitä, miten joulua vietetään. Pahinta oli loputtomiin kestävä jouluruokailu, jonka aikana lapset eivät saaneet osallistua keskusteluun ja kaikkia ruokia oli pakko ottaa. Olen oikeasti melko kaikkiruokainen, mutta lipeäkala, lanttulaatikko ja luumusoppa olivat minulle lapsuudessa vaikeita syödä. Muistan, kuinka istuin kutisevat juhlasukkahousut jalassa itkua ja oksennusta pidätellen mummon vahdatessa vieressä, että kaikki tulee syötyä. En edelleenkään ymmärrä pakkosyöttämisen kasvatuksellista tarkoitusta, enkä sitä, miksi lapset eivät saaneet nousta joulupöydästä aiemmin, varsinkaan kun lapset eivät saaneet edes puhua ruokailun aikana. Muutenkaan mitään lasten riehumista, käytännössä ihan tavanomaista leikkiäkään ei sallittu, eikä televisiosta saanut katsoa lastenohjelmia. Ihmettelin, kun luokkakaverit odottivat joulua ja puhuivat siitä innostuneeseen sävyyn. Minä luulin pitkään, että joulu on ankea juhla, jossa kuuluukin olla ikävää, samalla tavalla kuin vaikka hautajaiset.

Sinä et ilmeisesti ymmärrä lasten kasvatuksesta ja hyvistä tavoista muutenkaan kovin paljoa. Sinänsä sääli, kun sinulla on kuitenkin ollut hyvä mummo jolta olisit voinut oppia, mutta kovapäisenä et sitten oppinut.

Vierailija
474/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on laitonta, kun ei siellä tiskissä vanhaa tavaraa ole? Vaan ensin vanhentuvat myydään sieltä tiskistä pois. Näin toimitaan ihan joka paikassa jonka tunnen, hävikkiä saadaan näin pienenemään.

Meillä ei myydä vanhaa tiskistä, mutta tiedän marketteja, joissa kaupan oma jauheliha esimerkiksi on vanhaa pakattua jauhelihaa, joka on vedetty jauhelihakoneen läpi ja pakattu omaan pakkaukseen.

Vierailija
475/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä joulu vetää voiton. Synnytin 21.12. keskosen, synnytyskin oma tarinansa kun meinasi syntyä kotiin, mentiin ambulanssilla pillit päällä ja oli vaara että istukka on kohdunsuulla. No, selvittiin kuitenkin minä ja lapsi, joka keskosuuteen nähden voi erittäin hyvin ja kotiuduttiin 23.12. Jo!!

Olin onneksi ostanut isompien lasten ja miehen Lahjat etukäteen. Ruoasta oli tehty listat ja sen mukaan tosi, tosi tarkka kauppalista. Siivouksista ei niin väliä, tarkoitus oli tehdä normaali viikkosiivous ja pestä sauna.

Sairaalasta tultaessa mies vasta autossa huomasi sanoa, että suuri osa jouluruoasta ostamatta ja Ai niin, mitään ruokaa ei ole kaapeissa sille päivälle. Siitä sitten hyppäsin äkkiä kauppaan (pää sekaisin synnytyksestä ja anemiasta) ostamaan loput ruoat ja itselleni pakastepizzaa. Mies odottaa autossa vauvan kanssa ja hoputtaa. Lapat hikisenä, tukka takussa ja miehen tuomissa Reinoissa +likaisissa collareissa ruokaa säkkeihin ja saat ne hinattua autolle. Mies tuskailee, kun hidasta.

No kotiin, vauvaa syöttämään, isommat lapset ovat ikävöineet, kämppä kaaoksessa, tiskiä pöydät täynnä, vessa kuorrutettu jollain...? Vauvalle ei mitään vielä valmiina, joten äkkiä kaivamaan esille edes joku pieni vaate ja harso.

Siivosin ja laitoin ruokia aattoa varten vielä 3 aamuyöllä. Sinänsä joulu ei ole mulle pakkomielle, mutta lapset... Välillä toki syötin ja hoidin vauvaa (2h syöttövälit). Aattona ylös ja aatto menikin melkein kivasti.

Illalla sitten miestä kiukutti, pilasi toiminnallaan illan aikataulut niin että Lahjat jaettiin klo 22. Siinä vaiheessa olin jo ihan sippi ja unohdin ottaa kuvia (no joo ja olivat aloittaneet jakamisen ennen kuin pääsin saunasta). Kun lapset viimein nukkuivat, mies veti kännit. Sammui keittiön pöytään ja olikin krapulassa koko joulupäivän. Mikä ihana aloitus kuopuksen vauva-arkeen 😐

Arvatkaa muuten sainko joululahjoja...? Haa, sain kun olin paketoinut itselleni edellisenä päivänä ostamani Lidlin joulukalsarit. Itsehän toki ostin miehellekin ajatuksella ❤️ muutaman kivan paketin.

Joo ei, mikään ei enää yllätä. Vaadinkohan liikaa, että olisi voinut olla paremminkin?

Älä puhu potaskaa. Yksikään keskonen ei kotiudu noin lyhyessä ajassa. Eikä sitä raahata autoissa ympäri kyliä.

Vierailija
476/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä joulu vetää voiton. Synnytin 21.12. keskosen, synnytyskin oma tarinansa kun meinasi syntyä kotiin, mentiin ambulanssilla pillit päällä ja oli vaara että istukka on kohdunsuulla. No, selvittiin kuitenkin minä ja lapsi, joka keskosuuteen nähden voi erittäin hyvin ja kotiuduttiin 23.12. Jo!!

Olin onneksi ostanut isompien lasten ja miehen Lahjat etukäteen. Ruoasta oli tehty listat ja sen mukaan tosi, tosi tarkka kauppalista. Siivouksista ei niin väliä, tarkoitus oli tehdä normaali viikkosiivous ja pestä sauna.

Sairaalasta tultaessa mies vasta autossa huomasi sanoa, että suuri osa jouluruoasta ostamatta ja Ai niin, mitään ruokaa ei ole kaapeissa sille päivälle. Siitä sitten hyppäsin äkkiä kauppaan (pää sekaisin synnytyksestä ja anemiasta) ostamaan loput ruoat ja itselleni pakastepizzaa. Mies odottaa autossa vauvan kanssa ja hoputtaa. Lapat hikisenä, tukka takussa ja miehen tuomissa Reinoissa +likaisissa collareissa ruokaa säkkeihin ja saat ne hinattua autolle. Mies tuskailee, kun hidasta.

No kotiin, vauvaa syöttämään, isommat lapset ovat ikävöineet, kämppä kaaoksessa, tiskiä pöydät täynnä, vessa kuorrutettu jollain...? Vauvalle ei mitään vielä valmiina, joten äkkiä kaivamaan esille edes joku pieni vaate ja harso.

Siivosin ja laitoin ruokia aattoa varten vielä 3 aamuyöllä. Sinänsä joulu ei ole mulle pakkomielle, mutta lapset... Välillä toki syötin ja hoidin vauvaa (2h syöttövälit). Aattona ylös ja aatto menikin melkein kivasti.

Illalla sitten miestä kiukutti, pilasi toiminnallaan illan aikataulut niin että Lahjat jaettiin klo 22. Siinä vaiheessa olin jo ihan sippi ja unohdin ottaa kuvia (no joo ja olivat aloittaneet jakamisen ennen kuin pääsin saunasta). Kun lapset viimein nukkuivat, mies veti kännit. Sammui keittiön pöytään ja olikin krapulassa koko joulupäivän. Mikä ihana aloitus kuopuksen vauva-arkeen 😐

Arvatkaa muuten sainko joululahjoja...? Haa, sain kun olin paketoinut itselleni edellisenä päivänä ostamani Lidlin joulukalsarit. Itsehän toki ostin miehellekin ajatuksella ❤️ muutaman kivan paketin.

Joo ei, mikään ei enää yllätä. Vaadinkohan liikaa, että olisi voinut olla paremminkin?

Jumalaare että olisin pöllyyttänyt ukkoni tossa tilanteessa! Olen itsekin kotiutunut keskosen kanssa yllättäen keskelle remonttia, joten tiedän kyllä mistä puhun.

Vierailija
477/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä makuero sitten johtuu?

Toiset ovat kosketuksissa ilman kanssa, toiset eivät. En toki väitä, että kaikki tiskitavara on (ollut) peräisin niistä vakuumeista, jotka uhkaavat jäädä hyllyyn, mutta ainakin siinä "paremmassa ruokakaupassa" (ison kaupungin kolme koota, ei enää olemassa) jossa aikanaan opin tiskin "kikat", kuten jauhelihan värjäämisen ja kalojen sumuttamisen, oli tapana vähentää hävikkiä juuri näin. Koska aina löytyy jengiä, joka uskoo saavansa parempaa. - En edes aloita broilerigrillin pesusta tai muista epäkohdista, jotka eivät johtuneet kikkailusta vaan ulkoistetusta, ennen kaikkea hyvin halvasta siivouksesta. En ole enää vuosiin ollut alalla, toivottavasti nykyään asiat ovat paremmin....kai?

Eli tulet selittämään jotain muinaisia käytäntöjäsi samalla antaen ymmärtää että sama meininki jatkuu nykyäänkin, ainakin yhdessä kauppaketjussa? Taidat olla S:llä töissä?

Vierailija
478/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanu s-ryhmän lihatiskistä pakasteesta sulatettua tavaraa. Luulin siihen saakka että liha siellä on tuoretta. Ja myyjä siis kertoi tämän ostohetkellä, siitä pisteet.

Vierailija
479/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämän langan pahimpia missään nimessä, mutta itselleni tosi kurja joulu. Sinänsä saan olla onnellinen että olen niin monta hyvää joulua voinut viettää.

Olen tosi jouluihminen. Koko meidän perhe rakastaa joulua. Jouluja valmistellaan pitkään, ja joulu vietetään rennosti yhdessä ollen, äiti ja me sisarukset ja kumppanit mukana. Ei pönötystä tai pakotusta, vaan aina on tosi helposti onnellinen ilmapiiri ja hauskaa yhdessä.

Yhtenä jouluna kumppani halusi viettää kanssani aattoillan kahdestaan. Päätin suostua, ehkä erilainen joulu olisi kiva. Lähdimme alkuillasta äitini luota siis kotiimme. Ilta oli ihan ok, tosin ikävöin perheen pariin. Otin silti positiivisen asenteen.

No, avopuolisoni sitten suuttui jostain. Järkytyin kun hän alkoi riitelemään aattoiltana. Tuntikausien raivoaminen, mököttäminen ja vessaan sulkeutuminen hänen osaltaan. Yritin vain sovitella että saataisiin joulurauha ja kiva aatto, no lopulta yöllä sovittiin riita mutta itkin itseni uneen.

Sinä iltana lupasin itselleni että vietän jatkossa kaikki joulut lapsuusperheeni kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Avopuoliso on tämän hyväksynyt kun kerroin hänelle miten tuo joulu oli elämäni hirvein. Nykyään vietetään mukavia jouluja lapsuusperheeni luona.

Vierailija
480/553 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä makuero sitten johtuu?

Toiset ovat kosketuksissa ilman kanssa, toiset eivät. En toki väitä, että kaikki tiskitavara on (ollut) peräisin niistä vakuumeista, jotka uhkaavat jäädä hyllyyn, mutta ainakin siinä "paremmassa ruokakaupassa" (ison kaupungin kolme koota, ei enää olemassa) jossa aikanaan opin tiskin "kikat", kuten jauhelihan värjäämisen ja kalojen sumuttamisen, oli tapana vähentää hävikkiä juuri näin. Koska aina löytyy jengiä, joka uskoo saavansa parempaa. - En edes aloita broilerigrillin pesusta tai muista epäkohdista, jotka eivät johtuneet kikkailusta vaan ulkoistetusta, ennen kaikkea hyvin halvasta siivouksesta. En ole enää vuosiin ollut alalla, toivottavasti nykyään asiat ovat paremmin....kai?

Eli tulet selittämään jotain muinaisia käytäntöjäsi samalla antaen ymmärtää että sama meininki jatkuu nykyäänkin, ainakin yhdessä kauppaketjussa? Taidat olla S:llä töissä?

Taidat olla myös tosi nuori etkä pelkästään lukutaidoton? Osta toki kalasi tiskistä, jos se tekee hyvän mielen. Eipä näytä mikään muuttuneen muinaisuudesta.