Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioehto on epäluottamuslause toista kohtaan!

Vierailija
17.12.2019 |

Jos ukko on niin röyhkeä ja törkeä, että ehdottaisi mulle avioehtoa ehdoksi naimisiinmenolle, niin en todellakaan menisi sellaisen ukon kanssa naimisiin, vaan ukko menisi välittömästi vaihtoon! Musta tollanen kertoo, että toista ei oo koskaan todella rakastettukaan, vaan raha ja materia on tärkeämpää. Mä en oikeesti ymmärrä, minkä vuoksi niin monet suostuu nykyään avioehtoihin!

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea etsintään.

Vierailija
2/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään paria, jolla ei olisi avioehtoa. Kaikilla on ollut omaisuutta jo ennen avioliittoa ja suvuilla omaisuutta, jota ei todellakaan haluta ulkopuolisten käsiin. Tietenkin avio-oikeus on jo testamenteilla suljettu pois, mutta avioehto on sääntö, eikä poikkeus.

Asialla ei ole mitään tekemistä luottamuksen tai rakkauden kanssa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on suostua tai häitä ei tule. Jos toinen on helppoa laittaa vaihtoon niin meneehän se helposti jonkun muunkin syyn takia. Kuka nykypäivänä voi haluta toisen ennen liitoa keräämänsä omaisuuden, täytyy ihmetellä.  

Vierailija
4/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se toisen vähättelyä myös silloin, kun ehdottava osapuoli on köyhempi eli saisi rahasi erossa? Että jos kumppani ei halua rahojasi vaan sinua, hän ei luota sinuun aidosti?

Entä jos kieltäydyt rikkaamman ehdottamasta avioehdosta, eikö se nimenomaan tarkoita, ettet rakastaisi häntä yhtä paljoa ilman mittavaa summaa rahaa mukana kuvioissa?

Toivottavasti nämä kaikki trollit muuttavat äänen kellossa, kun kerran niksauttavat naimisiin itseään köyhemmän kanssa ilman avioehtoa ja sitten itketään, kun erotaan. Että mä juristina rakastan niitä sotkuja, jäättekin molemmat ilman rahaa, kun saatte maksaa minulle tappelustanne.

Vierailija
5/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuoresta mennään naimisiin ja omaisuus hankitaan yhdessä, avioehto on turha. Mutta uusioperheissä, missä lasten asema pitää turvata, se on minusta välttämätön. Perinnöt voi suojata testamentilla.

Vierailija
6/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena haluaisin aviehdon, niin ei tarvitse stressata kummankaan avioliitossa, jos sukset menee joskus ristiin. Onnenonkijat ottaa nokkiinsa avioehdosta, ja tyhmät ja kiimaset ei sitten pysty sitä vaatimaan. Kertoo ihmisestä paljon jos ei avioehtoon suostu.

Vierailija
7/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on reilu peli. Naimisiin rakkaudesta, ei rahasta.

Vierailija
8/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
9/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi naimisiin ilman avioehtoa, haluaisin säilyttää riippumattomuuteni. Kerran on jo mies kantanut tavaroitani eron yhteydessä pois kodistani, koruni muiden muassa. Toisaalta parempi olla menemättä naimisiin, niin toista ei voi pitää itsestäänselvyytenä ja kuvitella omistavansa. Haluan myös pitää oman nimeni, sillä on suuri symbolinen merkitys.

Vierailija
10/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos se on reilu peli. Mitään reilua ei ole siinä, että puoliso mahdollistaa toisen uranousut ja omaisuuden karttumisen hoitamalla lapset mm vuosien ulkomaankomennusten ajan ja uhraamalla oman hyvän uransa. Ja jää sitten puille paljaille. Eli avioliiton aikana omaisuuden kuuluu karttua molemmille, jos yhteisiä lapsia halutaan.

Vierailija
11/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että sen miehen rahat ja materia, sekä niihin käsiksi pääsy on sinulle niin tärkeää, että menee mies vaihtoon jo avioehtoa haluaa.

Vierailija
12/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun erotessa saa kunnon jackpotin, kuka on niin tyhmä että avioituu uudelleen... 😁

Vierailija
13/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisin puolison viedä tienaamani omaisuuden?

Vierailija
14/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltain unohtuu se, että jokainen avioliitto päättyy aikanaan viimeistään puolison kuolemaan. Ihan omia perillisiäkin ajatellen se avioehto on hyvä idea.

Vierailija
15/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi epäluottamuslause on olla hyväksymättä avioehtoa. Jos ei ole kiinnostunut toisen rahoista, voi ihan hyvin allekirjoittaa avioehdon. 

Tuo on tosi järkevää ja säästää monilta ongelmilta. 

Vierailija
16/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään paria, jolla ei olisi avioehtoa. Kaikilla on ollut omaisuutta jo ennen avioliittoa ja suvuilla omaisuutta, jota ei todellakaan haluta ulkopuolisten käsiin. Tietenkin avio-oikeus on jo testamenteilla suljettu pois, mutta avioehto on sääntö, eikä poikkeus.

Asialla ei ole mitään tekemistä luottamuksen tai rakkauden kanssa .

Minä taas en tunne yhtään paria, joilla olisi avioehto. Ja miksi olisi kun nuorena on menty yhteen ja omaisuus hankittu yhdessä.

Vierailija
17/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos se on reilu peli. Mitään reilua ei ole siinä, että puoliso mahdollistaa toisen uranousut ja omaisuuden karttumisen hoitamalla lapset mm vuosien ulkomaankomennusten ajan ja uhraamalla oman hyvän uransa. Ja jää sitten puille paljaille. Eli avioliiton aikana omaisuuden kuuluu karttua molemmille, jos yhteisiä lapsia halutaan.

Mikään pakko ei ole kenenkään jättäytyä kotiäidiksi tai -isäksi. Eläkemenetykset voi korvata niin, että säästetään eläkettä kotona olevalle.

Vierailija
18/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ehdotti itse avioehtia. Minulla oli perintönä, jotka käytin asuntoomme, jonka lainan olen maksanut. Siis se on virallisesti vain minun Avioehtia tosin tehtiin vasta viime vuonna, kun mieheltäni löydettiin syöpä. Näin on helpompi hoitaa viralliset asiat, jos mieheni kuolee ennen minua. Eihän koskaan toki voi tietää.

Vierailija
19/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhlä trolli. Ensiksikin jos vaihdat ukkoa heti jos se ehdottaa avioehtoa niin et sä siitä piittaa, rahojen takia sen kanssa oot. Toiseksi jos se on epäluottamuslause sua kohtaan, kun ukko ajattelee että eron tullessa et saa sen omaisuutta, niin samatenhan se on epäluottamuslause sulta ukkoa kohtaan. Nimittäin petaat jo valmiiksi jotta saat erossa sen rahoja. Sitäpaitsi tää on niiiin kulunut ja loppuunkaluttu aihe ettei tästä kukaan enää kunnon provoa saa aikaseksi.

Vierailija
20/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ehdotti itse avioehtia. Minulla oli perintönä, jotka käytin asuntoomme, jonka lainan olen maksanut. Siis se on virallisesti vain minun Avioehtia tosin tehtiin vasta viime vuonna, kun mieheltäni löydettiin syöpä. Näin on helpompi hoitaa viralliset asiat, jos mieheni kuolee ennen minua. Eihän koskaan toki voi tietää.