Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioehto on epäluottamuslause toista kohtaan!

Vierailija
17.12.2019 |

Jos ukko on niin röyhkeä ja törkeä, että ehdottaisi mulle avioehtoa ehdoksi naimisiinmenolle, niin en todellakaan menisi sellaisen ukon kanssa naimisiin, vaan ukko menisi välittömästi vaihtoon! Musta tollanen kertoo, että toista ei oo koskaan todella rakastettukaan, vaan raha ja materia on tärkeämpää. Mä en oikeesti ymmärrä, minkä vuoksi niin monet suostuu nykyään avioehtoihin!

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin avioehdon, mies on rikkaampi. Jos rakkaus loppuu, ei rahallakaan ole merkitystä.

Vierailija
82/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin näissä keskusteluissa aina unohtuu se, ettei ilman avioehtoakaan sitä toisen omaisuutta ole PAKKO viedä?

Edellisessä avioliitossa puoliso oli varakkaampi, eikä eron koittaessa tullut mieleenkään vaatia hänen rahastoistaan latiakaan itselleni. Enkä olisi voinut naida ihmistä jolla olisi ollut niin alhainen käsitys minusta.

Tulevassa avioliitossani taas itselläni on reilusti enemmän omaisuutta, eikä tulisi mieleenkään vaatia avioehtoa. En voisi naida ihmistä, jolla olisi niin olematon oikeudentaju että uskoisin hänen eron sattuessa kynivän minut.

Kiinnostaisi tietää, miksi avioehdon kannattajat menevät naimisiin ilman täydellistä luottamusta?

Avioehto ei ole luottamuskysymys, vaan selkeyttää paperiasioita mm. kuolemantapauksessa.

Mutta jos sinä pystyt luottamaan siihen, että sinä ja puolisosi elätte niin kauan kuin teillä on omaisuutta, asia on tietenkin toinen. Kuolemantapauksen sattuessa sillä ei ole mitään tekemistä, millaiset välit sinulla oli puolisosi kanssa ja mitä olette suullisesti sopineet, kun omaisuutta on jakamassa ensin kuolleen perikunta ja sinä tai puolisosi, ette molemmat.

Varakkaampi sitä avioehtoa yleensä vaatii, eikös? Köyhemmän puolison kuollessa ensin, ei rikkaammalla liene hätää. Jos taas itse rikkaampana kuolisin ensin, olisin iloinen että köyhempi rakkaani perisi omaisuuteni. Jotenkin tuollainen minun, minun, sinun, minun -ajattelu ei istu minunkaan käsitykseeni todellisesta rakkaudesta 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla