Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
241/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin oikeasti iloinen, jos saisin näyttää mustaa valkoisella työpaikalla, että katsokaa, minulla on todettu sairaus ja siksi en ole jaksanut tulla töihin. Nyt kukaan ei ota minua vakavasti, vaikka huomaan etten voi hyvin ja kropassani on jotain omituista, koska se on niin loppu. Jatkuvasti.

Vierailija
242/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeasti. Nyt ap on kuolonkalpea ja mikroaaltouunia ei voi käyttää, kun se ei sovi johonkin lokeroon, mutta uusi pitää ostaa, vaikka sitä ei käytäkään. Pidä se saatanan mikro lattialla ja käytä sieltä. Ihmettelen, kuka jaksaa teeskennellä tällaista psykoottista tyhmyyttä tunnista toisewn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä seko ap on aivan omaa luokkaansa. Mitä muita ketjuja on samalta tekijältä? Linkkaisitteko? Joku mainitsi "kivikissat" tms. mikä juttu se oli?

Kiittäen epäuskoinen lukija

Tämä työssäoppiminen on ainakin aiheuttanut paljon päänvaivaa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3574835/tyossaoppiminen

https://www.vauva.fi/keskustelu/3576284/olisi-kiva-tietaa-milla-tavalla…

Nauti :D

Vierailija
244/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan mene nukkumaan klo 20, jos olet niin naatti töiden jälkeen? Kännykkä kiinni, yöpaita päälle ja sänkyyn makoilemaan. Jos et stressaa nukahtamisesta, uni voi tullakin. Sitten kun heräät, käyt kaupassa, syöt ja alat valmistautua seuraavaan työpäivään.

(Tiedän kyllä, että seuraavaksi tulet vain huutamaan: VOISITKO NYT YMMÄRTÄÄ, ETTÄ KÄRSIN UNETTOMUUDESTA ENKÄ SAA NUKUTTUA? Lässyn lässyn lää.)

Vierailija
245/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
246/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herranjestas ihminen voi tehdä asioista vaikeita. Sitä kun kasvaa aikuiseksi ja hankkii lapsia, tajuaa kuinka idiootti sitä on ollut silloin, kun on itkenyt itsekin aikanaan kaikesta "kun oli niin vaikeeta".

Jos olisin ap, menisin ajoissa nukkumaan. Edes ajoissa sinne sänkyyn katsomaan Netflixiä. Ei ole edes lapsia, niin ei todellakaan mahdotonta. 

Illalla tekee eväsleivät valmiiksi, lisäksi joku smoothie. Ja tadaa aamupala autossa. Ei ole nälkä.

2 x 12min tauko. Itse kyllä osittaisin tämän. Ensimmäisellä tauolla juoksisin sinne autolle kääntämään kiekkoa, niin edes sen toisen 12 minuuttisen käyttäisin rauhassa syömiseen. 12 minuutissa syö _hyvin_ kuka tahansa, kun ei edes yritä ehtiä kauppaan siinä ajassa. Ja ei se auto niin kaukana voi olla, ettei ekalla 12 minuutin tauolla ehdi kiekkoa kääntää. 

Kun syö kunnolla, jaksaa paremmin. Ei kai sitä kukaan syömättä jaksakaan. 6 tunnin työpäivä on vielä todella lyhyt, niin kai sen nyt kahdella nopealla tauolla jaksaa painaa. Kunhan vaan muistaa syödä.

Jos ei jaksa nälältään odottaa tokaa taukoa, niin joko kasvattaa vielä aamupalan kokoa tai sitten ekalla taolla syö nopeasti banaanin tms muuta helppoa, mitä voi kävellessä syödä.

Vierailija
247/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan jos et syö ja tiedän siihen jo lääkkeenkin: syö. Syömättömyys muuten vaikuttaa aivoihinkin (mot). Vaikka olisit 6 tuntia syömättä, voit silti syödä 18 tunnin ajan. Mutta turhaanhan minä(kään) tätä sanon.

Vierailija
248/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeasti. Nyt ap on kuolonkalpea ja mikroaaltouunia ei voi käyttää, kun se ei sovi johonkin lokeroon, mutta uusi pitää ostaa, vaikka sitä ei käytäkään. Pidä se saatanan mikro lattialla ja käytä sieltä. Ihmettelen, kuka jaksaa teeskennellä tällaista psykoottista tyhmyyttä tunnista toisewn.

No näyttää vaan aika typerältä tuo tyhjä tila, johon kuuluisi mikro. Ehkäpä siksi aion ostaa sen mikron vaikken sitä juuri tarvitsekaan. Vain sekopää säilyttää mikroa lattialla :D

Vierailija
249/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan jos et syö ja tiedän siihen jo lääkkeenkin: syö. Syömättömyys muuten vaikuttaa aivoihinkin (mot). Vaikka olisit 6 tuntia syömättä, voit silti syödä 18 tunnin ajan. Mutta turhaanhan minä(kään) tätä sanon.

Niin, koska ihminen ei tarvitse unta 😑😑 mitä vttua oikein selität.

Vierailija
250/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jos et saa unta sen takia että olet niin nälkäinen. Alkaa tosiaan vaikuttaa siltä että ap on joku anorektikko, joka yrittää keksiä syyn jaksamattomuuteensa ja oireisiinsa muualta kuin sairaudestaan. Mutta sitähän se sairaus teettää, alkaa huijaamaan jopa itseään.

Vierailija
251/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis herranjestas ihminen voi tehdä asioista vaikeita. Sitä kun kasvaa aikuiseksi ja hankkii lapsia, tajuaa kuinka idiootti sitä on ollut silloin, kun on itkenyt itsekin aikanaan kaikesta "kun oli niin vaikeeta".

Jos olisin ap, menisin ajoissa nukkumaan. Edes ajoissa sinne sänkyyn katsomaan Netflixiä. Ei ole edes lapsia, niin ei todellakaan mahdotonta. 

Illalla tekee eväsleivät valmiiksi, lisäksi joku smoothie. Ja tadaa aamupala autossa. Ei ole nälkä.

2 x 12min tauko. Itse kyllä osittaisin tämän. Ensimmäisellä tauolla juoksisin sinne autolle kääntämään kiekkoa, niin edes sen toisen 12 minuuttisen käyttäisin rauhassa syömiseen. 12 minuutissa syö _hyvin_ kuka tahansa, kun ei edes yritä ehtiä kauppaan siinä ajassa. Ja ei se auto niin kaukana voi olla, ettei ekalla 12 minuutin tauolla ehdi kiekkoa kääntää. 

Kun syö kunnolla, jaksaa paremmin. Ei kai sitä kukaan syömättä jaksakaan. 6 tunnin työpäivä on vielä todella lyhyt, niin kai sen nyt kahdella nopealla tauolla jaksaa painaa. Kunhan vaan muistaa syödä.

Jos ei jaksa nälältään odottaa tokaa taukoa, niin joko kasvattaa vielä aamupalan kokoa tai sitten ekalla taolla syö nopeasti banaanin tms muuta helppoa, mitä voi kävellessä syödä.

Juu tosiaan tähän mennessä olen vain kääntänyt kiekon ja vähän siirtänyt autoa ruudussa. Tiedän että auton paikka pitäisi vaihtaa, koska ei kukaan voi mennä ulos parkkihallista ja tulla tasan samalle paikalle myöhemmin.

Tähän mennessä en ole saanut sakkoja mutta jatkossa pitäisi alkaa venkslata parkkeeraamisenkin kanssa. Eli ajaa kokonaan uuteen ruutuun. Tällaiseen stnan pelleilyyn kuluu koko taukoni eikä aikaa jää millekään muulle!!

Ja mitä iloa on sängyssä makaamisesta, jos uni ei tule?!

Vierailija
252/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin oikeasti iloinen, jos saisin näyttää mustaa valkoisella työpaikalla, että katsokaa, minulla on todettu sairaus ja siksi en ole jaksanut tulla töihin. Nyt kukaan ei ota minua vakavasti, vaikka huomaan etten voi hyvin ja kropassani on jotain omituista, koska se on niin loppu. Jatkuvasti.

Anemia ei ole syy olla poissa töistä.

Sinä saat jaksosta hylätyn.

Vierailija
253/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos linkittäjälle!! Jos on muitakin, laittakaa näytille. Tämä ketju hämmentää minua, täysin kafkamainen.

Vierailija
254/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloittaja kirjoitteli siitä kun etsi tätä työssäoppimispaikkaa. Kriteerinä LYHYT päivä. Ihmetteli miksi olisi pitänyt mennä haastatteluun vapaapäivänä.

Kertoi että kouluun saa mennä milloin vaan.

Sama tyyppi myös voivotteli, että rahat on loppu eikä saa toimeentulotukea. Perintö hassattu vuoden aikana ja perintöverot maksoi opintolainalla. Nyt rahat loppu.

Vierailija
255/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja pyydä sairauslomaa. Jos et saa sitä, keskeytä työssäoppiminen, hoida itsesi kuntoon ja yritä myöhemmin uudestaan. Jos päätät keskeyttää, muista ilmoittaa opettajalle ja työpaikalle. Tosin jos huomisen vielä jaksat, sinulla on kolme päivää aikaa ladata akkuja, hakea kaupasta ensi viikon eväät, tehdä vaikka koko viikon ruuat jääkaappiin/pakastimeen, tehdä muita kotitöitä. Ja tietenkin liikkua ja ulkoilla, sekin auttaa uniongelmissa.

Vierailija
256/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sekompi ei voi syödä, kun mikro ei ole kolossa, ostelee kodinkoneita joita ei halua käyttää ja on kuolemassa nälkään, kun ei ehdi syödä 24 - 6 = 18 vapaan päivätunnin aikana, kun ... no, se on jäänyt epäselväksi. Jokin syy siihen varmasti löytyy.

:)

Vierailija
257/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilö siihen tyhjään tilaan elintarvikkeita.

Vierailija
258/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä ärsyttävä provo. Toistelee vain sitä, mitä on edellisissäkin viesteissä sanonut, eikä yhtään konkreettisemmasti selitä esim. työaikojaan. Ja tuo caps lock ärsyttää myös aika paljon.

Siitä annan provolle yhden pisteen, että ei aloituksessa edes kysynyt neuvoa mihinkään pulmaan, mutta niin vaan sai kymmeniä vastauksia, neuvoja ja tuomitsemisia.

Ap, siis jos et muka ole provo: Oliko sulla tässä jokin kysymys tai ongelma, vai tulitko vain kertomaan elämästäsi? Siis olitko hakemassa av-palstalta apua?

Edelleen on epäselvää se, miten 6 tunnin työpäivään kuluu koko päivä, miksi vapaa-aikana ei ehdi käydä kaupassa ja miksi kaupasta ostetaan vain ateriankorvikejuomia. Kuulostaa siltä että ap:lla on syömishäiriö, masennus, addiktiokäyttäytymistä sekä syömättömyydestä ja stressistä johtuvaa yleistä levottomuutta ja keskittymisvaikeuksia, minkä vuoksi ap käy ylikierroksilla eikä edes nuku.

Selkokielellä: saan unta milloin saan. Joka tapauksessa aivan liian myöhään. Herään rättiväsyneenä, unta on takana viitisen tuntia. Hyvällä tuurilla ehkä 6 tuntia.

Olo ei ole kovin kiitettävä, kuten arvata saattaa. Minulle ei riitä muutama hassu tunti unta.

Menen töihin. Voin joko käydä kaupassa ja myöhästyä tai olla käymättä kaupassa ja kärsiä koko päivän.

Miksi ostan ateriankorvikejuomia? No yhä edelleen siksi, että minulla on 24 minuutin tauko enkä ehdi syödä mitään. Juoman kulauttaminen kurkkuun on helppoa ja nopeaa. Jää hetki aikaa huilahtaa, kunnes täytyy mennä taas takaisin töihin.

Kun tulen töistä illan pimeydessä, en todellakaan jaksa mennä kauppaan. Mitä järkeä olisi edes ostaa ruoka-aineksia, kun en jaksaisi alkaa kokata mitään kahdeksalta illalla.

Siivoilen ja lepäilen, illemmalla saan jonkin energiapiikin ja käyn kaupassa. Sitten ollaankin jo lähellä nukkumaanmenoaikaa, mutta aivoni eivät ole valmiit nukkumaan, kun olen juuri saanut itseni jotenkuten eloon.

En ole pystynyt mennä pariin päivään töihin. Olen aivan loppu! Verikokeisiin olen menossa asap, epäilen vahvasti anemiaa tai kilpirauhasen vajaatoimintaa. TOIVON jopa, että jompikumpi (mieluummin anemia) todetaan, koska silloin minulla on oikeasti syy tähän kaikkeen. Ei tämä ole sitä, että en nyt vaan jaksa kun kotona on kivempaa. En jaksa, koska kroppani on täysin voimaton eikä olotilani ole normaali.

Nyt kun kirjoitit tämän kaiken tänne, huomaatko itsekin missä on ongelma? Sinulla on vuorokaudessa liian vähän aktiivisia tunteja ja ne sijoittuvat väärin. Ehdottaisin (aiemmin kirjoittamani pitkän sepustuksen lisäksi, jossa mm. suosittelin meditaatiota), että laitat kellon soimaan vielä tunnin aiemmin. Nouset, syöt aamupalan, käyt kävelyllä (tai toisin päin) ja sitten säädät kaksi tuntia. 

Paljastit aiemmin, että et vaan pääse sängystä ylös, kun työpäivä alkaa vasta iltapäivällä. Laita aamupala ja kävelylenkki (tai muu liikunta) kalenteriin, laita niille hälytys ja tee itsesi kanssa sopimus, että kyseessä on välttämättömät asiat, jotka on vain pakko suorittaa. 

Syöt vielä kevyen välipalan autossa tai työpaikalla, johon olet saapunut ennen työajan alkua. Työpäivän alkaessa olet ravittu ja pirteä, työpäivän päättyessä olet sopivan väsynyt. 

Autossa syöt taas välipalaa ja käyt heti kaupassa. Kotona laitat ruokaa, syöt ja siivoat ja sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet nukahtaa järkevään aikaan.

Meditoi ennen nukkumaan menoa. 

Vierailija
259/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on aikaa syödä, kun olet poissa työpaikalta. Eilen myös.

Vierailija
260/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyse vain siitä mikä on sulle prioriteetti. Se ei selkeästi ole itsestäsi huolehtiminen ja vastuunottaminen, vaan lusmuilu ja valitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi