En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)
Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.
Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)
Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.
En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)
Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)
Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.
Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.
Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.
Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.
Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.
Kommentit (358)
Jos kerran saat energiapiikin yöllä ja käyt kaupassa, mitä silloin ostat jos et kuitenkaan seuraavan päivän evästä?
Entäs viikonloppuna, eikö voi ostaa koko viikon eväitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti. Nyt ap on kuolonkalpea ja mikroaaltouunia ei voi käyttää, kun se ei sovi johonkin lokeroon, mutta uusi pitää ostaa, vaikka sitä ei käytäkään. Pidä se saatanan mikro lattialla ja käytä sieltä. Ihmettelen, kuka jaksaa teeskennellä tällaista psykoottista tyhmyyttä tunnista toisewn.
No näyttää vaan aika typerältä tuo tyhjä tila, johon kuuluisi mikro. Ehkäpä siksi aion ostaa sen mikron vaikken sitä juuri tarvitsekaan. Vain sekopää säilyttää mikroa lattialla :D
Eli voit hyvin säilyttää mikroa lattialla =)
Vierailija kirjoitti:
Tämä seko ap on aivan omaa luokkaansa. Mitä muita ketjuja on samalta tekijältä? Linkkaisitteko? Joku mainitsi "kivikissat" tms. mikä juttu se oli?
Kiittäen epäuskoinen lukija
Onks kivîkissaäiti tää sama tapaus kuka tekee ketjuja miten äiti on pilannu elämän kun ei ymmärtäny plaaplaaplaa ja miten nykyään mies kasvattaa lapset väärin ja lapset/mies/kaikki muut on pilannu elämästä sen mitä äiti ei joskus kerennyt pilata? Lasten luotakin piti muuttaa pois koska syyt jne...
Luuletko että anemia tekee tosta sun touhusta jotenkin hyväksyttävämpää? Anemia on täysin ite aiheutettua, eli et syö normaalisti.
Huvittaa oikein lukea tätä kitinää kun itse olin pari vuotta sitten samassa tilanteessa, menin töihin autolla (45min) työpäivät oli aina 7h, eli 24min tauko. Kyseisessä kauppakeskuksessa ei ollut henkilökunnalle parkkia joten jouduin tauolla siirtämään autoa, eli ajoin ulos ruuhkaisesta parkkihallista ja takaisin, tämä vei yhteensä 15-20min että olin takaisin työpaikalla. Työvuorot oli vuoropainotteisia, eli välillä 14:30-21:30, välillä 12-19, välillä 7-14, eli suoraa rytmiä ei ollut. KUITENKAAN, syöminen ei koskaan ollut ongelma koska tein lounaan etukäteen kotona, aina banaani, porkkanaa, kaksi ruisleipää kinkulla, juustolla ja kasviksilla, joskus saatoin kaupasta ostaa lisäksi smoothien tai pilttejä. Nämä kaikki on helppo vetästä matkalla autolle, tai lusikoida naamaan sen muutaman minuutin aikana kun pääsen takaisin työpaikalle ja työt alkaa.
AP on suorastaan iso vitsi ja yrittää kerätä joltain harvoilta hölmöiltä sääliä ja sympatiaa näin naurettaviin ja itseluotuihin ongelmiin. Säälittävää.
Ja kirjoitustyylistäsi ei ole vaikea arvioida ikääsi, aivan max 20v jolta puuttuu käsitys oikeasta elämästä totaalisesti.
Ei herranen aika miten työikäisellä ihmisellä voi olla elämänhallinta noin hukassa. Syöminen onnistuu tarvittaessa myös kävellessä, jos siihen halua ja kiinnostusta löytyy. Esim joku salaatti, kunnon voileipä tai muu vastaava ei tarvitse kovin suurta aivokapasiteettia, jotta sen saa syötyä myös liikkeessä ja on varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin joku ateriankorvike. Mites se loppupäivä menee, kun et ilmeisesti silloinkaan ehdi syödä?
Jos olet ollut omin lupinesi pois, hylsyä pukkaa, eli voit ihan yhtä hyvin lopettaa jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaan ole henkilökunnalle parkkipaikkaa vai käykö kaikki räppäämässä kiekkoja muutaman tunnin välein? Keskustele nyt hyvä ihminen sen esimiehen kanssa. Mahtaa siellä muukin väki ihmetellä että etkö syö mitään.
Tiedätkö kun kaikki eivät asu minun naapurissani. Työpaikan lähistöllä asuvat käyttävät varmasti enimmäkseen julkisia, tai ovat niin nuoria etteivät edes voi omistaa autoa saati korttia. Ääneen ei ole kukaan ihmetellyt, mutta tosiaan kukaan ei ole koskaan nähnyt minun syövän mitään joten luulisi heidänkin tajuavan, että minulla ei ole energiaa yhtään mihinkään. Taidan tänään mennä taas lääkäriin, en vttu jaksa. Täysin voimaton olo ja kalpea naama. Ei tämä ole normaalia ja tiedän sen. En tietenkään ole nukkunut tarpeeksi taaskaan, mutta ei se selitä hirveää kalpeutta.
Mikset sä syö kotona? Mikrosafka lämpiää mukavasti 2-3 minuutissa.
ÖÖÖÖ... Miten kerkeän kotiin syömään?! Voi jösses. 24 minuutin tauko ja kotiin ajaa 20 minuuttia, ehkä siksi en syö kotona 😴😴
Työajan ulkopuolella! Huoh... Edelleen et ole vastannut, miten on niin halvatun vaikeata tehdä vaikka sitä mikrosafkaa iltakahdeksalta, kun olet kotona.
Kysymys: Ymmärrätkö sinä, miksi melkein kaikki alapeukuttavat viestejäsi?
En omista mikroa enkä halua syödä valmisruokia jatkuvasti. Tai no mikro löytyy, mutta se on liian iso syvennykseen. Pitää ostaa uusi, vaikken tarvitse mikroa mihinkään.
No mitäköhän se prinsessa sitten suostuisi syömään? Mikroruoat eivät käy, itse et jaksa laittaa ruokaa, ateriankorvikkeita et jostain syystä iltaisin syö/juo. Pitäisikö minun käydä sinulle laittamassa terveellistä kotiruokaa? Käy ravintolassa? Toivo joululahjaksi herkkukori? Tee voileipiä kotona? Ei voi olla noin vaikeeta! Nyt valoja päälle!
Tuossa.lueteltiin ongelmia, jotka ovat vain itsesi ratkaistavissa toisenlaisia järjestelyillä. Kunnon ruoka ja uni vähentäisi stressiä paljon ja kierre katkeaisi. Jos on unettomuutta, niin sille ei voi kauheasti mitään, mutta syömisellä voi. Ja tee jotain mielen harjoitteita, että saat pääsi rauhoittumaan. Rentoutusta.
En lukenut koko ketjua kun jo aloitus oli niin naurettava. Mä kärsin unettomuudesta enkä siltikään kitise. Et ehdi syödä? Bitch please. Ehdit yöllä (kun et nuku), aamulla, tauolla ja koko piiiiitkän illan.
Oikeesti ap vinkuu normaalista työpäivästä. Ei v.ttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään millään ateriankorvikkeella jaksaisi. Edes toimistotyössä. Ota jotain muuta evästä. Syöt ne ruokatauollasi. Sillä samalla tauolla, millä menisit kauppaan ja joisit korvikkeen autossasi.
Toiseksi, osta viikon eväät kerralla. Esim. viikonloppuna. Suunnittele ja ennakoi. Silloin et joudu YÖLLÄ menemään kauppaan, vaan voit nukkua pidempään tai käyttää senkin ajan aamiaisen syömiseen.YMMÄRRÄ NYT ETTÄ KIEKKO ON PAKKO SÄÄTÄÄ, JOTTA EN SAA SAKKOJA. ELI AUTOLLA ON PAKKO KÄYDÄ JOKA PÄIVÄ.
YMMÄRRÄ ITSE, ETTÄ VOIT KÄYDÄ AUTOLLASI SILTI. OTA EVÄÄT SINNE MUKAAN!
Ei hyvänen aika.LAKISÄÄTEINEN TAUKO ON EDELLEEN SEN 12 MINUUTTIA X 2. SIINÄ AJASSA EN KERKEÄ RUOKAILEMAAN KUIN MIKÄKIN STNAN KUNINKAALLINEN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ ETTÄ ONGELMA ON, ETTÄ MINULLA EI OLE AIKAA SYÖDÄ IKINÄ.
Täähänon ihan pimeä yksilö 😂
Pitää putkeen tauot, eli 24min. ja ei ehdi siinä ajassa syödä? Just. Ja ihan kuuden tunnin työpäivä vie niin paljon elämästä, että IKINÄ ei ehdi syödä.
Nauran ääneen.
Jos unirytmin siirtäminen aamupainotteiseksi ei onnistu, siirrä toiseen suuntaan. Älä yritä mennä nukkumaan liian aikaisin, jos tiedät ettet nukahda. Joku 2-10 on oikein hyvä uniaika, jolloin ehdit rauhassa herätä ja syödä aamupalan kotona, ja sitten kun illalla tulet töistä, voit syödä, tehdä mitä nyt teet ja alkaa valmistautua nukkumaan menoon siinä puoliltaöin. Sinulla kuitenkin on vuorokaudessa täsmälleen sama määrä tunteja kuin muillakin, on itsestäsi kiinni miten ne järjestät.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ratkaisuja ei yksinkertaisesti ole! Kiekkoa en voi jättää siirtämättä tai saan sakot. En vtussa jaksa painaa hommia neljää tuntia ilman taukoa. Kun ajatellaan, etten ole syönyt aamulla yhtään mitään.
Olen niin loppu stna. En jaksa!!!!!
No voi kyynel. Neljä tuntia on naurettavan lyhyt aika. En minäkään syö aamupalaa, ihan vaan koska en halua. Hyvin jaksan.
T. Baarimestari jolla ei ole taukoja käytännössä ollenkaan eikä vingu. Ammatinvalintakysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kuullut kauppakassista? Sillä voi kantaa isomman määrän ruokaa kaupasta kotiin. Sitten on olemassa myös eväsrasioita joihin voi laittaa evästä ja viedä töihin. Autossa syötäväksi sopii vaikka eväsleivät jotka voi valmistaa edellisenä iltana jääkaappiin. Tai hedelmät, jugurtti, pähkinät jne.
Illalla kannattaa syödä iltapala jos yöllä tulee nälkä. Kokeilemalla selviää mikä sopii itselle parhaiten ja pitää nälkää pisimpään.Ja jos ongelma on ettet ehdi pitää ruokataukoa, miksi kuitenkin tauko tuntuu tarkoittavan sulle sitä puhelimen räpläystä? Ei kukaan valita jos pidät tauon ajan puhelimen taskussa ja vain syöt reippaasti. Syödä voi myös ilman mitään oheistekemistä. Sitten voit erikseen käydä siellä autolla siirtämässä kiekkoa, ja sopia siitä pomon kanssa erikseen jos se vaatii ylitöihin jäämistä.
Homman nimihän on se, että hyviä ratkaisuja asiaan ei ole.
1. 3 tunnin päästä kaipaan taukoa enemmän kuin mitään. Samaan aikaan on kiekon siirtämisen aika, joten ne voi yhdistää helposti. Tämä tarkoittaa sitä, että pelkkään autolle kävelyyn menee taukoaikaa ja sitten pitäisi ehtiä syödäkin, vaikka aikaa on muutamia minuutteja. Ei onnistu.
2. Ajatellaan, että menen kolmen tunnin jälkeen ainoastaan siirtämään kiekon ja tulen heti takaisin. Aikaa meni noin 5 minuuttia.
Tulen takaisin maha edelleen kurnien ja jatkan hommien painamista. Pidän tauon esimerkiksi tunnin päästä. Olen ollut 4 tuntia töissä ilman yhtäkään taukoa (paitsi wc). 4 tunnin päästä saan syödä ekan kerran jotain ja kohta pääsenkin jo kotiin ja voin joka tapauksessa syödä.
Jos sulla menee reissussa 5min (kävelyt molempiin suuntiin ja kiekon ronklaus), niin SULLA JÄÄ VAIKKA MITEN PALJON AIKAA SYÖDÄ, kun kerran pidät 24 min tauon.
KÄYN TAUOLLA KAUPASSA. MY LITTLE PONY-MAAILMASSA AIKAA ON VAIKKA MILLÄ MITALLA, TOSIELÄMÄSSÄ EI. HERÄÄMINEN AAMULLA MENEE VIIME TIPPAAN, KOSKA EN SAA UNTA JA NUKUN LOPULTA 5 TUNTIA TAI ALLE SEN. EN EHDI KÄYDÄ KAUPASSA MENOMATKALLA TÖIHIN.
Aikuiset ihmiset nousee silloin kun ovat päättäneet nousta vaikka eivät olisi nukkuneet viittä minuuttia. Erityisesti unettomuudesta kärsiville tämä on tärkeää. Se aamun torkuttaminen on huonolaatuista unta anyway. On parempi ottaa puolen tunnin päikkärit työstä tullessa jos on liian väsynyt.
Eli, alat nyt elää kuin aikuinen: nouset niin hyvissä ajoin että ehdit syödä kunnon aamupalan. Ihan sama minkä verran olet nukkunut. Otat mukaasi eväät, jotka laitoit illalla valmiiksi ja syöt ne samalla kun käyt sitä parkkikiekkoa runkkaamassa. Moneen kertaan on selitetty miten tämä onnistuu.
Kun lähdet töistä, käyt kaupassa kaksi kertaa viikossa. Jokapäiväinen kaupassakäynti on typerää ajan tuhlausta.
Illalla menet petiin sellaiseen aikaan, että jos nukahdat, saat 8 h unta. Kaksi tuntia ennen tätä nukkumaanmenoaikaa pistät kännykän, tietokoneen ja tv:n kiinni.
Itsekin olen kärsinyt unettomuudesta 10 vuotta ja voin vakuuttaa että typerintä mitä voi tehdä on vetkuttaa ylösnousua aamulla. Se pilaa koko päivän.
Jos ap:n tauko on 24 minuuttia ja siitä 5 minuuttia menee autolla käymiseen, MITEN on mahdollista ettei syömiselle jää aikaa? Oma ruokataukoni on 20 minuuttia, syön alle puolet siitä ja lopun aikaa selailen kännykkää.
Miekkoshullulla on luultavasti anoreksia. Parin suupalan alassaamiseen voi mennä tunti, kun mieli pistää vastaan. Nääntynyt keho ei osaa enää edes nukkua.
Vali vali vali.
Ainoa ratkaisu tilanteessasi on katsoa peiliin ja ottaa itseäsi niskasta kiinni.
Etköhän sinä etusijassa tarvi jonkun lääkityksen sitten vasta ruokaa..
Vierailija kirjoitti:
Oho, vähän kirjoitusvirheitä. Auto correct. Mutta tosiaan yhden tai pari päivää pystyn ihan hyvin painaa laihdutustuotteilla, mutta kun se jatkuu päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.. Niin minulta yksinkertaisesti loppuu puhti ja energia. Ap
No miksi sinä et syö siellä autossasi vaikka ihan tavallista ruokaa? Onko se pomo siis kieltänyt sinua syömästä oikeaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, vähän kirjoitusvirheitä. Auto correct. Mutta tosiaan yhden tai pari päivää pystyn ihan hyvin painaa laihdutustuotteilla, mutta kun se jatkuu päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.. Niin minulta yksinkertaisesti loppuu puhti ja energia. Ap
No miksi sinä et syö siellä autossasi vaikka ihan tavallista ruokaa? Onko se pomo siis kieltänyt sinua syömästä oikeaa ruokaa?
Eiköhän siihen joku hyvä syy löydy. Ehkä se, että tulee sakot jos ei siirrä kiekkoa, tai se että mikrolle ei ole sopivaa koloa tai koloon sopivaa mikroa. Tiedä häntä, jännityksellä odotan.
Onks tää ketju nyt jotain käsikirjotuksen testailua Niilo22 uutta tuotantokautta varten missä se päätyy johonkin työkokeiluun? Voin kuvitella et se meininki on just tuota, tosin ilman auton parkkikiekon siirtämistä, mut ei vaan muuten sit kerkee syödä päivän aikana saati nukkua öisin koska syyt. AP:lta puuttuu enää paasaus kellonajoista, vuodenajoista ja painovoimasta.