Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
201/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nukkuu vielä.

Vierailija
202/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tosiaan oppimassa miten työelämässä toimitaan. Tässä minun aikatauluni.

Herätys klo 6.30

Kahvia/teetä ja leipä

7.30 lapsi päiväkotiin, itse lähden töihin

7.50 saavun töihin. Vaihdan vaatteet, käyn vessassa ja keitän kupin teetä, jonka otan työpisteelle

8.00 työt alkaa

9.50 vessatauko

11.00 lounas

Lounaan olen valmistanut edellisenä päivänä, emme voi edes poistua kauppaan työpäivän aikana

14.00 kymmenen minsan tauko. Olen tehnyt leivän evääksi, kuppi teetä.

16.30 lähden töistä

16.50 nopeasti kaupasta mitä tarvitsen huomiseksi

17.00 lapsen päiväkoti

17.30 teen ruokaa perheelle ja varmistan, että siitä riittää myös huomiseksi lounaaksi

22.00 suihkuun, sillä en ehdi aamulla

22.30 eväät jääkaappiin valmiiksi muovipussiin, nappaan sen vain aamulla mukaan

23.00 nukkumaan

Harva työssäkäyvä oikeasti selailee kännykkää pitkin päivää. Se on ihan naurettavaa eikä todellakaan näytä hyvältä työnantajan silmissä. Koulussa siihen ehkä vielä on mahdollisuus,mutta esimerkiksi minun työssäni siitä voi saada varoituksen.

Selaan viestit nopeasti, kun käyn vessassa. Mutta mitään facea tai somea en todella ehdi seuraamaan. Töissä ollaan tekemässä töitä.

Tsemppiä! Toivottavasti löydät rutiinit. Nykyinen hommasi ei toimi, ihmettelen että antavat sinun ylipäätään poistua työpaikalta.

Kyllähän tauolla yleensä saa työpaikalta poistua. Yleensä palkkatöissäkin se on omaa, palkatonta aikaa.

Jos sulla on palkallinen ruokatauko et välttämättä saa poistua paikalta. Syödä eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, jos näin yksinkertaisia ja avuttomia ihmisiä oikeasti on olemassa. Lyhyt työvuoro alkaa joskus iltapäivällä ja mitään ei ehdi sitä ennen eikä jälkeen tekemään. Aivan järjetöntä settiä. Ratkaisu löytyy päätohtorilta.

Oletko sinä koskaan tehnyt iltapäivävuoroa? Minä olen ja kokemuksesta voin kertoa että ei ole helppoa, kun on tottunut päivätyöhön. Aika menee työhönlähtöä suunnitellessa eikä siinä ehdi mitään isompaa saada aikaan.

No kyllähän siinä nyt ehtii ihan hyvin esimerkiksi syömään kunnolla ja valmistelemaan eväät. Toki jos ruoanlaitto lasketaan "isoksi askareeksi", niin sitten ei voi mitään.

Ja aika moni tässä yhteiskunnassa tekee vuorotöitä ja pitkiä päiviä ja onnistuu siitä huolimatta ruokkimaan sekä itsensä että perheensä. Ei ihan kauheasti vaadittu aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
204/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä, miten jollain tuollainen ongelma. Käyn kokopäivä töissä ja opiskelen vapaa-ajalla sekä perhe elämä päälle. 3 pientä muksua. Ylimäärästä aikaa ei ole, teen pakolliset esim. ruokaa ja saan nukuttua sen mitä muksut antaa.

Vierailija
205/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Toivottavasti löydät rutiinit. Nykyinen hommasi ei toimi, ihmettelen että antavat sinun ylipäätään poistua työpaikalta.

Voi jessus :DDDDD Luuletko että muut eivät poistu työpaikalta tauoilla?!? Ja luuletko että työpaikka on joku ala-aste, jossa ihmiset kahlitaan tiukasti paikalleen koko päiväksi :DD Kyllä tuolla muutkin selailevat puhelinta jatkuvasti, että se siitä.

Ja miksi ei mene jakeluun, että ILMAISTA PARKKIAIKAA ON SE VTUN 3 TUNTIA. MIKSI JOKU KUVITTELEE ETTÄ AUTO SAA SEISTÄ 4 TUNTIA PARKISSA, JOS MENEE 2 TUNNIN JÄLKEEN KÄÄNTÄMÄÄN KIEKKOA 😴😴 Olette niin vtun tyhmiä, en jaksa. 4 TUNNISTA TULEE SAKOT, MENEEKÖ NYT JAKELUUN?

JA JOS LAITTAISIN AUTON SEISONTAAN, EN SAISI KÄYTTÄÄ SITÄ MIHINKÄÄN MUUHUNKAAN, ESIMERKIKSI KAUPPAREISSUIHIN. JOS MAKSAN HLVETIN ISOT SUMMAT AUTOSTA, EN KÄYTÄ SÄÄNNÖLLISESTI JULKISIA. SIINÄ EI OLE MITÄÄN VTUN IDEAA. MIKSI HEMMETISSÄ LÄHTISIN TUNNIN MATKAN, YLIKIN, JULKISILLA, KUN OMALLA AUTOLLA PÄÄSEN MUKAVASTI ALLE PUOLESSA TUNNISSA😴

Vierailija
206/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin oloni on aivan voimaton ja olen tajunnut, että minulla on anemia tai kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen aivan kalpea, huuletkin, ja koko ajan niin prkleen voimaton. En jaksa!!!!!!

Vierailija
207/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistipä suusi.

Vierailija
208/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouse aamulla sen verran aikaisin, että ehdit syömään aamupalan ja töihin. Eväätkin saa helposti ja halvalla tehtyä itse.

Ei se sen vaikeampaa pitäisi olla noin nuorelle

MINKÄ TAKIA EI MENE JAKELUUN ETTÄ EN SAA UNTA SILLOIN KUN PÄÄTÄN, ETTÄ NYT NUKUN MORJENS. VIIME YÖNÄ OLIN HEREILLÄ VIELÄ KOLMEN JÄLKEEN. KUN EI MENE JAKELUUN, ETTEN JAKSA HERÄTÄ KAHDEKSALTA AAMULLA JOS TÄYTYY LÄHTEÄ VASTA PÄIVÄLLÄ TÖIHIN. EI SIINÄ OLE MITÄÄN VTUN JÄRKEÄKÄÄN.

Vierailija
209/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä vtusta te tiedätte ikäni, kun en ole sitä ikinä kertonut enkä kerro.

Vierailija
210/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tosiaan ole henkilökunnalle parkkipaikkaa vai käykö kaikki räppäämässä kiekkoja muutaman tunnin välein? Keskustele nyt hyvä ihminen sen esimiehen kanssa. Mahtaa siellä muukin väki ihmetellä että etkö syö mitään.

Tiedätkö kun kaikki eivät asu minun naapurissani. Työpaikan lähistöllä asuvat käyttävät varmasti enimmäkseen julkisia, tai ovat niin nuoria etteivät edes voi omistaa autoa saati korttia. Ääneen ei ole kukaan ihmetellyt, mutta tosiaan kukaan ei ole koskaan nähnyt minun syövän mitään joten luulisi heidänkin tajuavan, että minulla ei ole energiaa yhtään mihinkään. Taidan tänään mennä taas lääkäriin, en vttu jaksa. Täysin voimaton olo ja kalpea naama. Ei tämä ole normaalia ja tiedän sen. En tietenkään ole nukkunut tarpeeksi taaskaan, mutta ei se selitä hirveää kalpeutta.

Vierailija
211/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tosiaan ole henkilökunnalle parkkipaikkaa vai käykö kaikki räppäämässä kiekkoja muutaman tunnin välein? Keskustele nyt hyvä ihminen sen esimiehen kanssa. Mahtaa siellä muukin väki ihmetellä että etkö syö mitään.

Tiedätkö kun kaikki eivät asu minun naapurissani. Työpaikan lähistöllä asuvat käyttävät varmasti enimmäkseen julkisia, tai ovat niin nuoria etteivät edes voi omistaa autoa saati korttia. Ääneen ei ole kukaan ihmetellyt, mutta tosiaan kukaan ei ole koskaan nähnyt minun syövän mitään joten luulisi heidänkin tajuavan, että minulla ei ole energiaa yhtään mihinkään. Taidan tänään mennä taas lääkäriin, en vttu jaksa. Täysin voimaton olo ja kalpea naama. Ei tämä ole normaalia ja tiedän sen. En tietenkään ole nukkunut tarpeeksi taaskaan, mutta ei se selitä hirveää kalpeutta.

Joko on aamupala syöty?

Vierailija
212/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kaiken lisäksi teen ns. laittomia tunteja, koska minun ei todellakaan tarvitsisi tehdä tunteja, joista maksetaan lisiä. Yrittävät saada minua "tekemään sisään" joitain poissaoloja tai mitä lie myöhästymisiä en muista, viikonloppuna, mihin tietysti liian kilttinä vastasin että totta kai! Mutta vtut OPISKELIJAN tarvitsee tehdä sisään mitään hiton tunteja, kun en ole työsuhteessa!!

Vierailija
213/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.

Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.

Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.

TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.

Mutta sulla on aikaa aamulla, mitä muilla ei ole. Jos teet töitä vain 6h, niin sulla on ennemmän aikaa vuorokaudessa kuin suurimmalla osalla, jotka tekee töitä 8h.

Ööö no ei ole. Herään 2 h ennen lähtöä. Jos menee alle 2 h, tulee kiire ja kaikki jää kesken.

Eli heräät kymmenen maissa. Se on aamupäivää. Herää kahdeksalta, niin kerkeät vaikka mitä.

Minkä takia heräisin niin naurettavan aikaisin?? Normaali ihminen nukkuu niin pitkään kuin mahdollista. Jos saan unta kolmen jälkeen aamuyöllä niin miksi vtussa herään klo 8????

Vierailija
214/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.

Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.

Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.

TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.

Mutta sulla on aikaa aamulla, mitä muilla ei ole. Jos teet töitä vain 6h, niin sulla on ennemmän aikaa vuorokaudessa kuin suurimmalla osalla, jotka tekee töitä 8h.

Ööö no ei ole. Herään 2 h ennen lähtöä. Jos menee alle 2 h, tulee kiire ja kaikki jää kesken.

Eli heräät kymmenen maissa. Se on aamupäivää. Herää kahdeksalta, niin kerkeät vaikka mitä.

Minkä takia heräisin niin naurettavan aikaisin?? Normaali ihminen nukkuu niin pitkään kuin mahdollista. Jos saan unta kolmen jälkeen aamuyöllä niin miksi vtussa herään klo 8????

EI SE OLE KUULE KENENKÄÄN MUUN VIKA JOS SINUN UNIRYTMISI ON VITURALLAAN! JOS KÄRSIT OIKEASTI UNETTOMUUDESTA ETKÄ VAIN P*SKASTA UNIRYTMISTÄ, JOHON OLET TOTUTTAUTUNUT, HAE APUA LÄÄKÄRISTÄ. JA SYÖ, ÄLÄKÄ PLÄRÄÄ KÄNNYKKÄÄ.

Vierailija
215/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sun pitää poissaolosi ja myöhästymisesi korvata vaikka oletkin vain työssäoppimassa.

216/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on huono työnantaja jos ei perus jutut ole kunnossa, duunareille pitäisi olla selkeä taukotila, tai ohjeistettu tilanteen mukaan toimimaan, itse oot selkeesti ylisuorittamassa ja vääntämässä puukkoa reitees...

Taksihommissakin oli vastaavaa ongelmaa, tosin me päästiin aina sivuun kun haluttiin pitää taukoa, tosin ei hyödytä jos sulla on pitkä keikka ja asiakas kyydissä, niin ei sitä taukoa silloin pidetty, vaikka joku lentokenttäkeikka mistä sai lähemmääs 200€, niin kuka muka kieltäytyy? Teoriassa voi sanoa että kohta on tauko, ota seuraava taksi. Ainakin loppuvuorolla kietäydyin pidemmistä keikoista kun ollu jo sen 12 tuntia ajossa.

Vierailija
217/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja kaiken lisäksi teen ns. laittomia tunteja, koska minun ei todellakaan tarvitsisi tehdä tunteja, joista maksetaan lisiä. Yrittävät saada minua "tekemään sisään" joitain poissaoloja tai mitä lie myöhästymisiä en muista, viikonloppuna, mihin tietysti liian kilttinä vastasin että totta kai! Mutta vtut OPISKELIJAN tarvitsee tehdä sisään mitään hiton tunteja, kun en ole työsuhteessa!!

Voi olla ettei jakso mene läpi.

Vierailija
218/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteisesti kuuluu kyllä 30 min ruokataoko noiden 15 min taukojen lisäksi.

Vierailija
219/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakisääteisesti kuuluu kyllä 30 min ruokataoko noiden 15 min taukojen lisäksi.

Ei kuulu. Keseessä on 6h päivä.

Vierailija
220/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä mihinkään lääkärinkään jaksa mennä. Sun kaltaisilla hankalilla ihmisillä tulee aina olemaan vaikeaa työelämässä. En yhtään ihmettele, että ennenkään ei ole ihan putkeen mennyt. Vika on tietysti aina muissa, ihmisissä, olosuhteissa jne.