En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)
Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.
Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)
Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.
En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)
Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)
Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.
Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.
Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.
Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.
Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.
Kommentit (358)
Kuinkahan ap aikoo sitten joskus pärjätä työelämässä - jos nyt ikinä edes valmistuu saati pääsee töihin.
Ei maa voi päällään kantaa ketään tyhmempää, kuin olet sinä ap. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, vähän kirjoitusvirheitä. Auto correct. Mutta tosiaan yhden tai pari päivää pystyn ihan hyvin painaa laihdutustuotteilla, mutta kun se jatkuu päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.. Niin minulta yksinkertaisesti loppuu puhti ja energia. Ap
No miksi sinä et syö siellä autossasi vaikka ihan tavallista ruokaa? Onko se pomo siis kieltänyt sinua syömästä oikeaa ruokaa?
Ei, kun se 19 minuuttia (eli 24 min tauko - 5 min kävely autolla ja takaisin) ei kuulemma riitä oikean ruoan syömiseen. Ehkä ap:n hampaissa on vikaa? On kyllä mysteerityyppi tämä ap!
Hommaa ne eväät etukäteen ettei tauolla tartte ravata kaupassa, hömppä
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sinä etusijassa tarvi jonkun lääkityksen sitten vasta ruokaa..
Mirtatsapiinia naamariin niin johan alkaa ruoka ja uni maittaa. Väsyttää seuraavanakin päivänä sen verran, että jää se turha säntäily ja söheltäminen työssä pois. 😆
Vierailija kirjoitti:
Siis herranjestas ihminen voi tehdä asioista vaikeita. Sitä kun kasvaa aikuiseksi ja hankkii lapsia, tajuaa kuinka idiootti sitä on ollut silloin, kun on itkenyt itsekin aikanaan kaikesta "kun oli niin vaikeeta".
Jos olisin ap, menisin ajoissa nukkumaan. Edes ajoissa sinne sänkyyn katsomaan Netflixiä. Ei ole edes lapsia, niin ei todellakaan mahdotonta.
Illalla tekee eväsleivät valmiiksi, lisäksi joku smoothie. Ja tadaa aamupala autossa. Ei ole nälkä.
2 x 12min tauko. Itse kyllä osittaisin tämän. Ensimmäisellä tauolla juoksisin sinne autolle kääntämään kiekkoa, niin edes sen toisen 12 minuuttisen käyttäisin rauhassa syömiseen. 12 minuutissa syö _hyvin_ kuka tahansa, kun ei edes yritä ehtiä kauppaan siinä ajassa. Ja ei se auto niin kaukana voi olla, ettei ekalla 12 minuutin tauolla ehdi kiekkoa kääntää.
Kun syö kunnolla, jaksaa paremmin. Ei kai sitä kukaan syömättä jaksakaan. 6 tunnin työpäivä on vielä todella lyhyt, niin kai sen nyt kahdella nopealla tauolla jaksaa painaa. Kunhan vaan muistaa syödä.
Jos ei jaksa nälältään odottaa tokaa taukoa, niin joko kasvattaa vielä aamupalan kokoa tai sitten ekalla taolla syö nopeasti banaanin tms muuta helppoa, mitä voi kävellessä syödä.
Ap:lla on todella pahoja ongelmia elämänhallinnassa. Sitä ei lenkki paranna vaan lepo. Luultavasti masennus kyseessä jos ei riitä tuo vapaa-aika vuorokaudessa ja vähä työ niin henkisesti kuluttavaa, että ei vaan jaksa. Silloin keskittyy vain pikku asioihin (parkkikiekon siirto ym) vaikka oikeasti taustalla on jotain isompaa, kuten uupumus ja masennus. Jos keho on koko aika "hätätilassa" niin asiat, mitkä on terveelle normaaleja, ovat sairastuneelle ylitsepääsemättömiä.
Paraneminen lähtee hätätilan poistolla, eli rentoutumisella mahdollisimman stressittömästi. Ongelma ei ole tauot, syöminen, työkaverit tai nukkuminen.
Sulla on aivan turha verrata "yhyy minä hoidan lapset ja siivoan ja käyn vielä töissä" kun teillä ei ole sama tilanne. Turha sinun on marttyroitua kun se ei auta ketään. Lapsiakaan ei ole pakko tehdä.
Ap käy opiskelijaterveydenhuollossa pyytämässä lähete psykiatriselle. Määräävät todennäköisesti unilääkkeitä ja se on nyt tärkeintä että saat nukuttua niin saat hätätilan pois kehosta. Käyt sitten koulun loppuun kun olet päässyt yli tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan ap aikoo sitten joskus pärjätä työelämässä - jos nyt ikinä edes valmistuu saati pääsee töihin.
Johan se uhosi ostavansa samoin tein uuden auton, kunhan opinnot kohta loppuu ja hän menee töihin. Kyllä tällaisesta työntekijästä olisi kuka tahansa työnantaja mielissään. :P
Vierailija kirjoitti:
Öö miksi et nuku? Mene aiemmin nukkumaan, herää niin että ehdit syödä aamupalan. Tee illalla eväät mukaan ja syö ne siellä autossa. Ehdit samassa ajassa syödä, kun nyt käyt kaupassa. En oikein näe tässä ongelmaa. Kuulostat hiukan uusavuttomalta.
Ihan hiukan vaan....🙄
MIKSEI NIiTÄ RUOKIA VOI OSTAA VIIKONLOPPUNA KOKO VIIKOKSI!!!????
Vierailija kirjoitti:
MIKSEI NIiTÄ RUOKIA VOI OSTAA VIIKONLOPPUNA KOKO VIIKOKSI!!!????
Ap ei ole varmaan vielä kuullut kahdesta nerokkaasta keksinnöstä mitkä mahdollistavat tämän. Toinen on ostoskärry ja toinen ostoskassi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaan ole henkilökunnalle parkkipaikkaa vai käykö kaikki räppäämässä kiekkoja muutaman tunnin välein? Keskustele nyt hyvä ihminen sen esimiehen kanssa. Mahtaa siellä muukin väki ihmetellä että etkö syö mitään.
Tiedätkö kun kaikki eivät asu minun naapurissani. Työpaikan lähistöllä asuvat käyttävät varmasti enimmäkseen julkisia, tai ovat niin nuoria etteivät edes voi omistaa autoa saati korttia. Ääneen ei ole kukaan ihmetellyt, mutta tosiaan kukaan ei ole koskaan nähnyt minun syövän mitään joten luulisi heidänkin tajuavan, että minulla ei ole energiaa yhtään mihinkään. Taidan tänään mennä taas lääkäriin, en vttu jaksa. Täysin voimaton olo ja kalpea naama. Ei tämä ole normaalia ja tiedän sen. En tietenkään ole nukkunut tarpeeksi taaskaan, mutta ei se selitä hirveää kalpeutta.
Mikset sä syö kotona? Mikrosafka lämpiää mukavasti 2-3 minuutissa.
ÖÖÖÖ... Miten kerkeän kotiin syömään?! Voi jösses. 24 minuutin tauko ja kotiin ajaa 20 minuuttia, ehkä siksi en syö kotona 😴😴
Voi jösses tosiaan. Syö sen työpäivän jälkeen kotona. Jos kerran öisin haet kaupasta niitä dieettilitkuja, voit samalla ostaa ruokaa ja vaikka hedelmiä. Jos ei ole mikroa, voi useimpia valmisruokia lämmittää myös uunissa. Jos et halua kokata, etkä halua syödä valmisruokia, etkä halua/jaksa/osaa tehdä eväitä, ei ole muuta ratkaisua sulle kuin kuolla nälkään. En halua olla ilkeä, mutta näin se menee.
Minusta on tosi kummallista, että ainoa aika päivästä, jolloin haluaisit syödä, on se 24min tauko, mikään muu aika ei käy syömiselle?
Ap:n teksti on vähän sillä rajalla, että epäilen lievää psykoosia. Olin samanlainen, kun minulla oli syömishäiriö. Ajatus kulkee nopeasti, mutta ei mitään logiikkaa tuossa. AP kuinka pitkiä työpäiviä oikein teet? Jos harjoittelu, niin ei voi olla kuin 6-8h(max.)? Opettele unirytmi, käy kaupassa töiden jälkeen, älä yöllä. Puhu esimiehellesi ettet ehdi syödä tai pitää taukoja. Varmasti ymmärtää, ei missään voi olla noin tiukkaa. Ja siis olen ollut samanlainen, joten ymmärrän mistä puhun. Älä keksi tekosyitä syömättömyydelle. Ravintojuomien litkiminen on osa syömishäiriöoireilua.
Teet kyllä ihan itse elämäsi vaikeaksi. Miksi et hanki kotiisi ruokaa ,josta voit tehdä vaikka viikon eväät kerralla? Syöt ne siellä autossa tai vaikka ihan siellä työpaikalla. Luulisi siellä olevan jääkaappi, jossa voi eväät säilyttää?
Jos olet uupunut/masentunut niin kannattaa hankkia apua eikä puolitiedostamattomana uhrata omaa terveyttään tuolla tavalla.
onkohan yksikään wt-mama kuollut nälkään suomessa?
Ap on kyllä siinä mielessä kehittynyt, että nyt on saanut jo työssäoppimispaikan. Ne edelliset kariutuivat haastatteluun (pakko juoda kahvia) tai ennen haastattelua (ap ei päässyt paikalle, koska oli "lomalla"). Kyllä me vielä joku vuosi saadaan lukea, miten ap on saanut topin suoritettua :)
Onko miekkonen nyt lähtenyt pois työpaikalta? Se mahtaa olla syy kiukkuiluun ja oikkuiluun.
Tein eilen 2 vuoroa putkeen, kun jäin paikkaamaan iltavuorosta sairastunutta... eli töissä klo 7-22. Minulla oli mukana ruokaa vain aamuvuoroa varten, tämäkään ei ongelma, sillä meillä oli tolkuton kiire, eikä syömään ei ehtinyt ennen klo 16. Olin siis 10 tuntia syömättä.
Sairaanhoitajana jää usein ruokailut väliin tai sitten syöminen tapahtuu seisaaltaan parissa minuutissa. Ei meilläkään töissä ihmiset itke jos ruokatauko jää pitämättä. Tuo ap:n ongelma kuulostaa niin itseaiheutetulta. Käy ihminen kaupassa ja osta kunnon ruokaa. Yöt on nukkumista varten ja ruokataukoa on turha kuluttaa käymällä kaupassa. On keksitty jääkaapit, pakastimet ja mikrot, koko viikon ruuat voi valmistaa kerralla ja kaupasta voi ostaa kerralla koko viikon ostokset.
Yrität selittää syömättömyyttäsi kiireellä ja tekemällä teet ongelman. Katso peiliin, hyväksy syömishäiriösi ja hae apua.
Ap, äkkiä lääkäriin! Nyt ei ole aikaa hukattavaksi! Olet todellakin sairas ja henkesi voi olla vaarassa. Kaikki oireet viittaavat vakavaan sairauteen, ei ihme että olet väsynyt. Älä täältä palstalta hae apua, tarvitset lääkäriltä kiireellisen lähetteen tutkimuksiin.
Pakko myöntää, mua kiinnostaisi tietää, mitä hittoa ap himmailee sen kaksi tuntia, jotka aamulla jää heräämisen ja töihin lähdön väliin.
Ei saatana mikä vässykkä..