Työssäoppiminen
Juu meillä on ihan yleisenä ohjeena että aamut alkaa joko klo 9 tai 10, tai tietysti jos paikka aukeaa myöhemmin niin sitten silloin. Mutta ilta- ja viikonlopputyötä ei ole ilman palkkaa.
No eräästä paikasta järjestyisi top-paikka, mutta yrittävät saada minut aloittamaan SEITSEMÄLTÄ tai ihan viimeistään KAHDEKSALTA aamulla. Ilman palkkaa, tietysti!
Mitäs teen??? Ohjaajaan en saa enää yhteyttä tähän aikaan. Voi vttu, kun se työaika on se hemmetin 9-15 tai 10-16 eikä se ole minun keksimäni juttu. Minkä takia minä suostuisin menemään aamuseiskaan ilmaiseksi??
Kommentit (102)
Työssäoppimisessa noudatetaan työpaikan käytäntöjä, pl. tietysti ilta- ja yötyö.
Vierailija kirjoitti:
Työssäoppimisessa noudatetaan työpaikan käytäntöjä, pl. tietysti ilta- ja yötyö.
Ja työaika on 9-15 tai 10-16 ja tämä on minulle erikseen kerrottu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juu ja pl. viikonloput. Ja edelleen työaika on 9-15 tai 10-16. Ap
Oletko tosissasi? Klo 7 ja 8 ovat aivan normaaleja työaikoja.
Kyllä mun lasten koulussa työssäoppiminen alkaa seiskalta tai kasilta, vaikka normaali koulupäivä onkin 9-15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho tämän on päättänyt?
Voiko työssoppimisaika todellakin olla jäykkä, kiveen hakattu 9-15 tai 10-16 eikä vaikkapa 8-14 tai 7-13?
Ei sinun tietystikään tarvitse ilman palkkaa olla tuntia tai jopa kahta kauemmin töissä, kun et kai muutenkaan palkkaa saa.
Asian vierestä:
Ex-työpaikkani ihan vilisi palkattomia työssäoppijoita, joista varmasti maksimissaan puolet oppi yhtään mitään järkevää, kun omien töiden ohella kukaan ei ehtinyt heitä opettaa...
Onneksi ei tarvitse enää hävetä ja pyydellä anteeksi ihmisiltä, jotka suurin kuvitelmin tulivat luulemaansa hienoon paikkaan oppimaan jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Minä en ole työntekijä vaan TYÖSSÄOPPIJA. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu?? Ap
No menet tietysti toiseen paikkaan työssä oppimaan??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lasten koulussa työssäoppiminen alkaa seiskalta tai kasilta, vaikka normaali koulupäivä onkin 9-15
Tässä ei ole kyse mistään koulupäivästä, olen aikuisopiskelija ja opintoni ovat joustavia. Työssäoppimisjakson päivät ovat 9-15 tai 10-16. Ap
No kysy vielä koulusta, siltä joka ohjaa teitä.
Ja tarkista vielä asia työpaikallasi.
Yleensä työssäoppimisessa käytetään työpaikan työaikoja, mutta riippuu siitä, mistä koulusta olet.
Oletko peruskoululainen, vai oletko ammattiin valmistavassa oppilaitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulu?? Ap
Koulu ei voi päättää työpaikalla noudatettavia työaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pieni; työssäoppimisessa on kyse myös työaikojen noudattamisesta. Joissain paikoissa työt alkaa jo klo 7 eikä oppimisen kannalta ole järkevää tulla paikalle kaksi tai kolme tuntia myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä työssäoppimisessa käytetään työpaikan työaikoja, mutta riippuu siitä, mistä koulusta olet.
Peruskoulussa on TET, muissa kouluissa on työssäoppiminen. Päättele siitä. En vtussa lähde kasiksi tai seiskaksi yhtään minnekään ilman palkkaa. Se on 9-15 tai 10-16.
Jos menet töihin klo 7 pääset sieltä pois jos klo 13, koska sinulla näyttää olevan vain 6 tunnin päivä.
Miksi se klo 7 työhön meneminen on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pieni; työssäoppimisessa on kyse myös työaikojen noudattamisesta. Joissain paikoissa työt alkaa jo klo 7 eikä oppimisen kannalta ole järkevää tulla paikalle kaksi tai kolme tuntia myöhemmin.
En ole lapsi, muuten hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet töihin klo 7 pääset sieltä pois jos klo 13, koska sinulla näyttää olevan vain 6 tunnin päivä.
Miksi se klo 7 työhön meneminen on niin vaikeaa?
Ööö no varmaan siksi että en saa palkkaa?? Joudun heräämään viideltä, jotta ehdin käydä suihkun ja valmistautumaan. Sitten joudun lähteä 6.30 palkattomaan työhön. Joo en todellakaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulussa on TET, muissa kouluissa on työssäoppiminen. Päättele siitä. En vtussa lähde kasiksi tai seiskaksi yhtään minnekään ilman palkkaa. Se on 9-15 tai 10-16.
No sit sä vitussa etit sellaisen oppimispaikan, joka sun arvolle sopii.
Up