Joulu yksin?
Onko muita joiden lapset menee isälleen jouluna? Meillä todennäköisesti on niin tänä vuonna. En odota koko joulua mitenkään erityisesti, toivon vain että se olisi pian ohi. Exän luona ollaan näillä näkymin jouluna. Onneksi se on parissa päivässä ohi
Kommentit (8)
Olen viettänyt monta joulua yksin. Ensin silloin, kun lapsi oli joka toinen joulu isällään ja sittemmin lapsen aikuistuttua. Joululoma on ollut hyvää aikaa rentoutua. Joskus olen lähtenyt matkoille, useimmiten vain varannut itselleni hyvää ruokaa, juomaa ja luettavaa.
Jos joululla on sinulle uskonnollinen merkitys, niin voit mennä joulukirkkoon ihan kuten ennenkin. Jos ei ole, niin oikeasti joulu on vain ehkä vuorokauden jakso, kun yhteiskunta ja erityisesti kaupalliset palvelut eivät toimi kuten yleensä. Nykyisin voit katsella sarjoja ja elokuvia vaikka 24/7, koko ajan on joku kauppa auki jos asut kaupungissa, baarit ja ravintolat ovat auki jne.
Silloin, kun itse vietin ensimmäisiä jouluja yksin, televisiossa oli vain muutama kanava ja nekin hiljenivät. Kaupat menivät kiinni aattona puolenpäivän aikoihin ja jokunen avautui tapaninpäivänä joksikin aikaa. Julkinen liikenne loppui samaksi ajaksi asuinkaupungissani. Nykyisin mikään noista ei ole ongelma.
En aio mennä mihinkään ravintolaan yms. Käyn siellä exän luona ja sitten rentoudun kotonani sen jälkeen. Tuntuu vain ajatuksena kurjalta viettää joulua yksinäni jos lapset jää isälleen.
Olen viettänyt monta joulua yksin, samanlainen päivä kun muutkin. Eikä sitä enää huomaa edes kun kaupatkin ovat auki koko joulunpyhät. Ei haittaa.
Asennekysymys tuo vaan on, olen ollut tämän päivänkin yksin niin samanlailla se menee joulukin.
Jouluna yksin, vaikka menet eksällesi viettämään joulua...
Mulle on tulossa ensimmäinen joulu yksin, pientä itsesääliä ilmassa.
Joulu yksin on ihaninta mitä tiedän - ja kaikki muutkin juhlapyhät. Eipähän tarvitse olla yltiösosiaalisten ihmisten kanssa tekemisissä.
Mene johonkin...