En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)
Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.
Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)
Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.
En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)
Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)
Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.
Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.
Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.
Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.
Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tosiaan oppimassa miten työelämässä toimitaan. Tässä minun aikatauluni.
Herätys klo 6.30
Kahvia/teetä ja leipä
7.30 lapsi päiväkotiin, itse lähden töihin
7.50 saavun töihin. Vaihdan vaatteet, käyn vessassa ja keitän kupin teetä, jonka otan työpisteelle
8.00 työt alkaa
9.50 vessatauko
11.00 lounas
Lounaan olen valmistanut edellisenä päivänä, emme voi edes poistua kauppaan työpäivän aikana
14.00 kymmenen minsan tauko. Olen tehnyt leivän evääksi, kuppi teetä.
16.30 lähden töistä
16.50 nopeasti kaupasta mitä tarvitsen huomiseksi
17.00 lapsen päiväkoti
17.30 teen ruokaa perheelle ja varmistan, että siitä riittää myös huomiseksi lounaaksi
22.00 suihkuun, sillä en ehdi aamulla
22.30 eväät jääkaappiin valmiiksi muovipussiin, nappaan sen vain aamulla mukaan
23.00 nukkumaanHarva työssäkäyvä oikeasti selailee kännykkää pitkin päivää. Se on ihan naurettavaa eikä todellakaan näytä hyvältä työnantajan silmissä. Koulussa siihen ehkä vielä on mahdollisuus,mutta esimerkiksi minun työssäni siitä voi saada varoituksen.
Selaan viestit nopeasti, kun käyn vessassa. Mutta mitään facea tai somea en todella ehdi seuraamaan. Töissä ollaan tekemässä töitä.
Tsemppiä! Toivottavasti löydät rutiinit. Nykyinen hommasi ei toimi, ihmettelen että antavat sinun ylipäätään poistua työpaikalta.
Kyllähän tauolla yleensä saa työpaikalta poistua. Yleensä palkkatöissäkin se on omaa, palkatonta aikaa.
Ei muuten saa. Julkisella puolella olen töissä. Kahdeksan tunnin päivä, kaksi 10 minuutin kahvitaukoa ja yksi 20 minuutin ruokatauko, jotka ovat työaikaa. Eli ei saa poistua työpaikalta.
Huomasitko sana yleensä, jopa kaksi kertaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys klo 6.30
Kahvia/teetä ja leipä
7.50 saavun töihin. Vaihdan vaatteet, käyn vessassa ja keitän kupin teetä, jonka otan työpisteelle
8.00 työt alkaa
9.50 vessatauko
11.00 lounas
Lounaan olen valmistanut edellisenä päivänä, emme voi edes poistua kauppaan työpäivän aikana
16.30 lähden töistä
17.00 lapsen päiväkoti
17.30 teen ruokaa perheelle ja varmistan, että siitä riittää myös huomiseksi lounaaksi
23.00 nukkumaanHarva työssäkäyvä oikeasti selailee kännykkää pitkin päivää. Se on ihan naurettavaa eikä todellakaan näytä hyvältä työnantajan silmissä. Koulussa siihen ehkä vielä on mahdollisuus,mutta esimerkiksi minun työssäni siitä voi saada varoituksen.
Selaan viestit nopeasti, kun käyn vessassa. Mutta mitään facea tai somea en todella ehdi seuraamaan. Töissä ollaan tekemässä töitä.
Tsemppiä! Toivottavasti löydät rutiinit. Nykyinen hommasi ei toimi, ihmettelen että antavat sinun ylipäätään poistua työpaikalta.
Kyllähän tauolla yleensä saa työpaikalta poistua. Yleensä palkkatöissäkin se on omaa, palkatonta aikaa.
Ei muuten saa. Julkisella puolella olen töissä. Kahdeksan tunnin päivä, kaksi 10 minuutin kahvitaukoa ja yksi 20 minuutin ruokatauko, jotka ovat työaikaa. Eli ei saa poistua työpaikalta.
*sanan yleensä
Vierailija kirjoitti:
Koko ketjun luettua sympatiaa ei enää löydy, vaan tulin siihen tulokseen että ap ansaitsee nälkäkuolemansa.
Luojan kiitos nämä ei varmaan saa aikaiseksi täytttää tukihakemuksia niin ei mene yhteiskunnan rahat tuommoisten haasaamiseen.
Onhan tämä miekkoshullu useamman kerran tehnyt ketjuja, joissa räyhää Kelan toiminnasta.
Mihin meni ap? Kävitkö lääkärillä? Oletko käynyt vielä työssäoppimassa?
Ok. Eli työmatkasi on alle puoli tuntia: joten, jos kahdeksalta olet kotona, niin olet päässyt puolelta ja kuuden tunnin työvuorosi on alkanut 13.30. Herätyksen sanoit olevan kahta tuntia aiemmin, eli 11.30. Klo 3 ei ole ollenkaan paha aika mennä nukkumaan tuolla aikataululla. Tuossahan ehtii tehdä illalla vaikka mitä, mutta on tietenkin oma valinta, siivoaako joka päivä talon lattiasta kattoon 4h makaamisen jälkeen, vai käyttääkö vapaa-ajan välillä myös omista tarpeistaan huolehtimiseen.
Minusta tuntuu, ettei sinulla ja palstalaisilla mene logiikat yksiin, joten en ala toistamaan neuvoja, jotka olet jo lukemattomia kertoja torpannut. Joten eipä tässä muuta, kuin jaksuhali, voimia ja mitä, jos itkisit tilannettasi seuraavalla kerralla vaikka tyynyllesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö miksi et nuku? Mene aiemmin nukkumaan, herää niin että ehdit syödä aamupalan. Tee illalla eväät mukaan ja syö ne siellä autossa. Ehdit samassa ajassa syödä, kun nyt käyt kaupassa. En oikein näe tässä ongelmaa. Kuulostat hiukan uusavuttomalta.
Miksiköhän en nuku? Voisikohan ehkä mahdollisesti johtua esimerkiksi unettomuudesta? Miksi kuuro ei vain kuule ja masentunut lopeta masistelua??
Unettomuuteen on saatavissa apua. Äärimmäisen harvan unettomuus on sellaista, mihin unihygienia, terveet elämäntavat, melatoniini tai viimeisenä keinona lääkitys ei auttaisi.
Melatoniini ei auta kaikkia. Hyvistä elämäntavoista ja unihygieniasta puhumattakaan, niin itsestäänselvyyksiäkuin ovatkin. Lääkityksen ei pitäisi olla viimeinen keino kun unettomuus jo pitkittynyt. Mirtatsapiini auttaa heti, mutta lihomista pitää varoa.
Helikopterimammat behold: Lapsenne viidentoista vuoden päästä! Lukekaa koko ketju ja miettikää kasvatusmetodejanne vielä kerran ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö miksi et nuku? Mene aiemmin nukkumaan, herää niin että ehdit syödä aamupalan. Tee illalla eväät mukaan ja syö ne siellä autossa. Ehdit samassa ajassa syödä, kun nyt käyt kaupassa. En oikein näe tässä ongelmaa. Kuulostat hiukan uusavuttomalta.
Miksiköhän en nuku? Voisikohan ehkä mahdollisesti johtua esimerkiksi unettomuudesta? Miksi kuuro ei vain kuule ja masentunut lopeta masistelua??
Unettomuuteen on saatavissa apua. Äärimmäisen harvan unettomuus on sellaista, mihin unihygienia, terveet elämäntavat, melatoniini tai viimeisenä keinona lääkitys ei auttaisi.
Sivusta sanon, ettei lääkäreitä ole kiinnostanut minun yli kymmenen vuoden unettomuuteni ainakaan. Kaikkea olen tietenkin kokeillut itse melatoniinia myöten, mutta mitään unilääkkeitä ei haluta määrätä edelleenkään, vaikken keksi enempää vippaskonsteja. Aina tuputetaan joku unihygienialehtinen käteen ja muuten ohitetaan suunnilleen olankohautuksella.
Tuotahan se on nykyään. Ilmeisesti hoitajiakin koulutetaan jollain pikakurssilla hokemaan itsestäänselvyyksiä tyyliin: "Älä juo kahvia illalla, pidä makuuhuoneen lämpötila viileänä, mene nukkumaan vasta kun väsyttää, älä ajattele että unettomuudesta on haittaa heti, se on väärä uskomus...". Ihan kuin unettomat ei tietäisi tälläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys klo 6.30
Kahvia/teetä ja leipä
8.00 työt alkaa
9.50 vessatauko
11.00 lounas
16.30 lähden töistä
17.00 lapsen päiväkoti
*sanan yleensä
Ja niin on yleensä julkisella puolella, ei saa poistua työpaikalta. Yleensä. Myös kahdesti. Huomasitko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys klo 6.30
Kahvia/teetä ja leipä
8.00 työt alkaa
9.50 vessatauko
11.00 lounas
16.30 lähden töistä
17.00 lapsen päiväkoti
*sanan yleensä
Ja niin on yleensä julkisella puolella, ei saa poistua työpaikalta. Yleensä. Myös kahdesti. Huomasitko?
Ei ollut sinulla sanaa yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, mua kiinnostaisi tietää, mitä hittoa ap himmailee sen kaksi tuntia, jotka aamulla jää heräämisen ja töihin lähdön väliin.
Käyn suihkussa, kuivaan tukan, juon kahvin (siihen ei mene aikaa, mutta kerron nyt mitä kaikkea teen ennen töihin menoa), harjaan tukan, meikkaan. Huom, olen rättipoikki joka aamu, joten en todellakaan toimi tehokkaasti vaan laahustan kuin zombie ja aika loppuu aina kesken.
Itse pesen hiukset aina edellisenä iltana, niin aamulla ei mene aikaa niiden pesuun ja kuivaamiseen.