Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: häiritseekö sinua mies-loppuiset ammattinimikkeet, kuten eduskunnan puhemies, palomies, kirvesmies jne.?

Vierailija
23.11.2019 |

Näin pikkusieluisina aikona, kun kaikesta loukkaannutaan ja kaikki perinteinen halutaan muuttaa, niin kiinostaa kysyä naisilta seuraavaa. Häiritkseekö sinua mies-loppuiset ammattinimikkeet eli onko aihetta muuttaa ne sukupuolineutraaleiksi?

Kommentit (675)

Vierailija
341/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaiken tasapäistäminen; se on se, mikä todella minua häiritsee!!!

Olen totaalisesti kyllästynyt tähän kaikkeen, tyhjänpäiväiseen, josta nyt uhotaan.

Silläkö ihmisen elämä muuttuu paremmaksi; kun sorkitaan asioita, jotka ovat toimineet tähän asti; mikseivät toimisi myös tulevaisuudessa!?

Kuulostat vanhalta ja kaavoihin kangistuneelta ihmiseltä. Minun 70-vee äitini puhuu ihan samalla tavalla. 

Kaikki nyt ei vaan voi pysyä samana yli vuosikymmenien. Maailma muuttuu ja se, mikä on sulle tyhjänpäiväistä, voi olla arvokasta jollekin muulle. Tämmöisistä asioista suuttuminen lisää vain omaa pahaa mieltä. 

Sä haluat riistää toisin ajattelevilta arvokkuuden kokemuksen. Ei sulla ole yhtään sen enempää sellaista oikeutta.

Vierailija
342/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen totaalisesti kyllästynyt tähän kaikkeen, tyhjänpäiväiseen, josta nyt uhotaan.

Silläkö ihmisen elämä muuttuu paremmaksi; kun sorkitaan asioita, jotka ovat toimineet tähän asti; mikseivät toimisi myös tulevaisuudessa!?

Tämä. Mäkin vihaan tätä tasapäistämistä. En halua olla siinä mukana, joten siksi käytänkin vanhoja sanoja ihan niiden historiallisenkin tunnelman ja painoarvon vuoksi.

Naisten oikea tasa-arvo on saavutettu jo vuosikymmeniä sitten. Tämä nykyinen puuhastelu on pelkkää eripuran ja jopa vihan lietsontaa feministeiksi itseään kutsuvilta naisilta.

Niin, kyllä se on tärkeää, että jos pomoksi pääsee, kutsutaan mieheksi. Ettei kukaan erehtyisi luulemaan, että naiset keskimäärin sellaiseen pystyisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tämän päivän...tasa-arvo- puuhastelu feministeineen...alkaa joissakin asioissa jo saavuttaa koomiset piirteet! Onko maailma jo niin valmis, ettei mitään muuta enää keksitä!?

Vierailija
344/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettakoon nimikkeet, ihan ok. Mutta pitää keksiä muita kuin tuo kömpelö "henkilö", joka taitaa vielä olla uudehko fennomaanikäännös personasta.

Vierailija
345/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse, mutta onhan nuo korkea aika päivittää. Palomies on onneksi jo muutettu pelastajaksi.

Vierailija
346/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mäkin vihaan tätä tasapäistämistä. En halua olla siinä mukana, joten siksi käytänkin vanhoja sanoja ihan niiden historiallisenkin tunnelman ja painoarvon vuoksi.

Naisten oikea tasa-arvo on saavutettu jo vuosikymmeniä sitten. Tämä nykyinen puuhastelu on pelkkää eripuran ja jopa vihan lietsontaa feministeiksi itseään kutsuvilta naisilta.

Niin, kyllä se on tärkeää, että jos pomoksi pääsee, kutsutaan mieheksi. Ettei kukaan erehtyisi luulemaan, että naiset keskimäärin sellaiseen pystyisivät.

Onhan se sellainen arvostuksen osoitus. Että vaikka oletkin pelkkä nainen niin olet niin pätevä että melkein voisi luulla mieheksi. Siksi saat -mies loppuisen arvonimen.

Vierailija
347/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse lainkaan. Pointtihan on kielessä että ymmärretään merkitys, millaisessa roolissa ihminen esiintyy. Naurettavaa muuttaa vanhaa kieltä muutaman mielensäpahoittajan takia. Kaikissa kielissä voi olla hieman outoja merkityksiä sanoilla, mutta ei kieliä sen takia ruveta siivoilemaan. Nää hysteerikot voisivat tehdä jotain omaa asenteelleen vaikka tunnetusti se vamma on vaikea hoitaa.

Vierailija
348/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tämän päivän...tasa-arvo- puuhastelu feministeineen...alkaa joissakin asioissa jo saavuttaa koomiset piirteet! Onko maailma jo niin valmis, ettei mitään muuta enää keksitä!?

Kaikkea muutosta on aikojen alusta asti vastustettu kirkumalla, että juuri tämä muutos on niin mitätön, että siihen ei saisi keskittyä.

Vierailija
349/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse lainkaan. Pointtihan on kielessä että ymmärretään merkitys, millaisessa roolissa ihminen esiintyy. Naurettavaa muuttaa vanhaa kieltä muutaman mielensäpahoittajan takia. Kaikissa kielissä voi olla hieman outoja merkityksiä sanoilla, mutta ei kieliä sen takia ruveta siivoilemaan. Nää hysteerikot voisivat tehdä jotain omaa asenteelleen vaikka tunnetusti se vamma on vaikea hoitaa.

No en minä ainakaan esiinny milloinkaan miehen roolissa, joten ei minua pidä sellaiseksi kutsuakaan.

Ja sinun täytyy olla totaalisesti pihalla historiasta, kun väität että kieltä ei muka ole aina "siivoiltu".

Vierailija
350/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstan keskimääräinen ÄO vaikuttaisi olevan reilusti alle 100.

Vierailija
351/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ainoastaa miehisyyden sensuroinnista. Missään ei vaadita mitään muuta kuin mies sanan sensurointia

Vierailija
352/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta minua häiritsee röllit jotka jaksavat vouhottaa tästä "naisia häiritsee miessanat" asiasta joka välissä. Yök valittajat. Tosimiehet ei tuosta asiasta vouhkaa.

Vierailija
353/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään naista, ketä tämä jotenkin olisi häirinnyt. Päin vastoin useampi lakimiesnainen on pyöritellyt silmiään, että tarviiko nyt joka asiasta nillittää. Ammattinimike on ammattinimike.

Ja moni nainen, joka on esihenkilö, puhuu itsestään edelleen esimiehenä. Tyyliin mä kun olen tän tiimin esimies, niin varmaan mä hoidan tän nyt jne.

En vaan tajua, että eikö nyt olisi maailmassa tärkeämpiäkin asioita ollut mietittäväksi, mutta opetellaan nyt sitten käyttämään uusia sanoja ihan vaan muodon vuoksi.

Vierailija
354/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut nyt parissa vuodessa tottua sanaan "esihenkilö". Aluksi se kuulosti kummalliselta.

Vierailija
355/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään naista, ketä tämä jotenkin olisi häirinnyt. Päin vastoin useampi lakimiesnainen on pyöritellyt silmiään, että tarviiko nyt joka asiasta nillittää. Ammattinimike on ammattinimike.

Ja moni nainen, joka on esihenkilö, puhuu itsestään edelleen esimiehenä. Tyyliin mä kun olen tän tiimin esimies, niin varmaan mä hoidan tän nyt jne.

En vaan tajua, että eikö nyt olisi maailmassa tärkeämpiäkin asioita ollut mietittäväksi, mutta opetellaan nyt sitten käyttämään uusia sanoja ihan vaan muodon vuoksi.

Olet ympäröinyt itsesi tietyn tyyppisillä ihmisillä ja nyt uskottelet että kaikki ovat samaa mieltä kanssasi. Kuvittelet kai että keskustelu tästä aiheesta velloo vuodesta toiseen itsekseen, vaikka kukaan ei halua muutosta.

Pitäisi olla ilmiselvää että todella monet haluavat muutosta. Eivätkä luovuta.

Vierailija
356/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häirinny.

Lasten kanssa takuulla pyöräytetään talvella lumiukko pihalle, eikä lumihenkilö...

Vierailija
357/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta minua häiritsee röllit jotka jaksavat vouhottaa tästä "naisia häiritsee miessanat" asiasta joka välissä. Yök valittajat. Tosimiehet ei tuosta asiasta vouhkaa.

Tätä vauhtia tosiMIEHETKIN alkavat olla historiaa; sellainen tosimiehen alasajo on ollut jo jonkin aikaa käynnissä!!!

Vierailija
358/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Siinä on kyse ammattinimikkeestä ja sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.

Vierailija
359/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut nyt parissa vuodessa tottua sanaan "esihenkilö". Aluksi se kuulosti kummalliselta.

Minusta taas on aina tuntunut äärimmäisen kummalliselta nimittää naista esimieheksi. Yleensä yritinkin välttää koko sanan käyttämistä kun se vaan oli niin täysin typerää. Siis oikeasti. Nimittää nyt naista mieheksi, miksi!?

Vierailija
360/675 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Siinä on kyse ammattinimikkeestä ja sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.

Miten joku kehtaa väittää että sanalla "mies" ei muka ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, kun se sana nimenomaan määrittelee sukupuolen :D Se on mies-sanan koko tarkoitus.