Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.
Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Onpas tämä ketju täynnä paljon pahaa oloa.
Mutta Jumala on valmis ottamaan sen vastaan.. Jeesus kuoli ottaakseen sen kaiken vastaan.
Tässä väittelyssä ei voi voittaa eikä se ole tämän keskustelun tarkoitus. Ehkä olemme tässä ymmärtääksemme toisiamme, ehkä saadaksemme armoa osaksemme?
Raamattu on ihmisten kirjoittama kokoelma tarinoita Jumalan töistä. Jeesuksesta, joka halusi auttaa ihmisiä mutta ihmiset päättivät tappaa hänet. Jeesus ei noussut heitä vastaan jotka nousivat häntä vastaan. Jeesus ei yrittänyt määräillä miten ihmisten tuli toimia. Jeesus antoi hänet teloittavien ihmisten suorittaa tekonsa jotta heidän tekojensa mielettömyys ja tietämättömyys tulisi ilmi, jotta ihmiset heräisivät. Heräisivät näkemään kaiken julmuuden..
Vain äärikonservatiivikristityt ja äärivihamieliset uskonnottomat lukevat raamattua kirjaimellisesti. Hyvin suuri osa kristityistä ymmärtää että raamattu on ihmisten kirjoittama, eikä Jumala ole koskaan tarkoittanut mitään muuta.
Uskonnon ydin ja syy uskolle ei ole välineellinen - usko ei ole mikään kirjaimellinen tapa säästyä helvetiltä. Jumalaan uskominen vain helvetiltä säästyäkseen ei ole aitoa uskoa. Usko on tässä ja nyt.. ja helvetti voi olla niin monia asioita, kuten taivaskin. Uskossa ei ole kyse mistään helvetin ja taivaan välillä poukkoilevasta logiikasta..
Usko on uskoa. Faith.
Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan, kaikkia maailman ihmisiä. Jumala on ylimaallinen ja mystinen, emme me tiedä kaikkea Jumalasta. Meidän tehtävämme on luottaa häneen. Ja kun luottaa Jumalaan, ei halua olla ilkeä. Ei halua satuttaa toisia. Haluaa antaa empatiaa ja armoa toisille niinkuin on niitä saanut itselleen osaksi Jumalan taholta.
EV.lut uskon ydin on armo. Ja jumalan ja Jeesuksen rakkaus. Kaikki hyvä mitä Jeesus teki ja halusi tehdä, hän halusi pelastaa ihmiset heiltä itseltään.
Siunausta teille kaikille tässä ketjussa. Rukoilen kaikille rauhaa ja ymmärrystä.
Oletko nyt ihan perillä siitä mihin edes uskot. Et ole paljon tainnut sitä kirjaa lukea.
Puhut hyvästä ja rakastavasta jumalasta, mutta sellainen ei Raamatun jumala voi millään logiikalla olla.
Se lunastusoppi estää päättömyydellään rakkaudesta mitään ymmärtävän jumalan.
Katso, jumalaton on pahuuden synnytystuskissa, raskaana ilkeydestä ja synnyttää valheen.
Ps. 7:15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Ja millainen ihminen hyväksyy tuollaiset epäreilut, sairaat ja rumat opit?
Jeesus on Jumala ja hän oli siellä ristillä. Kristitty pelastuu uskomalla evankeliumiin, ei teoillaan. Synnitöntä ihmistä ei ole, joten armon tarvitsee jokainen.
Armon keneltä? Vihaavalta ja raivoisalta hullulta jumalalta jolle pitää olla uhri, että leppyy?
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.
Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.
Eiköhän sinullekin joku Jeesukse oma tule kertomaan, että et ole oikeasti koskaan uskonutkaan.
Ei kukaan uskova koskaan sanoisi näin.
Sinulle joka jäit perheettömäksi: olen pahoillani ettet ole saanut perhettä . Itse olen tahtomattani lapseton ja kärsin asiasta valtavasti. Jumala auttoi minua hyväksymään tilanteen. Hän ei vastannut rukouksiini saada lapsi. Miksi? Koska se ei ole minun tarinani. Minun tehtäväni ei ole saada lasta. Jumalalla on jotain muuta minun varalleni. Voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Jeesus on Jumala ja hän oli siellä ristillä. Kristitty pelastuu uskomalla evankeliumiin, ei teoillaan. Synnitöntä ihmistä ei ole, joten armon tarvitsee jokainen.
Armon keneltä? Vihaavalta ja raivoisalta hullulta jumalalta jolle pitää olla uhri, että leppyy?
Eniten armon itseltään. Että voisi olla armollinen itselleen. Kun pystyy olemaan armollinen itselleen, voi olla armollinen toisille. Kun pystyy olemaan armollinen, levittää ympäriinsä hyvää ja luo hyvää maailmaan. Siunausta sinulle.
Cheekin Itseluottamus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.
heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.
Ihan vaan vinkkinä, että nöyrä ihminen saa vastauksen 😘
No niinpä niin. Eli rukoilijassa vika, kun ei osaa rukoilla oikein.
Tosi nöyrältä kuulostaa tuollainen "ihan vaan vinkkinä" ja oikein alentuva hymiö loppukaneettina. Ilmi selvä nöyrä ihminen kirjoittanut tuon viestin. Voi hyvä Luoja miten voikin joku olla nöyrä.
Sinullekin sama kommentti: Kyllä, minä olen nöyrä, mutta en kynnysmatto ja ylpeä siitä. Tuon viestin laitoin ihan vilpittömänä kannustuksena, kuinka sinäkin voit päästä irti tuosta vihastasi, jota tuntuu olevan aika lailla. Mutta se edellyttää sitä, että päästät irti tuosta vihastasi. Se vaatii työtä, mutta sinä pystyt siihen.
Ai ihminen voi päästä irti vihasta kun vähän yrittää?
No miksei se sinun jumalasi voi päästä jo yli vihastaan, jota alkoi tuntea kun hänen omaksikuvaksi luomansa ihminen kerran uhmasi kieltoa, ja söi hedelmän?
Onko vähän heikko se sellainen jumala joka ei vaan pääse yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Jumala on valmis ottamaan sen vastaan.. Jeesus kuoli ottaakseen sen kaiken vastaan.
Tässä väittelyssä ei voi voittaa eikä se ole tämän keskustelun tarkoitus. Ehkä olemme tässä ymmärtääksemme toisiamme, ehkä saadaksemme armoa osaksemme?
Raamattu on ihmisten kirjoittama kokoelma tarinoita Jumalan töistä. Jeesuksesta, joka halusi auttaa ihmisiä mutta ihmiset päättivät tappaa hänet. Jeesus ei noussut heitä vastaan jotka nousivat häntä vastaan. Jeesus ei yrittänyt määräillä miten ihmisten tuli toimia. Jeesus antoi hänet teloittavien ihmisten suorittaa tekonsa jotta heidän tekojensa mielettömyys ja tietämättömyys tulisi ilmi, jotta ihmiset heräisivät. Heräisivät näkemään kaiken julmuuden..
Vain äärikonservatiivikristityt ja äärivihamieliset uskonnottomat lukevat raamattua kirjaimellisesti. Hyvin suuri osa kristityistä ymmärtää että raamattu on ihmisten kirjoittama, eikä Jumala ole koskaan tarkoittanut mitään muuta.
Uskonnon ydin ja syy uskolle ei ole välineellinen - usko ei ole mikään kirjaimellinen tapa säästyä helvetiltä. Jumalaan uskominen vain helvetiltä säästyäkseen ei ole aitoa uskoa. Usko on tässä ja nyt.. ja helvetti voi olla niin monia asioita, kuten taivaskin. Uskossa ei ole kyse mistään helvetin ja taivaan välillä poukkoilevasta logiikasta..
Usko on uskoa. Faith.
Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan, kaikkia maailman ihmisiä. Jumala on ylimaallinen ja mystinen, emme me tiedä kaikkea Jumalasta. Meidän tehtävämme on luottaa häneen. Ja kun luottaa Jumalaan, ei halua olla ilkeä. Ei halua satuttaa toisia. Haluaa antaa empatiaa ja armoa toisille niinkuin on niitä saanut itselleen osaksi Jumalan taholta.
EV.lut uskon ydin on armo. Ja jumalan ja Jeesuksen rakkaus. Kaikki hyvä mitä Jeesus teki ja halusi tehdä, hän halusi pelastaa ihmiset heiltä itseltään.
Siunausta teille kaikille tässä ketjussa. Rukoilen kaikille rauhaa ja ymmärrystä.
Oletko nyt ihan perillä siitä mihin edes uskot. Et ole paljon tainnut sitä kirjaa lukea.
Puhut hyvästä ja rakastavasta jumalasta, mutta sellainen ei Raamatun jumala voi millään logiikalla olla.
Tunnen että sinulla on elämässä paljon kärsimystä.
Rukoilin aiemmin Jumalaa että voisinpa auttaa jota kuta, voisinpa antaa valoa jollekin joka on hädässä.
Rukoilen sinun puolestasi tänään. Tunnen kipusi tänne asti. Jumala ei ole hylännyt sinua ja kaikki järjestyy kyllä. Älä käänny vihan puoleen. Aina on mahdollisuus vielä perua, aina on mahdollisuus kääntyä takaisin. Se minne oletkaan nyt menossa, ei se ole sinun ainoa tiesi. Myös valoa on jäljellä.
Rukoilen valoa sinulle. Tänä yönä Jumala koskettaa otsaasi ja ottaa tuskasi pois.
Cheekin Itseluottamus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.
heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.
Ihan vaan vinkkinä, että nöyrä ihminen saa vastauksen 😘
No niinpä niin. Eli rukoilijassa vika, kun ei osaa rukoilla oikein.
Tosi nöyrältä kuulostaa tuollainen "ihan vaan vinkkinä" ja oikein alentuva hymiö loppukaneettina. Ilmi selvä nöyrä ihminen kirjoittanut tuon viestin. Voi hyvä Luoja miten voikin joku olla nöyrä.
Sinullekin sama kommentti: Kyllä, minä olen nöyrä, mutta en kynnysmatto ja ylpeä siitä. Tuon viestin laitoin ihan vilpittömänä kannustuksena, kuinka sinäkin voit päästä irti tuosta vihastasi, jota tuntuu olevan aika lailla. Mutta se edellyttää sitä, että päästät irti tuosta vihastasi. Se vaatii työtä, mutta sinä pystyt siihen.
Et ole nöyrä. Nöyrä ihminen ei koskaan menisi kenellekään ylhäältä päin alentuvasti vinkkailemaan, että tämä ei ole rukoillessaan ollut tarpeeksi nöyrä, kuten hän itse hienosti osaa olla ja on pätevä muita opettamaan, ja kertomaan heille millä mentaliteetillä he ovat rukoilleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko on uskoa. Faith.
Rukoilin aiemmin Jumalaa että voisinpa auttaa jota kuta, voisinpa antaa valoa jollekin joka on hädässä.
Rukoilen sinun puolestasi tänään. Tunnen kipusi tänne asti. Jumala ei ole hylännyt sinua ja kaikki järjestyy kyllä. Älä käänny vihan puoleen. Aina on mahdollisuus vielä perua, aina on mahdollisuus kääntyä takaisin. Se minne oletkaan nyt menossa, ei se ole sinun ainoa tiesi. Myös valoa on jäljellä.
Rukoilen valoa sinulle. Tänä yönä Jumala koskettaa otsaasi ja ottaa tuskasi pois.
Tunnet omiasi. Minulla ei ole kipuja, eikä elämäni ole huonoa.
Minua ärsyttää ja pistää vihaksi uskonnot. Olen oikeasti todella kyllästynyt teihin tekopyhiin lässyttäjiin.
Minä tunnen kyllä vihaa ja halveksuntaa. Enkä pidä niitä tunteita yhtään väärinä ja pahoina.
EN OTA VASTAAN MITÄÄN SINUN LÄSSYTYKSIÄSI. TYÖNNÄ PERSEREIKÄÄSI NE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itseään täynnä täytyy olla ihmisen joka ajattelee ”jumalaa ei voi olla olemassa koska hän ei tee MINUN ELÄMÄSTÄNI helppoa.” 🤦🏼♀️ Te ette ole maailman napa!
Hyvä huomio, tottahan se on että maailma ei pyöri minun napani ympärillä.
Mutta jos on ihan aidosti jopa vuosia rukoillut ja niihin rukouksiin ei vastata, ei voi sille mitään että uskoaan tai jopa Jumalan olemassaoloa alkaa kyseenalaistamaan. Itsekästä se ehkä on, mutta mielestäni myös ymmärrettävää.
Vai onko niihin vastattu, mutta ei niin että se rukoiltu asia vain ilmestyy elämään? Niinpä.
Luuletko, että aikuiset ihmiset huvikseen keksii sellaisia väitteitä, että on rukoillut vuosia ja ei ole vastattu? Sehän olisi vain hyvä jos olisi vastattu, ja enemmän se todistaisi Jumalan olemassaolosta.
Ehkä he eivät nää niitä vastauksia. Esim minä rukoilen että saisin ystävän, koska olen yksinäinen. Kadulla naapurin nainen pysähtyy kanssani juttelemaan, mutta minä äkkiä jatkan matkaa. Kaupassa tuntematon hymyilee, minä kävelen ohi. Työkaveri huokailee kun ei ole seuraa uuteen konserttiin, minä istun hiljaa. Ja minä valitan kun ei jumala anna minulle ystävää, vaikka niin rukoilen.
Juuri näin.
Vastauksia on edessämme pilvin pimein, mutta me emme aina huomaa niitä tai emme vain uskalla tarttua tilaisuuteen.
Minäkin menetin todennäköisesti elämäni rakkauden, kun en uskaltanut pyytää häntä ulos. Näin jälkikäteen ajateltuna haluan uskoa, että siinäkin oli joku oppi, jota en vain silloin tajunnut. Ehkä olisimme alkuhuuman jälkeen vain riidelleet samoin kuin vanhempani tms. Kuka näistä tietää.
Jaa, että huomasit vasta 40-vuotiaana.
Itse tajusin tuon asian jo 7-vuotiaana, kun peruskoulussa yritettiin aivopestä lapsia uskomaan Jeesukseen.
Jos se jumala välittäisi lapsista edes vähän, niin Suomessa ei tapahtuisi pedofiilien hyökkäyksiä, perheväkivaltaa ja kaikkea muuta p*skaa mitä tuhannet lapset joutuvat kärsimään joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko on uskoa. Faith.
Sinä saatanan raukka et osaa vastata kysymykseen joka sinulle esitetään, vaan alat lässyttämään paskaa ja kuvittelemaan jotain kärsimystä.
PÄÄSI ON TÄYNNÄ KUSTA!
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että huomasit vasta 40-vuotiaana.
Itse tajusin tuon asian jo 7-vuotiaana, kun peruskoulussa yritettiin aivopestä lapsia uskomaan Jeesukseen.
Jos se jumala välittäisi lapsista edes vähän, niin Suomessa ei tapahtuisi pedofiilien hyökkäyksiä, perheväkivaltaa ja kaikkea muuta p*skaa mitä tuhannet lapset joutuvat kärsimään joka vuosi.
Ja uskovaisten itsensä toimesta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Jumalan armo on tarjolla kaikille. Jumala rakastaa ihmisiä. Ihmiset ovat pahoja tässä langenneessa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jumala antoi parantumattomaan taudin joka vaikeuttaa elämääni, parantaakseen elämääni. Kuulostaa hassulta, mutta niin se on. Ilman tätä olisin jatkanut vanhaa elämääni, eikä minulla olisi mitään mitä minulla nyt on.
Oletko miettinyt, että miksi jumalasi niin teki? Miksi jollekin sarjamurhaajalle ei jumala langeta sairauksia?
Se sarjamurhaaja vastaa teoistaan viimeisellä tuomiolla, jos ei tee parannusta elämästään ja synneistään jo täällä maanpäällisessä elämässä. Toki sarjamurhaajakin voi sairastua fyysisesti tai psyykkisesti. Pakkohan sen on ollakin psyykkisesti sairas, tai sitten riivattu.
Suomalaisissa seurakunnissa kiertää m.urha aja saarnaamassa.
Vapautuu pian vankilasta.Jos hänen murh aam ansa ihminen oli ateisti..niin joutuuko murha..ttu h.elv ettiin?
Sen tietää vain itse Jumala, minä ainakaan en tuomitse ketään suoralta kädeltä Helvettiin. Tuli muuten mieleen, että mistä sitä toisaalta tietää mitä pahaa tämä murhattu teki muille ihmisille eläessään. Tai oliko hän myös itse aikanaan tappanut jonkun. Monesti ne rikolliset myös tappaa toisiaan.
Tietenkin toisen ihmisen tappaminen on väärin ja syntiä, mutta ei voi tietää vaikka Jumala olisi antanut hänen kuolla hänen oman pahuutensa vuoksi.
ei voi tietää vaikka Jumala olisi antanut hänen kuolla hänen oman pahuutensa vuoksi.[
mitä mä just luin????
entäs vilja eerika?
Vilja eerika oli eri tapaus, kun tuo mihin kommentoin. Hän oli ihan selvästi vanhempiensa väkivallan uhri ja uskon, että meni Taivaaseen, lapsi kun oli vielä. Hänellä on nyt siellä hyvä olla.
Missä iässä Taivaan Porttien automaattiaukaisu lakkaa toimimasta?
Niin ja missä se tarkalleen menee se raja kuka joutuu helvetin liekkeihin ja kuka pääsee ikuiseen nautintoon? Kun on aika äärimmäiset nuo vaihtoehdot, ja kuitenkin joko tai kylmän viileästi. Ihmiset kuitenkin ovat moniulotteisia, ja kaikkiin asioihin vaikuttavat monenlaiset syy seuraussuhteet.
Väkisinkin tuo on epäoikeudenmukaista, tuollainen joko tai meininki ja äärimmäiset vaihtoehdot.
Siinä tulee väkisinkin hyvin marginaalisin eroin jengiä tuomittua toinen äärimmäiseen hyvään oloon ikuisuudeksi ja toinen kidutukseen ikuisuudeksi. Toinen on vain ihan pikku pikku riikkisen verran enemmän uskossa kuin toinen.Ei ole järkeä ei.
SIelunvaelluksessa saattaisi olla.
Jumala on tyhmä kun laittaa tuomionsa vaihtoehdoiksi joko tai tyyliin äärimmäisen nautinnon taivaassa tai hirveän kidutuksen kiirastulessa.
Se on idioottimaista, koska jopa alhainen paskaihminenkin älyää pienillä surkeilla aivoillaan, ettei ihmiset jakaannu äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin yksilöihin, siten että ne voitaisin tuolla tavalla jakaa.
On puistattavaa ja jotenkin säälittävää, että itseään parempana pitävät uskovaiset hyväksyvät tuollaisen.
Kuinka pissapäinen pitää ihmisen olla, että kehtaa ottaa vapaalipun vastaan ja kumartaa tuollaista Herraa, joka on niin raaka ja epäreilu, että voi heittää osan "lapsistaan" kiirastuleen. Ja vielä vain siksi, kun ei PYSTY uskomaan johonkin tarinaan.
Olen pahoillani, että sinulla on noin paha olla. Mutta kukaan uskovainen ei pidä itseään parempana, jos pitää, ei ole tosiuskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mä oon ajatellut että ne rukoukset eivät saa suoraa vastausta, uskoi sitten minkä nimiseen jumalaan taha, vaan ne rukous vastaukset on niitä vaikeita elämäntilanteita, joista olet selvinnyt. Ja sitten sinun on mahdollista tukea muita jotka käy samoja asioita läpi...
Rukoilen maailmanrauhaa ja saan avioeron. Avioero on mielestäsi vastaus rukoukseeni maailmanrauhasta.
Ainakin sinun maailmasi on nyt mahdollisesti rauhallisempi :) Eikös se ole hyvä alku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jumala antoi parantumattomaan taudin joka vaikeuttaa elämääni, parantaakseen elämääni. Kuulostaa hassulta, mutta niin se on. Ilman tätä olisin jatkanut vanhaa elämääni, eikä minulla olisi mitään mitä minulla nyt on.
Oletko miettinyt, että miksi jumalasi niin teki? Miksi jollekin sarjamurhaajalle ei jumala langeta sairauksia?
Se sarjamurhaaja vastaa teoistaan viimeisellä tuomiolla, jos ei tee parannusta elämästään ja synneistään jo täällä maanpäällisessä elämässä. Toki sarjamurhaajakin voi sairastua fyysisesti tai psyykkisesti. Pakkohan sen on ollakin psyykkisesti sairas, tai sitten riivattu.
Vapautuu pian vankilasta.Jos hänen murh aam ansa ihminen oli ateisti..niin joutuuko murha..ttu h.elv ettiin?
Sen tietää vain itse Jumala, minä ainakaan en tuomitse ketään suoralta kädeltä Helvettiin. Tuli muuten mieleen, että mistä sitä toisaalta tietää mitä pahaa tämä murhattu teki muille ihmisille eläessään. Tai oliko hän myös itse aikanaan tappanut jonkun. Monesti ne rikolliset myös tappaa toisiaan.
Tietenkin toisen ihmisen tappaminen on väärin ja syntiä, mutta ei voi tietää vaikka Jumala olisi antanut hänen kuolla hänen oman pahuutensa vuoksi.
ei voi tietää vaikka Jumala olisi antanut hänen kuolla hänen oman pahuutensa vuoksi.[
mitä mä just luin????
entäs vilja eerika?
Vilja eerika oli eri tapaus, kun tuo mihin kommentoin. Hän oli ihan selvästi vanhempiensa väkivallan uhri ja uskon, että meni Taivaaseen, lapsi kun oli vielä. Hänellä on nyt siellä hyvä olla.
Niin ja missä se tarkalleen menee se raja kuka joutuu helvetin liekkeihin ja kuka pääsee ikuiseen nautintoon? Kun on aika äärimmäiset nuo vaihtoehdot, ja kuitenkin joko tai kylmän viileästi. Ihmiset kuitenkin ovat moniulotteisia, ja kaikkiin asioihin vaikuttavat monenlaiset syy seuraussuhteet.
Väkisinkin tuo on epäoikeudenmukaista, tuollainen joko tai meininki ja äärimmäiset vaihtoehdot.
Siinä tulee väkisinkin hyvin marginaalisin eroin jengiä tuomittua toinen äärimmäiseen hyvään oloon ikuisuudeksi ja toinen kidutukseen ikuisuudeksi. Toinen on vain ihan pikku pikku riikkisen verran enemmän uskossa kuin toinen.Ei ole järkeä ei.
Jumala on tyhmä kun laittaa tuomionsa vaihtoehdoiksi joko tai tyyliin äärimmäisen nautinnon taivaassa tai hirveän kidutuksen kiirastulessa.
Se on idioottimaista, koska jopa alhainen paskaihminenkin älyää pienillä surkeilla aivoillaan, ettei ihmiset jakaannu äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin yksilöihin, siten että ne voitaisin tuolla tavalla jakaa.
On puistattavaa ja jotenkin säälittävää, että itseään parempana pitävät uskovaiset hyväksyvät tuollaisen.
Kuinka pissapäinen pitää ihmisen olla, että kehtaa ottaa vapaalipun vastaan ja kumartaa tuollaista Herraa, joka on niin raaka ja epäreilu, että voi heittää osan "lapsistaan" kiirastuleen. Ja vielä vain siksi, kun ei PYSTY uskomaan johonkin tarinaan.
Olen pahoillani, että sinulla on noin paha olla. Mutta kukaan uskovainen ei pidä itseään parempana, jos pitää, ei ole tosiuskovainen.
Ihan turhaan alentuvasti lässytät minulle kuvittelemastasi pahasta olosta.
Elämäni on ihan hyvää ja en kärsi. Minulla on inhon ja vihan tunteita uskontoja kohtaan. Se ei tarkoita että elämäni huonoa.
Jos olet oikeasti huolissasi toisten ihmisten kärsimyksistä, niin parhaiten helpotat sitä, pitämällä turpasi kiinni ja säästämällä lässytykset uskovaisille kavereillesi.
1 Esitä uskovaisille vaikeita kysymyksiä ja osoita heille kuinka heidän oppinsa ovat typeriä.
2 Saa kuulla uskovaisilta, että "sulla on vaan nyt paha olla" ja "minä täällä nyt rukoilen sulle uskoa"
Tuossa on yksi syy miksi uskovaisia halveksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä mä just luin????
entäs vilja eerika?
No true scotsman