Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.
Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä selitti että lopetti uskomisen joulupukkiin 7 vuotiaana. Joulupukkihan on ihan oikeasti ihmisen keksimä hahmo, mutta Jumalasta emme voi olla varmoja. Itse en kiistä, mutta en uskokkaan.
Samalla tavalla keksittyjä on molemmat. Toinen vain on vähän vanhempaa folklorea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
“I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.”
Näin se homma toimii.
So this mean, God answered although you are criminal.
Voi helvata, takas kouluun siitä!
Mikä tuossa väärin oli?
Vierailija kirjoitti:
" So this mean, God answered although you are criminal"
----------------------------------------------------------
Voi helvata, takas kouluun siitä!
Mikä tuossa väärin oli? "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot sopii mainiosti vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Kykenen ajattelemaan uskovaisena loogisesti ja rationaalisesti, ja kykenen myös kirjoittamaan ja keskustelemaan tällä palstalla asiallisesti haukkumatta muita kuten sinä teet. Minulla on myös järki päässä, järki ja usko eivät sulje pois toisiaan.
Etpä ole osannut selittää kenelle jumalan piti se poikansa uhrata? Eikö ollut muita vaihtoehtoja?
Etpä osaa selittää miksi on niin äärimmäiset vaihtoehdot hällä, kuin taivas ja helvetti? Etpä osaa selittää miten muka voidaan ihmiset jaotella vain kahteen ryhmään, äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin?
Sinä et ymmärrä polariteetteja. Mutta se ei ole minun tai muiden vajaus. Se on itsesi. Mut voithan mielessäsi vähän miettiä matikkaa ja laskea esmes maailman tämänhetkisen populaation määrän suhteessa yhteen. Eli minkä arvoinen se poika on ja mikä sonnan määrä.
Sinä et ymmärrä lukemaasi. Ja sonnan määrä on nyt sinun näppikseltäsi, kun et osaa kysymykseen asiallisesti vastata.
Sinustako siis on OIKEIN ja REILUA että ihmisiä joutuu helvetin liekkeihin, VAIN siksi etteivät usko johonkin tarinaan. Viis siitä miten paljon olisivat hyvää tehneet ja miten hyviä ihmisiä olisivat joihinkin uskovaisiin verrattuna, jotka ovat pahimmillaan murhanneet, raiskanneet ja tappaneet, mutta kun purematta nielevät vapaalippu syötin?
Sinä et ymmärrä nyt sitä ettei ihmisiä voi jakaa äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin sillä perusteella uskovatko he vai eivät jotain juttua.
Sinun jumalasi ja sonnanlunastaja poikasi nyt dumaavat ison joukon IHAN HYVIÄ ihmisiä tuleen, kun eivät usko.
Ei usko ole sama asia kuin hyvyys.
Sinä olet tässä nyt se sontapää!
Olen eri tyyppi, mutta Raamatussa lukee ettei ole yhtäkään hyvää ihmistä olemassa. Me ei pystytä virheettömyyteen emmekä voi itseämme pelastaa.
On suurta Jumalan puolelta vaatia pelkkää uskoa. Mitä sinä haluaisit mielummin tehdä? 30 vuotta hyväntekeväisyystyötä karuilla alueilla?
Katsos kun lähtökohdat eivät ole kaikille samat. Joku toisen tappanut makaa vihanneksena elämänsä sängyssä eikä voi sellaista tehdä, vaikka sinä voisit. Toinen uupuu perhe-elämän kuorman alla. Pelkkä usko riittää. Se on ainut, mihin me kaikki kyetään. Lapsikin.
Eikä sitä tarvitse itse yrittää, sen saa pyytäessään lahjaksi Jumalalta.
Sanot tuossa että ei ihminen voi kyetö virheettömyyteen eikä voida itseämme pelastaa.
Ei varmasti yhden ihmiselämän aikana kukaan kerkeä kehittymään kovinkaan hienoksi ihmiseksi, siksipä viisas jumala on keksinyt että ihminen syntyy uudelleen toiseen kehoon ja toisilla oppiläksyillä.
Ihminen saa mahdollisuuden ihan itse maksaa tekosistaan ja saa ihan itse kehittyä tuhansien ihmiselämien aikana.
Se on oikeudenmukaista, eikä epäreiluja ja typeriä vapaalippuja tarvita. Ketään kilttiä ihmistä ei tarvitse polttaa helvetissä yhden elämän takia, ja siksi ettei aivopesu iskostunut päähän, kun itseään tyhmemmät sitä hospottamalla yrittivät, mutta saivat vain aikaan pahaa oloa.
Sinä joka täällä raivoat meille ja Jumalalle, uskon että sinä sen uskon vielä saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.
heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.
Ihan vaan vinkkinä, että nöyrä ihminen saa vastauksen 😘
No niinpä niin. Eli rukoilijassa vika, kun ei osaa rukoilla oikein.
Olet aivan oikeassa.
Tuo sinun asenteesi on sinun ongelmasi. Kannattaa ensin käsitellä tuo kauna pois, mistä oletkaan sen saanut. Käy juttelemassa kaverille tai vaikka diakonille. Paranemisesi alkaa vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.
heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.
Ei. Sinä et ole nöyrä, vaan pääsi on yhtä keltaista nestettä täynnä kuin minkä värinen tuo ylimielinen hymiösi on. Sinä puhut sontaa. SInulla on ehkä käynyt tuuri elämässäsi, ja olet hyvä kuvittelemaan asioita ja leikkimään että ne on jumalan vastauksia.
Nöyryydestä voit pitää turpasi kiinni.
Kyllä minä olen nöyrä, vaikka sinä et sitä näekään katkeruudeltasi. Totta, minulla on käynyt hyvä tuuri monessa asiassa, mutta en ole esimerkiksi 41:een ikävuoteen mennessä harrastanut seksiä saati suudellut naista. Olen kipuillut sitä paljon, usko pois.
Sinulla on varmaan käynyt huonoa tuuria ja olen pahoillani siitä. Toivottavasti jaksat lähteä työstämään mieltäsi, koska se palkitsee sinut lopulta. Se on kivinen tie, mutta sen arvoinen.
Toivon sitä, että kukaan ei koskaan enää kuole uskonnon takia. Tuskin sitä päivää koskaan tulee, kun uskontoa käytetään niin moneen pahaan. Niin paljon pahaan, että joskus toivon, että koko raamattu yms olisivat jääneet kirjoittamatta. Ettei olisi ollut sotia, iskuja, toisten huonoa kohtelua, vainoa, murhia, naisten ja tyttöjen alistamista ja niin paljon pahaa, että se vie uskonnolta arvon. Silloin oikeasti itkettää niin paljon ja muistelen myös ystävääni ja en voi edelleenkään ymmärtää ja en ymmärrä koskaan. En vaikka joku perustelisi minulle miten vaan, että miksi hänen täytyi kuolla vaan sen takia, että olisi erilainen kuin muut. Miksi sen ihanan ihmisen piti olla se joka täältä lähtee ja muut jatkavat niin kuin eivät olisi tehneet mitään. Edelleen alkaa itkettää kun mietin sitä kaikkea.
Kyllä vastaa, mutta joskus vastaus on EI, tai odota vielä. Se vaan pitää hyväksyä.
Ei rukous välttämättä toimi niin, että saa mitä haluaa. Mä itse pyydän mieluummin johdatusta sille tielle, minkä Jumala on mulle päättänyt, ja sitä Hän antaa. Jumala tuhoaa sun suunnitelmat, jos sun suunnitelmat on tuhoamassa sut - ei ihminen tiie, mikä on itselle parhaaksi tai mitä oikeesti tarvii. Rukoilen sun puolesta. <3
Vierailija kirjoitti:
Toivon sitä, että kukaan ei koskaan enää kuole uskonnon takia. Tuskin sitä päivää koskaan tulee, kun uskontoa käytetään niin moneen pahaan. Niin paljon pahaan, että joskus toivon, että koko raamattu yms olisivat jääneet kirjoittamatta. Ettei olisi ollut sotia, iskuja, toisten huonoa kohtelua, vainoa, murhia, naisten ja tyttöjen alistamista ja niin paljon pahaa, että se vie uskonnolta arvon. Silloin oikeasti itkettää niin paljon ja muistelen myös ystävääni ja en voi edelleenkään ymmärtää ja en ymmärrä koskaan. En vaikka joku perustelisi minulle miten vaan, että miksi hänen täytyi kuolla vaan sen takia, että olisi erilainen kuin muut. Miksi sen ihanan ihmisen piti olla se joka täältä lähtee ja muut jatkavat niin kuin eivät olisi tehneet mitään. Edelleen alkaa itkettää kun mietin sitä kaikkea.
Otan osaa ystäväsi vuoksi. Uskonnot ovat kyllä todella vastenmielisiä ja ahdistavia.
Ei ne oikeasti ole tuoneet maailmaan mitään hyvää. Ihmisillä kun on useimmilla ihan oikea moraali ja omatunto, joka kyllä sanoo tervepäiselle, saako lyödä, alistaa, tappaa tai varastaa.
Surullista on jos nuo asiat pitää jostain sääntökirjasta opetella. Sinne sääntökirjaan kun on kirjoitettu vaikka mitä skeidaa, jolla sitten syyllistää ihmisiä ja tuomita kivitettäväksi.
Mistä olette saaneet päähänne että juuri teidän se tietty kirjanne on jumalan sanaa, eikä joku toisen uskonnon kirja?
Mistä olette saaneet päähänne, että juuri teidän lahkonne ja uskontokuntanne on se AINOA oikea, ja muut harhaoppeja tai jopa naurettavia?
Cheekin itseluottamus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sinä et ole nöyrä, vaan pääsi on yhtä keltaista nestettä täynnä kuin minkä värinen tuo ylimielinen hymiösi on. Sinä puhut sontaa. SInulla on ehkä käynyt tuuri elämässäsi, ja olet hyvä kuvittelemaan asioita ja leikkimään että ne on jumalan vastauksia.
Nöyryydestä voit pitää turpasi kiinni.
Kyllä minä olen nöyrä, vaikka sinä et sitä näekään katkeruudeltasi. Totta, minulla on käynyt hyvä tuuri monessa asiassa, mutta en ole esimerkiksi 41:een ikävuoteen mennessä harrastanut seksiä saati suudellut naista. Olen kipuillut sitä paljon, usko pois.
Sinulla on varmaan käynyt huonoa tuuria ja olen pahoillani siitä. Toivottavasti jaksat lähteä työstämään mieltäsi, koska se palkitsee sinut lopulta. Se on kivinen tie, mutta sen arvoinen.
En näe nöyryyttäsi sinun ylimielisen ilmaisusi takia, vaikka sinä nyt kuvittelet että syy on joku kuviteltu katkeruuteni.
Olen kyllä katkera ja vihainen sekä surullinenkin kaikesta siitä pahasta mitä uskonnot ovat ihmisille tehneet. Ja kyllä inhoan uskovaisten ylimielisyyttä ja sitä kuinka he julkeavat väittää olevansa nöyriä.
Sinä taidat olla itse katkera naisettomuudestasi.
Nöyrää et ole nähnytkään. Et ymmärrä sitä käsitettä edes.
Onpas tämä ketju täynnä paljon pahaa oloa.
Mutta Jumala on valmis ottamaan sen vastaan.. Jeesus kuoli ottaakseen sen kaiken vastaan.
Tässä väittelyssä ei voi voittaa eikä se ole tämän keskustelun tarkoitus. Ehkä olemme tässä ymmärtääksemme toisiamme, ehkä saadaksemme armoa osaksemme?
Raamattu on ihmisten kirjoittama kokoelma tarinoita Jumalan töistä. Jeesuksesta, joka halusi auttaa ihmisiä mutta ihmiset päättivät tappaa hänet. Jeesus ei noussut heitä vastaan jotka nousivat häntä vastaan. Jeesus ei yrittänyt määräillä miten ihmisten tuli toimia. Jeesus antoi hänet teloittavien ihmisten suorittaa tekonsa jotta heidän tekojensa mielettömyys ja tietämättömyys tulisi ilmi, jotta ihmiset heräisivät. Heräisivät näkemään kaiken julmuuden..
Vain äärikonservatiivikristityt ja äärivihamieliset uskonnottomat lukevat raamattua kirjaimellisesti. Hyvin suuri osa kristityistä ymmärtää että raamattu on ihmisten kirjoittama, eikä Jumala ole koskaan tarkoittanut mitään muuta.
Uskonnon ydin ja syy uskolle ei ole välineellinen - usko ei ole mikään kirjaimellinen tapa säästyä helvetiltä. Jumalaan uskominen vain helvetiltä säästyäkseen ei ole aitoa uskoa. Usko on tässä ja nyt.. ja helvetti voi olla niin monia asioita, kuten taivaskin. Uskossa ei ole kyse mistään helvetin ja taivaan välillä poukkoilevasta logiikasta..
Usko on uskoa. Faith.
Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan, kaikkia maailman ihmisiä. Jumala on ylimaallinen ja mystinen, emme me tiedä kaikkea Jumalasta. Meidän tehtävämme on luottaa häneen. Ja kun luottaa Jumalaan, ei halua olla ilkeä. Ei halua satuttaa toisia. Haluaa antaa empatiaa ja armoa toisille niinkuin on niitä saanut itselleen osaksi Jumalan taholta.
EV.lut uskon ydin on armo. Ja jumalan ja Jeesuksen rakkaus. Kaikki hyvä mitä Jeesus teki ja halusi tehdä, hän halusi pelastaa ihmiset heiltä itseltään.
Siunausta teille kaikille tässä ketjussa. Rukoilen kaikille rauhaa ja ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Ja millainen ihminen hyväksyy tuollaiset epäreilut, sairaat ja rumat opit?
Jeesus on Jumala ja hän oli siellä ristillä. Kristitty pelastuu uskomalla evankeliumiin, ei teoillaan. Synnitöntä ihmistä ei ole, joten armon tarvitsee jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.
Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.
Eiköhän sinullekin joku Jeesukse oma tule kertomaan, että et ole oikeasti koskaan uskonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jumala antoi parantumattomaan taudin joka vaikeuttaa elämääni, parantaakseen elämääni. Kuulostaa hassulta, mutta niin se on. Ilman tätä olisin jatkanut vanhaa elämääni, eikä minulla olisi mitään mitä minulla nyt on.
Oletko miettinyt, että miksi jumalasi niin teki? Miksi jollekin sarjamurhaajalle ei jumala langeta sairauksia?
Se sarjamurhaaja vastaa teoistaan viimeisellä tuomiolla, jos ei tee parannusta elämästään ja synneistään jo täällä maanpäällisessä elämässä. Toki sarjamurhaajakin voi sairastua fyysisesti tai psyykkisesti. Pakkohan sen on ollakin psyykkisesti sairas, tai sitten riivattu.
Suomalaisissa seurakunnissa kiertää m.urha aja saarnaamassa.
Vapautuu pian vankilasta.Jos hänen murh aam ansa ihminen oli ateisti..niin joutuuko murha..ttu h.elv ettiin?
Sen tietää vain itse Jumala, minä ainakaan en tuomitse ketään suoralta kädeltä Helvettiin. Tuli muuten mieleen, että mistä sitä toisaalta tietää mitä pahaa tämä murhattu teki muille ihmisille eläessään. Tai oliko hän myös itse aikanaan tappanut jonkun. Monesti ne rikolliset myös tappaa toisiaan.
Tietenkin toisen ihmisen tappaminen on väärin ja syntiä, mutta ei voi tietää vaikka Jumala olisi antanut hänen kuolla hänen oman pahuutensa vuoksi.
ei voi tietää vaikka Jumala olisi antanut hänen kuolla hänen oman pahuutensa vuoksi.[
mitä mä just luin????
entäs vilja eerika?
Ymmärrät varmasti, että tuossa ei tarkoitettu juuri Vilja-Eerikaa. Joskus ihmisten täytyy kuolla ennenaikaisesti, koska muuten maapallo ylikansoittuisi ja sitten ihmisiä kuolisi kertalaakista vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olette saaneet päähänne että juuri teidän se tietty kirjanne on jumalan sanaa, eikä joku toisen uskonnon kirja?
Mistä olette saaneet päähänne, että juuri teidän lahkonne ja uskontokuntanne on se AINOA oikea, ja muut harhaoppeja tai jopa naurettavia?
Itse uskon että kaikki maailman uskonnot palvovat lopulta samaa Jumalaa, omin tavoin. Uskon että Jeesus oli Jumalan poika eli siitä syystä olen kristitty.
En usko että mikään muu uskonto on väärässä. Kaikki maailman ihmiset ovat Jumalan lapsia. On vanhanaikaista ajattelua että on vääräoppisia ja oikeaoppisia, ainakin kristillisyyden evankelisissa suuntauksissa enenevissä määrin ihmisiä jotka ajattelee näin. Lisäksi ajatellaan, ettei ole ihmisten tehtävä tuomita ihmisiä. Ei ole meidän tehtävämme tuomita vaan Jumala on ainoa joka voi sen tehdä ja tekee senkin rakkaudella.
Kristillisyyden sisällä on olemassa debattia pitäisikö ns hyväksyä Jeesus jo eläissään vai voiko kuoleman jälkeen vielä pelastua kun kohtaa taivaan portit, jos ottaa Jeesuksen sydämeensä silloin. Itse uskon että Jumala ja Jeesus hyväksyy kaikki, on vain yksi Jumala jota kaikki jumaluudet ovat eikä Jumala rankaise hyvää ihmistä kuoleman hetkellä.
Näihin asioihin emme saa vastauksia ennen kuolemaamme. Jos kuolen ja minua vastassa on allah joka sanoo että palvoit kristillistä Junalaa mutta minä olen kaiken alku ja juuri, minä olen a ja o, minä olen jumala - ottaisin jumalan vastaan. Minä uskon että jumala antaa anteeksi sen jos hyvä ihminen on tietämättömyyttään ”uskonut väärään jumalaan” (vaikka en usko että on väärää jumalaa vaan kaikki jumalat ovat saman jumalan ilmentymiä eri muodoissa) .Kaikkiin uskontoihin sisältyy ajatus hyvästä elämästä ja toisten kunnioituksesta, armosta ja hyvien tekojen tekemisestä. Tämä yhdistää kaikkia uskontoja.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tämä ketju täynnä paljon pahaa oloa.
Mutta Jumala on valmis ottamaan sen vastaan.. Jeesus kuoli ottaakseen sen kaiken vastaan.
Tässä väittelyssä ei voi voittaa eikä se ole tämän keskustelun tarkoitus. Ehkä olemme tässä ymmärtääksemme toisiamme, ehkä saadaksemme armoa osaksemme?
Raamattu on ihmisten kirjoittama kokoelma tarinoita Jumalan töistä. Jeesuksesta, joka halusi auttaa ihmisiä mutta ihmiset päättivät tappaa hänet. Jeesus ei noussut heitä vastaan jotka nousivat häntä vastaan. Jeesus ei yrittänyt määräillä miten ihmisten tuli toimia. Jeesus antoi hänet teloittavien ihmisten suorittaa tekonsa jotta heidän tekojensa mielettömyys ja tietämättömyys tulisi ilmi, jotta ihmiset heräisivät. Heräisivät näkemään kaiken julmuuden..
Vain äärikonservatiivikristityt ja äärivihamieliset uskonnottomat lukevat raamattua kirjaimellisesti. Hyvin suuri osa kristityistä ymmärtää että raamattu on ihmisten kirjoittama, eikä Jumala ole koskaan tarkoittanut mitään muuta.
Uskonnon ydin ja syy uskolle ei ole välineellinen - usko ei ole mikään kirjaimellinen tapa säästyä helvetiltä. Jumalaan uskominen vain helvetiltä säästyäkseen ei ole aitoa uskoa. Usko on tässä ja nyt.. ja helvetti voi olla niin monia asioita, kuten taivaskin. Uskossa ei ole kyse mistään helvetin ja taivaan välillä poukkoilevasta logiikasta..
Usko on uskoa. Faith.
Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan, kaikkia maailman ihmisiä. Jumala on ylimaallinen ja mystinen, emme me tiedä kaikkea Jumalasta. Meidän tehtävämme on luottaa häneen. Ja kun luottaa Jumalaan, ei halua olla ilkeä. Ei halua satuttaa toisia. Haluaa antaa empatiaa ja armoa toisille niinkuin on niitä saanut itselleen osaksi Jumalan taholta.
EV.lut uskon ydin on armo. Ja jumalan ja Jeesuksen rakkaus. Kaikki hyvä mitä Jeesus teki ja halusi tehdä, hän halusi pelastaa ihmiset heiltä itseltään.
Siunausta teille kaikille tässä ketjussa. Rukoilen kaikille rauhaa ja ymmärrystä.
Muuten samaa mieltä, mutta Raamattua pidän kyllä Jumalan sanana. Ihmiset sen kirjoittivat Pyhän Hengen vaikutuksessa.
Eli vastaavasti:
I asked God for wife, but I know God doesn't work that way. So i paid for sex and asked forgiveness"