Saitteko te jonkun vaaratiedotteen siis ihan puhelimeen vai miten tuo meni (minä en)?
Kommentit (56)
se tulee 112 sovelluksen käyttäjille. kannattaa tarkistaa päivitykset
En saanut, koska mulla ei ollut 112-sovelluksessa paikannus päällä.
kiitos vastauksista. Minulla on 112 sovellus myös mutta tosiaan ei mitään ilmoituksia päällä.
ap
Ja uutisen videossa F/A-18 Hornet...
Onpa hienoa tiedotusta. Ei kaikilla ole mitään appeja ladattuna koska moni ei yksinkertaisesti tiedä sellaisen olemassaolosta. Seuraava tilanne voi olla oikeasti vakava mutta mikään ei tule muuttumaan. Me ollaan kuulemma Euroopan varustautuneimpia sotaan🤣🤣🤣
En saanut minäkään mitään tietoa vaikka asun sillä alueella. Tosin minulla ei ole mitään 112 tai suomi.fi sovellusta asennettuna puhrlimeen.
Mutta eikö viestin pitäisi tulla tekstarina tai jotenkin muuten? Suomi.fi on minulla kyllä rekisteröitynä ja saan siihen liittyviä sähköposteja.
No, kävipä sitten selväksi että jos drooneja tulee, minä en niistä tiedä mitään vasta kun kuulen pörinän tai kuulen räjähdyksen tai kuolen räjähdykseen.
Juma, Koronavilkku olisi kai pitänyt olla kenkäpuhelimessa kun hää ei virka mittää.
Ei tullut hälytystä. 112 päivitetty, päällä ja luvat kunnossa. Petterin "droonimuuri" ei toimi.
Ei ole ehtinyt vastuuministeri M. Rantanen hoitaa asiaa, kun on ollut kiire piilotella ideologisten veljien naisenpotkimis- ja kansanmurhajuttuja piiloon.
Vierailija kirjoitti:
En saanut minäkään mitään tietoa vaikka asun sillä alueella. Tosin minulla ei ole mitään 112 tai suomi.fi sovellusta asennettuna puhrlimeen.
Mutta eikö viestin pitäisi tulla tekstarina tai jotenkin muuten? Suomi.fi on minulla kyllä rekisteröitynä ja saan siihen liittyviä sähköposteja.
No, kävipä sitten selväksi että jos drooneja tulee, minä en niistä tiedä mitään vasta kun kuulen pörinän tai kuulen räjähdyksen tai kuolen räjähdykseen.
112 sovellus tai radion/tv:n uutiset/netti
jos et halua olla nykyajassa ja ladata 112 sovellusta, niin pistät sitten aamun rutiineihin uutiset
Ei tullu puhelimeen. Siitä voi päätellä, että kyseessä oli havainto, jonka vaara-aste oli aika matala. Tätyy muistaa että armeija/ rajavalvonta tietää yleensä paljon enemmän, kuin julkisuuteen kerrotaan. Osaavat kyllä arvioida vaaran tason. Ne tekee sitä työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa tiedotusta. Ei kaikilla ole mitään appeja ladattuna koska moni ei yksinkertaisesti tiedä sellaisen olemassaolosta. Seuraava tilanne voi olla oikeasti vakava mutta mikään ei tule muuttumaan. Me ollaan kuulemma Euroopan varustautuneimpia sotaan🤣🤣🤣
112 sovellus on muutenkin hyvä. jos vaikka itselle tapahtuu onnettomuus, mutta ei tiedä tarkkaan missä on, niin voi soittaa sovelluksen kautta: häke näkee siitä suoraan soittajan sijainnin. Sitä eivät voi tehdä automaattisesti, jos soittaa ilman sovellusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
112 sovellus on muutenkin hyvä. jos vaikka itselle tapahtuu onnettomuus, mutta ei tiedä tarkkaan missä on, niin voi soittaa sovelluksen kautta: häke näkee siitä suoraan soittajan sijainnin. Sitä eivät voi tehdä automaattisesti, jos soittaa ilman sovellusta
Sitä pitäisi siis mainostaa enemmän.
Suomessa EI ole käytössä tällaista yleistä kaikkiin puhelimiin tulevaa varoitusta, vaikka asiasta on kuulemma puhuttu vuosia.
Muualla maailmassa esimerkiksi maanjäristyksistä tulee monessa maassa varoitus kaikkiin alueella sillä hetkellä sijaitseviin puhelimiin, ilman mitään appeja.
Suomessa on pitkään puhuttu tällaisista varoituksista, mutta asia viruu jossakin ministeriöissä.
En saanut, ei ole appia, koska en halua antaa sijaintiani.
Minulla tuli vaara ilmoitus rehtorilta Wilmaan.
Vierailija kirjoitti:
se tulee 112 sovelluksen käyttäjille. kannattaa tarkistaa päivitykset
No ei tullut, vaikka on ilmoitukset ja sijainnit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko se nykyään? Joskus muutama vuosi sitten kun oli tuollainen tilanne ja soitin niin päivystäjä väitti että ei siinä mitään tuommoista ominaisuutta ole tai ainakaan se ei toimi. Lähimmän kännykkämaston kuulemma näki teleoperaattorin armosta, muttei muuta.
Mulla ei ole 112 sovellusta. Työnantaja oli laittanut tekstarin yöllä että jääkää etätöihin jos mahdollista. Meillä siis sellainen suht automatisoitu turvallisuusorganisaation viestintämalli käytössä. Ja noin klo 8 tuli viesti, että vaara ohi, kaikki vaan toimistolle.
En saanut tiedotetta. Olenko kakkosluokan kansalainen?