Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keitä olette luulleet huumorilaulajiksi?

Vierailija
14.11.2019 |

Muistuuko mieleen sellaisia artisteja, joita olette aikoinanne luulleet huumorilaulajiksi tai -yhtyeiksi, mutta jotka ovatkin olleet tai jotka on otettu ihan tosissaan? Esimerkiksi Kari Kuuvan "Tango pelargonia" oli aikoinaan valtava hitti, joka kuitenkin oli kirjoitettu ylimurheellisten iskelmien parodiaksi.

Minä olin jo pitkälti aikuinen, kun ymmärsin muiden ihmisten puheista, että Rauli Badding Somerjoki oli laulanut aivan tosissaan. Minä olin muodostanut hänestä pellen kuvan televisiossa lapsena näkemäni napapaidan ja lanteenhetkutuksen vuoksi. Ihmettelin kovasti sitä, että Topi Sorsakoski menestyi samalla huumorikonseptilla. Sitten valkeni.

Onko joku muukin ollut näin ulkona kevyen musiikin kartalta? Minkä artistin tai kappaleen kohdalla on tullut virhepäätelmiä?

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ei ymmärrä huumoriksi sellaista mikä ei ala vähintään että suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen meni jonnekkin. Mielestäni varsinkin Etelä-Pohjanmaalla on tuota, että huumorin täytyy olla todella yksinkertaista että se ymmärretään. Ironia, sarkasmi ja musta huumori menee ihan yli hilseen.

Oon huomannut saman asian muualta muuttaneena. Mainitsemasi lajit on monille aina täällä asuneille vaikeita, niitä ei ymmärretä ja niihin ei jopa reagoida mitään. Parhaiten tuntuu toimivan suora huumori, josta ei voi erehtyä ja muutamalla tutulle toimii vielä paremmin valmiiksi nauretut elokuvat ja sarjat, koska niissä nauramisen kohta on merkitty valmiiksi. 

Suoran huumorilla tarkoitan myös todella yksinkertaista, jossa ei tarvitse itse päätellä. 

Vierailija
82/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Janunen,

Kavereiden kesken Janus-Hanski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel Hallikaisen Kuurankukka oli kuulemma kieli poskessa väännetty parodia suomalaisesta melankolisesta iskelmästä, oikein tarkoituksella koostettu kliseitä läjään. Siitä tuli jättihitti ja Hallikaisesta sen myötä suosittu laulaja. 

Vierailija
84/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea Hiilloste

Vierailija
85/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cledos

Vierailija
86/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Helsingin poikien Stereo-yhtye ja erityisesti biisi Vuosien päästä.

Vierailija
87/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu Wiskari, luulin että on vähän kuin Leevi and the Leavings, mutta ilmeisesti ihmiset kuuntelee sitä ihan tosissaan.

Wiskari on häpeällisen ilmeinen kopio formaatista nimeltä Anssi Kela. Sama tuottaja taustalla, niin mikäs ihme.

Ovat kyllä molemmat aivan överipateettisia.

Ei nuo minusta mitenkään kovin mahtipontisia ole verrattuna vaikka barokin ajan klassiseen.

Vierailija
88/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erasure ja Pet Shop Boys

Niillä oli semmoisia videoita ysärin alussa ja kepeä soundi peitti synkät sanoitukset

Erasure oli  aina tahattoman camp ja 80luvun homobändi Bronski beat myöskin. Runa pieni homo iskemässä miestä Smalltown boy - videossa

Vierailija
89/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppu normaali -  iskelmää joka kulkee rokin nimellä

Vierailija
90/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään Anssi Kelaa huumorilaulajaksi. Mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin...

Vierailija
91/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalainen käännösiskelmä 50-luvulta tähän päivään. Oli se shokki kun tajusin että ihan tosissaanhan näitä onkin väännetty, ja niiden tahtiin vieläpä jorattu. Selkäpiitä karmii.

Vierailija
92/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petelius

Vierailija
93/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun veljet

Vierailija
94/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popeda

Vierailija
95/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joel Hallikaisen Kuurankukka oli kuulemma kieli poskessa väännetty parodia suomalaisesta melankolisesta iskelmästä, oikein tarkoituksella koostettu kliseitä läjään. Siitä tuli jättihitti ja Hallikaisesta sen myötä suosittu laulaja. 

Ruusulaulu (ohjelmasta Pulkkinen)

Vierailija
96/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriöllä on paljon hyvää mustaa huumoria niitten biiseissä. Silti helvetin kova.

Vierailija
97/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TV-sarja Pulkkisessa oli viihdetaitelija joka esitti Ruusulaulun. Pulkkisen tekijät ovat kertoneet miten Joel Hallikainen oli erittäin vihainen. Koska Ruusulaulu oli parodia Kuurankukista.

Vierailija
98/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hard rockista mutta moni death metal laulaja kuullostaa tahattoman koomiselta örisijältä ja sanoista on erittäin vaikea saada selkoa.

Vierailija
99/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustetytöt

Joo. En tiedä onko tarkoitus olla huumoria. On ainakin kamalan kuuloista skeidaa.

Vierailija
100/182 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta en ole pitkään aikaan nauranut näin hervottomana! Näistä kaikista tuli just huumorilaulajia.

Ja niin juu, oma vastaukseni on The Beach Boys, ajattelin että ovat parodia 60-luvun popista mutta kaikki puhuu dokkareissa niistä niin vakavasti, ikäänkuin kyseessä olisi Mozart tai Bach, ja siitä tulee aina jotenkin sellainen Spinal Tap -fiilis.

Smell my glove, Mike Love.