Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä olette luulleet huumorilaulajiksi?

Vierailija
14.11.2019 |

Muistuuko mieleen sellaisia artisteja, joita olette aikoinanne luulleet huumorilaulajiksi tai -yhtyeiksi, mutta jotka ovatkin olleet tai jotka on otettu ihan tosissaan? Esimerkiksi Kari Kuuvan "Tango pelargonia" oli aikoinaan valtava hitti, joka kuitenkin oli kirjoitettu ylimurheellisten iskelmien parodiaksi.

Minä olin jo pitkälti aikuinen, kun ymmärsin muiden ihmisten puheista, että Rauli Badding Somerjoki oli laulanut aivan tosissaan. Minä olin muodostanut hänestä pellen kuvan televisiossa lapsena näkemäni napapaidan ja lanteenhetkutuksen vuoksi. Ihmettelin kovasti sitä, että Topi Sorsakoski menestyi samalla huumorikonseptilla. Sitten valkeni.

Onko joku muukin ollut näin ulkona kevyen musiikin kartalta? Minkä artistin tai kappaleen kohdalla on tullut virhepäätelmiä?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän Anssi Kelasta ja Arttu Wiskarista tuntuu kun kuulevat vaikka J. Karjalaisen biisejä, joissa on oikeasti tosi ovelia sanoituksia. Toivottavasti nolottaa vähän ne omat kyhäelmät.

Wiskari ei tee biisiensä sanoituksia eikä sävellyksiä. Ne tekee bändin basisti Janne Rintala.

Vierailija
122/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarkko Ahola ja ennen soolouraa Teräsbetoni. Aivan tosissaan kiekuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti tuisku. ” mä hiihdän” ja joku ” oon sun fani” ei voi olla muuta kuin pilalauluja.

Vierailija
124/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Miljoona

Toki kuulin ukosta ekan kerran vasta 90-luvulla, joten se varmaan vaikuttaa asiaan.

Vierailija
125/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltähän Anssi Kelasta ja Arttu Wiskarista tuntuu kun kuulevat vaikka J. Karjalaisen biisejä, joissa on oikeasti tosi ovelia sanoituksia. Toivottavasti nolottaa vähän ne omat kyhäelmät.

Wiskari ei tee biisiensä sanoituksia eikä sävellyksiä. Ne tekee bändin basisti Janne Rintala.

Mihin sitä siinä sitten tarvitaan?!!

Vierailija
126/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu Wiskari, luulin että on vähän kuin Leevi and the Leavings, mutta ilmeisesti ihmiset kuuntelee sitä ihan tosissaan.

Tämä. Luulin ihan älyttömän kauan, että Arttu Wiskari (ja silloinen Mökkitie) oli joku vitsiartisti ja vitsibiisi. Totuus valkeni ehkä vasta joskus piitkän ajan päästä, kun Wiskari oli Voice of Finlandissa laulamassa jotain "vakavaa" biisiä... Mutta kyllähän niitä Wiskarin biisejä tehtaillaan tietyllä liukuhihnatuotannolla ja kliseitä (ja Leevi-kopioita) metsästäen. 

Onko Arttu Wiskari muuten hänen oikea nimensä? Ainakaan ei itse sävellä tai sanoita (!) musiikkiaan. Sekin viittaisi vitsiartistiin. 

Herranjumala, muistin juuri että Wiskarihan oli Vain elämäässäkin...

Entäs TUNTEMATON POTILAS???

Vierailija
127/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Blunt. Nauroin ääneen kun kuulin sen laulavan ensimmäistä kertaa.

Vierailija
128/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuiskun kaikki banaanikauden biisit. Hanuri, Twerkkaus, Haddaway soimaan ja mitä niitä onkaan. Mä hiihdän.

Muu on varmasti kieli poskessa tehtyä, mutta Mä hiihdän on ihan helvetin surullinen biisi. (Taisi jossakin kertoa, että Mika Myllylää ja kumppaneita ajatellut...)

Pakko twerkkaa et saisin fyrkkaa ei myöskään iloinen asia ole mutta huumoribiisiltä kuulostaa imo onhan Pretty Womankin romanttinen komedia vaikka on karmea!

Vierailija
129/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dire Straits. Tutustuin Money For Nothingin, Walk of Lifen, Calling Elvisin yms. myötä. Musiikkivideot aivan erityisesti XD

Vierailija
130/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Queen

I Want To Break Free

I'm Going Slightly Mad

Bohemian Rhapsody

Radio GaGa

+ noiden musavideot + laulajan ulkonäkö

Alapeukuttajien mielestä on väärin tai epäuskottavaa, jos lapsi luulee naiseksi pukeutuneita setiä huumoriksi? Kyllä se ennen oli huumoria. Ehkä nykyään ei. https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOWZjMzAwZWMtYmJlYi00OTA3LWIzZjU…

Vierailija
131/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyndi Lauper, sellainen vähän hassumman näköinen ja kuuloinen Madonna

Vierailija
132/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Bangles Manic Monday

Oli Rebecca Blackin Friday ennen Rebeccaa

Vierailija
133/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin Frontside olliellaan.

Vierailija
134/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

REM

Losing My Religion & Shiny Happy People

Olipa yllätys kun kuulin muitakin biisejä niiltä XD

Vierailija
135/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten Madness, Fine Young Cannibals ja The Clash olivat juuri niin vanhoja että vaikuttivat kuin Kummelin tai Pulkkisen sketseiltä. Bee Gees kuulosti myös vitsiltä, ja Stayin' Alivesta olikin huumoriremix, joka oli iso hitti.

Vierailija
136/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I Don't Like Mondays ja Friday I'm in Love. Viikonpäiväbiisit ovat vähän sellaisia.

Duran Duran lukuunottamatta sitä kauheaa ysärin alun rallatustaan.

Vierailija
137/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulp

Vierailija
138/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.A. Nummisen biisit. Mistään biisistä ei voi olla varma että onko tehty tosissaan vai huumorilla

Vierailija
139/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genesis

Miltä vuosikymmeneltä?

Ap

Se kun Phil Collins lauloi

Peter Gabrielin soolohitit ovat myös huumoripitoisia ainakin videoiltaan.

Vierailija
140/182 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Army of Lovers huumoria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi