Miksi vapaaehtoisesti lapsetonta pidetään itsekkäänä?
Eli kysymys otsikossa? Kun haluat omasta halusta ja itsestä riippuvista syistä jäädä lapsettomaksi olet itsekäs?
Kun synnytät maailmaan lapsen omasta halusta ja isestä riippuvista syistä (ja useasti jopa vaadit lähipiiriäsi hoitamaan lastasi) olet epäitsekäs?
Kommentit (91)
Kukaan ei pyydä syntyä. On siis itsekästä pakottaa ihminen syntymään.
liian pienet tuet. Sosialistisuolessa arvostetaan tukien saajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä jossa mistään ei tarvitse ottaa vastuuta? Toimin kuudettatoista vuotta vaikeavammaisen sisareni omaishoitajana. On tässä tarvinnut pikkiriikkisen ottaa vastuuta.
Sinun tehtäväsi on synnyttää vanhemmillesi lapsenlapsia ja uusia etnisiäsuomalaisia turvaamaan sukusi ja yhteiskunnan jatkuvuus. Sisaresi kuuluu laitoshoitoon jos ei selviä itse ja sinulla kuuluisi olla oma perhe.
Sinun tehtäväsi ei ole sanella minulle tehtäviä.
Joo, on kyllä kumma mistä tällaisia komentelijoita ja määräilijöitä oikein kumpua? Miten tällaiset ihmiset pärjäävät parisuhteissa, kun ovat niin ilkeitä? Ai niin, eihän heillä ole.
Vierailija kirjoitti:
Koska velat hehkuttavat elämää jossa mistään ei tarvi ottaa vastuuta. Itsekkäintä mitä tiedän on elää vain itselle.
Kyllä minä ainakin puolisosta ja vanhemmistani kannnan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska velat hehkuttavat elämää jossa mistään ei tarvi ottaa vastuuta. Itsekkäintä mitä tiedän on elää vain itselle.
Kyllä minä ainakin puolisosta ja vanhemmistani kannnan vastuuta.
Ei kannata tarttua baittiin. Nuo itsekkyysöyhöttäjät vain hokee sitä sanaa koska eivät osaa muuta eivätkö ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska velat hehkuttavat elämää jossa mistään ei tarvi ottaa vastuuta. Itsekkäintä mitä tiedän on elää vain itselle.
Ehkä mä sentään vähä otan vastuuta jostain, ku hilaan ihmiset tuonne 40 metriin roikkumaan, ja sitte pyöritän niitä parhaimmillaan n. 100km/h vauhdilla 😎
Samalla tavalla itsekästä sakkia kuin ne, jotka jättävät lapsensa rokottamatta.
”Kyllä joku muu hoitaa ja kantaa vastuuta yhteiskunnasta”
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla itsekästä sakkia kuin ne, jotka jättävät lapsensa rokottamatta.
”Kyllä joku muu hoitaa ja kantaa vastuuta yhteiskunnasta”
Ketä kohtaan vela on itsekäs? Ketä ihmistä? Selitä järjellä. Ai niin, et pysty. Kunhan vain levität velafobista propagandaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla itsekästä sakkia kuin ne, jotka jättävät lapsensa rokottamatta.
”Kyllä joku muu hoitaa ja kantaa vastuuta yhteiskunnasta”
Eli teit lapset vain jostain velvollisuudesta yhteiskunnalle ja nyt kadehdit niitä, jotka eivät kokeneet sitä velvollisuudekseen?
Sinun tehtäväsi ei ole sanella minulle tehtäviä.