Moni nainen hankkisi lapsia vaikka heti jos saisi itse olla isän roolissa
Siis miettikää nyt tosissanne miten paska diili naiselle lapsen hankkiminen oikeasti on: kärsit 9 kk raskausvaivoista, voit saada synnytyksessä jopa pysyviä vammoja, äitiyslomalla tulosi putoavat, tulokehitys jää miehistä jälkeen, yhä edelleen nainen on useammin se joka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta jne. Moni mies jatkaa harrastelujaan normaalisti vaikka olisi pieniä lapsia kotona, nainen sen sijaan hoitaa lapsia ympäri vuorokauden.
Isyys on edelleen paljon kevyempää ja rennompaa kuin äitiys. Ja jos isä hoitaa asiat edes sinne päin jo on kaikki kilpaa ympärillä kehumassa että onpa tuo Matti aivan loistoisä kun käy lapsen kanssa muskarissakin.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä, jos olisi naispartneri joka keinohedelmöitetään ja saisimme lapsen niin kyllä, isän rooli voisi hyvinkin passata. Helppoa tuntuu iseillä olevan, kun äidit pääasiassa tuntuu hoitavan lapset.
Mun naispuolinen kaveri teki viisaasti ja hankki puolisokseen naisen, joka on lastenhoitoalalla. Lastenhoito menee 50/50, vaikka puoliso synnyttikin lapset.
Molemmilla on vapautta mennä lapsiperhearjen ohella. Molemmat ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä, jos olisi naispartneri joka keinohedelmöitetään ja saisimme lapsen niin kyllä, isän rooli voisi hyvinkin passata. Helppoa tuntuu iseillä olevan, kun äidit pääasiassa tuntuu hoitavan lapset.
Mun naispuolinen kaveri teki viisaasti ja hankki puolisokseen naisen, joka on lastenhoitoalalla. Lastenhoito menee 50/50, vaikka puoliso synnyttikin lapset.
Ei, väärin meni. Ettekö vielä ole ymmärtäneet, että se, että molemmat vanhemmat eivät ole raskaana ja synnytä lasta on epäreilua. Siihen ei kenenkään yksin kuulu alistua! t. ap
Hankkikaa, naiset, tasa-arvoinen parisuhde ja antakaa miehen olla tasaveroinen vanhempi lapselleen, niin elämänne lapsiperheellisenä on ihan yhtä helpoia kuin miehenkin. Se sitten muuten tarkoittaa sitä, että annatte ihan vastasyntyneestä lähtien isän hoitaa tasavertaisesti vauvaa, jaatte perhevapaat 1:1 (nooh, itse olin miehen 3 vko isyysloman jälkeen kotona 7 kk ja sen jälkeen hoidettiin vapaat 1:1 seuraava vuosi) ja tuotatte työllänne puolet perheen toimeentulosta jne. Jos vaaditte tasa-arvoa, tuottakaa sitä itsekin. En voi sietää naisten uhriutumista. Biologialle kukaan ei voi mitään, muu kaikki muu on korvien (ei jalkojen) välissä.
T. Tasa-arvoinen nainen
Ps. Toinen vaihtoehto on ryhtyä lesboksi niin ei tarvitse miestä syyttää.
Totuus on se että naiset usein tekevät niin omasta kuin miehensäkin elämästä aivan liian vaikeaa koska luulevat että kaiken pitää olla täydellistä. Ja jos yksikin asia menee pieleen ja ei vastaa sitä hattaraista unelmaa jonka naiset ovat luoneet ylikierroksilla käyvässä pääkopassaan niin siitähän se riita alkaa. Ja aina miehen syy. Ei tiedä, ei osaa, ei tajua, ei ymmärrä, ei välitä. Ei tehnyt jotain. Teki jotain, mutta tietysti väärin.
Olen kolmekymppinen sinkkumies ja sinkku omasta tahdostani. Molemmat vanhemmat veljeni ovat naimisissa ja olen nähnyt mitä se arki on kun aluksi niin mukavan oloiset naiset paljastavat todellisen luonteensa. Ja joo, tiedän että teillä naisilla jo sormet syyhyää päästä haukkumaan mitä luusereita veljeni tietysti ovat, eivätkä ota naisen toiveita huomio... jep!
Hyvää sunnuntai-illan jatkoa leidit, toivottavasti punaviini maistuu hyvältä :).
En ymmärrä tätä jatkuvaa nillitystä. Mulla 4 lasta, äitiyslomat 1-4 viikkoa. Sitten otin lapsen mukaan töihin. Mihin niitä miehiä tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, väärin meni. Ettekö vielä ole ymmärtäneet, että se, että molemmat vanhemmat eivät ole raskaana ja synnytä lasta on epäreilua. Siihen ei kenenkään yksin kuulu alistua! t. ap
Ei tarvitse alistua, jos ei tahdo lapsia synnyttää, mutta mun kaverin puoliso nimenomaan halusi synnyttää. Tulee hedelmällisestä suvusta, joten tuli taloudelliseksi, kun inseminaatio onnistui aina 1. kerralla. Ei nimittäin ole halpaa huvia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jatkuvaa nillitystä. Mulla 4 lasta, äitiyslomat 1-4 viikkoa. Sitten otin lapsen mukaan töihin. Mihin niitä miehiä tarvitaan?
No siinäpä se onkin, entisenlaisina ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alistua, jos ei tahdo lapsia synnyttää, mutta mun kaverin puoliso nimenomaan halusi synnyttää. Tulee hedelmällisestä suvusta, joten tuli taloudelliseksi, kun inseminaatio onnistui aina 1. kerralla. Ei nimittäin ole halpaa huvia.
Mutta eiväthän naiset tahdo olla äitejä, etenkään jos siihen kuuluu raskaus ja synnytys. Heidät pakotetaan siihen. Tai jos äärimmäisen harvoin itse haluavat (naisilla äärimmäisen harvoin on oma tahto) niin ovat tyhmiä masokisteja. Näinhän se tässä ketjussa menee. Aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten syyllistetään kun ei tuore äiti ole samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Kyllähän hormonitoiminnalla voi mennä helposti vuosi tai pari että muuttuu taas normaaliksi, imettäessä ei saa rajusti edes laihduttaa ettei maidontuotanto lopu ja ne yövalvomiset jotka nainen usein hoitaa yksin...
Imettäessä ei tarvitse laihduttaa rajusti jos ei ole hankkinut hirveästi rasvaa raskausaikana. Samoissa mitoissa nyt on vallan helposti kun saa sen vatsan pois. Samassa kunnossa ei tietenkään ole vielä synnäriltä kotiutuessa, mutta ihmisen näköinen voi hyvin olla jo jälkitarkastuksessa. Enemmän tästä "syyllistämisestä" uhriudutaan kuin äitejä todellisuudessa syyllistetään. Sen kyllä huomaa, että ihmiset kärsivät vaikka mistä mt-ongelmista kun äidin terveydestä huolehtiminen on aina syyllistämistä...
Kudostyyppiään ei voi valita, monilla se vatsa jää löysäksi ryttyiseksi pussukaksi vaikka ei olisikaan juuri painoa raskausaikana kerännyt. Katsos kun se lapsi venyttää vatsaa. Monilla myös rinnat venähtää ja voi tulla raskausarpia ympäri kehoa. Vatsalihasten erkauma voi jäädä pysyväksi eikä niitä suomessa kovin matallalla kynnyksellä korjailla. Jos joutuu sektioon jää pysyvä arpi ja pahimmillaan pysyvät hermovauriot. Sulkijalihaksetkin voi revetä. Alapää voi venähtää täysin, pidätyskyky voi heikentyä eikä suomessa näitä korjailla myöskään julkisella puolella. Koska synnyttämiseenhän se toosa vain on eikä naisen nautinnolla ole mitään merkitystä. Jos on löysempi kudostyyppi ei näille välttämättä voi yhtään mitään. Ja sitten toisaalta se venymätön kudostyyppi voi revetä. Kumpi sitten on kivempi?
Suomessa on eurooppalaisittain paljon alatiesynnytyksestä synnyttäjälle jääneitä pysyviä vammoja. Tämä johtuen siitä että meillä naista ei arvosteta ja oteta huomioon myös naisen jäljellä olevaa elämää ja se laatua vaan ajatellaan juurikin noin että toosa on vain synnyttämistä varten ja lapsi on saatava ulos alakautta oli miikä oli. Kuvaavaa on ettå Suomessa 10% lapsista revitään ulos imukupilla. Imukuppi on valtava tuho koko naisen alapään alueelle.
Ja tulleita vammoja ei korjata vaikka mikä olisi, onhan naiselta turhamaista odottaa että voisi esim ulostaa ilman ettå painaa sormella ulostetta ulos emättinmen kautta, pikkuvaiva lääkärin mukaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten syyllistetään kun ei tuore äiti ole samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Kyllähän hormonitoiminnalla voi mennä helposti vuosi tai pari että muuttuu taas normaaliksi, imettäessä ei saa rajusti edes laihduttaa ettei maidontuotanto lopu ja ne yövalvomiset jotka nainen usein hoitaa yksin...
Imettäessä ei tarvitse laihduttaa rajusti jos ei ole hankkinut hirveästi rasvaa raskausaikana. Samoissa mitoissa nyt on vallan helposti kun saa sen vatsan pois. Samassa kunnossa ei tietenkään ole vielä synnäriltä kotiutuessa, mutta ihmisen näköinen voi hyvin olla jo jälkitarkastuksessa. Enemmän tästä "syyllistämisestä" uhriudutaan kuin äitejä todellisuudessa syyllistetään. Sen kyllä huomaa, että ihmiset kärsivät vaikka mistä mt-ongelmista kun äidin terveydestä huolehtiminen on aina syyllistämistä...
Kudostyyppiään ei voi valita, monilla se vatsa jää löysäksi ryttyiseksi pussukaksi vaikka ei olisikaan juuri painoa raskausaikana kerännyt. Katsos kun se lapsi venyttää vatsaa. Monilla myös rinnat venähtää ja voi tulla raskausarpia ympäri kehoa. Vatsalihasten erkauma voi jäädä pysyväksi eikä niitä suomessa kovin matallalla kynnyksellä korjailla. Jos joutuu sektioon jää pysyvä arpi ja pahimmillaan pysyvät hermovauriot. Sulkijalihaksetkin voi revetä. Alapää voi venähtää täysin, pidätyskyky voi heikentyä eikä suomessa näitä korjailla myöskään julkisella puolella. Koska synnyttämiseenhän se toosa vain on eikä naisen nautinnolla ole mitään merkitystä. Jos on löysempi kudostyyppi ei näille välttämättä voi yhtään mitään. Ja sitten toisaalta se venymätön kudostyyppi voi revetä. Kumpi sitten on kivempi?
Suomessa on eurooppalaisittain paljon alatiesynnytyksestä synnyttäjälle jääneitä pysyviä vammoja. Tämä johtuen siitä että meillä naista ei arvosteta ja oteta huomioon myös naisen jäljellä olevaa elämää ja se laatua vaan ajatellaan juurikin noin että toosa on vain synnyttämistä varten ja lapsi on saatava ulos alakautta oli miikä oli. Kuvaavaa on ettå Suomessa 10% lapsista revitään ulos imukupilla. Imukuppi on valtava tuho koko naisen alapään alueelle.
Ja tulleita vammoja ei korjata vaikka mikä olisi, onhan naiselta turhamaista odottaa että voisi esim ulostaa ilman ettå painaa sormella ulostetta ulos emättinmen kautta, pikkuvaiva lääkärin mukaan....
Lopeta jo tuo pskanpuhuminen.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa, naiset, tasa-arvoinen parisuhde ja antakaa miehen olla tasaveroinen vanhempi lapselleen, niin elämänne lapsiperheellisenä on ihan yhtä helpoia kuin miehenkin. Se sitten muuten tarkoittaa sitä, että annatte ihan vastasyntyneestä lähtien isän hoitaa tasavertaisesti vauvaa, jaatte perhevapaat 1:1 (nooh, itse olin miehen 3 vko isyysloman jälkeen kotona 7 kk ja sen jälkeen hoidettiin vapaat 1:1 seuraava vuosi) ja tuotatte työllänne puolet perheen toimeentulosta jne. Jos vaaditte tasa-arvoa, tuottakaa sitä itsekin. En voi sietää naisten uhriutumista. Biologialle kukaan ei voi mitään, muu kaikki muu on korvien (ei jalkojen) välissä.
T. Tasa-arvoinen nainen
Ps. Toinen vaihtoehto on ryhtyä lesboksi niin ei tarvitse miestä syyttää.
Kiljut tasa-arvoa mutta kuitenkin oletat ilman muuta, että naisen on jotenkin ihmeellisesti "annettava" miehen olla vanhempi. Naisen pitää tehdä miehestä isä, se on täysin naisen vastuulla.
Sinulla ei ole mitään asiaa nimittää itseäsi tasa-arvoiseksi. Olet pahimman luokan sovinisti: sellainen joka ei itse tiedä olevansa.
Niin, edelleenkään kukaan ei ole vastannut.
Mistä tämä vinkuminen, jos kerran ette ole hankkimassa lapsia? Minäkään en ole ostamassa uutta talvitakkia, mutta en silti mesoa uusista talvitakeista pitkin nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta synnytysvauriokeskusteluissa on aina yksi keskustelija, jonka kommentit saattaavat saada jopa 30 peukkua parissa minuutissa? Keskustelee lähinnä itsensä kanssa ja pitää huolen, että hänen kantansa saa aina vähintään tuplasti yläpeukkuja. Ei kannata ottaa liian tosissaan näitä. :D
Joo, olen, ja osassa muissakin keskusteluissa. Nehän on näitä trolleja, joilla on monta konetta ja yläpeukuttaa itseään. Hyvä, että muutkin alkaa huomata näitä. Oisko tää myös ns. sukunimihullu?
Oletko ihan sekaisin? Lukenut liikaa trollijuttuja?
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se että naiset usein tekevät niin omasta kuin miehensäkin elämästä aivan liian vaikeaa koska luulevat että kaiken pitää olla täydellistä. Ja jos yksikin asia menee pieleen ja ei vastaa sitä hattaraista unelmaa jonka naiset ovat luoneet ylikierroksilla käyvässä pääkopassaan niin siitähän se riita alkaa. Ja aina miehen syy. Ei tiedä, ei osaa, ei tajua, ei ymmärrä, ei välitä. Ei tehnyt jotain. Teki jotain, mutta tietysti väärin.
Olen kolmekymppinen sinkkumies ja sinkku omasta tahdostani. Molemmat vanhemmat veljeni ovat naimisissa ja olen nähnyt mitä se arki on kun aluksi niin mukavan oloiset naiset paljastavat todellisen luonteensa. Ja joo, tiedän että teillä naisilla jo sormet syyhyää päästä haukkumaan mitä luusereita veljeni tietysti ovat, eivätkä ota naisen toiveita huomio... jep!
Hyvää sunnuntai-illan jatkoa leidit, toivottavasti punaviini maistuu hyvältä :).
En juo viiniä, juo sinä toki.
Ei sitten tullut mieleen ettå ne mukavan oloiset naiset ovat siksi muuttuneet koska veljesi ovat muuttuneet yhdeksi lapseksi eli nainen tekee kaiken ja on sen vuoksi väsynyt ja v.....mainen? Ne parit jotka näkevät toisensa ja ovat oikeasti empaattisia toisiaan kohtaan myös teoin ja tekemällä molemmat tasapuolisesti hommia kotona eivät huomaa sen mukavan oloisen puolison muuttuneen miksikään.
Hyvä ettå ymmärrät olla menemättå parisuhteeseen niin kukaan nainen ei joudu sinun osaltasi pettymään mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, edelleenkään kukaan ei ole vastannut.
Mistä tämä vinkuminen, jos kerran ette ole hankkimassa lapsia? Minäkään en ole ostamassa uutta talvitakkia, mutta en silti mesoa uusista talvitakeista pitkin nettiä.
Kun on itse kuunnellut yhteiskunnan taholta (=Väestöliiton ja eläkepyramidista huolestuneiden), tekee mieli huutaa edes johonkin väliin oma mielipiteensä. Koska sitä ei muuten haluta kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tasa-arvoinen nainen
Ps. Toinen vaihtoehto on ryhtyä lesboksi niin ei tarvitse miestä syyttää.Kiljut tasa-arvoa mutta kuitenkin oletat ilman muuta, että naisen on jotenkin ihmeellisesti "annettava" miehen olla vanhempi. Naisen pitää tehdä miehestä isä, se on täysin naisen vastuulla.
Sinulla ei ole mitään asiaa nimittää itseäsi tasa-arvoiseksi. Olet pahimman luokan sovinisti: sellainen joka ei itse tiedä olevansa.
Kiinnitin huomiota samaan. Jälleen pitäisi tehdä isän puolesta, sallia, antaa, vastuuttaa. Isien aktivoitumisesta ja oma-aloitteisuudestahan on lopulta kyse. Vastuun otosta, ei vastuun annosta. Huomio mieheen, ei naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tasa-arvoinen nainen
Ps. Toinen vaihtoehto on ryhtyä lesboksi niin ei tarvitse miestä syyttää.Kiljut tasa-arvoa mutta kuitenkin oletat ilman muuta, että naisen on jotenkin ihmeellisesti "annettava" miehen olla vanhempi. Naisen pitää tehdä miehestä isä, se on täysin naisen vastuulla.
Olet niin väärässä kuin olla voit. Minun mieheni todellakin osasi olla isä ja vanhempi ilman että minulla äitinä ja naisena tarvitsi siihen puuttua. Alussa opeteltiin yhdessä vauvan hoitoa muutama viikko. Ei minulla naisena ja synnyttäneenä ollut siihen mitään erityistietoutta.
Itse en olisi valmis luopumaan raskausajasta tai imetyksestä, enkä etenkään siitä että saan jättäytyä työelämästä pariksi vuodeksi lasta hoitamaan. Viimeisin toki on mahdollista antaa kokonaan miehelle tai jakaa vaikka puoliksi, mutta en silti luopuisi siitä mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, eikä varsinkaan yhteiskunta, menetä mitään jos miesvihaajat jättävät lisääntymättä
Jep ja jää uusi hc-femininsti sukupolvi syntymättä. win-win!
Jos feminismi olisi geneettisesti periytyvää sitä ei olisi ikinä tullutkaan, vuosituhantisen patriarkaatin ikeen alla olon jälkeen ei parissa vuosikymmenessä noin mutatoiduta.
Se periytyy kulttuurisesti (: ja kummasti antifeministien ja ei-feministien tyttäriin ihan siinä missä muihinkin (:
Tottakai osittain. Mutta suurinosa kasvatuksesta tulee kotona ja feministin kotona ei ole lapsia. Lisäksi feminismiin vaikuttaa suuressa kuvassa muut asiat kuin jättääkö Suomessa feministit lisääntymättä. Geopolitiikka ja demografinen kehitys ei suosi feminismiä, päinvastoin.
Justhan korostin, että ei-feministien ja antifeministien tyttäret on yhtä alttiita. Joitakin arvoja lapset ei opi kotoaan. Jos oppisi niin arvot eivät muuttuisi sukupolvesta toiseen niinkuin ne silminnähtävästi tekevät. Vanhempien on erityisen vaikeaa vaikuttaa kasvatuksella niin, ettei lapsi omaksuisi itseään koskevaa yhteiskunnallista vapauskehitystä. Vaatii todella läheisen ja luottamuksellisen suhteen lapseen, ettei lapsi aikuistuessaan tunne tarvetta tehdä irtiottoa vanhempien arvomaailmasta. Tällaista luottamusta ei juuri silloin voi saavuttaa, jos lastaan koittaa kasvattaa alisteiseen rooliin.
Avainsanojen perusteella kuulostaa vähän siltä että pidät taantumuksellisuutta jonakin tiettyjen kansojen essentialistisena piirteenä. Tämä on pahimmanlaatuista aika- ja paikkaperspektiivisokeutta. Asiat ovat muuttuneet Suomessa täysin muutaman sukupolven aikana. Mikään ominaispiirre ei estä tätä minkään muunkaan ryhmän kohdalla.
Geopoliittinen voimakeskus on pian akselilla Kiina-Intia. Revi sieltä feministisiä viboja. Myös väestönkasvu tapahtuu alueilla, joissa ei edes tunneta sairautta nimeltään feminismi. Oli se sitten "aika- ja paikkaperspektiivisokeutta" tai vaikka räsismiä! Geopoliittinen johtaja määrittää aina myös muodin ja kielen.
On se nyt kumma miten pitää rautalangasta vääntää. Naisten oikeuksia ei todellakaan saneltu länsimaissa minkään geopoliittisen johtajan toimesta. Ei täälläkään ollut muutama sata vuotta sitten kummoisia feministisiä viboja. Feminismi oli täysin pinnan alla ja marginalisoitu ideologia. Se levisi naisten keskuudessa pienen asialle omistautuneen vähemmistön ansiosta ja loppu onkin historiaa.
Intiassa on elinvoimainen ja aktiivinen feministiliike. Kiinasta en tiedä koska heillä on oma erillinen internet ja muutenkin vähän omat kuviot. Mutta on puhdasta kuvitelmaa että kiinalaiset ja intialaiset naiset olisivat jotenkin feminismille immuuneja tai sitä kohtaan epäluuloisempia kuin länsimaisetkaan naiset. Puhun ylempänä vuosisadoista, mutta ei Kiina tai Intia ole vuosisatojen päässä nykyisestä pohjoismaisesta tasa-arvosta. Muutos on paljon helpompi kopioita kuin uurtaa uraa. Sorto ei ole koskaan vakaa olotila.
En minä tuosta alusta olekaan eri mieltä. Länsimaissa vain sattui olemaan liberalismin myötä tilaa tällaiselle liikkeelle. Tällaista ei autoritäärisessä Kiinassa ja Lähiu-idässä ole. Liberalismi ja länsimainen elämänmuoto on myös näille mainituille idän maille itseisarvollisesti "vihollinen" ja uhka, joten siellä feminismi torpataan johdonmukaisemmin. Olet kulttuurirelativisti ja pidät Intialaisen ja Kiinalaisen ajatusmaailmaa meidän kanssa identtisenä. Eivät ne ole.
Liberalismi on siitä paradoksaalinen aate, että tultuaan länsimaiden hegemoniseksi ideologiaksi se ollut puhtaasti konservatiivinen ja johdonmukaisesti ja väkivaltaisesti vastustanut kaikkien muiden ryhmien kuin valkoisten porvarimiesten tasa-arvokehitystä. Sitten ominut tasa-arvoliikkeiden saavutukset jälkeenpäin, kun ei enää voinut estää niitä, ja vääristellyt niiden sanoman itselleen myönteisemmäksi. Se ei millään muotoa tehnyt feminismille tilaa missään vaiheessa, eikä ollut sen torppaamisessa vähääkään epäjohdonmukainen. Se ei siis ole kiinalaiselle ja intialaisellekaan feminismille välttämätön.
En usko että kulttuurirelativistit pitävät kulttuureja identtisinä. Jos pitäisivät, mistä he olisivat relativisteja? Mä olen ihan suoraan puhunut sorrosta ja kai kehityksestäkin. Ne on selvästi arvottavia sanoja. En siis ole relativisti.
Kaikki vakiintuneet valtarakenteet pitävät feminismiä uhkana. Ei tämä ole mitään uutta Kiinassa tai Intiassa. Feminismin liittäminen länsimaiseen kulttuuriin on pinnallinen propagandaveto eikä sillä ole mitään tekemistä niiden todellisten syiden kanssa, miksi feminismiä vastustetaan eikä niidenkään, miksi ei-länsimaiset feministit haluavat tasa-arvoa. Tukahduttaminen voi toimia pitkään, mutta se ei toimi aina.
Uumoilenpa, siis todennäköiseti = aivan totta.
*eri