Moni nainen hankkisi lapsia vaikka heti jos saisi itse olla isän roolissa
Siis miettikää nyt tosissanne miten paska diili naiselle lapsen hankkiminen oikeasti on: kärsit 9 kk raskausvaivoista, voit saada synnytyksessä jopa pysyviä vammoja, äitiyslomalla tulosi putoavat, tulokehitys jää miehistä jälkeen, yhä edelleen nainen on useammin se joka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta jne. Moni mies jatkaa harrastelujaan normaalisti vaikka olisi pieniä lapsia kotona, nainen sen sijaan hoitaa lapsia ympäri vuorokauden.
Isyys on edelleen paljon kevyempää ja rennompaa kuin äitiys. Ja jos isä hoitaa asiat edes sinne päin jo on kaikki kilpaa ympärillä kehumassa että onpa tuo Matti aivan loistoisä kun käy lapsen kanssa muskarissakin.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa, naiset, tasa-arvoinen parisuhde ja antakaa miehen olla tasaveroinen vanhempi lapselleen, niin elämänne lapsiperheellisenä on ihan yhtä helpoia kuin miehenkin. Se sitten muuten tarkoittaa sitä, että annatte ihan vastasyntyneestä lähtien isän hoitaa tasavertaisesti vauvaa, jaatte perhevapaat 1:1 (nooh, itse olin miehen 3 vko isyysloman jälkeen kotona 7 kk ja sen jälkeen hoidettiin vapaat 1:1 seuraava vuosi) ja tuotatte työllänne puolet perheen toimeentulosta jne. Jos vaaditte tasa-arvoa, tuottakaa sitä itsekin. En voi sietää naisten uhriutumista. Biologialle kukaan ei voi mitään, muu kaikki muu on korvien (ei jalkojen) välissä.
T. Tasa-arvoinen nainen
Ps. Toinen vaihtoehto on ryhtyä lesboksi niin ei tarvitse miestä syyttää.Kiljut tasa-arvoa mutta kuitenkin oletat ilman muuta, että naisen on jotenkin ihmeellisesti "annettava" miehen olla vanhempi. Naisen pitää tehdä miehestä isä, se on täysin naisen vastuulla.
Sinulla ei ole mitään asiaa nimittää itseäsi tasa-arvoiseksi. Olet pahimman luokan sovinisti: sellainen joka ei itse tiedä olevansa.
Olet niin väärässä kuin olla voit. Minun mieheni todellakin osasi olla isä ja vanhempi ilman että minulla äitinä ja naisena tarvitsi siihen puuttua. Alussa opeteltiin yhdessä vauvan hoitoa muutama viikko. Ei minulla naisena ja synnyttäneenä ollut siihen mitään erityistietoutta.
Antoiko miehesi sinun olla äiti, jonka seurauksena olit ehkä valmis kokeilemaan vauvanhoitoa 5 min, vai otitko automaattisesti vastuuta oman lapsesi hoidosta?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä jatkuvaa nillitystä. Mulla 4 lasta, äitiyslomat 1-4 viikkoa. Sitten otin lapsen mukaan töihin. Mihin niitä miehiä tarvitaan?
Niin, voisiko joku kommentoida. Vai onko niin, että ne äijät paiskii töitä kun muijat AV:lla?
Lasten hankina ei olisi teidän päätös jos olisitte miehen roolissa.
Eli ette hannkisi yhtään mitään.
Te ette olisi yhtään mitään. Nyt teillä on tasan yksi virka: synnyttäminen. Miehillä kun ei ole edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan, eikä varsinkaan yhteiskunta, menetä mitään jos miesvihaajat jättävät lisääntymättä
Jep ja jää uusi hc-femininsti sukupolvi syntymättä. win-win!
Jos feminismi olisi geneettisesti periytyvää sitä ei olisi ikinä tullutkaan, vuosituhantisen patriarkaatin ikeen alla olon jälkeen ei parissa vuosikymmenessä noin mutatoiduta.
Se periytyy kulttuurisesti (: ja kummasti antifeministien ja ei-feministien tyttäriin ihan siinä missä muihinkin (:
Tottakai osittain. Mutta suurinosa kasvatuksesta tulee kotona ja feministin kotona ei ole lapsia. Lisäksi feminismiin vaikuttaa suuressa kuvassa muut asiat kuin jättääkö Suomessa feministit lisääntymättä. Geopolitiikka ja demografinen kehitys ei suosi feminismiä, päinvastoin.
Justhan korostin, että ei-feministien ja antifeministien tyttäret on yhtä alttiita. Joitakin arvoja lapset ei opi kotoaan. Jos oppisi niin arvot eivät muuttuisi sukupolvesta toiseen niinkuin ne silminnähtävästi tekevät. Vanhempien on erityisen vaikeaa vaikuttaa kasvatuksella niin, ettei lapsi omaksuisi itseään koskevaa yhteiskunnallista vapauskehitystä. Vaatii todella läheisen ja luottamuksellisen suhteen lapseen, ettei lapsi aikuistuessaan tunne tarvetta tehdä irtiottoa vanhempien arvomaailmasta. Tällaista luottamusta ei juuri silloin voi saavuttaa, jos lastaan koittaa kasvattaa alisteiseen rooliin.
Avainsanojen perusteella kuulostaa vähän siltä että pidät taantumuksellisuutta jonakin tiettyjen kansojen essentialistisena piirteenä. Tämä on pahimmanlaatuista aika- ja paikkaperspektiivisokeutta. Asiat ovat muuttuneet Suomessa täysin muutaman sukupolven aikana. Mikään ominaispiirre ei estä tätä minkään muunkaan ryhmän kohdalla.
Geopoliittinen voimakeskus on pian akselilla Kiina-Intia. Revi sieltä feministisiä viboja. Myös väestönkasvu tapahtuu alueilla, joissa ei edes tunneta sairautta nimeltään feminismi. Oli se sitten "aika- ja paikkaperspektiivisokeutta" tai vaikka räsismiä! Geopoliittinen johtaja määrittää aina myös muodin ja kielen.
Sovinismi on sairaus. Siinä miehet vaativat itselleen suurempaa arvoa ja etuuksia siksi että heillä on penis ja haluavat asioiden tapahtuvan naisia alistaen, loukaten ja vahingoittaen.
Feminismi on ihmisille itsestään selvien oikeuksien kaikille kuulumisen ja toteutumisen asialla ketään sortamatta ja vahngoittamatta. Tyhmät ei tajya että feminismi auttaa kaikkia esim sillä ettå rajotttamatta kasvavat ihmismassat eivät vyöryisi kehittyneisiinkin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ketju ei ole miesvihaa niin mikähän on?
Tämä ketju on täynnä turhautumista siihen, kuinka epätasaisesti sukupuolten välillä lastenhoitovastuu jakautuu. Kukaan ei ole vihannut omista lapsistaan aktiivisesti vastuuta ottavia miehiä. Naiset ketjussa tuntuvat olevan onnessaan, jos tällaisen helmen ovat puolisokseen löytäneet, puolison sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on naisten, lapsia saaneiden ja lapsettomien, käsityksiä ja kokemuksia äitiydestä, äidin roolista vs. isän roolista. Se, että perinteinen roolitus on (ollut) työmäärältään epätasainen, ei tee keskustelusta miesvihaa. Jostakin syystä joku palstapapukaija aina toistelee tuota, kun ei ilmeisesti muutakaan keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on täynnä turhautumista siihen, kuinka epätasaisesti sukupuolten välillä lastenhoitovastuu jakautuu. Kukaan ei ole vihannut omista lapsistaan aktiivisesti vastuuta ottavia miehiä. Naiset ketjussa tuntuvat olevan onnessaan, jos tällaisen helmen ovat puolisokseen löytäneet, puolison sukupuolesta riippumatta.
Ja kun joku peräkammarin poika turhautuu siihen ettei "saa naista" se ei ole jatkossa naisvihaa?
Mitä olen kuullut, niin aika usein käy niin ettei mies herää esim. vauva-aikana vauvan itkuun vaan nainen hoitaa kaiken yöheräämisen, sitten nainen jää aina pois töistä jos lapsi sairastaa, miehillä on usein vaikka mitä harrastuksia siinä missä nainen keskittyy niihin lapsiin ja jopa luopuu harrastuksistaan.
On tietenkin toisenlaisiakin miehiä, mikä on hienoa, mutta ihan liian yleistä näin sivusta seurattuna nykyäänkin tämä epätasa-arvo. Sitä en tiedä, että onko tuo naisten aiheuttamaa vai miesten esim. ottaako naiset vain sen roolin ihan itse eivätkä anna miehille tilaa, vai eikö miehet edes yritä tehdä osuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa, naiset, tasa-arvoinen parisuhde ja antakaa miehen olla tasaveroinen vanhempi lapselleen, niin elämänne lapsiperheellisenä on ihan yhtä helpoia kuin miehenkin. Se sitten muuten tarkoittaa sitä, että annatte ihan vastasyntyneestä lähtien isän hoitaa tasavertaisesti vauvaa, jaatte perhevapaat 1:1 (nooh, itse olin miehen 3 vko isyysloman jälkeen kotona 7 kk ja sen jälkeen hoidettiin vapaat 1:1 seuraava vuosi) ja tuotatte työllänne puolet perheen toimeentulosta jne. Jos vaaditte tasa-arvoa, tuottakaa sitä itsekin. En voi sietää naisten uhriutumista. Biologialle kukaan ei voi mitään, muu kaikki muu on korvien (ei jalkojen) välissä.
T. Tasa-arvoinen nainen
Ps. Toinen vaihtoehto on ryhtyä lesboksi niin ei tarvitse miestä syyttää.Kiljut tasa-arvoa mutta kuitenkin oletat ilman muuta, että naisen on jotenkin ihmeellisesti "annettava" miehen olla vanhempi. Naisen pitää tehdä miehestä isä, se on täysin naisen vastuulla.
Sinulla ei ole mitään asiaa nimittää itseäsi tasa-arvoiseksi. Olet pahimman luokan sovinisti: sellainen joka ei itse tiedä olevansa.
Olet niin väärässä kuin olla voit. Minun mieheni todellakin osasi olla isä ja vanhempi ilman että minulla äitinä ja naisena tarvitsi siihen puuttua. Alussa opeteltiin yhdessä vauvan hoitoa muutama viikko. Ei minulla naisena ja synnyttäneenä ollut siihen mitään erityistietoutta.
En sanonut sinua sovinistiksi sen vuoksi, miten omat kotihommasi olet järjestänyt. Vaan siksi että sinä vaadit kaikkia naisia ottamaan vastuun kaikkien miesten isyydestä. Kippaat lastenhoitovastuun välillisesti naisille. Et tajua tasa-arvosta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen kuullut, niin aika usein käy niin ettei mies herää esim. vauva-aikana vauvan itkuun vaan nainen hoitaa kaiken yöheräämisen, sitten nainen jää aina pois töistä jos lapsi sairastaa, miehillä on usein vaikka mitä harrastuksia siinä missä nainen keskittyy niihin lapsiin ja jopa luopuu harrastuksistaan.
On tietenkin toisenlaisiakin miehiä, mikä on hienoa, mutta ihan liian yleistä näin sivusta seurattuna nykyäänkin tämä epätasa-arvo. Sitä en tiedä, että onko tuo naisten aiheuttamaa vai miesten esim. ottaako naiset vain sen roolin ihan itse eivätkä anna miehille tilaa, vai eikö miehet edes yritä tehdä osuuttaan?
Miten nainen muka voisi olla antamatta miehelle tilaa, jos mies tosissaan haluaa ottaa vastuun? Kidnappaamalla sen lapsen? Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia hankkimattomat naiset puhumassa IHAN KAIKKIEN PERHEIDEN työnjaosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun joku peräkammarin poika turhautuu siihen ettei "saa naista" se ei ole jatkossa naisvihaa?
Riippuu vähän siitä kuinka turhautumista ilmaistaan. Miehillä on aika kapea tila sanoa tällä hetkellä yhtään mitään siitä mitä naisilta haluavat ilman että se asettuu historian kontekstissa melko kamalaan valoon, ja harva mies edes yrittää olla kuulostamatta hirveältä ihmiseltä, lähtee vaan laukomaan mielipiteitään niinkuin ne olisivat millään tapaa oikeutettuja eivätkä olisi järkyttävän seksistisiä. Mutta on se mahdollista, ja on mahdollista ilmaista surua tai turhautumista ilman että viestii samalla naisvihaa. Tehkää parhaanne, katsotaan mihin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nainen muka voisi olla antamatta miehelle tilaa, jos mies tosissaan haluaa ottaa vastuun? Kidnappaamalla sen lapsen? Enpä usko.
Kyllä naiset omivat sen lapsen hoitamisen, samoin kuin määrittävät muutenkin koko perheen elämisen.
Jos muuta yrität väittää, valehtelet.
Vai oletko sinä antanut miehesi maata kotona lapsen kanssa 3 vuotta, miestäsi elättäen?
Vierailija kirjoitti:
Moderni suomalainen nainen = itsekäs valittaja. Onneksi ulkomailta löytyy vielä ihania NAISIA, omani tapasin brasiliassa lomalla. Harras katolilainen ja haluaa ison perheen.
M34
ps. ja nyt voitte katkerat akat tehdä sen vastauksenne, jossa kerrotte miten löysitte sen oman unelmamiehenne jostain gambiasta hahaha.
' moderni' suomalainen mies= itkee kun naiset ei suostu tekemään niin kuin pitää eli miten minä mies haluan eli jäämään kotiin tekemään lapsia ja hoitamaan lapsia eli elämästä syrjään ettei vain pääse elämään niin kuin mies ja jos eivät tee niin kuin minä mies sanon ja eivät alistu tahtooni niin minä hommaan naisen kehitysmaasta niins!
Lasten teko 100% vapaaehtoista ja oma valinta, naisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset omivat sen lapsen hoitamisen, samoin kuin määrittävät muutenkin koko perheen elämisen.
Jos muuta yrität väittää, valehtelet.
Vai oletko sinä antanut miehesi maata kotona lapsen kanssa 3 vuotta, miestäsi elättäen?
Siinä vasta vuosisadan argumentti: "Jos muuta yrität väittää, valehtelet." Mitä jos painut kiskomaan kaljaa ja pidät suusi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuo väittämä, etteivät äidit anna isien tehdä jotakin, on aina yhtä hassu. Lapsen aikuiseksi saattaneena voin kertoa, että yhdenkin lapsen hoivaan ja kasvatukseen liittyvä työmäärä on valtava, ja että siitä riittää hyvin kahdellekin, ei tarvitse olla hommista mustasukkainen. Näin ollen en ymmärrä olettamusta, että äidit ihan vapaaehtoisesti ja silkkaa pätemisentarvettaan haalisivat itselleen vaatuuta uupumukseen saakka.
Mun ikäluokkaa muuten neuvottiin usein tyrkkäämään (tällä tai vastaavalla sanalla) vauva isälle pesujen, syömisen jne. ajaksi. Isän ei voitu olettaa oma-aloitteisesti ottavan vauvaa tai edes hoksaavan tarvetta moiselle. Olisin kuvitellut ja toivonut, että tämä asetelma olisi jo historian havinaa.
Ymmärränkö nyt oikein, että lapsia hankkimattomat feministit haluavat sanella kuinka kaikkien Suomen lapsiperheiden tulisi siis elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä kuinka turhautumista ilmaistaan. Miehillä on aika kapea tila sanoa tällä hetkellä yhtään mitään siitä mitä naisilta haluavat ilman että se asettuu historian kontekstissa melko kamalaan valoon, ja harva mies edes yrittää olla kuulostamatta hirveältä ihmiseltä, lähtee vaan laukomaan mielipiteitään niinkuin ne olisivat millään tapaa oikeutettuja eivätkä olisi järkyttävän seksistisiä. Mutta on se mahdollista, ja on mahdollista ilmaista surua tai turhautumista ilman että viestii samalla naisvihaa. Tehkää parhaanne, katsotaan mihin se riittää.
Ja miesten kielenkäyttö eroaa vaikka tästä ketjusta... miten? Tämä on sitä parempaa sukupuolivihaa?
Lapsettomat raivoamassa kuinka oletetusti joku jätti hommat heille ja se on syy miksi ei tehty kakaroita.