Moni nainen hankkisi lapsia vaikka heti jos saisi itse olla isän roolissa
Siis miettikää nyt tosissanne miten paska diili naiselle lapsen hankkiminen oikeasti on: kärsit 9 kk raskausvaivoista, voit saada synnytyksessä jopa pysyviä vammoja, äitiyslomalla tulosi putoavat, tulokehitys jää miehistä jälkeen, yhä edelleen nainen on useammin se joka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta jne. Moni mies jatkaa harrastelujaan normaalisti vaikka olisi pieniä lapsia kotona, nainen sen sijaan hoitaa lapsia ympäri vuorokauden.
Isyys on edelleen paljon kevyempää ja rennompaa kuin äitiys. Ja jos isä hoitaa asiat edes sinne päin jo on kaikki kilpaa ympärillä kehumassa että onpa tuo Matti aivan loistoisä kun käy lapsen kanssa muskarissakin.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni seurustelee eronneen miehen kanssa, miehellä on 2 lasta. Ystävälläni ei ole lapsia. Kertoi että on aivan loistava järjestely hänen kannaltaan, itse ei ole tarvinnut kroppaa pilata mutta saa nauttia ihanan miehen mukavista lapsista joka toinen viikko ilman että joutuu olemaan itse pääasiallisessa kasvatusvastuussa.
Elän itse vastaavanlaisessa tilanteessa ja olen kommentoinut asiaa ihan samoin. Kroppa on kuosissa, eikä työhistoriaan ja tuloihin ole tullut lovia. Mies on ihan loistava isä, joten minulle jää hommaksi lähinnä leikkiä ja pelleillä lasten kanssa tai touhuta muuta mukavaa. Saan todellakin rusinat pullasta, enkä valita.
Tuo sopii sinulle. Minullakin on kroppa kuosissa ja mielekäs työ ja minulla on kolme omaa lasta. Raskastahan lasten kanssa välillä on, mutta toisaalta ilman sitä ei saa omia lapsia. Onhan siinä valtava ero ovatko lapset omiasi vai nyksän ja sen eksän. Ja tosiaan naisen kroppa ei ole mikään kertakäyttöinen. Sellaisen kuvan saa tietenkin helposti kun nykyään niin moni käyttää raskautta ja synnytystä tekosyynä lihoa 40 kiloa ja venyttää kroppansa aivan pilalle. Eihän se mitenkään välttämätöntä ole, näkeehän sen jo urheilijanaisista, että kroppa pysyy kunnossa kun sen pitää kunnossa.
Etkö tajua että raskaus vaikuttaa kehoon monella tapaa, johon painolla ei ole yhtikäs mitään vaikutusta.
Elintavoilla ja omalla aktiivisuudella on hyvin paljon vaikutusta. Tietenkin joitain muutoksia kroppaan tulee yleensä aina, mutta kyllä kroppa voi silti olla käysin kuosissa. Neitsytfetistiveloille se on tietysti aina kauhistus.
Tiesithän että raskauden aikana naisen nenä kasvaa? Miten ajattelit siihen vaikuttaa olemalla "kuosissa" ja hoikkana? Entäs pigmenttiläiskät? Kengänkokokin suurenee? Peräpukamat? Haitat hammaskalustolle?
Puhumattakaan sitten vakavammista vaurioista kuten välilihan repeäminen, verenpaineongelmat, suonikohjut sun muut...
Vierailija kirjoitti:
Moniko mies maksaa lastensa äitille hyvitystä siitä, että naisen palkkakehitys ja eläke jää raskauksien, synnytysten ja äitiysloman vuoksi pienemmäksi?
Äiti voi aina mennä töihin heti toivuttuaan. Ja äiti voi myös maksaa kaikesta puolet, jos valitsee jäädä kotiin vuosikausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta ei vain ole äidiksi. Se vaatii luontoa
Kotimaisesta vikisijästä ei ole isäksi tai ulkomaille lähtijäksi rahan sekä asenteen puuttumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No nainen menee töihin heti toivuttuaan ja elättää kotimiehen. Ai ei sovikaan?
Mieskin saa ansiosidonnaista vanhempainrahaa, kyllä sillä maksaa puolet kuluista. Hoitovapaan ajalta saa myös yhteiskunnan tukea. Töissä oleva voi maksaa lasta hoitavalle puolisolle lapsen hoidosta, kun silloin ei mene päivähoitomaksuja, voi tehdä vapaasti ylitöitä ja työmatkoja eikä tarvitse ottaa palkatonta vapaata lapsen sairastaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa niissä yhteisöissä, joissa miehet eivät osallistu paljon lasten kasvattamiseen, menee suunnilleen näin:
- köyhässä perheissä on aina äidin lisäksi muita hoitamassa lapsia eli mummeja, tätejä, isompia sisaruksia.
- keskiluokkaisissa perheissä on palvelijoita, usein sekä lastenhoitoon että kotitöihin erikseen. Varakkaammissa perheissä on lisäksi puutarhurit ja autonkuljettajat.
Suomessakin ennen vanhaan lapsia hoitivat mummot, sukulaiset, isommar sisarukset, piiat ja palvelijat.
Nyky-Suomessa nainen sekä synnyttää, imettää, että hoitaa lapset ja sen lisäksi käy töissä ja jopa ns. tekee uraa. Yksin tai sen avun varassa johon lasten isä suostuu, ellei rupea itse passattavaksi. Jos isä osallistuu, toki äidille jää koko homman koordinointi, hallinta ja seuranta oman osansa päälle.
Siksi Suomessa nuoret naiset uupuvat ruuhkavuosina. Ei vaadi sen enempää sosiologista tutkimusta.
Amen. Mun lapseni on jo nuori aikuinen. Ei tullut toista, syystä. Olin nääntyä sen tuplatyötaakan alle, jota Suomessa kutsutaan tasa-arvoksi (palkkatyöt, koti ja nepsylapsi).
Mies teki mitä mieheltä odotettiin, kävi töissä ja välillä osallistui esim. leikittämällä. Ei siitä kovin kauaa ole, kun lapsen ja isän lisäksi myös yhteiskunta (neuvola, päivähoito, peruskoulu, terveydenhoito) oli sitä mieltä, että ensisijaisesti äiti hoitaa, isä tekee ehkä jotain joskus.
Eikä vieläkään kukaan kysele esim. isoisien perään hoitoapuketjuissa. Mä en yhtään ihmettele että syntyvyys laskee. Naisen riskit ovat aivan liian suuret.
Näin. Edelleen lasten hoitaminen on naisten hommaa. Miehet ja varsinkin papat saavat poimia vaan rusinat pullasta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä voisi järjestää kattavan kyselyn. Uskon, että monikin vapaaehtoisesti lapseton nainen kertoisi, että voisi halutakin lapsen, jos sattuisi olemaan mies. Minä kuulun näihin. Naisena en missään nimessä, mutta miehenä olisin valmis perustamaan perheen.
Sama täällä. Harmittaa vähän, koska tavallaan haluaisin perheen.
Juu, isällä on helppoa... voi erota kun nainen muuttuu läskiksi ja väsyneeksi, ei ole pakko edes tavata lapsiaan. Aina voi etsiä jonkun uuden nätimmän naisen ja haukkua exää tälle. Nainen sensijaan aika harvoin on se joka jättää lapsensa isälle ja häipyy molempien elämästä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lienee se todellinen syy syntyvyyden laskuun. Ei kukaan moderni nainen jaksa olla nykypäivänä myös miehensä äiti kun mies taantuu pikkulapsiaikana itsekin yhdeksi palveltavaksi.
Ja te jotka olette onnistuneet löytämään kunnolliset miehet, pitäkää kynsin ja hampain kiinni! Olette onnekkaita.
Kunnollisuutta vaan ei arvosteta pskan vertaa parinvalinnassa. Omat soppanne olette keittäneet.
Kyllä se naisen kroppa vanhenee ja rupsahtaa teki sitten lapsia tai ei. Ja rupsahtaa ja vanhenee miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ette voi. Sorry siitä .
Totta kai voidaan. Pitää vaan tehdä lapsi toisen naisen kanssa.
No joo miksei. Sitten se toinen joka odottaa ja synnyttää sekä imettää on saman edessä kuitenkin.
Kuvittelen että naiset on tuossakin roolissa valmiimpia ottamaan omaehtoisesti vastuuta kannettavaksi eivätkä jää ihan miehiksi asian kanssa. Mutta joo, ei ole vielä keinokohtuteknologiaa.
No tämä ei tule muuttumaan joten eläkää sen kanssa. Yksi lysti jos ette halua lapsia. Ei ole tarkoitettu teistä sitten äitejä.
Sellainen miesvihaketju. Jossa räksyttää naiset joilla ei perhettä tai miestä edes koskaan tule olemaankaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lienee se todellinen syy syntyvyyden laskuun. Ei kukaan moderni nainen jaksa olla nykypäivänä myös miehensä äiti kun mies taantuu pikkulapsiaikana itsekin yhdeksi palveltavaksi.
Ja te jotka olette onnistuneet löytämään kunnolliset miehet, pitäkää kynsin ja hampain kiinni! Olette onnekkaita.
Kunnollisuutta vaan ei arvosteta pskan vertaa parinvalinnassa. Omat soppanne olette keittäneet.
Arvostetaan arvostetaan. Se vaan ymmärretään paremmin kuin te kiltit ja kunnolliset joita jostain syystä kukaan ei pidä kiltteinä tai kunnollisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä voisi järjestää kattavan kyselyn. Uskon, että monikin vapaaehtoisesti lapseton nainen kertoisi, että voisi halutakin lapsen, jos sattuisi olemaan mies. Minä kuulun näihin. Naisena en missään nimessä, mutta miehenä olisin valmis perustamaan perheen.
Sama täällä. Harmittaa vähän, koska tavallaan haluaisin perheen.
Valitse osallistuva ja vastuullinen mies, niin homma on aivan helppoa. Toki joudut raskauden kestämään, mutta se on pieni aika, ja mies voi auttaa siinäkin, niin saat ottaa rauhassa.
Ainoa juttu, että ÄLÄ valitse miestä lihasten ja komeuden perusteella ÄLÄKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ usko, että itsekäs ja menevä hulivili muuttuu perheen perustamisen jälkeen. Varmaan sinäkin sytyt kuvatunlaisista miehistä, mutta älä ajattele alapäälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostetaan arvostetaan. Se vaan ymmärretään paremmin kuin te kiltit ja kunnolliset joita jostain syystä kukaan ei pidä kiltteinä tai kunnollisina.
Miksi sitten otatte niitä idi ootteja? Tämäkin ketju on täynnä miesten haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se naisen kroppa vanhenee ja rupsahtaa teki sitten lapsia tai ei. Ja rupsahtaa ja vanhenee miehetkin.
Aivan käsittämättömän säälittävää, että naisille joku timmi vatsanahka on kaikki kaikessa. Miten joku voikin olla niin pinnallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta ei vain ole äidiksi. Se vaatii luontoa
Suomalaistesta miehestä ei vain ole pitämään perheestään huolta. Se vaatii luontoa.
Lähde?
Sun mutsis.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen miesvihaketju. Jossa räksyttää naiset joilla ei perhettä tai miestä edes koskaan tule olemaankaan
Minulla on isot lapset ja tiedän tarkkaan, miten iso heidän kasvattaminen on. Mies on päässyt paljon helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten otatte niitä idi ootteja? Tämäkin ketju on täynnä miesten haukkumista.
Koska hyviä on ihan älyttömän vähän ja ne on jo varattuja.
Amen. Mun lapseni on jo nuori aikuinen. Ei tullut toista, syystä. Olin nääntyä sen tuplatyötaakan alle, jota Suomessa kutsutaan tasa-arvoksi (palkkatyöt, koti ja nepsylapsi).
Mies teki mitä mieheltä odotettiin, kävi töissä ja välillä osallistui esim. leikittämällä. Ei siitä kovin kauaa ole, kun lapsen ja isän lisäksi myös yhteiskunta (neuvola, päivähoito, peruskoulu, terveydenhoito) oli sitä mieltä, että ensisijaisesti äiti hoitaa, isä tekee ehkä jotain joskus.
Eikä vieläkään kukaan kysele esim. isoisien perään hoitoapuketjuissa. Mä en yhtään ihmettele että syntyvyys laskee. Naisen riskit ovat aivan liian suuret.