Miksi ihmiset tekee työtä josta ei nauti?
Tuntuu moni valittavan kuinka ikävää työnteko on tai että työ menee työstä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työ on persseestä 💩
Mitä vikaa esm kassatyössä? Tai joku toimistotyö?
Kun harvempi onnistuu unelmatyötään saamaan, pitää tehdä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt molempia ja molemmat on persseestä 💩
Nauttivat kai ruoasta, asunnosta, vaatteista, netistä ym.
Koska siitä saa palkkaa, jolla maksetaan eläminen. Tuilla eläminen ei oikeasti ole kivaa. Ehkä vähän aikaa voi olla riittävän suurella ansiosidonnaisella, mutta silloinkin jokainen työttömänä vietetty kuukausi heikentää mahdollisuutta löytää uusi työpaikka, varsinkaan yhtä hyvä kuin edellinen. Luuletko oikeasti, että tietynlaisesta työstä nauttivia on aina yhtä paljon kuin vastaavia työpaikkoja (tai toisin päin). Jos et, niin siinä on vastauksesi.
No niinpä. Olen itse hoitaja, tehnyt duunia yli 20 vuotta. Tähän asti ollut kovasti mieleistä puuhaa, mutta nyt motivaatio nollassa. Soteuudistus niin syvältä kuin voi olla. Työt vaan lisääntyy, henkilöstöä ei saa palkata. Johto ihan hukassa, tiedotus ei toimi. Juu, nyt ei enää kiinnosta. Harmi, tietotaitoa on vaikka kuinka, mutta tää ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku toimistotyö?"
yleis-konttoristeja ei ole vuosikymmeniin ollut.
Muutenhan tuo "Joku toinistotyö" kattaa melkein kaiken nykyaikaisen työn suunnittelusta dokumentointiin, kirjanpidosta johtamiseen...
Kassatyö on huonosti palkattua, varsinkin kun kokoaikatyö on tosi harvinaista. 25h/viikko on vakituisilla tuöntekijöillä tavallinen tuntimäärä. Pienemmissä kaupoissa kassat hoitavat kaiken hyllytyksestä myymälävarkaiden taklaukseen. Mahdollisesti postipalvelut myös.
Kauppa sulkeutuu 21:00, palkka maksetaan 21:15 asti, asiakkaita tulee vielä sisään 20:55, humalaisia kaljanostajia, postipisteellä ruuhkaa, laske kassa, siivoa, sulje kauppa, pääset lähtemään 22:15...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt molempia ja molemmat on persseestä 💩
No mitä haluaisit tehdä? Siistiä sisätyötä nuo ovat. Sen ymmärrän jos jotkut vaikka raksatyöt ottaa päähän.
Eläkeikään on enää muutama vuosi, ei voi muuta kuin purra hammasta ja kärsiä. Olen nauttinut työnteosta suurimman osan elämästäni, mutta sitten tuli korona, konkurssi ja työt loppuivat. Oli otettava työ minkä tässä iässä sai ja tässä sitä kärvistellään. Tämäkin työ voisi olla ihan ok, mutta väärällä johtamistyylillä pilataan kaikki. Onneksi olen myös saanut nauttia työstäni, koska se on niin suuri osa ihmisen elämästä.
Aiemmin ihmettelin samaa, miksi joku valittaa koko ajan työstään, eikö silloin kannattaisi vaihtaa työpaikkaa.
Tyhmyydestä. Me voitaisiin polkea koko poliittinen sektori suohon ja luoda erilainen Suomi. Kaikki on kiinni halusta. Yhdellä käskyllä kaikki kansanedustajat voistaisiin polkea suohon. Samoin jokainen poliisiviranomainen joka suojelee näitä k-päitä.
Ennen työelämä toimi, mutta ei enää.
Mikään työ ei ole nautittavaa, koska se on työtä, muiden määräysvallan alaisena, pakkotahtista, 8 tuntia päivässä oltava vaikka kerkeäisit tehdä päivän työt tunnissa, ja toisaalta sulle ei ehkä anneta tarpeeksi tunteja että tulisit palkalla toimeen, palkka on muutenkin surkea eikä nouse mistään syystä, saat pomojen vttuilut palkaksi, aspana lisäksi asiakkaiden ja Kareneiden raivokohtaukset, työelämä on kaikenkaikkiaan niin läpikotaista kusetusta että ei sitä kukaan halua, paitsi jos on mielisairas masokisti tms.
Jos voi valita työnsä, kannattaa valita sellainen työ josta saa vielä runsaasti palkkaa, kaikki muu työ on turhaa, raadat vain tyhjän takia.
Koska ihmiset ovat huorija. Itsensä myyminen on hyväksyttyä ellei siihen liity seksi.
Tarvii rahaa ja
Sellaista työtä mistä nauttii ei ole olemassa
Ei elämä voi olla pelkkää nautintoa, eihän se tuntuisi miltään, jos ei välillä olisi kurjempaa,
Nauttia työstä??? Siis minä ainakin myyn arvokasta aikaani työnantajalle joka maksaa siitä aivan liian pientä korvausta. Mutta kun sitä rahaa tarvitaan tässä yhteiskuntamallissa elämiseen niin se on ikään kuin pakko myydä vapaa-aikaansa. Tulevaisuudessa voi olla toisin mutta siihen menee niin kauan etten ole sitä näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Nauttia työstä??? Siis minä ainakin myyn arvokasta aikaani työnantajalle joka maksaa siitä aivan liian pientä korvausta. Mutta kun sitä rahaa tarvitaan tässä yhteiskuntamallissa elämiseen niin se on ikään kuin pakko myydä vapaa-aikaansa. Tulevaisuudessa voi olla toisin mutta siihen menee niin kauan etten ole sitä näkemässä.
Automaation piti vapauttaa ihmiset työstä jo ainakin sata vuotta sitten...
Sanoppa se.