Moni nainen hankkisi lapsia vaikka heti jos saisi itse olla isän roolissa
Siis miettikää nyt tosissanne miten paska diili naiselle lapsen hankkiminen oikeasti on: kärsit 9 kk raskausvaivoista, voit saada synnytyksessä jopa pysyviä vammoja, äitiyslomalla tulosi putoavat, tulokehitys jää miehistä jälkeen, yhä edelleen nainen on useammin se joka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta jne. Moni mies jatkaa harrastelujaan normaalisti vaikka olisi pieniä lapsia kotona, nainen sen sijaan hoitaa lapsia ympäri vuorokauden.
Isyys on edelleen paljon kevyempää ja rennompaa kuin äitiys. Ja jos isä hoitaa asiat edes sinne päin jo on kaikki kilpaa ympärillä kehumassa että onpa tuo Matti aivan loistoisä kun käy lapsen kanssa muskarissakin.
Kommentit (600)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten syyllistetään kun ei tuore äiti ole samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Kyllähän hormonitoiminnalla voi mennä helposti vuosi tai pari että muuttuu taas normaaliksi, imettäessä ei saa rajusti edes laihduttaa ettei maidontuotanto lopu ja ne yövalvomiset jotka nainen usein hoitaa yksin...
Imettäessä ei tarvitse laihduttaa rajusti jos ei ole hankkinut hirveästi rasvaa raskausaikana. Samoissa mitoissa nyt on vallan helposti kun saa sen vatsan pois. Samassa kunnossa ei tietenkään ole vielä synnäriltä kotiutuessa, mutta ihmisen näköinen voi hyvin olla jo jälkitarkastuksessa. Enemmän tästä "syyllistämisestä" uhriudutaan kuin äitejä todellisuudessa syyllistetään. Sen kyllä huomaa, että ihmiset kärsivät vaikka mistä mt-ongelmista kun äidin terveydestä huolehtiminen on aina syyllistämistä...
Vierailija kirjoitti:
No ette voi. Sorry siitä .
Totta kai voidaan. Pitää vaan tehdä lapsi toisen naisen kanssa.
Mieheni on osallistuva isä. Toki itse olen raskausajat hoitanut luonnollisesti ja ollit kotona äitiysloman ja hoitovapaan ajan, mutta sen jälkeen tasapuolisesti vuoroteltu että kumpi jää kotiin sairasta lasta hoitamaan. Isä myös hoitaa illat jos olen iltavuorossa, itse kun teen vuorotyötä ja hän päivätyötä. Omiin harrastuksiin mennään tasapuolisesti, myös kavereiden illanviettoihin ym. Mielestäni meillä pn hyvin tasapuolisesti jakautunut vanhemmuus ja näin sem toivoisin olevan kaikilla jotks sitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni seurustelee eronneen miehen kanssa, miehellä on 2 lasta. Ystävälläni ei ole lapsia. Kertoi että on aivan loistava järjestely hänen kannaltaan, itse ei ole tarvinnut kroppaa pilata mutta saa nauttia ihanan miehen mukavista lapsista joka toinen viikko ilman että joutuu olemaan itse pääasiallisessa kasvatusvastuussa.
Elän itse vastaavanlaisessa tilanteessa ja olen kommentoinut asiaa ihan samoin. Kroppa on kuosissa, eikä työhistoriaan ja tuloihin ole tullut lovia. Mies on ihan loistava isä, joten minulle jää hommaksi lähinnä leikkiä ja pelleillä lasten kanssa tai touhuta muuta mukavaa. Saan todellakin rusinat pullasta, enkä valita.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta ei vain ole äidiksi. Se vaatii luontoa
Suomalaisista miehistä ei vain ole suostumaan vapaaehtoisesti paskoihin diileihin. Se vaatii luontoa.
Parhaiten tämä muuten onnistuu lesboparin muodostamissa perheissä. Tunnen joitain tällaisia perheitä, ja lasten hoito ja kotityöt jaetaan ihan oikeasti tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen lapsen vauva-aikana mies oli työtön, joten palasin töihin vauvan ollessa 3.5kk. Oli mahtavaa tulla töistä puhtaaseen kotiin ja suoraan ruokapöytään, mies kävi pari kertaa viikossa kaiken maailman vauvaryhmissä ja uimakouluissa.
Nyt toisen lapsen vauva-aikana mies on töissä ja minä kahden alle kolmevuotiaan kanssa kotona. Rehellisesti elämä on yhtä ripulia.
Sinulle lankesi tässäkin raskaampi diili. Mies oli kotona vauvan kanssa, sinä taaperon ja vauvan.
Tutkitusti pienten lasten isät tekevät pisintä päivää. Olosuhteiden pakosta vai vapaaehtoisesti? Luulen että vapaaehtoisesti, on kevyempää olla siellä töissä tienaamassa kuin mennä kotiin jossa odottelee uupunut vaimo että pääsisi itse edes suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Joskus palstalla kerroin haluavani koti-isäksi ja naisen rooliin imetystä lukuunottamatta ( biologia ei anna periksi) Niin naiset piti ajatusta naurettavana,
Mistä tiedät että ne vastaajat oli naisia eikä miehiä, tai mikä pahinta jonneja ja trolleja?
En tunne ketään naista joka ei haluaisi koti-isää jos itsellä on hyvä työpaikka jotta rahaa riittää perheen elättämiseen.
Niin totta. Äitinä olo on nykyään yksinäistä hommaa. Voisin hankkia lapsia jos minulla olisi mahdollisuus olla muiden naisten ympäröimänä. Voisimme sitten auttaa toisiamme lasten kanssa.
Harva mies käsittää mitä lasten kasvatus oikeasti vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystäväni seurustelee eronneen miehen kanssa, miehellä on 2 lasta. Ystävälläni ei ole lapsia. Kertoi että on aivan loistava järjestely hänen kannaltaan, itse ei ole tarvinnut kroppaa pilata mutta saa nauttia ihanan miehen mukavista lapsista joka toinen viikko ilman että joutuu olemaan itse pääasiallisessa kasvatusvastuussa.
Elän itse vastaavanlaisessa tilanteessa ja olen kommentoinut asiaa ihan samoin. Kroppa on kuosissa, eikä työhistoriaan ja tuloihin ole tullut lovia. Mies on ihan loistava isä, joten minulle jää hommaksi lähinnä leikkiä ja pelleillä lasten kanssa tai touhuta muuta mukavaa. Saan todellakin rusinat pullasta, enkä valita.
Tuo sopii sinulle. Minullakin on kroppa kuosissa ja mielekäs työ ja minulla on kolme omaa lasta. Raskastahan lasten kanssa välillä on, mutta toisaalta ilman sitä ei saa omia lapsia. Onhan siinä valtava ero ovatko lapset omiasi vai nyksän ja sen eksän. Ja tosiaan naisen kroppa ei ole mikään kertakäyttöinen. Sellaisen kuvan saa tietenkin helposti kun nykyään niin moni käyttää raskautta ja synnytystä tekosyynä lihoa 40 kiloa ja venyttää kroppansa aivan pilalle. Eihän se mitenkään välttämätöntä ole, näkeehän sen jo urheilijanaisista, että kroppa pysyy kunnossa kun sen pitää kunnossa.
Tänä päivänä työelämäkin vaatii sellaista sitoutumista, että naisen ei kannata lapsia tehdä. Moniko mies on oikeasti valmis elättämään perheensä?
Muualla maailmassa niissä yhteisöissä, joissa miehet eivät osallistu paljon lasten kasvattamiseen, menee suunnilleen näin:
- köyhässä perheissä on aina äidin lisäksi muita hoitamassa lapsia eli mummeja, tätejä, isompia sisaruksia.
- keskiluokkaisissa perheissä on palvelijoita, usein sekä lastenhoitoon että kotitöihin erikseen. Varakkaammissa perheissä on lisäksi puutarhurit ja autonkuljettajat.
Suomessakin ennen vanhaan lapsia hoitivat mummot, sukulaiset, isommar sisarukset, piiat ja palvelijat.
Nyky-Suomessa nainen sekä synnyttää, imettää, että hoitaa lapset ja sen lisäksi käy töissä ja jopa ns. tekee uraa. Yksin tai sen avun varassa johon lasten isä suostuu, ellei rupea itse passattavaksi. Jos isä osallistuu, toki äidille jää koko homman koordinointi, hallinta ja seuranta oman osansa päälle.
Siksi Suomessa nuoret naiset uupuvat ruuhkavuosina. Ei vaadi sen enempää sosiologista tutkimusta.
Tässä muunmuassa syitä, jotka vahvistavat päätöstäni pysyä lapsettomana. Ei ole kaiken tuon arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sopii sinulle. Minullakin on kroppa kuosissa ja mielekäs työ ja minulla on kolme omaa lasta. Raskastahan lasten kanssa välillä on, mutta toisaalta ilman sitä ei saa omia lapsia. Onhan siinä valtava ero ovatko lapset omiasi vai nyksän ja sen eksän. Ja tosiaan naisen kroppa ei ole mikään kertakäyttöinen. Sellaisen kuvan saa tietenkin helposti kun nykyään niin moni käyttää raskautta ja synnytystä tekosyynä lihoa 40 kiloa ja venyttää kroppansa aivan pilalle. Eihän se mitenkään välttämätöntä ole, näkeehän sen jo urheilijanaisista, että kroppa pysyy kunnossa kun sen pitää kunnossa.
Etkö tajua että raskaus vaikuttaa kehoon monella tapaa, johon painolla ei ole yhtikäs mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti pienten lasten isät tekevät pisintä päivää. Olosuhteiden pakosta vai vapaaehtoisesti? Luulen että vapaaehtoisesti, on kevyempää olla siellä töissä tienaamassa kuin mennä kotiin jossa odottelee uupunut vaimo että pääsisi itse edes suihkuun.
En käsitä, miksi halutaan lapsia, mutta sitten niitä ei haluta nähdä eikä niiden kanssa viettää aikaa vaan mieluummin ollaan enemmän töissä.
Ei olisi se äitikään niin uupunut jos isä ottaisi enemmän vastuuta ja kotiin olisi kivempi tulla kun äiti ei olisi niin loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miksi halutaan lapsia, mutta sitten niitä ei haluta nähdä eikä niiden kanssa viettää aikaa vaan mieluummin ollaan enemmän töissä.
Ei olisi se äitikään niin uupunut jos isä ottaisi enemmän vastuuta ja kotiin olisi kivempi tulla kun äiti ei olisi niin loppu.
Koska isä haluaa tietysti vasta siinä vaiheessa olla niiden lasten kanssa kun ovat vähän isompia ja voi viedä vaikka jalkapalloon tai uimahalliin. Huolehtikoot äiti sen paskavaipparallin, korvatulehdukset ja yökitinät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tajua että raskaus vaikuttaa kehoon monella tapaa, johon painolla ei ole yhtikäs mitään vaikutusta.
Elintavoilla ja omalla aktiivisuudella on hyvin paljon vaikutusta. Tietenkin joitain muutoksia kroppaan tulee yleensä aina, mutta kyllä kroppa voi silti olla käysin kuosissa. Neitsytfetistiveloille se on tietysti aina kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta ei vain ole äidiksi. Se vaatii luontoa
Suomalaistesta miehestä ei vain ole pitämään perheestään huolta. Se vaatii luontoa.
Miehet kykenee halutessaan imettämään, ei vaadi edes mitään vaarallisia lääkkeitä. Tapahtuu myös harvoin spontaanisti.