Millä tavalla pukeutuu paremman väen äiti?
Mietin, että mitä pistää päälleen ns, paremman väen äiti erityisesti viedessään ja hakiessaan lasta tarhasta tai koulusta? Olen bongannut villakangastakkeja ja citymaasturia. Osuuko edes lähele? Itse olen aina niin homssuinen..
Kommentit (47)
Ihan tavallisiin vaatteisiin. Mitä rikkaampi sitä rytkymmät vaatteet.
Tapasin tänään yhden perijämiljonäärin, yhden suomen rikksimmista suvuista. Av-rasti olisi tuominnut hönet lähiö-yh:ksi ulkonäön perusteella. Legginsit ja huppari ja kouvolatukka-tyyliä.
Haglöfs, Fjällräven, Timbsut, Sorelit (+ pyöräilykypärä)
Yleensä ainakin yksi noista osuu kohdalleen
Vierailija kirjoitti:
Tapasin tänään yhden perijämiljonäärin, yhden suomen rikksimmista suvuista. Av-rasti olisi tuominnut hönet lähiö-yh:ksi ulkonäön perusteella. Legginsit ja huppari ja kouvolatukka-tyyliä.
Aina tätä samaa ja sitten vielä turinat päälle siitä vanhasta papasta, joka meni rytkyt päällä autokauppaan ja osti repustaan kaivamallaan käteisellä liikkeen kalleimman mersun
Haglöfsin laatu on kyllä semmosta kuraa, ainakin oikean ulkoilmaihmisen mielestä
En tiedä, mikö sun mielestä on ”parempaa väkeä”, mutta mulla on tuulipuku/sadeasu ja kesöisin se pyöräilykypärä, muulloin lenkkarit. Olen ammatiltani professori ja velatonta omaisuutta on pari miljoonaa.
Laadukkaat tekniset vaatteet ovat tosiasiassa todella kalliita
Voi luoja sentään, lukisittepa joskus ajatuksella kirjoittamanne postaukset. Huomaisittekohan huvittavat seikat. Nytkin hytkyin naurusta, kun kuvittelin tarinoitanne paremman luokan naisten pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mikö sun mielestä on ”parempaa väkeä”, mutta mulla on tuulipuku/sadeasu ja kesöisin se pyöräilykypärä, muulloin lenkkarit. Olen ammatiltani professori ja velatonta omaisuutta on pari miljoonaa.
😂 Vai olet ammatiltasi professori?!
Rikkaat ei kyllä nuhjuisissa vaatteissa kulje. Aina ne köyhät jotka käyvät kuun alussa aamupäivisin kaupassa (kun työntekijät ovat töissä) niin kyllä siellä on osalla rikkinäistä kenkää, nuhjuista vaatetta jne.
Proffessoreilla ei välttämättä ole sitä rahaa niin kummosesti, valtiolla ei palkat päätä huimaa.
Toiset tienaavat ilman koulutusta saman kuin proffat.
Ja totta on tuokin, että ne joilla sitä rahaa ja omaisuutta on, eivät sitä näytä näyttä, ainakaan vaatteilla.
Enemmänki köyhä kansa yrittää hampaat irvessä kulkea viimeisen muodin ja kampausten mukaan.
Joten nykyisin ei vaatteista voi päätellä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin tänään yhden perijämiljonäärin, yhden suomen rikksimmista suvuista. Av-rasti olisi tuominnut hönet lähiö-yh:ksi ulkonäön perusteella. Legginsit ja huppari ja kouvolatukka-tyyliä.Aina tätä samaa ja sitten vielä turinat päälle siitä vanhasta papasta, joka meni rytkyt päällä autokauppaan ja osti repustaan kaivamallaan käteisellä liikkeen kalleimman mersun
Joo mutta se on usein totta. Nuo hienostelijat on velkaisia keskiluokkaisia wanna be rikkaita. Naurettavaa pätemistä.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ei kyllä nuhjuisissa vaatteissa kulje. Aina ne köyhät jotka käyvät kuun alussa aamupäivisin kaupassa (kun työntekijät ovat töissä) niin kyllä siellä on osalla rikkinäistä kenkää, nuhjuista vaatetta jne.
Kyllä rikkaat kulkevat nuhjuisissa vaatteissa.
Yksi tuttu on rikas ja olin paikalla, kun häntä luultiin ruokakaupassa laitatienkulkijaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu on rikas ja olin paikalla, kun häntä luultiin ruokakaupassa laitatienkulkijaksi!
Kerrotko vielä miksi rikkaat tai ookoosti toimeen tulevat haluaisivat antaa muille kanssaeläjille ja vaikka kollegoille vaikutelman epäsiististä ja nukkaisesta vaikutelmasta? :D En tiedä ketään.
Köyhät ne vaatteilla koreilee. Wanha totuus.
[/quote]
Kerrotko vielä miksi rikkaat tai ookoosti toimeen tulevat haluaisivat antaa muille kanssaeläjille ja vaikka kollegoille vaikutelman epäsiististä ja nukkaisesta vaikutelmasta? :D En tiedä ketään.[/quote]
-ei kiinnosta, mitä muut heistä ajattelevat
-viihtyvät rennoissa ja vanhiissa lempivaatteissa
-osoittavat sillä kuuluvansa yläluokkaan eli erottautuvat hienoa esittävästä keskiluokasta. Pierre Bourdieu jo totesi aikoinaan, että luokkateoriassa on olennaista erottautuminen. Keskiluokka haluaa erottautua työväenluokasta, yläluokka keskiluokasta.
Tunika, legginsit ja Crocsit.
Kädessä viuhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu on rikas ja olin paikalla, kun häntä luultiin ruokakaupassa laitatienkulkijaksi!Kerrotko vielä miksi rikkaat tai ookoosti toimeen tulevat haluaisivat antaa muille kanssaeläjille ja vaikka kollegoille vaikutelman epäsiististä ja nukkaisesta vaikutelmasta? :D En tiedä ketään.
No ei kai ne sitä varsinaisesti yritä, mutta ulkonäkö ja pukeutuminen ei vaan ole heille ehkä niin tärkeää eivätkä he ole muista tai heidän mielipiteistään riippuvaisia.
Laadukkaisiin (kalliisiin) vaatteisiin. Meikki ja hiukset siistit. Hieno ja hyvämerkkinen auto. Uusi Mersu, Volvo tai BMW. Lapset siisteissä merkkivaatteissa.