Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua miehen lasta lomalle mukaan

NytRiitti!
13.10.2019 |

Meidän piti miehen kanssa mennä kesällä kahdestaan lomalle. Teimme viime kesänä lomareissun niin, että hänen lapsensa 13 v. tyttö oli mukana. Tyttö asuu kanssamme, koska ei halua asua äidillään vaan isällään. Ajatus oli, että tytön äiti ottaa tänä kesänä kontolleen lomailua tytön kanssa ja me miehen kanssa menemme kaksin. Nyt mies oli mennyt lupailemaan tytölle, että hän pääsisi mukaan. Tyttö oli alkanut kärttää mukaan pääsyä kuultuaan lomasuunnitelmastamme. Samaan syssyyn mies oli lupaillut, että tyttö pääsisi mukaan myös kaksin suunnittelemallemme Eric Claptonin keikalle. Kysyin mieheltä, tietääkö tyttö yhtään Claptonin kappaletta tai mistä hän tietää, että teini on oikeasti sen musiikin ystävä. Että aika kova hinta on lipulla, jos istuu naama mutrulla, kuten kerran yhdessä konsertissa teki, kun ei musiikki miellyttänytkään, vaikka oli haluamalla halunnut mukaan. Sanoin miehelle, että minä jään konsertista pois, jos tyttö lähtee ja saavat mennä keskenään. Samoin sanoin, että oletin tämän kesän reissun olevan meille kahdenkeskistä aikaa, jota on muutenkin olemattomasti, kun tyttö ei tapaa äitiään. Ja että kyllä äitikin voi järjestää matkoja, emmekä vain me. Mies sanoi, että saan mennä omia menojani, jos tyttö ei kelpaa mukaan. Itse olen lapseton. Olen maksanut tytön reissuja ja lippuja puoleksi miehen kanssa, mutta nyt hirtti kiinni. Mies mököttää ja syyttää minua itsekkääksi.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä ei IKINÄ isimiehiä. Ei koskaan, millään poikkeuksella. Ne haluaa vain maksajan ja kodinhoitajan.

(disclaimer: sama saattaa toki koskea mammanaisiakin, mutta heterona ei ole niistä käsitystä)

Tässä on mun raja. Olen ottanut huomioon ja joustanut ym. Voivat nyt tehdä omat reissunsa. - Ap

Vierailija
42/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NytRiitti! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää jos olette sopineet menevänne kahdestaan! Siis aivan törkeää. Minä elän uusperheessä enkä ikinä tekisi miehelleni tuollaista että sovitaan jotain ja vedän maton alta. Ei myöskään ole ok että makselet tytön matkoja. Siis se on jo todella iso ele, nyt puhut vakavasti miehellesi että lupaukset täytyy pitää tästedes ja sovitte huolella tämän jälkeen kaikki vastaavat asiat ja vaadit ehdottomasti että niistä pidetään kiinni.

En olisi edes ydinperheen aikoina hyväksynyt että sovitaan miehen kans että otetaan kahdenkeskistä aikaa ja hän peruisi.

Kahdestaan on aina tärkeää viettää aikaa tai lomailla kun on parisuhde, sitä ei perhemuoto sanele.

Mä en lähde enää mieheni lasten kanssa reissuun. Paristi kokeiltu ja en halua enää. Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. Menee itse jos on mennäkseen. Minun hermoja sen sakin kanssa tuo repii liikaa.

Miehesi on ihme nahjus muutenkin. Ei minusta ole teinin päätös ettei ole äitinsä luona vaikka äiti niin haluaa. Miehesi kuuluisi tukea äitisuhdetta. Itse en lähtisi mihinkään peliin, eksä on lasteni isä ja tuen heidän suhdettaan 100%. Puolustelen isää ja tämän uutta puolisoa jos lapset valittavat jotain heistä.

Kiitos ymmärryksestä. Olen täysin samaa mieltä. -Ap

Ole hyvä. Teillä on ehkä ongelma tossa että eri käsitys siitä mitä on sovittu ja miten sovitusta täytyy pitää kiinni. Jos mies jo puhui lapselle että pääsee, ehkä suostuisin tämän kerran. Sanoisin kyllä miehelle että maksaa matkani koska et saa sitä mistä maksoit. Oikeasti. Mutta siis minusta on ensisijaisen tärkeää nyt että sovitte tarkat rajat jatkosta ettei tuollaista tilannetta enää pääse koskaan syntymään. Ei mies tee tuota ilkeyttään vaan käsittää eri tavalla asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NytRiitti! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää jos olette sopineet menevänne kahdestaan! Siis aivan törkeää. Minä elän uusperheessä enkä ikinä tekisi miehelleni tuollaista että sovitaan jotain ja vedän maton alta. Ei myöskään ole ok että makselet tytön matkoja. Siis se on jo todella iso ele, nyt puhut vakavasti miehellesi että lupaukset täytyy pitää tästedes ja sovitte huolella tämän jälkeen kaikki vastaavat asiat ja vaadit ehdottomasti että niistä pidetään kiinni.

En olisi edes ydinperheen aikoina hyväksynyt että sovitaan miehen kans että otetaan kahdenkeskistä aikaa ja hän peruisi.

Kahdestaan on aina tärkeää viettää aikaa tai lomailla kun on parisuhde, sitä ei perhemuoto sanele.

Mä en lähde enää mieheni lasten kanssa reissuun. Paristi kokeiltu ja en halua enää. Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. Menee itse jos on mennäkseen. Minun hermoja sen sakin kanssa tuo repii liikaa.

Miehesi on ihme nahjus muutenkin. Ei minusta ole teinin päätös ettei ole äitinsä luona vaikka äiti niin haluaa. Miehesi kuuluisi tukea äitisuhdetta. Itse en lähtisi mihinkään peliin, eksä on lasteni isä ja tuen heidän suhdettaan 100%. Puolustelen isää ja tämän uutta puolisoa jos lapset valittavat jotain heistä.

Itse vastasit itsellesi. 

Eipäs muuten vastannut. En ole ap ja kirjoitin ton vastauksen.

Vierailija
44/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NytRiitti! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä valitsee AINA tytön ennen sua. Muista se.

Ai kyllä mun mies valitsee välillä sen että saa lomailla pelkästään mun kanssa kahden kesken. Ja todella ihana isä on myös.

Tämä ei ole sellainen tilanne. Olihan tässäkin miehellä ensin ollut suunnitelmissa ihan se aikuisten loma. Mutta jos nainen alkaa esittää ehtoja ja vaatia valitsemaan, isä kyllä valitsee lapsensa. Myös sinun miehesi.

Aivan, tässä oli ensin lupaus aikuisten lomasta. Ja nythän myös minä olen se ehtojen esittäjä, ja valitsen loman kaverin, sukulaisen tai ihan oman itseni kanssa.

Siihen on lupa tietenkin. Mutta et voi odottaa, että miehesi tulevaisuudessakaan valitsee sinua. Mitä useammin alat esittää ehtoja, sitä varmemmin hän valitsee lapsensa. Vaikka hän haluaisi matkustella vain sinun kanssasi, tuollaiset valintatilanteet koituvat aina sinun häviöksi. Siksi vanhemman ja lapsen väliin ei koskaan kannata lyödä kiilaa.

Sitä enemmän myös minä loittonen ja alan tehdä omia valintojani. Ero ei olisi mulle taloudellisesti vaikeaa.

Vierailija
45/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit uskonut viisaampia aikanasi ja jättänyt sekaantumatta lapselliseen. Ei olisi noita murheita nyt murehdittavana.

Vierailija
46/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NytRiitti! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä. Teillä on ehkä ongelma tossa että eri käsitys siitä mitä on sovittu ja miten sovitusta täytyy pitää kiinni. Jos mies jo puhui lapselle että pääsee, ehkä suostuisin tämän kerran. Sanoisin kyllä miehelle että maksaa matkani koska et saa sitä mistä maksoit. Oikeasti. Mutta siis minusta on ensisijaisen tärkeää nyt että sovitte tarkat rajat jatkosta ettei tuollaista tilannetta enää pääse koskaan syntymään. Ei mies tee tuota ilkeyttään vaan käsittää eri tavalla asian.

Olin kuvitellut, ettei tämmöistä tulisi. Sanoinkin, että olisit ensin kysynyt ennen kuin alat luvata. Että keskustella voidaan aina ja miettiä, milloin menisimme yhdessä kaikki. Mutta sovitun muuttaminen noin sai mulle huonon mielen. - Ap

Vierailija
47/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä maksat puolet tytön reissusta? Sehän on vanhempien tehtävä eikä sinun!

Eikö se ollutkaan taloudellista väkivaltaa, jos perheessä ei ole sama elintaso?

Eihän AP:lla edes ollut lapsia, ei tässä tulee mitään elintaso-ongelmaa lasten välillä. 

Vierailija
48/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit uskonut viisaampia aikanasi ja jättänyt sekaantumatta lapselliseen. Ei olisi noita murheita nyt murehdittavana.

Murheita riittää ydinperheissäkin, ihan samalla tavalla, vaikka vähän erilaisia luonteeltaan. Missään ei pääse vaikeuksitta. Ei yksinkään. - Ap

Vierailija
49/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi valita elämänkumppani niin, että on sit paremmin itselle sopiva -> lapseton.

Ihan hullua mennä yhteen henkilön kanssa, jolla on lapsia ja velvoitteita, jos täytyy alkaa vaatimaan lomia ja konsertteja ilman lapsia. Aina se järjestely ei vaan onnistu, turha siinä aikuisen on sinnitellä ettei halua janejessicaa mukaan. Mie en lähe jos tuo tulee... Yyy.. mitähän ap sinulla ikää? 20?

Tehdäänhän ydinperheessäkin välillä asioita ilman lapsia, käydään vaikka siellä aikuisten konsertissa ja lapset on hoidossa?

Vierailija
50/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jokin painava syy, ettei tyttö halua äitinsä kanssa viettää aikaa. Tätä taustaahan me ei tiedetä. Entä jos äiti on väkivaltainen tms tai isäpuoli joku pörrö. Ja ap nyt vaan vaatii, että kyllä se tytön nyt pitää mennä vaikka väkipakolla äidilleen, jotta ap saa lapsen isän kanssa kutea rauhassa.

Mun exä löys uuden puolison ja eipä mennyt kauan, kun alkoi säätää lasten ja isän tapaamisia. Joka toinen vkl ei sopinut hänelle ja niin edelleen, viestiä tuli jatkuvasti tältä naiselta. Lasten onneksi isä kuitenkin säilytti samat tapaamiset naisen kotkotuksista huolimatta.

Ei niitä lapsia narikkaan voi nostaa. Ja sitä paitsi, tuo jos mikä, olisi heppoinen eron syy. Sius tuo, ttä mies ottaa oman lapsen lomalle mukaan -> petetty lupaus. Pyh! Tsiisus mitä ehdotuksia.

Vierailija
51/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla jokin painava syy, ettei tyttö halua äitinsä kanssa viettää aikaa. Tätä taustaahan me ei tiedetä. Entä jos äiti on väkivaltainen tms tai isäpuoli joku pörrö. Ja ap nyt vaan vaatii, että kyllä se tytön nyt pitää mennä vaikka väkipakolla äidilleen, jotta ap saa lapsen isän kanssa kutea rauhassa.

Mun exä löys uuden puolison ja eipä mennyt kauan, kun alkoi säätää lasten ja isän tapaamisia. Joka toinen vkl ei sopinut hänelle ja niin edelleen, viestiä tuli jatkuvasti tältä naiselta. Lasten onneksi isä kuitenkin säilytti samat tapaamiset naisen kotkotuksista huolimatta.

Ei niitä lapsia narikkaan voi nostaa. Ja sitä paitsi, tuo jos mikä, olisi heppoinen eron syy. Sius tuo, ttä mies ottaa oman lapsen lomalle mukaan -> petetty lupaus. Pyh! Tsiisus mitä ehdotuksia.

Minä en ole säätänyt enkä säädä. Lapsi ensin ja isänsä kanssa voivat sopia omat juttunsa. Suunnitellut käyvät aina. Osaan reissata yksin ja saan suvusta ja kavereista seuraa. Eroa en halua, paitsi jos mua aletaan käyttää hyväksi tai menee liian vaikeaksi. Tästä varmaan selvitään.

Vierailija
52/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo konserttilippu on aika pieni hinta siitä, että teinityttö haluaa viettää aikaansa isänsä kanssa. 

Antaa isän nyt nauttia, kohta se loppuu, ja saatte olla kahdestaan ihan rauhassa. 

Vierailija
53/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te sovitte että menette kahdestaan, ja mies rikkoi lupauksen. Itse eroaisin. Vaikka lapsi kuinka olisi isälle rakas, täytyy kahdenkeskistäkin aikaa olla valmis järjestämään.

Eroaisi tytön takia, joka todennäköisesti ei halua millekään yhteisreissulle vuoden tai kahden päässä? Sen sijaan teillä olisi koko loppuelämä aikaa viettää yhdessä?

Vierailija
54/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ydinperheessäkään yhteisesti sovitulle kahdenkeskiselle lomalle toinen voi kysymättä ottaa lapsia mukaan. Miksi ihmeessä se olisi hyväksyttävää uusperheessäjään?

Mihin ne ydinperheen lapset dumpataan parisuhdeloman ajaksi, jos ei ole isovanhempia hoitamassa?

Vierailija
55/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että mikä on suhteesi yleensä lapsiin kun et saa omaa lasta?

Moni oppii jopa rakastamaan puolison lasta silloin kun ei voi itse lasta saada.

Jos rakastaa puolisoa on helppo oppia rakastamaan tämän lastakin.

Vierailija
56/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen, että mikä on suhteesi yleensä lapsiin kun et saa omaa lasta?

Moni oppii jopa rakastamaan puolison lasta silloin kun ei voi itse lasta saada.

Jos rakastaa puolisoa on helppo oppia rakastamaan tämän lastakin.

Tykkään tytöstä kovasti ja hän minusta. Teini-ikä on välillä rankkaa, mutta hyvin ollaan pärjätty. En voi sanoa rakastavani häntä, niin kuin miestä, mutta on hän mulle tosi rakas ja tärkeä. Pidän kuitenkin tiettyä etäisyyttä, koska hänellä on äiti ja isä. Olen tärkeä aikuinen hänen elämässään.

Vierailija
57/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo konserttilippu on aika pieni hinta siitä, että teinityttö haluaa viettää aikaansa isänsä kanssa. 

Antaa isän nyt nauttia, kohta se loppuu, ja saatte olla kahdestaan ihan rauhassa. 

Konsertti on lapsen mielestä tyhmä-> kiukuttelee-> kaikkia harmittaa. Niin kenen mielestä tämä on mukavaa isä-tytär -aikaa? Eikö olisi parempi, että isä ja tytär menevät sellaiseen konserttiin, mistä molemmat nauttii. Vaikka sitten niin, että lapsi diggaa musaa ja isä diggaa onnistuneesta yhteisestä ajasta.

Vierailija
58/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä tuleekin sitten mahdollisesti lapsenlapset, jotka taas toki on ukin silmäteriä ja hyvästi yhteinen aika...

Vierailija
59/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ap:na miettisin tuossa myös sitä mikä miestä eniten mökötyttää. Se ettei ap tule mukaan vai sekö että kun ap ei tule mukaan mies joutunee maksamaan tytön matkan kokonaan.

Minusta tytön matkan maksaminen ei kuulu ap:lle laisinkaan silloinkaan kun on mukana matkalla mutta näin hän on nähtävästi tehnyt silti. Miehen mökötys voikin nyt ensisijaisesti johtua siitä että maksaja katosi. Oletettavasti ap on myös siellä matkan päällä aina maksanut kaikki ravintolakäynnit yms puoliksi miehen kanssa eli maksanut tytönkin kustannukset. Onhan se tietenkin miehen kannalta harmi kun tällainen rahoittaja ei tulekaan matkalle mukaan.

Vierailija
60/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäät konsertista pois, jos tyttö tulee mukaan? Etköhän samalla tavalla pysty kuuntelemaan konserttia oli tyttö mukana tai ei?

Ei mukuloita kannata ottaa kuunteleen semmoista musiikkia mistä ne ei tykkää, olkoon sitten oopperaa, metallia, jazzia tai muuta. Yhtä vähän kannatta viedä teinejä esim taidemuseoon, jos ne ei tykkää. Ne on tosi taitavia sabotoimaan kaikkien tilaisuuden vaikka ne olis ihan hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi