Rovaniemen asuntokriisi. Eikö paikallisen väestön voisi vaan siirtää johonkin väljemmille vesille hotellien ja lyhytmajoituksen tieltä?
Pohjois- ja Itä-Suomessa riittää kyllä tilaa. Väitän että iso osa työ- ja opiskelupaikoistakin voisi uudelleensijoittua vaikka Kainuuseen.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Vihreää toimintaa lentää lappiin 4 tunniksi kuten reality ohjelmassa oli joulun aikaan , luonto kiittää ja yrittäjät .tavallinen asukas maksaa vihreästä siirtymästä ja muut matkailee huvin vuoksi
Mistä helvetin vihreästä siirtymästä? Miten tyhmä olet?
Eiköhän ne juuri niin tee. Juuri myytiin kokonainen vuokratalo hotelliksi.
Olen jo väljemmillä vesillä. Asun Roissa ja tämä on harvaanasuttua aluetta
Onko ap valmis majoittamaan asuntonsa menettäneen rovaniemeläisen?
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole minkäänlaista pulaa asunnoista. Suuri osa on puoli-ilmaisia. Ei tarvitse kenenkään nurkkiin muuttaa.
Talossamme on pelkkiä omistusasujia. 7 eläkeläispariskuntaa palvelujen lähellä. Minä työssäkäyvä, lähellä työpaikkaa ja palveluita, ei autoa. Pari lapsetonta työssäkäyvää pariskuntaa. Sitten on 8 airbnb-keinottelijaa.
Meinaat sitten että nimenomaan meidän, jotka haluaisimme elää tavallista arkea kodeissamme pitäisi lähteä tästä maalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole minkäänlaista pulaa asunnoista. Suuri osa on puoli-ilmaisia. Ei tarvitse kenenkään nurkkiin muuttaa.
Taidat olla kokoomuslainen kun näytät olevan eri todellisuudessa.
Eikö turisteja varten voisi olla ihan oma alue, jossa kaikki feikkiä. Miksi niitä pitää tuoda asukkaiden riesaksi?
Coolcationit tulee. Ei Roissa kohta asu vakituisesti ketään. Turistibisneksen työntekijätkin on jo nyt enenevässä määrin kausiduunareita ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Niesissä, Kivitaipaleessa vai missä? Millä vehkeellä liikut, kun siellä ei enää julkisia kulkuyhteyksiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niesissä, Kivitaipaleessa vai missä? Millä vehkeellä liikut, kun siellä ei enää julkisia kulkuyhteyksiä ole.
Villi veikkaus: autolla?
Samaa olen ihmetellyt Hesan asujista kun ei muka halvempia löydy mihin muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt Hesan asujista kun ei muka halvempia löydy mihin muuttaa.
Vähän paha on jostain Rääkkylästä käsin käydä Helsingissä töissä.
Vihreää toimintaa lentää lappiin 4 tunniksi kuten reality ohjelmassa oli joulun aikaan , luonto kiittää ja yrittäjät .tavallinen asukas maksaa vihreästä siirtymästä ja muut matkailee huvin vuoksi