Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua miehen lasta lomalle mukaan

NytRiitti!
13.10.2019 |

Meidän piti miehen kanssa mennä kesällä kahdestaan lomalle. Teimme viime kesänä lomareissun niin, että hänen lapsensa 13 v. tyttö oli mukana. Tyttö asuu kanssamme, koska ei halua asua äidillään vaan isällään. Ajatus oli, että tytön äiti ottaa tänä kesänä kontolleen lomailua tytön kanssa ja me miehen kanssa menemme kaksin. Nyt mies oli mennyt lupailemaan tytölle, että hän pääsisi mukaan. Tyttö oli alkanut kärttää mukaan pääsyä kuultuaan lomasuunnitelmastamme. Samaan syssyyn mies oli lupaillut, että tyttö pääsisi mukaan myös kaksin suunnittelemallemme Eric Claptonin keikalle. Kysyin mieheltä, tietääkö tyttö yhtään Claptonin kappaletta tai mistä hän tietää, että teini on oikeasti sen musiikin ystävä. Että aika kova hinta on lipulla, jos istuu naama mutrulla, kuten kerran yhdessä konsertissa teki, kun ei musiikki miellyttänytkään, vaikka oli haluamalla halunnut mukaan. Sanoin miehelle, että minä jään konsertista pois, jos tyttö lähtee ja saavat mennä keskenään. Samoin sanoin, että oletin tämän kesän reissun olevan meille kahdenkeskistä aikaa, jota on muutenkin olemattomasti, kun tyttö ei tapaa äitiään. Ja että kyllä äitikin voi järjestää matkoja, emmekä vain me. Mies sanoi, että saan mennä omia menojani, jos tyttö ei kelpaa mukaan. Itse olen lapseton. Olen maksanut tytön reissuja ja lippuja puoleksi miehen kanssa, mutta nyt hirtti kiinni. Mies mököttää ja syyttää minua itsekkääksi.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa. Vaikka me olemme ydinperhe, niin kaipaan silti kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Ja rakastamme lastamme yli kaiken. Totuus vaan on se, että lapsen kanssa tehdään lapsenlähtöisesti juttuja ja aikuisten kanssa enemmän aikuisten juttuja. Rantaloma on ihan erilainen lapsen, kuin aikuisen kanssa.

Kannattaa sanoa miehelle, ettet halua mennä hänen ja lapsen väliin, mutta kaipaat myös miestäsi, että arjessa jaksaa taas.

Vierailija
22/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa mukaan tytön paras kaveri - saatte ehkä hiukan kahdenkeskistäkin aikaa.

Hyvä ajatus. Täytyy kysellä, olisiko joku tytön kaveri halukas lähtemään. En tiedä, miten tyttö suhtautuisi asiaan, joten tämä on hyvä selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa. Vaikka me olemme ydinperhe, niin kaipaan silti kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Ja rakastamme lastamme yli kaiken. Totuus vaan on se, että lapsen kanssa tehdään lapsenlähtöisesti juttuja ja aikuisten kanssa enemmän aikuisten juttuja. Rantaloma on ihan erilainen lapsen, kuin aikuisen kanssa.

Kannattaa sanoa miehelle, ettet halua mennä hänen ja lapsen väliin, mutta kaipaat myös miestäsi, että arjessa jaksaa taas.

Ihanaa, etten ole ainoa, joka mieltää asioita myös näin. Vaikken äiti olekaan.

Hulluinta tässä on, että lapsi ei halua juurikaan nähdä äitiään, vaikka äiti haluaisi. Äiti haluaisi lomailla yhdessä lapsen kanssa, mutta lapsi ei siedä äidin uutta miestä eikä oikein äitiäkään. Tämän takia äiti ei ole oikein edes ehdottanut yhteisiä ulkomaanreissuja, ja olettaa meidän tekevän ne.

- Ap

Vierailija
24/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uusioperheessä pyritään järjestämään lomia sekä lasten kanssa että aikuisten kesken. Miehelläni ei ole omia lapsia. Lapset ovat isällä kesälomalla pari viikkoa, niin silloin teemme omia reissuja, jos onnistumme saamaan lomaa samalle ajalle. Mieheni ansaitsee hengähdystaukoja lapsiperhe-elämästä. Mutta ikinä ei ole laittanut valitsemaan eli jos aikuisloma menee mönkään, niin sitten mennään koko sakki. Mies ei halua yksin tai kavereiden kanssa lähteä.

Vierailija
25/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä samaa. Kulunut provo

Suomi on uusperheiden luvattu maa, joten eiköhän noita ongelmia podeta kymmenissä tuhansissa talouksissa, joissa toisella tai kummallakin puolisolla on lapsia aikaisemmasta avioliitosta.

Vierailija
26/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä maksat puolet tytön reissusta? Sehän on vanhempien tehtävä eikä sinun!

Vierailija
27/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te sovitte että menette kahdestaan, ja mies rikkoi lupauksen. Itse eroaisin. Vaikka lapsi kuinka olisi isälle rakas, täytyy kahdenkeskistäkin aikaa olla valmis järjestämään.

Vierailija
28/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäät konsertista pois, jos tyttö tulee mukaan? Etköhän samalla tavalla pysty kuuntelemaan konserttia oli tyttö mukana tai ei?

Vierailija
29/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NytRiitti! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä valitsee AINA tytön ennen sua. Muista se.

Ai kyllä mun mies valitsee välillä sen että saa lomailla pelkästään mun kanssa kahden kesken. Ja todella ihana isä on myös.

Tämä ei ole sellainen tilanne. Olihan tässäkin miehellä ensin ollut suunnitelmissa ihan se aikuisten loma. Mutta jos nainen alkaa esittää ehtoja ja vaatia valitsemaan, isä kyllä valitsee lapsensa. Myös sinun miehesi.

Aivan, tässä oli ensin lupaus aikuisten lomasta. Ja nythän myös minä olen se ehtojen esittäjä, ja valitsen loman kaverin, sukulaisen tai ihan oman itseni kanssa.

Siihen on lupa tietenkin. Mutta et voi odottaa, että miehesi tulevaisuudessakaan valitsee sinua. Mitä useammin alat esittää ehtoja, sitä varmemmin hän valitsee lapsensa. Vaikka hän haluaisi matkustella vain sinun kanssasi, tuollaiset valintatilanteet koituvat aina sinun häviöksi. Siksi vanhemman ja lapsen väliin ei koskaan kannata lyödä kiilaa.

Vierailija
30/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä maksat puolet tytön reissusta? Sehän on vanhempien tehtävä eikä sinun!

Eikö se ollutkaan taloudellista väkivaltaa, jos perheessä ei ole sama elintaso?

Vierailija
31/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi valita elämänkumppani niin, että on sit paremmin itselle sopiva -> lapseton.

Ihan hullua mennä yhteen henkilön kanssa, jolla on lapsia ja velvoitteita, jos täytyy alkaa vaatimaan lomia ja konsertteja ilman lapsia. Aina se järjestely ei vaan onnistu, turha siinä aikuisen on sinnitellä ettei halua janejessicaa mukaan. Mie en lähe jos tuo tulee... Yyy.. mitähän ap sinulla ikää? 20?

Vierailija
32/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jäät konsertista pois, jos tyttö tulee mukaan? Etköhän samalla tavalla pysty kuuntelemaan konserttia oli tyttö mukana tai ei?

NytRiitti!

Voin joko varautua pettyneen teinin niskoitteluun tai ottaa paikan muualta salista. Viime kerta riitti, kun tylsistyneenä piteli korviaan ja oli vain puhelimella. Kallis lippu meno hukkaan. Vai kuinka moni 13 v. tyttö tykkää Eric Claptonista? - Ap

Vierailija
33/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jäisi suosikkiartistini konsertista pois vaikka siellä ois miehen koko suku mukana. Sinne mennään kuuntelemaan musiikkia eikä seurustelemaan. 

Vierailija
34/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ydinperheessäkään yhteisesti sovitulle kahdenkeskiselle lomalle toinen voi kysymättä ottaa lapsia mukaan. Miksi ihmeessä se olisi hyväksyttävää uusperheessäjään?

Vierailija
35/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi valita elämänkumppani niin, että on sit paremmin itselle sopiva -> lapseton.

Ihan hullua mennä yhteen henkilön kanssa, jolla on lapsia ja velvoitteita, jos täytyy alkaa vaatimaan lomia ja konsertteja ilman lapsia. Aina se järjestely ei vaan onnistu, turha siinä aikuisen on sinnitellä ettei halua janejessicaa mukaan. Mie en lähe jos tuo tulee... Yyy.. mitähän ap sinulla ikää? 20?

Paljon olen ollut ja tehnyt yhdessä ja maksanut ja maksan kuukausittaisista menoista puolet. Tässä kohtaa on nyt raja.

Vierailija
36/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää jos olette sopineet menevänne kahdestaan! Siis aivan törkeää. Minä elän uusperheessä enkä ikinä tekisi miehelleni tuollaista että sovitaan jotain ja vedän maton alta. Ei myöskään ole ok että makselet tytön matkoja. Siis se on jo todella iso ele, nyt puhut vakavasti miehellesi että lupaukset täytyy pitää tästedes ja sovitte huolella tämän jälkeen kaikki vastaavat asiat ja vaadit ehdottomasti että niistä pidetään kiinni.

En olisi edes ydinperheen aikoina hyväksynyt että sovitaan miehen kans että otetaan kahdenkeskistä aikaa ja hän peruisi.

Kahdestaan on aina tärkeää viettää aikaa tai lomailla kun on parisuhde, sitä ei perhemuoto sanele.

Mä en lähde enää mieheni lasten kanssa reissuun. Paristi kokeiltu ja en halua enää. Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. Menee itse jos on mennäkseen. Minun hermoja sen sakin kanssa tuo repii liikaa.

Miehesi on ihme nahjus muutenkin. Ei minusta ole teinin päätös ettei ole äitinsä luona vaikka äiti niin haluaa. Miehesi kuuluisi tukea äitisuhdetta. Itse en lähtisi mihinkään peliin, eksä on lasteni isä ja tuen heidän suhdettaan 100%. Puolustelen isää ja tämän uutta puolisoa jos lapset valittavat jotain heistä.

Vierailija
37/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NytRiitti? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NytRiitti!

Voin joko varautua pettyneen teinin niskoitteluun tai ottaa paikan muualta salista. Viime kerta riitti, kun tylsistyneenä piteli korviaan ja oli vain puhelimella. Kallis lippu meno hukkaan. Vai kuinka moni 13 v. tyttö tykkää Eric Claptonista? - Ap

Ei yhtään haittaisi vaikka koko ajan olisi luuri korvilla, enkä kiinnittäisi siihen mitään huomiota. Pääasia, ettei luuri ole edessäni ja peitä artistia. 

Vierailija
38/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä ei IKINÄ isimiehiä. Ei koskaan, millään poikkeuksella. Ne haluaa vain maksajan ja kodinhoitajan.

(disclaimer: sama saattaa toki koskea mammanaisiakin, mutta heterona ei ole niistä käsitystä)

Vierailija
39/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella törkeää jos olette sopineet menevänne kahdestaan! Siis aivan törkeää. Minä elän uusperheessä enkä ikinä tekisi miehelleni tuollaista että sovitaan jotain ja vedän maton alta. Ei myöskään ole ok että makselet tytön matkoja. Siis se on jo todella iso ele, nyt puhut vakavasti miehellesi että lupaukset täytyy pitää tästedes ja sovitte huolella tämän jälkeen kaikki vastaavat asiat ja vaadit ehdottomasti että niistä pidetään kiinni.

En olisi edes ydinperheen aikoina hyväksynyt että sovitaan miehen kans että otetaan kahdenkeskistä aikaa ja hän peruisi.

Kahdestaan on aina tärkeää viettää aikaa tai lomailla kun on parisuhde, sitä ei perhemuoto sanele.

Mä en lähde enää mieheni lasten kanssa reissuun. Paristi kokeiltu ja en halua enää. Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. Menee itse jos on mennäkseen. Minun hermoja sen sakin kanssa tuo repii liikaa.

Miehesi on ihme nahjus muutenkin. Ei minusta ole teinin päätös ettei ole äitinsä luona vaikka äiti niin haluaa. Miehesi kuuluisi tukea äitisuhdetta. Itse en lähtisi mihinkään peliin, eksä on lasteni isä ja tuen heidän suhdettaan 100%. Puolustelen isää ja tämän uutta puolisoa jos lapset valittavat jotain heistä.

Kiitos ymmärryksestä. Olen täysin samaa mieltä. -Ap

Vierailija
40/133 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

NytRiitti! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ymmärryksestä. Olen täysin samaa mieltä. -Ap

Itse vastasit itsellesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi