Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työssäkäyvien halutaan tekevän enemmän lapsia, ei rahan lupaaminen auta vaan kannattaisi luvata lisää palkallista lomaa.

Vierailija
27.09.2019 |

Vaikka 2 viikkoa palkallista vuosilomaa per lapsi normilomien päälle. Jos lapsista maksettaisiin enemmän rahaa niin tämä vaan kannustaa yhteiskunnan heikompaa ainesta lisääntymään.

Sossun asiakkailla on muutenkin pelkkää vapaa-aikaa niin tämä ei lisäisi sellaisten lasten määrää joiden vanhemmat eivät geenien tai epäonnistuneen kasvatuksen vuoksi pysty itseään elättämään.

Työnantajille pitäisi toki maksaa kunnollista korvausta sijaisten palkkaamista varten, ettei vanhempia alettaisi syrjiä työmarkkinoilla.

Pidennetty loma helpottaisi lisäksi työn ja lapsiarjen yhdistämistä pienten koululaisten vanhemmilla.

En ota nyt kantaa siihen, olisiko tämä reilua tai kannattaako maailman väkiluvun lisääminen vaikka Suomessa onkin lapsista pula.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikkien olemasdaolevien etuuksien päälle, pitäisi perheille joissa toinen tak molemmat on kokoaikatyössä, maksaa jotain palkkiota vielä 100-150e/kk. Jokaisesta lapsesta jokin lisä. Tämä kannusteena siitä, että tehdään töitä ja menetetään aikaa perheen luota ja kotoa. Työtätekeville jää paljon vähemmän aikaa asioiden hoitoon kotona, ja siksi heillä myös menee enemmän rahaa jos käyttää jotain arkea helpottavia palveluita. Niihin pitäisi sitten olla sitä rahaa.

Ja tätä etuutta ei saisi työttömät/tuilla elävät, vaan he olisivat näillä ihan riittävillä eduilla jotka nyt on.

Onhan se nyt ihan järjetöntä miten asiat tällä hetkellä on, työnteko ei kannata.

Tämä. Tuilla elävä lapsiperhe saa samassa paketissa kaiken, rahan ja vapaa-ajan. Työssäkäyvät saavat lähinnä vain rahan ja sekään ei monesti ole sen enempää kuin tuilla elävien perheiden. Eli joko ei kannata hankkia lapsia tai jos lapset hankkii, ei kannata tehdä töitä.

Näinhän se on. Mua ihmetyttää että velat ei yjtään näe/tajua sitä työmäärää mitä lapsiperheellinen tekee. Joka päivä pyörii pyykkikone 3 kertaa, apk 2 kertaa, joka päivä imuroitava, ruoka oltava valmiina 3-5 kertaa päivässä, läksyt, tarhavarusteet, vasukeskustelut, vanhempainillat jne.

Ja totta kai lapsen teko on vapaaehtoista mutta TYÖSSÄKÄYVÄ perheellinen on moninkertaisen taakan alla työssäkäyvään velaan nähden. Koska vanhemmuus on rankkaa niin SITÄ PITÄÄ TUKEA, jotta niitä lapsia syntyisi. Muuten kaikki alkavat lakereillaan lepääviksi veloiksi.

Avainsana on juurikin tuossa vapaaehtoisuudessa. Se, että sinä teet päätöksen haluta lapsia, ja sitä kautta "pyörittää pyykkikonetta 3 kertaa päivässä, astianpesukonetta 2 kertaa päivässä, imuroida päivittäin ja tehdä ruoan 5 kertaa päuvässä, tehdä läksyjä, hoitaa tarhavarusteita, vasukeskusteluja ja vanhempainiltoja", ei tee sinusta mitenkään etuoikeutettua ihmistä lapsettomaan ihmiseen verrattuna. Me molemmat olemme tehneet valinnan elää kuten haluamme, eikä kummankaan tule joutua toisen valinnan maksumieheksi. 

Ja mitä laakereillaan lepäävään velaan tulee, niin en minä vingu sinulta ekstralomaa tai massia siksi, että olen valinnut tehdä kahta työtä ja opiskella samalla. Rankkaa on ja helvetin työlästä, mutta ei tulisi mieleenikään alkaa kitistä että jonkun muun on nyt maksettava minulle tästä ylimääräistä tai minun on saatava pitää enemmän lomaa kuin sinun. Ehkä tämä johtuu siitä, että en ole itsekäs ihminen ja seison omien valintojeni takana selkä suorassa, valittamatta.

/6

Voi että olet typerä. Yhteiskunta tarvitsee lapsia. Yhteiskunta ei tarvitse veloja. On päivänselvä asia että lapsia tekevä on kaikin mittarein tärkeämpi. Veluus sekoittaa näköjään aivot lopullisesti.

En tiedä missä säkissä olet viime vuodet viettänyt, mutta maailmassa on tällä hetkellä muutama miljardi ihmistä liikaa, ja lisää syntyy kokoajan. Lisääntyminen tässä tilanteessa on perusteltavissa vain ja ainoastaan itsekkäillä syillä, ei yhteiskunnan edulla. 

/6

Anteeksi, mutta sun kommentit on aivan sekopäisiä. Yrität syyllistää lapsia tekeviä ja kääntää lapsien hankkimisen itsekkyydeksi, mitä se ei luonnollisesti todellakaan ole. Jos mennään tuolle syyllistys linjalle, niin lapsettomathan ne vasta itsekkäitä hedonistejä on, suurin perustelu lapsettomuudelle se että ei halua menettää omaa aikaa, luksuselämää, matkustelua yms. eikä mikään ilmastoteko. Hah. Suomi tarvitsee lisää lapsia, oli ilmastonmuutos tai ei. Suomen ongelma ei ole liikakansoitus.

Ihmisillä on luontainen vaisto ja rakkaus lisääntymiseen, lapsia hankitaan ajatuksena koko yhteiskunnan hyvä. Omien voimavarojen käyttö uuden ihmisen kasvattamiseen ja tälle kaiken rakkauden antamiseen. Vain hyvin ilkeämielinen ihminen näkee asiat kuten sinä näet. Ole rauhassa sitä mieltä mitä olet, mutta et ole oikeassa.

Mahtavaa. :D Muista kuitenkin, että lapsi hankitaan ihan 100% siitä syystä, että itse halutaan. Siksi syntyvyys onkin laskussa, kun enää ei haluta.

Minä en syyllistä lapsellisia, ymmärrän vallan hyvin sen että osalle lisääntyminen on todella tärkeä asia, ellei jopa koko elämän tarkoitus. Siksi lisääntymisen tulee olla vapaata myös näinä aikoina, kun se maapallon kantilta katsottuna pitäisi pysäyttää kokonaan ajaksi x. Lapselliset ihmiset ovat tehneet oman valintansa omien lähtökohtiensa puitteissa, ja se on täysin ok. 

Mutta minä vastustan sitä ajatusta, että työolot olisivat lapsettomilla pa.skemmat kuin lapsellisilla. Ymmärrät varmaan. Et itsekään suostuisi työhön, jossa lapsettomat saisivat enemmän lomaa kuin lapselliset, vain tämän lapsiasian vuoksi.

/6

Suostuisin lapsettomana siihen että lapsiperheitö tuetaan. Suostun nytkin siihen että vammaisia tuetaan, vanhuksia tuetaan, työttömiä tuetaan. Minun maailmani ei perustu ITSEKKYYTEEN ja omien etujen vahtimiseen. Ei kaiken tarvitse mennä elämässä tasan van on ok että tärkeisiin kohteisiin ohjataan rahaa.

Ja minun mielestäni yksi tärkein kohde on lapset ja nuoret, tulevaisuus. Olen valmis siihen että saan itse jotain vähemmän jos sillä lailla vaikka autetaan mt-ongelmaisia tai syrjäytyneitä nuoria.

Huomaatko eron? Vela ei jousta MISTÄÄN. Hänen kuuluu saada kaikki ja valvoa kuin haukka omia etujaan.

Lapsiperheellinen ajattelee laajemmin koko yhteiskuntaa. Ja on valmis joustamaan. Se on omien lasten etu ja lopulta kaikkien etu että joitain väestötyhmiä tuetaan ja rahoitetaan eri tavalla kuin toisia. Elämästä ei oikeasti tule yhtään mitään jos jokaisella on piikkipuolustus päällä ja kahmitaan kaikki edut itselle.

Okei, eli nyt verrataan lapsellisia ihmisiä vammaisiin, syrjäytyneisiin ja mt-ongelmaisiin. Mitään järkeähän tässä vertauksessa ei ole. Lasten hankkiminen on edelleenkin täysin vapaaehtoista. Jos ei massi riitä ja lomaa on liian vähän, jätä lapset tekemättä. Sitä sen sijaan ei voi kukaan päättää, että syntyy ihmiseksi joka on vammainen tai josta tulee mt-ongelmainen ja/tai syrjäytynyt. Hyvinvointivaltiossa on selvää, että näitä ihmisiä autetaan ja tuetaan, koska he eivät itse siihen riittävästi kykene.

Jotenkin edelleen hauska väite tuo velojen itsekkyys. Minä maksan veroni ja lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen säännöllisesti. Pysähdyn aina auttamaan sammunutta deekua, hoidan ystävieni ja sukulaisteni lapsia, autan perhettäni monissa asioissa. Lisääntyminen sen sijaan on itsekäs päätös, ja lapsellinen ihminen miettii aina ensisijaisesti omien lapsiensa etua. En vain näe, että miten lapsien tekemättä jättäminen voisi tässä vertailussa olla se itsekkäämpi päätös. Itse näen asian aivan päinvastoin.

Mutta kyllä, koska kyse on valinnasta, minä en anna työelämässä tuumaakaan periksi. :) Jos työpaikallemme tulisi töihin vammainen ihminen joka saisi tehdä vajaata työviikkoa samalla palkalla vammansa takia, asia olisi enemmän kuin ok. Hän ei ole valinnut olla vammainen. Lapsellinen taas on valintansa tehnyt.

/6

On kyllä tavallaan virkistävää nähdä näin itsekän ihmisen kirjoituksia. Oletko ainoa ihminen maailmassa joka tekee hyvää?

Mulla on ne omat lapset ja sen lisäksi teen vapaaehtoistyötä, mulla on kolme plan kummilasta, olen kk-lahjoittaja unicefille ja wwf:lle. Ja SINÄ olet sitä mieltä että lapsiperheellinen ajattelee vain omia lapsiaan?

Eiköhän kaikki lmletjua lukeneet voi päätellä kumpi meistä kahdesta on itsekkäämpi. Vihje: mitali kuuluu sinulle. Mistään et jousta, missään et näe kuin oman etusi ja keksit omasta päästä luonteenpiirteet lapsiperheellisille. Hyvää loppuelämää ja valvo itsekkäästi etujasi vielä kun voit. Vanhuksena se alkaa olemaan jo hankalaa.

Olipa kummallinen kruununkiillotuskommentti, mutta ei se kyllä puskista tullut kun on ihmiskunnan ylin ja jaloin olento asialla, nimittäin lisääntynyt ihminen. :)

Kysyn nyt viimeisen kerran: olisitko valmis siihen, että lapsettomat saisivat enemmän vuosilomaa kuin sinä, samassa työtehtävissä ja samalla palkalla? Ai et? Mutta minun kuitenkin pitäisi, koska sinä olet tehnyt valinnan lisääntyä? Kysyn vielä kerran, kumpi on itsekkäämpi? Sinä, joka ajat itsellesi etuoikeuksia muihin nähden, vai minä, joka pidän kiinni niistä oikeuksista jotka minulla nyt on?

/6

Vierailija
82/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista saa yhteiskunnalta rahaa ja rahalla saa palkatonta vapaata. Jo tällä hetkellä jokainen voi tehdä päätöksen, että lapsilisän avulla otetaan se pari viikkoa ylimääräistä vapaata vuodessa. Miksi ihmeessä yönantajaa asiaan pitää sotkea?

Koska työnantja ei anna palkatonta. Meillä on kaikki palkattomat kielletty, samoin lomarahan vaihto vapaaksi. Pörssifirman normimeno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vela nro 6 ei kyllä käy nyt täysillä. Miten oikeasti joku luulee että yhteiskunnan keskipiste ja maailman napa on itsensä korottava vela. No meitä on moneen junaan näköjään.

Vierailija
84/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vela nro 6 ei kyllä käy nyt täysillä. Miten oikeasti joku luulee että yhteiskunnan keskipiste ja maailman napa on itsensä korottava vela. No meitä on moneen junaan näköjään.

Mistä ihmeestä sait käsityksen, että velat ovat mielestäni yhteiskunnan keskipiste ja maailman napa? :D Lapsellisethan täällä huutavat iselleen etuoikeuksia, eivät velat. Meitä todellakin on moneen junaan.

/6

Vierailija
85/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin velttoja ja laiskoja, ettei ne jaksa tehdä edes sitä perunammuussia lapsillle.  Ennen oli niin vähän valmisruokia, että  oppi tekemään ruokaa lapsille vaikka silmä tkiinni , pelkällä selkäytimellä.  Vieläkin teen vaikka unissani arkiruokaa, eikä .meillä asu lapsia, joskus lapsenlapsia  Itselleni olen aivan kyllästynyt laittamaan ruokaa. Mielelläni järjestän kyllä juhlia. Kaupassa minulla on perusostoslista kännykässä. Ne aikaisemmin töistä kotiinlähtijät ottivat inhottavan  systeemin, jättivät klo 14.00 muille ne vähemmän pidetyt työt.  Se meni niin riidaksi ettei lyhennettyä  6-tuntista päivää enää  annettu. Samat ihmiset olivat myös palkallisella  viikkoja  " kadoksissa " hoitamassa kotona sairauskierteessä olevia lapsiaan.  Yksi kertoi tehneensä samalla ison remontin kodissaan. Kaikki vapaat pitäisi näköjään antaa rasittamalla muita kaksinkertaisella työpanoksella. Jos haluaa olla kotona , saa olla sitten kokonaan kotona.  Kehuu kuinka pesi 10 koneellista pyykkiä ja järjestin kirpputorille tavaroita.

Vierailija
86/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta tekemällä lyhennettyä työaikaa (johon pienten lasten vanhemmilla on oikeus) saa enemmän vapaata.

Moni näkee bruttopalkan ja ehkä ajattelee "ettei ole varaa", mutta verotuksen takia tuo ero ole juuri mitään. Samalla voi säästää muissa kuluissa (päivähoitomaksut, työmatkakulut ym).

Ja itse olen huomannut, että kun on enemmän vapaa-aikaa, on enemmän aikaa suunnitella/tehdä vaate-ja ruokakuluja fiksummin (tekee itse kaalilatikon jota syö pari päivää ja pakastaa vs. töiden jälkeen väsyneenä "jotain helppoa&nopeaa" joka yleensä kalliimpaa). Työpäivien jälkeen ei myöskään oikein ehdi/jaksa kirppareille vaan ostaa ne lasten vaatteet (kalliimmalla) lähimarketista tmv.

Eli KOKONAISUUTENA rahaa jää ~yhtä paljon käyttöön jos molemmat vanhemmat tekevät esim. 4 päiväistä työviikkoa, mutta elämänlaatu on paljon parempi.

Höpö höpö.

Se parin tunnin lyhennys per päivä ei näy missään. Käytännössä jousto puuttuu kokonaan töistä, kun meillä ainakin piti olla läsnä klo 9-15. Eli kaikki aikasäästö meni liikenneruuhkissa kehä 1 körötellessä. Mitään ylim. vapaapäiviä ei ollut, päivähoitomaksut ihan samat. Työtehtävät täysin samat, paitsi ei ehdi taukoja pitämään ja stressi on paljon isompi. Eikä se reilu 100€ korvaa mitenkään 20% palkasta, koska palkka on kuitenin nelinumeroinen luku.

Vierailija
87/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin lapsellinen kuvitelma, että tälläkään hetkellä työelämä olisi jotenkin tasa-arvoinen, vaikka tekisit samaa työtä, samalla palkalla ja samalla työpaikalla.

Meidän työpaikalla on yksi henkilö, joka on kova saikuttamaan. Siis sellainen, josta ei huomaa muusta kun kovista puheista, että flunssa on tulossa, on aina sen 3 päivää poissa ja takaisin tullessa ei flunssaa huomaa muista kuin niistä puheista. Ei ole koskaan ääni jäänyt painuksiin tms. jälkioireita.

Samat lomat on kuin muilla, mutta saikuttaa varmaan keskimääräisesti vähintään 2 viikkoa vuodessa enemmän kuin muut. Samoin on koko ajan hirveä kiire, silti työajasta kuluu aikamoinen tuntimäärä somessa. Niin kova kiire on, että muut paikkailevat ja toinen surffaa somessa.

Minusta oikeudenmukaista olisi, että kaikki sairaslomat kirjattaisiin tarkasti ylös, olipa ne itse ilmoitettuja tai lääkärin määräämiä. Vuoden lopussa katsottaisiin keskiarvo, ja ne jotka ovat sairastaneet keskiarvoa vähemmän saisivat bonuksen seuraavan vuoden alussa. (Tai vaihtoehtoisesti paljon sairastavien palkkaa leikattaisiin esim. yhdessä kuussa)

Vierailija
88/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikkien olemasdaolevien etuuksien päälle, pitäisi perheille joissa toinen tak molemmat on kokoaikatyössä, maksaa jotain palkkiota vielä 100-150e/kk. Jokaisesta lapsesta jokin lisä. Tämä kannusteena siitä, että tehdään töitä ja menetetään aikaa perheen luota ja kotoa. Työtätekeville jää paljon vähemmän aikaa asioiden hoitoon kotona, ja siksi heillä myös menee enemmän rahaa jos käyttää jotain arkea helpottavia palveluita. Niihin pitäisi sitten olla sitä rahaa.

Ja tätä etuutta ei saisi työttömät/tuilla elävät, vaan he olisivat näillä ihan riittävillä eduilla jotka nyt on.

Onhan se nyt ihan järjetöntä miten asiat tällä hetkellä on, työnteko ei kannata.

Tämä. Tuilla elävä lapsiperhe saa samassa paketissa kaiken, rahan ja vapaa-ajan. Työssäkäyvät saavat lähinnä vain rahan ja sekään ei monesti ole sen enempää kuin tuilla elävien perheiden. Eli joko ei kannata hankkia lapsia tai jos lapset hankkii, ei kannata tehdä töitä.

Näinhän se on. Mua ihmetyttää että velat ei yjtään näe/tajua sitä työmäärää mitä lapsiperheellinen tekee. Joka päivä pyörii pyykkikone 3 kertaa, apk 2 kertaa, joka päivä imuroitava, ruoka oltava valmiina 3-5 kertaa päivässä, läksyt, tarhavarusteet, vasukeskustelut, vanhempainillat jne.

Ja totta kai lapsen teko on vapaaehtoista mutta TYÖSSÄKÄYVÄ perheellinen on moninkertaisen taakan alla työssäkäyvään velaan nähden. Koska vanhemmuus on rankkaa niin SITÄ PITÄÄ TUKEA, jotta niitä lapsia syntyisi. Muuten kaikki alkavat lakereillaan lepääviksi veloiksi.

Avainsana on juurikin tuossa vapaaehtoisuudessa. Se, että sinä teet päätöksen haluta lapsia, ja sitä kautta "pyörittää pyykkikonetta 3 kertaa päivässä, astianpesukonetta 2 kertaa päivässä, imuroida päivittäin ja tehdä ruoan 5 kertaa päuvässä, tehdä läksyjä, hoitaa tarhavarusteita, vasukeskusteluja ja vanhempainiltoja", ei tee sinusta mitenkään etuoikeutettua ihmistä lapsettomaan ihmiseen verrattuna. Me molemmat olemme tehneet valinnan elää kuten haluamme, eikä kummankaan tule joutua toisen valinnan maksumieheksi. 

Ja mitä laakereillaan lepäävään velaan tulee, niin en minä vingu sinulta ekstralomaa tai massia siksi, että olen valinnut tehdä kahta työtä ja opiskella samalla. Rankkaa on ja helvetin työlästä, mutta ei tulisi mieleenikään alkaa kitistä että jonkun muun on nyt maksettava minulle tästä ylimääräistä tai minun on saatava pitää enemmän lomaa kuin sinun. Ehkä tämä johtuu siitä, että en ole itsekäs ihminen ja seison omien valintojeni takana selkä suorassa, valittamatta.

/6

Voi että olet typerä. Yhteiskunta tarvitsee lapsia. Yhteiskunta ei tarvitse veloja. On päivänselvä asia että lapsia tekevä on kaikin mittarein tärkeämpi. Veluus sekoittaa näköjään aivot lopullisesti.

En tiedä missä säkissä olet viime vuodet viettänyt, mutta maailmassa on tällä hetkellä muutama miljardi ihmistä liikaa, ja lisää syntyy kokoajan. Lisääntyminen tässä tilanteessa on perusteltavissa vain ja ainoastaan itsekkäillä syillä, ei yhteiskunnan edulla. 

/6

Vanhuspalvelut ja eläkkeet voisi sitoa siihen, onko tehnyt lapsia vai ei. Jokainen vela voi mennä sinne muihin maihin niiden miljardien ylim. ihmisten hoidettavaksi vanhoina.

Vierailija
89/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kyse ei ollut etuoikeuksien vaatimisesta kenellekään vaan siitä mitä strategiaa hallitus voisi käyttää jos haluaa lisätä syntyvyyttä. Harmi että keskustelu meni heti tunnepitoiseksi nokitteluksi. Mielestäni kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo. Sillä ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa.

Vierailija
90/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin lapsellinen kuvitelma, että tälläkään hetkellä työelämä olisi jotenkin tasa-arvoinen, vaikka tekisit samaa työtä, samalla palkalla ja samalla työpaikalla.

Meidän työpaikalla on yksi henkilö, joka on kova saikuttamaan. Siis sellainen, josta ei huomaa muusta kun kovista puheista, että flunssa on tulossa, on aina sen 3 päivää poissa ja takaisin tullessa ei flunssaa huomaa muista kuin niistä puheista. Ei ole koskaan ääni jäänyt painuksiin tms. jälkioireita.

Samat lomat on kuin muilla, mutta saikuttaa varmaan keskimääräisesti vähintään 2 viikkoa vuodessa enemmän kuin muut. Samoin on koko ajan hirveä kiire, silti työajasta kuluu aikamoinen tuntimäärä somessa. Niin kova kiire on, että muut paikkailevat ja toinen surffaa somessa.

Minusta oikeudenmukaista olisi, että kaikki sairaslomat kirjattaisiin tarkasti ylös, olipa ne itse ilmoitettuja tai lääkärin määräämiä. Vuoden lopussa katsottaisiin keskiarvo, ja ne jotka ovat sairastaneet keskiarvoa vähemmän saisivat bonuksen seuraavan vuoden alussa. (Tai vaihtoehtoisesti paljon sairastavien palkkaa leikattaisiin esim. yhdessä kuussa)

Tästä olen samaa mieltä! Itse olen kyllä saanut esimieheltä sanallista tunnustusta vähäisestä saikuttelusta, mutta joku virallinen järjestelmä olisi hyvä. Meilläkin on muutama tuollainen tyyppi, jotka jäävät pois "kovan kuumeflunssan takia". 3 päivän saiken jälkeen palaavat töihin terveinä kuin pukit. Lapsikin ymmärtää että flunssa ei häviä jäljettömiin kolmessa vuorokaudessa, mutta eivät he ilmeisesti edes yritä peitellä motivaatiosaikutteluaan. Ja saikkea tosiaan pedataan jo torstaina ennen festariviikonloppua köhimällä teatraalisesti ja kääriytymällä kaulahuivin syövereihin.

Vierailija
91/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pitäisi laittaa kunnon remonttiin. Täysin uusiksi niin, että ensimmäisestä lapsesta saisi sen isoimman lapsilisän, toisestakin suht hyvin ja kolmannesta lähtien ruvettaisiin pienentämään. Tuo olisi kannuste ns. kunnon ihmisille tehdä lapsia, eikä heille jotka tekevät 5 lasta ja miehen kirjat siirretään muualle, että nostetaan yh-tuet myös. Ja töihin ei tietenkään mennä ikinä, työttömyystuella ja asumislisällä elää ihan mainiosti!

Nythän nostettiin yksinhuoltajien lapsilisiä, sinällään hyvä juttu mutta kuinkakohan iso prosentti nostaa yh-korotusta ilman oikeutta siihen.

Vierailija
92/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

/6

Vanhuspalvelut ja eläkkeet voisi sitoa siihen, onko tehnyt lapsia vai ei. Jokainen vela voi mennä sinne muihin maihin niiden miljardien ylim. ihmisten hoidettavaksi vanhoina.

Niinpä, hyvä idea! Tähän sakkiin kuuluvat myös tietenkin ne lisääntyneet ihmiset joiden lapset eivät maksa veroja. Tässä on kyllä ideaa.

/6

Vierailija
93/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimutkaiset väärinkäytökset mustaavat äitien saamat edut. Oliskohan kuitenkin reilumpaa olla siellä kotona vielä sen kolmannen vuoden, kuin keikkua yhdellä jalalla töissä. Ettei pilaa sitä ilmapiiriä vastentahtoisesti töissä " roikkumalla " Näitähän riittää juuri naisvaltaiislla aloilla.   Se naisten keskenään suuri taloudellinen eriarvoisuus saatta vielä olla raskasta kuunneltavaa.   Vierekkäin työtä tekevillä naisilla on joillakin mijonäärimies ja toisella se kitaraa rämpyttävä opiskelija.  Tämä tapaus oli eräässä toimistossa.

Vierailija
94/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko eron? Vela ei jousta MISTÄÄN. Hänen kuuluu saada kaikki ja valvoa kuin haukka omia etujaan.

Lapsiperheellinen ajattelee laajemmin koko yhteiskuntaa. Ja on valmis joustamaan.

Kerrotko vielä esimerkkejä, että mistä lapsiperheellinen joustaa? Työelämän esimerkkejä lapsettomien kohtelusta:

- lapsettomat joustavat lomissa (eivät saa olla koskaan heinäkuussa lomalla, koska heinäkuu on varattu lapsellisille)

- surkeimmat työvuorot suunnitellaan lapsettomalle, koska "sullahan ei ole ketään kotona odottamassa"

- ylitöihin jää lapsettomat, koska "sullahan ei ole ketään kotona odottamassa"

Lapseton on se, joka joustaa lomissa, ylitöissä, työvuoroissa. 

Lapsiperhearkea vietetään meilläkin, eikä kyllä mitenkään saada pyykinpesusta, siivouksesta, ruoanlaitosta, vanhempainilloista yms niin suurta ongelmaa, että viitsisin vaatia siitä ylimääräistä lomaa. 

Vierailija
95/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien maksamat verot kelpaavat lapsellisille oikein mainiosti. Jos lapseton ei saa veroilleen vastinetta, ei lapsettoman myöskään tarvitse maksaa niitä.

/6

/6

Niinpä, hyvä idea! Tähän sakkiin kuuluvat myös tietenkin ne lisääntyneet ihmiset joiden lapset eivät maksa veroja. Tässä on kyllä ideaa.

/6

Vierailija
96/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, kunhan lapsettomat saavat tasan ne samat lomat kuin lapsellisetkin. Aivan absurdia, että ihminen jonka työteho on jo valmiiksi huonompi kuin lapsettoman (lasten sairauspoissaolot, omat sairauspoissaolot) saa vielä oikein extralomaa kaupan päälle. :D

No jos alkuperäinen idea oli ihmisten kannustaminen lastentekoon niin mitä se auttaa jos lapsettomat saa samat lomat? Kuuluuko sulle ehkä mielestäsi lapsilisätkin ja kuinka monesta lapsesta? Hyvä ettet ole lisääntynyt koska tyhmyys on perinnöllistä.

En itsekkään lapsellisena ihmisenä ymmärrä, miksi me tarvitsemme lisää etuja, kun niitä nytkin on paljon. Asenteista on kiinni, ettei lapsia tehdä niin paljon kuin aiemmin, ei lomista tms, itsekkyydestä se johtuu, ollaan totuttu helppoon elämään, halutaan kaikki nyt ja heti, meidät on kasvatettu päin veetua, kun meidän ehdoilla on menty. Siitä nyt maksetaan.

Lasten tekeminen johtuu itsekkyydestä, ei niiden tekemättä jättäminen. Vai väitätkö ettet tehnyt lapsia koska SINÄ halusit?

Itsekkyydestä, huutonaurua lol.

Minä haluan harrastaa jääkiekkoa sekä syödä ruisleipää, olen siis itsekäs!

Vierailija
97/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sitä mieltä, että olisi liikaa vaatia työnantajilta enää myönnytyksiä lasten vanhemmille, kun niitä on jo melko paljon. Ainoa asia, joka oikeasti syntyvyyttä voisi lisätä, olisi vakituisten työpaikkojen lisääntyminen. Vakaalta pohjalta on aika paljon helpompi jäädä äitiyslomalle.

Yksi asia, mikä tulee mieleen yhteiskunnan toimena olisi kunnollinen, käytännön apu pikkulasten vanhemmille neuvolapalveluiden kautta. Täällä oli pitkä, hyvä keskustelu siitä, että nykyajan apu uupuneille vanhemmille on lähinnä arvioita ja keskusteluja. Kukaan ei tule kotiin auttamaan pyykkien, ruoanlaiton ja lastenhoidon kanssa. Uupunut vanhempi ei tee toista lasta.

Vierailija
98/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, kunhan lapsettomat saavat tasan ne samat lomat kuin lapsellisetkin. Aivan absurdia, että ihminen jonka työteho on jo valmiiksi huonompi kuin lapsettoman (lasten sairauspoissaolot, omat sairauspoissaolot) saa vielä oikein extralomaa kaupan päälle. :D

No jos alkuperäinen idea oli ihmisten kannustaminen lastentekoon niin mitä se auttaa jos lapsettomat saa samat lomat? Kuuluuko sulle ehkä mielestäsi lapsilisätkin ja kuinka monesta lapsesta? Hyvä ettet ole lisääntynyt koska tyhmyys on perinnöllistä.

Sitten voisi lapsettomille antaa verovähennystä että eivät joutuisi kustantamaan tätä ilmastonmuutoksen juurisyytä eli uusien kuluttajien tekemistä.

Vierailija
99/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen sitä mieltä, että olisi liikaa vaatia työnantajilta enää myönnytyksiä lasten vanhemmille, kun niitä on jo melko paljon. Ainoa asia, joka oikeasti syntyvyyttä voisi lisätä, olisi vakituisten työpaikkojen lisääntyminen. Vakaalta pohjalta on aika paljon helpompi jäädä äitiyslomalle.

Yksi asia, mikä tulee mieleen yhteiskunnan toimena olisi kunnollinen, käytännön apu pikkulasten vanhemmille neuvolapalveluiden kautta. Täällä oli pitkä, hyvä keskustelu siitä, että nykyajan apu uupuneille vanhemmille on lähinnä arvioita ja keskusteluja. Kukaan ei tule kotiin auttamaan pyykkien, ruoanlaiton ja lastenhoidon kanssa. Uupunut vanhempi ei tee toista lasta.[/

Sä voit ostaa palveluja. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa kaikki.

Vierailija
100/127 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia, mikä tulee mieleen yhteiskunnan toimena olisi kunnollinen, käytännön apu pikkulasten vanhemmille neuvolapalveluiden kautta. Täällä oli pitkä, hyvä keskustelu siitä, että nykyajan apu uupuneille vanhemmille on lähinnä arvioita ja keskusteluja. Kukaan ei tule kotiin auttamaan pyykkien, ruoanlaiton ja lastenhoidon kanssa. Uupunut vanhempi ei tee toista lasta.[/

Sä voit ostaa palveluja. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa kaikki.

Näitä palvelujahan tarjotaan jo nyt, mutta ne hyödyntävät aniharvaa, koska tarjolla on tosiaan ainoastaan ihmisiä, jotka työkseen keskustelee ja arvioi kalliilla palkalla. Mutta toinen kysymys on tosiaan se, halutaanko lapsiperheiden palveluihin käyttää rahaa. Mielestäni kannattaa, koska se on suora investointi tulevien työikäisten hyvinvointiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi