Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastolakkoilu aiheuttaa kouluruoan hävikkiä

Vierailija
27.09.2019 |

Jos koululta on isompi porukka lähdössä lakkoilemaan niin asiasta olisi hyvä ilmoittaa koulun keittiöön etukäteen, ettei ruokaa tarvitsisi heittää vuokatolkulla biojätteeseen. Tulee ilmastolakolle negatiivinen nettovaikutus. Ottakaa opet tästä koppi. T:emäntä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän todellisuudessa tuo lakko ole ollut niin hyvissä ajoin tiedossa, että niille oikeille koulun keittiöiden emännille on asiasta kyllä infottu ja tilattavien ruokien määrässä tuo on huomioitu. Ja toki emännät itsekin ovat voineet olla ihan kykeneväisiä seuraamaan uutisointia ja käyttämään omia aivojaan joissain kouluissa.

Vierailija
2/5 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole infottu lakkoilijoita määrästä. T:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole infottu lakkoilijoita määrästä. T:ap

Ja sinulle ei tullut sitten itsellesi mieleen kysyä? Kuitenkin tiesit lakosta? Ja siitä, että kaiken järjen mukana hyvin suuri osa nuorista siihen on osallistumassa? Mutta passiivisena vain odotit, että jonkun muun olisi pitänyt sinulle tulla kertomaan, koska itse et voi asian eteen mitään tehdä, vaikka se juuri sinua koskee? Ja kun ei tullut, niin tilasit täyden määrän?

Tyypillinen tämän aikakauden aikuinen - ei oo mun vastuulla, ei mun tartte, noiden muiden pitäisi tehdä jotain, mä vaan istun tässä sormi p*rseessä, enkä tee mitään, mutta valitan sitten jälkikäteen kyllä vauvapalstalla, kun se kuuluisa joku muu ei "ottanut koppia tästä" (yök tuokin naurettava ilmaus). Mutta kyllä on kamalia ne nuoret, jotka sentään tekee jotain. On katsokaas väärin tehty ja ihan kamalaa moinen. Passivoituisivat nekin vain samalla tavalla, niin hyvin menisi kaikilla, kun voitaisiin sitten yhdessä vauvapalstalla itkesellä, kun kukaan ei oo tehnyt mitään ja me tässä nyt viattomina kärsitään. Otapa kuule "emäntä" jatkossa ihan itse koppia niihin omaan työhösi liittyvistä asioista. 

Vierailija
4/5 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut asiasta lehdistä ja yritin eilen opettajilta kysellä mutta ei mulla ole aikaa juosta koko isoa koulua läpi selvittämässä tätä asiaa kun on omatkin työt tehtävänä. Ap

Vierailija
5/5 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koulut saa tehdä muutoksia ruuan määrässä kuin vain silloin, kun ison ruokailijamäärän poissaolo on ihan varmaa (eli vain silloin, kun oppilaita on jossain koulun järjestemällä retkellä). Lain mukaan kouluruoka on tarjottava kaikille, ja silloin sitä on myös oltava valmiina joka päivä kaikille oppilaille, eikä joku mystinen "ilmastolakko" ole juridisesti pätevä peruste vähentää ruuan määrää, sehän on oppilaiden vapaa-ajan keksintö. On tietty osuus oppilaista, jotka eivät koskaan käy syömässä, mutta koko määrälle on oltava ruokaa. Tämän takia sitä heitetään päivittäin kauheat määrät pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän