Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
161/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aivan päinvastainen tilanne. Kun minä alan jotakin tiskejä tms. laittamaan niin mies kipittää paikalle ja sanoo "minä voin laittaa". :D

Kipittää? Oletteko heteropari?

Vierailija
162/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla se kriittinen piste jo ylittynyt aikaa sitten. Sanoisin vaan että vaihtamalla paranee. Dump the zero, get with the hero. Mikä ihme saa naiset hakeutumaan asumaan noiden aikuislasten kanssa.

Ei naiset hakeudu aikuislasten seuraan, mies vaan heittäytyy lapseksi kun huomaa  saaneensa toisen äidin joka passaa. Sukupolvesta toiseen jokainen mies tekee tuon saman virheen, viimeistään siinä vaiheessa kun nainen synnyttää hänelle lapsen, mies kuvittelee että hänetkin hoidetaan myös lapsena. Laiskuutta ja hyväksikäyttöä se on. Miehet on "vähän" yksinkertaisia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Olen ollut aika monessa parisuhteessa, eikä yhdessäkään mies ole vaihtanut autoon öljyjä. Eikä vaihda tuttavien miehetkään. Missä todellisuudessa sinä oikein elät?

Montako kertaa olet vienyt autonne öljynvaihtoon ja mitä öljyä olet silloin autoon ottanut? Entäs määräaikaishuollot? Ihmiset elävät siinä todellisuudessa, jonka he ovat itselleen määritelleet. Jos ei ole tiskikonetta ja tiskaaminen on vakiintunut naisen hommaksi, niin kyseessä on tilanne, jossa nainen jättää työnsä tekemättä. Ja sekin tilanne käännetään taas tällä palstalla miehen viaksi. Naurettavaa ja lapsellista. Jos ei töitä ole sovittu, niin sopikaa.

Itse käytän auton merkkihuollossa kerran vuodessa. Voisin alkaa päteä googlettamalla, mikä öljy sopii autooni ja sitten vaatisin sitä. Mutta ei ole tarvetta päteä. Ammattilaiset tietävät kyllä. Kun aikanaan myyn autoni, minulla on näyttää täydellinen huoltokirja. Sen sijaan että tunnustaisin jonkun itseoppineen säheltäneen autoni kimpussa. Tervetuloa 2000-luvun todellisuuteen. -eri

Vierailija
164/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Olen ollut aika monessa parisuhteessa, eikä yhdessäkään mies ole vaihtanut autoon öljyjä. Eikä vaihda tuttavien miehetkään. Missä todellisuudessa sinä oikein elät?

Montako kertaa olet vienyt autonne öljynvaihtoon ja mitä öljyä olet silloin autoon ottanut? Entäs määräaikaishuollot? Ihmiset elävät siinä todellisuudessa, jonka he ovat itselleen määritelleet. Jos ei ole tiskikonetta ja tiskaaminen on vakiintunut naisen hommaksi, niin kyseessä on tilanne, jossa nainen jättää työnsä tekemättä. Ja sekin tilanne käännetään taas tällä palstalla miehen viaksi. Naurettavaa ja lapsellista. Jos ei töitä ole sovittu, niin sopikaa.

Et oo tosissas, kuinka tynnyrissä kasvanut maalaistollo voi joku olla. Minulla on ollut oma auto vuodesta 1992 ja ensimmäisinä vuosina poikaystävä hoiti jutut, koska oli ammatiltaan automekaanikko. Sen jälkeen olen ihan itse hoitanut kaikki huollot, korjaukset, katsastukset, renkaanvaihtojen organisoinnit, uusien autojen oston ja valinnan jne. 

Vierailija
165/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko viime joululta sen ketjun, kun perheen äiti päätti olla järjestämättä joulua teineille ja miehelle? Mitähän sille perheelle kuuluu, toivottavasti ottivat opikseen, siis teinit ja mies. :)

En ole sen ketjun aloittaja, olin yksi vastanneista äideistä jonka piti kestitä koko suku. Minä toteutin uhkauksen ja joulua ei järjestetty. Syötiin vaan perus makaronilaatikkoa, kuusta ei ollut, lahjoja ei ollut tai mitään muutakaan, mies soitti vanhemmilleen hätävalheen, että mä oon niin kipeänä ettei kannata tulla. Teinit murjotti koko joulun, vanhempi ymmärsi jopa hävetä.ä ääneen. Nyt tämä sama laiskanpulskea ja valmista odottava sakki viikonloppuna kyseli, että mitenkäs se joulu tänä vuonna ja mitä heidän pitäis tehdä sitten joulun alla.

Loistavaa, näin se viesti menee kaikkein parhaiten perille, jättää tekemättä niin kaikki huomaavat mitä kaikkea ennen on valmiina tullut.

166/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä nuorena seurustelin saman ikäisen miehen kanssa, menin käymään hänen luokseen toiselle paikkakunnalle pariksi yöksi ja tullessani keittiössä oli aivan älytön pino likaisia astioita eikä yhtään puhtaita kaapissa. Hän lähti seuraavana aamuna kouluun ja vihjaisi, että voisinko minä pestä tiskivuoren. No en todellakaan pessyt, eihän se minun tehtävä ole toisen ihmisen tiskejö pestä. Varmaan hän oli ajatellut, ettei Pese tarkoituksella astioita, vaan antaa minun pestä ne.

Sitten myös kun kerran olin käymässä hänen vanhempien asunnolla pari yötä vanhempien ollessa poissa, miesystäväni sanoi, että hänen äitinsä oli sanonut, että meidän täytyy sitten siivota täällä. Sitten sunnuntaina ennen kuin olin lähdössä kotiin, miesystäväni alkoi imuroida asuntoa ja vei matotkin ulos tampattavaksi. No minä ainakin tulkitsin hänen äitinsä kommentin niin, ettei meidän tai ainakaan minun tarvitse mitään suursiivousta asunnossa suorittaa parin yön yöpymisen takia, vaan että hän tarkoitti, että siivoamme omat jälkemme jos vaikka kokkailemme tms. Ja viemme roskat pois. En minä ainakaan kehtaisi pyytää poikani tyttöystävää tekemään suursiivousta asunnossani.

Vierailija
167/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ap:n mies on tavallinen suomalainen laiska mies niin yhtään astiaa ei tule pesemään. Sen sijaan heittää likaiset roskiin ja ostaa uusia tilalle, heti sen jälkeen kun on sinut ensin haukkunut kotona ja kylillä. Kerrohan osuinko oikeaan, sitten muutaman kuukauden päästä. PS. ne banaanikärpäset saa parhaiten pois imuroimalla, niitä tulee sikiämään iloisesti.

Vierailija
168/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota varten on autohuoltoja, ei tarvitse kuin varata aika ja ajaa paikalle.

No, voithan sinä palkata jonkun teille sitten tiskaamaankin, jos kerran se tiskaaminen on niin kovin vaikeaa etkä sitä halua itse tehdä. Sama juttu kuin öljyn vaihtojen kanssa jos sitä ei itse halua tehdä.

Vierailija
169/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Muuttaisin pois jos mies ei osaa pitää paikkoja siisteinä ilman ohjausta. Sama kun olisi jonkun avuttoman vauvan kanssa parisuhteessa.

Toki pirttihirmun tapa tehdä asiat on se ainoa ja oikea tapa. Toivon että sinulla ei ole miestä, eikä koskaan tule olemaankaan. 

Kyllä minulla on koko aikuisikäni ollut mies. Järjestelemme ja siivoamme jälkemme itse ilman toisen apua. Kotimme on siisti ja kauniisti sisustettu. Meillä käy myös siivooja joka pyyhkii pölyt, luutuaa ja imuroi. Itse siivoamme joka päivä keittiön, pyykkäämme ja siivoamme pikaisesti joka päivä esim. Koirasta tippuneet karvat imurilla. Tähän ylläpito siivoukseen menee varmaan päivittäin aikaa n. 15 min per henkilö.

Meillä on kallis talo ja kalliita tauluja yms. Haluamme pitää omaisuudestamme huolta. Samoin auto on kallis, huollettu ja hyvin pidetty.

Onnea sinulle kun siivoat vapaaehtoisesti avuttoman miehen sotkuja.

Vierailija
170/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 seen. Eikös se ole yleinen hätänumero ja sulla selkeestikin on nyt hätä.

Vierailija
171/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaisuus ratkaisee kirjoitti:

Katsokaapas nyt ensin, kuka tuo talouteenne rahaa ja kumpi tuo enemmän. Se joka tuo enemmän, tekee vähemmän kotityötä. Köyhien ja työttömien ihmisten pitää tehdä kotityötä, että saavat edes jotain aikaiseksi. Jos te olette lähihoitsu ja miehenne vaikka insinööri, on tuloissa iso ero. Ei semmoista voi käsittää, että elelee mukavasti toisen rahalla ja sitten vielä märisee ja kalkattaa tiskeistä.

Tienaan enemmän kuin mieheni. Molemmat käymme töissä. Silti teen enemmän keskusteluista huolimatta. Reilua?

Ainahan palstamamma tienaa miestään enemmän, kun se on sopivaa aiheeseen liittyen.

Muuten ulvotaan naisten pienistä palkoista. Tämä on kyllä sellainen satupalsta, että oksat pois. -eri

Ja ainahan palstapaappa luulee, että täällä kirjoittaa joku keskenään samanlaisten naisten joukkue, ja se että tekstit ovat keskenään ristiriidassa johtuisi näiden naisten epärehellisyydestä. 

Oikeasti täällä on sekä hyvä- että huonopalkkaisia naisia. Ja yllättäen myös hyväpalkkaiset voivat olla sitä mieltä että perinteisillä "naisten" aloilla palkat on jätetty jälkeen.

Mutta tällä ei ole väliä alkuperäiseen väitteeseen, että tienaavampi olisi jotenkin vapautetumpi kotitöistä. Näinhän ei ole, ellei tienaavampi tee puolisonsa kanssa sopimusta ja palkkaa häntä tekemään kotitöitä. Meillä mies tienaa enemmän, mutta koska hänen työnsä on fyysisesti huomattavasti helpompaa kuin minun ja hän myös tekee lyhyempää päivää joista iso osa on etätyötä tai lyhyen työmatkan päässä, hän tekee enemmän kotitöitä kuin minä. 

Vierailija
172/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus vuosia sitten tein saman kokeen roskapussien kanssa. Niitä oli oikeasti oikein kunnon vuori! Varmaan 20 roskapussia haisi siinä ja kun ei mitään tapahtunut niin tuli kyllä korotettua ääntä ja ilmoitettua että nyt ne roskapussit helvettiin täältä asunnosta! Tai ei se ollut testi kun oli miehen vuoro viedä ja tiesi sen. Odotin vaan kauanko antaa lojua niiden siinä ja montako päivää.

Raivostuttaa kun on niin laiska. Nipottaa vielä mulle jos jätän jugurttipurkin pöydälle. Mä kuitenkin imuroin joka päivä ja pyyhin keittiön tasot useasti päivässä ja lattiatkin pesen muutaman kerran viikossa niin mitä sitten jos se jugurttipurkki siinä pöydällä hetken odottaa roskiin menoa.

Ihan mielenkiintoista, miten ehdit imuroida joka päivä?

Vierailija
173/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, voithan sinä palkata jonkun teille sitten tiskaamaankin, jos kerran se tiskaaminen on niin kovin vaikeaa etkä sitä halua itse tehdä. Sama juttu kuin öljyn vaihtojen kanssa jos sitä ei itse halua tehdä.

Kyllä, mutta jos ap tilaa tiskaajan, tuossa tapauksessa tiskaaja tiskaa sitten vain ap:n tiskit eli puolet jää tiskaamatta tai sitten joka toinen kerta mies hoitaa tiskauksen omin kätösin tai ulkoistetusti. Olen muuten kyllä hyvinkin maksanut tiskaamisesta, että joku muu suorittaa sen. 

Mielekkäintä olisi olla sellaisissa väleissä, että tiskaamisen omakseen tunteva ottaisi sen vaikka kokonaan omaksi vastuualueekseen ja vastapuoli sitten jonkun toisen, minkä tuntee itselleen sopivammaksi - mutta se ei voi olla mikään hajulukon avaus tai renkaanvaihto!

Vierailija
174/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla se kriittinen piste jo ylittynyt aikaa sitten. Sanoisin vaan että vaihtamalla paranee. Dump the zero, get with the hero. Mikä ihme saa naiset hakeutumaan asumaan noiden aikuislasten kanssa.

Ei naiset hakeudu aikuislasten seuraan, mies vaan heittäytyy lapseksi kun huomaa  saaneensa toisen äidin joka passaa. Sukupolvesta toiseen jokainen mies tekee tuon saman virheen, viimeistään siinä vaiheessa kun nainen synnyttää hänelle lapsen, mies kuvittelee että hänetkin hoidetaan myös lapsena. Laiskuutta ja hyväksikäyttöä se on. Miehet on "vähän" yksinkertaisia :)

Sukupolvesta toiseen naiset ovat pirttihirmuja, jotka päättävät haarukoiden asennon lusikkalokerossa ja mattojen hapsujen oikomisesta. 

Vierailija
175/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita 112 seen. Eikös se ole yleinen hätänumero ja sulla selkeestikin on nyt hätä.

Mies teki niin. Putkassa vietetyn yön jälkeen olen syytettynä pahoinpitelystä, johon olen täysin syytön. Alkoholisti syöpäsairas, koditon, harhoja näkevä mies, Ihan hienoa, minut herätettiin omasta kodistani, jossa ei asu muita. Ja olen tietenkin syyllinen, koska juoppo näin sanoo.

Ohis

Vierailija
176/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista viikkoa? Minulle huomautettiin eilen kun tiskit olivat olleet altaassa reilun tunnin...

Vierailija
177/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies teki niin. Putkassa vietetyn yön jälkeen olen syytettynä pahoinpitelystä, johon olen täysin syytön. Alkoholisti syöpäsairas, koditon, harhoja näkevä mies, Ihan hienoa, minut herätettiin omasta kodistani, jossa ei asu muita. Ja olen tietenkin syyllinen, koska juoppo näin sanoo.

Ohis

Kaikkihan vankilassakin on syyttömiä.

Eli puhut paskaa. Miten pahasti kävit miehesi silmille? 

Vierailija
178/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta jos ap tilaa tiskaajan, tuossa tapauksessa tiskaaja tiskaa sitten vain ap:n tiskit eli puolet jää tiskaamatta tai sitten joka toinen kerta mies hoitaa tiskauksen omin kätösin tai ulkoistetusti. Olen muuten kyllä hyvinkin maksanut tiskaamisesta, että joku muu suorittaa sen. 

Mielekkäintä olisi olla sellaisissa väleissä, että tiskaamisen omakseen tunteva ottaisi sen vaikka kokonaan omaksi vastuualueekseen ja vastapuoli sitten jonkun toisen, minkä tuntee itselleen sopivammaksi - mutta se ei voi olla mikään hajulukon avaus tai renkaanvaihto!

Miksi vain toisen osapuolen tiskit, jos autollakin ajaa kumpikin jolloin öljynvaihdostakin hyötyy kumpikin?

Tuosta olen kyllä samaa mieltä että hommat pitäisi jakaa henkilöiden kykyjen, osaamisen ja halujen mukaan suunnilleen sillä tavalla että kummallekin jää noin saman verran vapaa-aikaa.

Vierailija
179/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain toisen osapuolen tiskit, jos autollakin ajaa kumpikin jolloin öljynvaihdostakin hyötyy kumpikin?

Tuosta olen kyllä samaa mieltä että hommat pitäisi jakaa henkilöiden kykyjen, osaamisen ja halujen mukaan suunnilleen sillä tavalla että kummallekin jää noin saman verran vapaa-aikaa.

Koska minulla on aina ollut oma auto. Jos mies hoitaa omansa ja minä omani niin miksei sitten tiskeissä samoin. 

Vierailija
180/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tiskataan vuorotellen, yleensä n. kerran viikossa. Käytetään samaa kuppia ja tarjotinta koko viikko, ruokalautasen otamme aina uuden. Tiskiä ei näin synny kamalia määriä kahden hengen taloudessa. Kumpaakaan ei haittaa muutamat tiskit pöydällä, tämä säästää myös vettä, pesuainetta ja ennen kaikkea aikaa.

Onneksi minulla on aikuinen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi