Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
21/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset..

Vierailija
22/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menossa tällainen testi. Kuinka kauan kestää ennen kuin mies tuo erään ostamansa laitteen autosta kotiin. Siellä se auton lattialla köllöttää, marraskuussa tulee 2 vuotta siitä kun osti sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Hahaa, vaihdetaanko teillä öljyt autoon joka päivä?  Meillä ei tarvitse vaihtaa edes joka vuosi. Ja silloinkin ne vaihdetaan huollon yhteydessä.

Jos vaimo valittaisi(ap siis) että mies ei vaihda autoon öljyjä, jotka on vaihdettu viimeksi 2 viikkoa sitten, niin  mitään valittamisen aihetta ei olsisi. Mutta jos mies ei tiskaa kahteen viikkoon, voi hajuhaitat olla jo melkoisia.

Vierailija
24/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla se kriittinen piste jo ylittynyt aikaa sitten. Sanoisin vaan että vaihtamalla paranee. Dump the zero, get with the hero. Mikä ihme saa naiset hakeutumaan asumaan noiden aikuislasten kanssa.

Mun ymmärryksen ja kokemuksenkin mukaan naiset menevät asumaan miesten kanssa, jotka osaavat hoitaa asiansa ja saavat aikaan. Jossain vaiheessa se skarppaaminen sitten loppuu, kun ei ole enää näyttämisentarvetta, ja kuoriutuu aikuislapsi. Tämä koskee siis vain syntymälaiskoja, toki on niitäkin, jotka eivät vapaamatkustele toisen ajalla tai (koti)työpanoksella.

Vierailija
25/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko viime joululta sen ketjun, kun perheen äiti päätti olla järjestämättä joulua teineille ja miehelle? Mitähän sille perheelle kuuluu, toivottavasti ottivat opikseen, siis teinit ja mies. :)

Vierailija
26/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)

Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...

Vierailija
27/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Peräreikä kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi tehdä naisten töitä?

Tee ihmeessä lista miesten töistä, jotka pitää tehdä joka päivä, pari kertaa viikossa, kerran viikossa. Kerro sitten kuinka paljon sinä päivittäin aiheutat niitä naisten töitä. Mietitään sitten yhdessä esittämääsi kysymystä.

Vierailija
28/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole ikinä tiskannut tai tehnyt yhtään mitään kotitöitä. Mies ei edes tiedä missä imuri on tai mistä kaapista löytyy kattilat.

Vierailija
29/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Peräreikä kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi tehdä naisten töitä?

koska nykyaikaisessa urbaanissa kotitaloudessa ei ole perinteisiä miesten töitä.  miksi mies olisi vapaamatkustaja yhteisessä kodissa.

Vierailija
30/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko viime joululta sen ketjun, kun perheen äiti päätti olla järjestämättä joulua teineille ja miehelle? Mitähän sille perheelle kuuluu, toivottavasti ottivat opikseen, siis teinit ja mies. :)

Sen perheen äiti päivitti kuulumiset kesällä (?) omassa ketjussaan, joka taisi jäädä monelta huomaamatta. Erohan siitä tuli. Hän ei tehnyt joulua, muutti hotelliin ja kävi sieltä käsin kotona keskustelemassa miehen kanssa, tuloksetta, mikään ei muuttunut.

Vierailija
31/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Vain mies voi verrata tiskaamista ja öljynvaihtoa samanlaisina töinä. Öljynvaihto vaatii tietynlaisia tiloja ja tiettyä osaamista, mutta sitä tehdään todella harvoin. Tiskaaminen ei paljoa taitoa vaadi ja se työpiste on kätevästi siinä keskellä kotia keittiössä ja homma on hyvä hoitaa joka päivä. 

Vähän sama, jos nainen väittäisi, että kun hän kerran vuodessa pesee ikkunat/käyttää lapsen hammaslääkärissä, ei hänen tarvitse sitten muuta työtä kotona koko vuonna tehdäkään.

Vierailija
32/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei ole ikinä tiskannut tai tehnyt yhtään mitään kotitöitä. Mies ei edes tiedä missä imuri on tai mistä kaapista löytyy kattilat.

Tuo olisi täysin ok jos mies tienaisi niin paljon että olisi varaa palkata siivooja 2-3 krt/viikko. Minä voisin siivota muina päivinä.

Vierailija
33/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut samaa, kun mies jostsin syystä ei koskaan tiskaa psistinlastaa. Koskaan. Hän voi tiskata muita astioita ja se lasta seisoo altaassa pysyvästi likaisena. Kaiken lisäksi kukaan muu ei käyhä sitä paistinlastaa kuin mies, mutta jostain aivan käsittämättömästä syystä hän ei suostu tiskaamaan sitä. Olen luopunut odottelusta viikon kuluttua ja raivostunut, että mikä helkutti vaivaa, kun ei pese.

Muutenkin teen kotitöistä 90%, joten ärsyttää, maksan myös asumisen kokonaan ja omat ruokani sekä asunnon käyttötarpeet kuten saippuat. Nyt on lamppu palanut yhdessä huoneessa ja pyysin, että mies ostaisi kerrankin uuden lampun. Arvaat varmaan, ollaanko oltu jo viikko pimeässä. Ihan periaatteesta en aio ostaa ja vaihtaa, kun todella teen lähes kaiken muun yksin.

Ap sun kannattaa ostaakertakäyttölautasia itsellesi jemmaan. Samoin vessapaperia piiloon, älä vaihda uutta, kun se loppuu jne. Kannatan tätä kovaa linjaa nykyään. Sitä voi soveltaa moneen asiaan. Mieheni esim on ollut tapana pitääykkäkoulua ja häippästä kotoa vihaisena, eikä kerro, milloin tulee takaisin. Nyt minäkin olen alkanut tehdä niin ja se on aika vapauttavaa, saa ikäänkuin omaa lomaa arkeen.

Just mietin mitä teen, mykkäkoulu taas menossa enkä ees tiedä miksi. Häippäs puhumatta. En viitsi nyt lähtee, kun lapset kotona, mutta ehkä sit ens viikonloppuna. Vai tuleeko lapsille turvaton olo, jos molemmat alkaa häipyileen... Alkaa vaan mitta olla täynnä. Muutakin outoo käytöstä pitänyt taas kolmisen viikkoo, ei aina jaksaa olla varpaillaan, et millähän tuulella tänään.

Vierailija
34/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisonut tiskivesi se vasta pahalta osaa haistakin.

Kerran jäi kun lähdettiin viikonlopuksi mökille tiskit epähuomiossa lojumaan ja kun tultiin parin päivän päästä kotiin, niin piti jo ihan  ikkuna avaamalla puoleksi tuntia koko keittiö tuulettaa.

Niin ällön likaisen imelä tuoksu ( tai oikeammin:jo löyhkä)oli siellä silloin vastassa. 

Vierailija
35/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset..

Miehet... Miksi ne eivät vaan voi tiskata ja siivota edes omia sotkujaan? Miksi ne kuvittelee, että jonkun muun se pitäisi tehdä? Miksi mies on niin yli-ihminen, ettei sitä kosketa normaali arki?

Vierailija
36/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastaava vaimo.

Ei siivoa, ei vie roskia, ei tiskaa.

On kuin Kasper, Kesper ja Joonatan.

Vierailija
37/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menossa tällainen testi. Kuinka kauan kestää ennen kuin mies tuo erään ostamansa laitteen autosta kotiin. Siellä se auton lattialla köllöttää, marraskuussa tulee 2 vuotta siitä kun osti sen.

Ei tainnut olla tulenpalavaa kiirettä sille laitteelle😋

Vierailija
38/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempaakin tekemistä kuin tehdä tuollaisia kokeita. Jos jostain kumman syystä mieheni käytös ärsyttää, keskustelen asiasta ja teemme kompromissin. Miehen sotkut ei haittaa (olen siivoushullu), mutta osaisin kyllä vaatia avioeronkin jos hän päättäisi heitellä ruontähteet lattialle eikä aikoisi lopettaa. Viimeksi huomautin asiallisesti asiasta x, hän muutti tavan. Tajuttoman helppoa olla suhteessa jossa molemmat tykkää keskustella. Ahdistavaa jos mies tekisi minulle jotain testejä ja avautuisi palstalla "vaimo söi puoli levyä suklaata, taas" tai "vaimo osti talveksi 2 takkia koska ei osannut päättää väriä". 

Vierailija
39/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen perheen äiti päivitti kuulumiset kesällä (?) omassa ketjussaan, joka taisi jäädä monelta huomaamatta. Erohan siitä tuli. Hän ei tehnyt joulua, muutti hotelliin ja kävi sieltä käsin kotona keskustelemassa miehen kanssa, tuloksetta, mikään ei muuttunut.

Voi surku. :( Mutta peukut vahvalle naiselle. Toivottavasti ukko ei ole ihan heti löytänyt uutta piikaa itselleen.

Vierailija
40/299 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin miehellä oli esim puhtaat pyyhkeet ja astiat sellainen asia, joista hän ei tiennyt missä niitä säilytetään. Samaten liinavaatteet ym. Jopa omat vaatteet oli niin piilossa, ettei niitä löytänyt  vaatekaapistaan. Ihmettelin sitten , miten ihminen ei omassa kodissaan löydä tavaroita, vaikka siellä on asuttu yli 10v. Käsittämätöntä.

Sitten tajusin, kun kävin joskus pannuhuoneesta hakemasta jotakin työkalua, enkä meinannut sitä löytää, että jos ei itse niitä  asioita laita paikoilleen, ei niitä löydä.  

Pistin sitten miehen itsensä viemään puhtaat vaatteet kaappiinsa, alusvaatteista lähtien. Samaten mies laitettiin tyhjentämään tiskikone ja jos jokin astia jäi pyörimään pöydälle, kerroin miehelle mihin ne kuuluu laittaa. Eipä ole enää vaatteet "hukassa", kun itse tietää mihin on laittanut. Ja astiatkin (mielkein kaikki) löytyy omille paikoilleen. 

Miehet pystyvät asumaan omassa kodissaankin, kuin muukalainen. Se on outoa se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme