Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa
Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parempaakin tekemistä kuin tehdä tuollaisia kokeita. Jos jostain kumman syystä mieheni käytös ärsyttää, keskustelen asiasta ja teemme kompromissin. Miehen sotkut ei haittaa (olen siivoushullu), mutta osaisin kyllä vaatia avioeronkin jos hän päättäisi heitellä ruontähteet lattialle eikä aikoisi lopettaa. Viimeksi huomautin asiallisesti asiasta x, hän muutti tavan. Tajuttoman helppoa olla suhteessa jossa molemmat tykkää keskustella. Ahdistavaa jos mies tekisi minulle jotain testejä ja avautuisi palstalla "vaimo söi puoli levyä suklaata, taas" tai "vaimo osti talveksi 2 takkia koska ei osannut päättää väriä".
Huonot esimerkit. "Vaimo söi puoli levyä suklaata" "Vaimo osti kaksi takkia". Mitä haittaa noista perheelle on jokapäiväisessä elämässä? Jos työt tulee silti tehtyä? Ei naisetkaan valita, että mieheni söi suklaata tai osti kaksi kypärää, kun ei osannut valita väriä. Naiset valittaa, kun mies ei sanomisesta huolimatta osallistu kodin yhteisiin töihin. Kaikki miehet kun ei ota onkeensa, vaikka sanotaankin, että pitäisi välillä tiskata. Eivät silti tee.
Vierailija kirjoitti:
Tein joskus saman kokeen. Loppujen lopuksi likaisena oli koko talon astiat säilytysrasioita (= hätäkulhoja/lautasia) myöten, ja tiskialtaan keskellä iso likavedellä täyttynyt hernekeittokattila joka haisi ydinjätteeltä. Teki mieli muuttaa pois ja ostaa vain uusi kotitalous.
Miten tässä lopulta kävi (sekä tiskeille että suhteelle)?
Minulla on menossa samanlainen koe.
Asun yksin.
Minullakin on menossa koe. Lapsi antoi kissalle ruokaa ja jätti sen tyhjän pussin lattialle ja se on ollut siinä nyt kaksi viikkoa. On vielä silleen että aina kun menee jääkaapille niin sitä joutuu väistämään siltikään kukaan ei ole sitä laittanut roskiin. Katteellaan ja ootellaa...
Minä lopetin tiskaamisen ja astiat jäi haisemaan. Tulin tösitä kotiin, niin katsoin tiskialtaaseen, että kappas mies tiskannu. Eipä ollukkaa. Oli heittäny astiat roskikseen ja ostanu kertakäyttökamat tilalle. Pikkasen kierrokset nousi
Tiskejä en viitsi jättää lojumaan. Joko se ruoka liimautuu niin kovin kiinni, että teräsharjalla saisi harjata sitä pois. Tai sitten haju on jotain kuvottavaa. Mutta miehen vaatteilla olen tehnyt vastaavaa. Eli kun alkaa jurppimaan ettei mies tee kotitöitä, lopetan hänen vaatteiden pesemisen. Pesen vain omani ja lasten. Siinä voi sitten ihmetellä mitä päällensä laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!
Lol. Olen ollut nykyisen mieheni kanssa yhdessä kohta 20v ja hän ei ole koskaan tehnyt autoon minkäänlaista huoltotoimenpidettä eikä edes vaihtanut renkaita. Enkä minäkään. Osaamme molemmat varata ajan renkaiden vaihtoon ja huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!
Jos on sovittu, että on minun hommani vaihtaa autoon öljyt enkä tee sitä, niin totta munassa miehellä on oikeus tehdä "vastaava koe" tai käskeä minua vaihtamaan ne öljyt.
Vierailija kirjoitti:
kuinka monta kertaa viikossa autoon vaihdetaan öljyt?
Kommunikointi on kyllä nykyään aika aliarvostettu asia. Kuinka te ämm ät viititte, aikuiset ihmiset. Lapsellista.
Terv. nainen 41-v joka avaa suunsa jos joku asia vaivaa eikä leiki typeriä testailu- ja valtataisteluleikkejä
tän takia en halua parisuhdetta. Elän mieluummin yksin ja hoidan vain omat sotkuni.
Vierailija kirjoitti:
Kommunikointi on kyllä nykyään aika aliarvostettu asia. Kuinka te ämm ät viititte, aikuiset ihmiset. Lapsellista.
Terv. nainen 41-v joka avaa suunsa jos joku asia vaivaa eikä leiki typeriä testailu- ja valtataisteluleikkejä
Minä oletan, että sitä kommunikointia on kokeiltu vuosien varrella useaan otteeseen tuloksetta, ennen kuin tällaisiin kokeisiin ryhdytään. Ja ainakin omassa suhteessani olen huomannut, että asiat ovat alkaneet toimia paremmin tämäntyyppisten kokeilujen jälkeen, kun taas jokapäiväinen huomauttelu tulkitaan vaan nalkuttamiseksi ja lopputuloksena on joko riita tai mykkäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan sinä luulet, että yksikään nainen ei ole puhunut asiasta miehelle? Jos miehiltä kysyy, niin ne sanoo vaimon nalkuttavan. Mitä sitten pitää tehdä, erotako?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai asiasta on ensin puhuttu miehelle monesti. Mies nimittää sitä nalkuttamiseksi, eikä edelleenkään tee mitään.
Niin kumpi sukupuoli olikaan se lokki, josta tällä palstalla aina kohkataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko viime joululta sen ketjun, kun perheen äiti päätti olla järjestämättä joulua teineille ja miehelle? Mitähän sille perheelle kuuluu, toivottavasti ottivat opikseen, siis teinit ja mies. :)
Sen perheen äiti päivitti kuulumiset kesällä (?) omassa ketjussaan, joka taisi jäädä monelta huomaamatta. Erohan siitä tuli. Hän ei tehnyt joulua, muutti hotelliin ja kävi sieltä käsin kotona keskustelemassa miehen kanssa, tuloksetta, mikään ei muuttunut.
Oijoi, kiinnostaa, mahtaisikohan kukaan löytää linkkiä? Oli hyvä ketju
Vierailija kirjoitti:
Öljynvaihto on kerran vuodessa, minä tiskaan siis kerran vuodessa ja se saa riittää!
Tuttavaperheen mies kuoli yllättäen 43 v iässä. Keskustelimme siitä, miltä tuntuisi, jos puoliso yllättäen kuolisi. Mies kysyi, mitä tekisin ensimmäiseksi, kun olisin saanut tiedon, että hän on kuollut.
Vastasin, että laittaisin tiskipöydältä kaikki astiat koneeseen, pyyhkisin tiskipöydän puhtaaksi ja hymyilisin onnellisena tietäen, että tästä eteenpäin minulla olisi aina siisti keittiö.
Mies ei puhunut minulle viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihme uhriutumista. Itse en tuollaista muijaa kauan katselisi.
Jaa, no minä en tuollaista laiskaa äijää kattelis, ihmettelen kyllä miksi av-mammat jaksaa?
Tein joskus saman kokeen. Loppujen lopuksi likaisena oli koko talon astiat säilytysrasioita (= hätäkulhoja/lautasia) myöten, ja tiskialtaan keskellä iso likavedellä täyttynyt hernekeittokattila joka haisi ydinjätteeltä. Teki mieli muuttaa pois ja ostaa vain uusi kotitalous.