Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19310)

Vierailija
12341/19310 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein muuten on sopivaa käydä kaupassa testaamassa tuoksuja, jos ostaa vain silloin harvoin kun todella sopiva tuote osuu kohdalle? Varsinkin jos siitä kaupasta ei etsi mitään muuta kuin hajuvettä.

Mun mielestä vaikka joka päivä! Ei kai se voi mitenkään ketään haitata?

Vierailija
12342/19310 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein muuten on sopivaa käydä kaupassa testaamassa tuoksuja, jos ostaa vain silloin harvoin kun todella sopiva tuote osuu kohdalle? Varsinkin jos siitä kaupasta ei etsi mitään muuta kuin hajuvettä.

Mun mielestä vaikka joka päivä! Ei kai se voi mitenkään ketään haitata?

Jatkan vielä... mä ainakin käyn Stockalla aina, jos olen lähettyvillä ja on aikaa. Käynnin tarkoitus on vain haistella muutama parfyymi ja jatkaa sitten matkaa. Joskus harvoin ostan jonkun, mutta yleensä en. En ole koskaan ajatellut, että tässä olisi jotain moitittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12343/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia Guccin MémoireD'Une Odeur hajuvedestä? Onko hyvä tuoksu?

Vierailija
12344/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin keväällä sokkona Guccin Flora Gorgeous Gardenian ja siitä tuli samantien lempituoksuni. 

Nyt on tullut Flora Gorgeous Jasmine, onko joku ehtinyt kokeilemaan?

Ooh, enpä ollut huomannut. Tätä täytyy kyllä päästä nuuhkimaan.

Vierailija
12345/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marc Jacobsin Decadencea on taas rajoitetusti saatavilla! Allbeauty ja Fragrance Direct (niillä sama firma omistajana) ovat saaneet yksinoikeuden erään tuoksuja. Laitoin heti tilaukseen, yksi suosikkituoksujani kautta aikojen, ja harmitti todella paljon kun se lopetettiin n. vuosi sitten. En pidä Marc Jacobsin muista tuoksuista, esim. Daisyt ihan hirveitä, mutta tämä on jotain ihan eri kaliiberia, lähes niche-tuoksu.

Vierailija
12346/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escada delicate notes, tai Escada elixir voisivat olla kokeilun arvoisia.

Vierailija
12347/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escada delicate notes, Escada elixir, coach dreams, versace yellow diamond, muutamia mainitakseni😊

Vierailija
12348/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä oli ihan hyvä, mutta ei  kuitenkaan sellainen, josta haluaisin koko pullon itselleni. Mielenkiintoinen ainakin siinä mielessä, että on aika "outo": ei muistuta oikein mitään minulle ennestään tuttua parfyymia. Miellyttävä, yrttimäinen, unisex tuoksu jossa erottuu selkeästi kamomillanuotti, joka on mielestäni kyllä ihana!

Vierailija
12349/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Stockalta tuoksuja aina kun niiltä saa -20% kantisalennuksia tai kosmetiikkaostosalennuksia, koska silloin se hinta täsmää muiden EU-maiden tuoksuhintojen kanssa.

Vierailija
12350/19310 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen. Kannattaa kokeilla ensin.

Vierailija
12351/19310 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

Muori vainaa käytti Poisonia, loppuun asti.

Muistan kuinka muori reumasilla sormillansa, supsutteli Poisonia,

ruttuiselle kaulalleen.

Minullakin on Poisonia tyhjä vintagepullo vitriinissä. Joskus nuuhkaisen ja kasariajan discovalot syttyvät silmissä. Seuraavan päivän "krapula" oli hajuveden aiheuttamaa. Oi niitä aikoja..

Mummolla oli hyvä maku!

Vierailija
12352/19310 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä oli ihan hyvä, mutta ei  kuitenkaan sellainen, josta haluaisin koko pullon itselleni. Mielenkiintoinen ainakin siinä mielessä, että on aika "outo": ei muistuta oikein mitään minulle ennestään tuttua parfyymia. Miellyttävä, yrttimäinen, unisex tuoksu jossa erottuu selkeästi kamomillanuotti, joka on mielestäni kyllä ihana!

Mä tilasin tätä nyt sokkona ja sain eilen. Ihastuin kyllä tosi paljon, mutta mä tykkään kyllä yleensä aina Guccin hajuvesistä. Mielestäni hyvin "helppo" tuoksu. 

Vierailija
12353/19310 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin tätä nyt sokkona ja sain eilen. Ihastuin kyllä tosi paljon, mutta mä tykkään kyllä yleensä aina Guccin hajuvesistä. Mielestäni hyvin "helppo" tuoksu. 

Piti vielä lisätä tähän, että mulla tulee tästä jokin hajumuisto mieleen, mutta en nyt osaa sanoa mistä. Muistuttaa mielestäni jotain tuoksua. 

Vierailija
12354/19310 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nomade EDT on mulla tän kesän tuoksu. Vihreys ja hedelmäisyys sopivassa suhteessa, on naisellinen mutta ei tyttömäinen. Helppo käyttää, sopii kaikkeen ja koen tämän "skinscent" tuoksuna. Lopputuoksu varsinkin on myös varsin myskinen.

Nomade EDP on vielä vähän vihreämpi ja mahdollinen tammensammal vähän vahvempi, joten vakavammin otettava chypreksi kuin EDT. Eikä samaa myskisyyttä.

Toisiinsa verrattuna EDP on astetta kauniimpi, EDT on astetta suloisempi.

Muhun vetosi myös tuo EdT alkunootti jossa hedelmäisyyttä siihen EdP:hen verrattuna, ja se kehittyy silti lämpimäksi chypreksi.

Odotan hieman viilenevää syksysäätä jossa tuo tuoksu ja sen lämmittävä sammal tulee hyvin todennäköisesti vielä miellyttävämmin esiin. :)

Vierailija
12355/19310 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tilasin BR 540:n. Aika pitkään testailin sekä tuota orkkista että extraitia, ja vertailin Tinhareen. Lopulta oli vaan pakko se tilata. Mikään muu tuoksu ei toimi samalla tavalla kuin BR 540 mun iholla. Siinä on tosiaan iholla hieman lääkemäinen tuoksu, mutta ihotuoksu ei kestä pitkään. Jostakin syystä en kykene haistamaan pihaustakaan tuoksusta ihollani vähän ajan kuluttua. Sen sijaan ympärilläni leijailee (ja lähettelee lonkeroita) pehmeä tuoksupilvi. Ihmiset muutaman metrin päässä haistelevat ilmaa ja ihmettelevät että mistä tuo ihana tuoksu tulee.

Tilasin tuoksun suoraan valmistajalta. Ongelma tuli nyt siinä, että mukaan sai kaksi valita näytettä. Valitsin Aqua Celestian ja Amyris Femmen. Kummatkin ovat minun nenääni aivan täydellisiä. Niin täydellisiä, että sain aivan harhaoppisen ajatuksen, että voin oikeastaan hävittää kaikki muut tuoksut, nuo 3 FK:n tuoksua riittävät minulle jokaiseen hetkeen ja tilanteeseen. Rakastin Limperatricea ennen, nyt en rakasta enää, Aqua Celestia vei tyrmäysvoiton. Vaikka tuoksut ovat hyvin erilaisia enkä yleensä edes pidä sitrustuoksuista. Amyris Femme käy taas toimistoon ja oikeastaan mihin vaan ja koska vaan, on niin helppo ja samalla kaunis tuoksu. Melkein itkettää. Tiedän että tulen tilaamaan molemmat tuoksut jossain vaiheessa (ja samalla lisää näytteitä, mikä myös hieman pelottaa), ja pelkään etten koskaan käytä muita tuoksujani kuin noita kolmea FK:n tuoksua, kun ne muut vaan ei enää tunnu miltään.

Vierailija
12356/19310 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä tilasin BR 540:n. Aika pitkään testailin sekä tuota orkkista että extraitia, ja vertailin Tinhareen. Lopulta oli vaan pakko se tilata. Mikään muu tuoksu ei toimi samalla tavalla kuin BR 540 mun iholla. Siinä on tosiaan iholla hieman lääkemäinen tuoksu, mutta ihotuoksu ei kestä pitkään. Jostakin syystä en kykene haistamaan pihaustakaan tuoksusta ihollani vähän ajan kuluttua. Sen sijaan ympärilläni leijailee (ja lähettelee lonkeroita) pehmeä tuoksupilvi. Ihmiset muutaman metrin päässä haistelevat ilmaa ja ihmettelevät että mistä tuo ihana tuoksu tulee.

Tilasin tuoksun suoraan valmistajalta. Ongelma tuli nyt siinä, että mukaan sai kaksi valita näytettä. Valitsin Aqua Celestian ja Amyris Femmen. Kummatkin ovat minun nenääni aivan täydellisiä. Niin täydellisiä, että sain aivan harhaoppisen ajatuksen, että voin oikeastaan hävittää kaikki muut tuoksut, nuo 3 FK:n tuoksua riittävät minulle jokaiseen hetkeen ja tilanteeseen. Rakastin Limperatricea ennen, nyt en rakasta enää, Aqua Celestia vei tyrmäysvoiton. Vaikka tuoksut ovat hyvin erilaisia enkä yleensä edes pidä sitrustuoksuista. Amyris Femme käy taas toimistoon ja oikeastaan mihin vaan ja koska vaan, on niin helppo ja samalla kaunis tuoksu. Melkein itkettää. Tiedän että tulen tilaamaan molemmat tuoksut jossain vaiheessa (ja samalla lisää näytteitä, mikä myös hieman pelottaa), ja pelkään etten koskaan käytä muita tuoksujani kuin noita kolmea FK:n tuoksua, kun ne muut vaan ei enää tunnu miltään.

Kadut katkerasti, jos hävität muut tuoksusi, se on varma.

Vierailija
12357/19310 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman tyyppinen reaktio itsellä aikoinaan , kun tilasin MFK sivuilta ensin sampleja ja myöhemmin kokonaisia pulloja. Omia suosikkeja oli Grand Soir, feminin Pluriel ja Gentle fluidity gold mm. Äskettäin tilasin Oud satin mood öljyn, parfyymi on itselle liian vahva. Mies on nero ja panostanut oman nimensä brändiin.

Tuo pluriel kiinnostaisi myös, mutta siitä ei ainakaan MFK:n omilta sivuilta tällä hetkellä ole näytettä saatavilla. OUD-tuoksut kiinnostaisivat myös omalla tavallaan, mutta tähän mennessä kaikkien muiden firmojen oud-tuoksut ovat olleet kamalia, joten hieman ne epäilyttää. Tai siksi kai me kiinnostavat, kun muut tuoksut tältä merkiltä ovat olleet omaan makuun huolimatta siitä että normaalisti en sen tyyppisistä ole pitänyt, josko nuokin olisivat onnistuneita.

Vierailija
12358/19310 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko tällainen visainen kysymys:

Jos saisit käyttää vain YHTÄ parfyymia loppuelämäsi ajan, mikä se olisi?

Vierailija
12359/19310 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testailussa Chanelin La Pausa. Suihkutin tätä ja välittömästi tuli lapsuuden tuoksumuisto kesämökiltä: siellä käytetty hyttysmyrkkypuikko, joka mielestäni tuoksui lapsena ihanalta. Silloin oli 1980-luku ja puikko saattoi olla jo silloin aika vanha. Mitähän se oli, ja miten se voi tulla tästä mieleen?

Vierailija
12360/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että pidät siitä. Itse sain aikoinaan wow-kokemuksen MFK:n tuoksuista, mutta sitten kokeiltuani monia muita merkkejä, totesin että ne eivät olleetkaan tarpeeksi mielenkiintoisia minulle. Baccarat rougea en haistanut (joillekin käy ilmeisesti niin). Itse haluan haistaa oman tuoksuni, koska käytän sitä omaksi ilokseni. Muista ihmisistä ei ole väliä.

MFK:t ovat toki hyvin tehtyjä ja ns. crowd-pleasing, jos saan käyttää englantilaista termiä Jos pidät MFK:stä, kannattaa kokeilla myös Oud satin mood ja silk mood, sekä Grand soir. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän