Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19304)

Vierailija
12321/19304 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max Perttulan tuoksut ovat aivan hirveitä ja yrityksen toimintatapa ei ole asiakasystävällinen, en voi suositella kenellekkään!!!

Vierailija
12322/19304 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herreran Very Good Girl oli pettymys. Siinä kyllä tuoksuu ruusu, mutta se jää sellaisen geneerisen "nykyajan kiva tusinatuoksu" -sekamelskan alle. Vahinko, sillä se pullo on niin hauska. Se keikkuu kitchin ja ihanan välimaastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12323/19304 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Givenchyn Hot Couture. Millainen on, onko mielestänne hyvä? On tullut ympäri internetiä vastaan ja kiinnostaisi mutta en ole varma, uskallanko sokko-ostaa...

Vierailija
12324/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Givenchyn Hot Couture. Millainen on, onko mielestänne hyvä? On tullut ympäri internetiä vastaan ja kiinnostaisi mutta en ole varma, uskallanko sokko-ostaa...

Tätä ei minusta kannata ostaa sokkona. Tuoksu on mielenkiintoinen ja erikoinen mutta en tiedä mihin tilaisuuteen tätä laittaisi ja haluanko tuoksua tältä. Tulee vähän sellainen pahis-tyttö fiilis. Johtunee savunuotista ja syntisen oloisesta vadelmasta. Omani on sokkona ostettu eau de toilette.

Vierailija
12325/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, Tokmannilla taas tuoksuja. Viime kerralla ostin Moschinoa, nyt voisin ostaa yhden pullon lisää: So Real Cheap & Chic, jota ei viimeksi ollut (silloin oli alkuperäistä Cheap & Chiciä, sarjan I Love Lovea - ja Moschinon ekaa nimikkotuoksua jota ei ole löytänyt aina Stockaltakaan, ostin jokaista pullon). Tämä vaikuttaa hyvältä kokeilemattakin, Fragrantican sivujen mukaan sitruksinen tuoksu, eikä Moschino ole koskaan pettänyt minua.

Mä en uskalla ostaa Tokmannilta merkkikosmetiikkaa ennen kunnollista selvitystä tuotteiden alkuperästä. Kosmetiikkarekkojen ryöstäminen on ihan liian yleistä, ja kun varastettu kosmetiikka kierrätetään muutaman välikäden kautta, ei ostaja enää tiedä ostavansa varastettua tavaraa (myyjäkään ei välttämättä enää siinä kohtaa tiedä myyvänsä varastettuja tuotteita). Omat Oriflamen tuotteet joskus viivästyi kun juuri se Suomeen tulossa ollut rekka oli ryöstetty.

Tuolla perusteella ei uskalla tilata kosmetiikkaa yhtään mistään - mistä sitä tietää, miten Cocopanda, Notino tai Lookfantastic saavat myyntitavaransa? Tuskin kukaan pystyy selvittämään niitä tietoja - etenkin, kun nuo ovat pelkkiä verkkokauppoja, joilla ei ole käyntiosoitteita...

(Jos kivijalkoja mietitään, niin mistä tiedetään, miten Sokos ja Stockmannkaan saavat kemikalio-osastojensa tavarat...)

Sokos ja Stocka on sellaisia instituutioita, joilla ei ole varaa pettää tuotteiden laillisuudesta ja aitoudessa. Ei mitenkään.

Notinolta en uskaltaisi tilata. Cocopandalta aioin juuri ostaa, mutta ehkä ei olekaan hyvä idea? Eniten pelkään ties mistä litkuista sekoitettuja feikkejä, ja toiseksi eniten huonosti säilytettyjä/kuljetettuja ja pilalle menneitä hajuvesiä. Varastettu tavara ei myöskään houkuta.

Vierailija
12326/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, Tokmannilla taas tuoksuja. Viime kerralla ostin Moschinoa, nyt voisin ostaa yhden pullon lisää: So Real Cheap & Chic, jota ei viimeksi ollut (silloin oli alkuperäistä Cheap & Chiciä, sarjan I Love Lovea - ja Moschinon ekaa nimikkotuoksua jota ei ole löytänyt aina Stockaltakaan, ostin jokaista pullon). Tämä vaikuttaa hyvältä kokeilemattakin, Fragrantican sivujen mukaan sitruksinen tuoksu, eikä Moschino ole koskaan pettänyt minua.

Mä en uskalla ostaa Tokmannilta merkkikosmetiikkaa ennen kunnollista selvitystä tuotteiden alkuperästä. Kosmetiikkarekkojen ryöstäminen on ihan liian yleistä, ja kun varastettu kosmetiikka kierrätetään muutaman välikäden kautta, ei ostaja enää tiedä ostavansa varastettua tavaraa (myyjäkään ei välttämättä enää siinä kohtaa tiedä myyvänsä varastettuja tuotteita). Omat Oriflamen tuotteet joskus viivästyi kun juuri se Suomeen tulossa ollut rekka oli ryöstetty.

Tuolla perusteella ei uskalla tilata kosmetiikkaa yhtään mistään - mistä sitä tietää, miten Cocopanda, Notino tai Lookfantastic saavat myyntitavaransa? Tuskin kukaan pystyy selvittämään niitä tietoja - etenkin, kun nuo ovat pelkkiä verkkokauppoja, joilla ei ole käyntiosoitteita...

(Jos kivijalkoja mietitään, niin mistä tiedetään, miten Sokos ja Stockmannkaan saavat kemikalio-osastojensa tavarat...)

Sokos ja Stocka on sellaisia instituutioita, joilla ei ole varaa pettää tuotteiden laillisuudesta ja aitoudessa. Ei mitenkään.

Notinolta en uskaltaisi tilata. Cocopandalta aioin juuri ostaa, mutta ehkä ei olekaan hyvä idea? Eniten pelkään ties mistä litkuista sekoitettuja feikkejä, ja toiseksi eniten huonosti säilytettyjä/kuljetettuja ja pilalle menneitä hajuvesiä. Varastettu tavara ei myöskään houkuta.

Hajuvesi.fi sain pilalla olevan tuotteen, sellaisen jonka tilasin koska oli lopetettu ja myytiin alessa pois. Jopa pullo oli viallinen. Reklamaation käsittelyssä on nyt mennyt yli 2 kk. En tilaa sieltä enää mitään.

Vierailija
12327/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/tokmanni-myy-selektiivista-kos…

Tuosta linkistä voi itse käydä lukemassa hieman asiasta ja mitä ongelmia siinä on. Jokainen meistä tekee itse päätökset mistä ostaa, mutta mielestäni päätösten olisi hyvä olla informoituja. Meille kaikille on eri asiat tärkeitä, ja mielestäni tämän asian tulisi olla yleisemmin tiedossa jotta ne, joille se on tärkeää, voivat reagoida siihen haluamallaan tavalla.

Vierailija
12328/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan kiva, jos sinulla on varaa ostaa suomalaisista kaupoista, itsekin koitan niitä kannattaa kun on alennuksia. Mutta tuo, ettei uskaltaisi Notinolta tilata, ihan vainoharhaista ajattelua. Olen tilannut sieltä varmaan yli 20 pulloa, ainoastaan yksi halpa tuote on ollut viallinen (vuotava) ja siitäkin sain korvauksen. Sama pätee kaikkiin muihinkin nettikauppoihin, joista olen tilannut, yksityishenkilöiltä en osta feikkien pelossa.

Vierailija
12329/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan kiva, jos sinulla on varaa ostaa suomalaisista kaupoista, itsekin koitan niitä kannattaa kun on alennuksia. Mutta tuo, ettei uskaltaisi Notinolta tilata, ihan vainoharhaista ajattelua. Olen tilannut sieltä varmaan yli 20 pulloa, ainoastaan yksi halpa tuote on ollut viallinen (vuotava) ja siitäkin sain korvauksen. Sama pätee kaikkiin muihinkin nettikauppoihin, joista olen tilannut, yksityishenkilöiltä en osta feikkien pelossa.

Tilasin Notinolta kaksi vuotta sitten Laliquen Soleil'n, koska Suomesta sitä ei kaupoista saa. Jos saisi, olisin ostanut. Yksinkertaista. Tuote oli kaikin puolin kunnossa saapuessaan, samoin kuin viime vuonna Notinolta tilaamani Margielan Replica-sarjan Autumn Vibesin 30 ml:n pullo. Stockmann myy siitä vain 100 millin pulloa ja se on minun käyttööni liian suuri määrä.

Vierailija
12330/19304 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri erästä haluamaani tuoksua lookfantastic brittikaupasta. Siellä se on halvempi ja saatavilla pieni koko, jonka haluan. Tuo kauppa on esimerkiksi tunnettu ja luotettava. Olisi todella omituista jos tähän maailmanaikaan pitäisi matkustaa kaupunkiin josta löytyy Stockka tai Sokos, ostaakseen hajuvettä. Eihän tänne Suomeen edes tuoda kuin pieni osa maailman kiinnostavista tuoksuista!

Vierailija
12331/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin juuri erästä haluamaani tuoksua lookfantastic brittikaupasta. Siellä se on halvempi ja saatavilla pieni koko, jonka haluan. Tuo kauppa on esimerkiksi tunnettu ja luotettava. Olisi todella omituista jos tähän maailmanaikaan pitäisi matkustaa kaupunkiin josta löytyy Stockka tai Sokos, ostaakseen hajuvettä. Eihän tänne Suomeen edes tuoda kuin pieni osa maailman kiinnostavista tuoksuista!

Briteistä tulee vaan tullimaksut ja alv:it nykyään, kun ei ole enää EU:ssa :(

Vierailija
12332/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Black Opium Green, se vihreä pullo, onko kukaan kokeillut?

Se vihreä on muuten ihan sama kuin normi Black Opium mutta sieltä tulee läpi sellainen ruohoinen kuiva viikuna. Ei toiminut minun ihollani, se pinkki Black Opium Neon oli vielä kauheampi ja esanssisempi sotku.

Alkuperäinen Black Opium on ollut noista paras ja puhtain.

Vierailija
12333/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että Lookfantastic.fi:stä ei tule, olen tilannut.

Vierailija
12334/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellainen vadelmatuoksu, makean ja siirappisen puoleinen kuten 90-luvun tuoksut olivat. Vaikka tuo tuli markkinoille vasta 2000 alussa, jos muistan oikein. Minulla oli pieni pullo, se oli siirappisen ja imelän tuntuinen mutta sitten sieltä löi läpi myski joten se osuus oli siedettävä. Muistaakseni annoin sen lopulta jollekin tutulle.

80-luvun tuoksut oli enemmän mausteisia, kukkaisuuden ja hedelmäisyyden lisäksi mutta tuollaista 90-luvun "makeaa marjamaisuutta" niissä ei vielä ollut.

Vierailija
12335/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta ne lähettää ne, varasto ei liene enää Briteissä jos ei tulleja?

Vierailija
12336/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Briteistä tulee vaan tullimaksut ja alv:it nykyään, kun ei ole enää EU:ssa :(

Ei koske lookfantastic-kauppaa, kuten ei monta muutakaan brittikauppaa joilla on varasto mantereen puolella. Ihan samalla tavalla voi tilata kuin ennenkin :)

Vierailija
12337/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta ne lähettää ne, varasto ei liene enää Briteissä jos ei tulleja?

Kuten sanottu, varastot on hyvissä ajoin sijoitettu mantereelle. Esim. suht suosittu vaatekauppa asos.com toimii samoin.

Vierailija
12338/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei minusta kannata ostaa sokkona. Tuoksu on mielenkiintoinen ja erikoinen mutta en tiedä mihin tilaisuuteen tätä laittaisi ja haluanko tuoksua tältä. Tulee vähän sellainen pahis-tyttö fiilis. Johtunee savunuotista ja syntisen oloisesta vadelmasta. Omani on sokkona ostettu eau de toilette.

Kiitos kommentista! Vähän tosiaan mietinkin, että tämä ei taida olla turvallinen sokko-ostos. Tulisipa jossain vastaan että pääsisi testailemaan.

Vierailija
12339/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellainen vadelmatuoksu, makean ja siirappisen puoleinen kuten 90-luvun tuoksut olivat. Vaikka tuo tuli markkinoille vasta 2000 alussa, jos muistan oikein. Minulla oli pieni pullo, se oli siirappisen ja imelän tuntuinen mutta sitten sieltä löi läpi myski joten se osuus oli siedettävä. Muistaakseni annoin sen lopulta jollekin tutulle.

80-luvun tuoksut oli enemmän mausteisia, kukkaisuuden ja hedelmäisyyden lisäksi mutta tuollaista 90-luvun "makeaa marjamaisuutta" niissä ei vielä ollut.

Kiitos kommentista! Ehkä tämä ei ole ihan sokko-oston väärti, luulen että makeus voi olla sitten liikaa. Mutta jos näen tän joskus jossain livenä, testaan ehdottomasti :)

Vierailija
12340/19304 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein muuten on sopivaa käydä kaupassa testaamassa tuoksuja, jos ostaa vain silloin harvoin kun todella sopiva tuote osuu kohdalle? Varsinkin jos siitä kaupasta ei etsi mitään muuta kuin hajuvettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän