Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19310)

Vierailija
12361/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testailussa Chanelin La Pausa. Suihkutin tätä ja välittömästi tuli lapsuuden tuoksumuisto kesämökiltä: siellä käytetty hyttysmyrkkypuikko, joka mielestäni tuoksui lapsena ihanalta. Silloin oli 1980-luku ja puikko saattoi olla jo silloin aika vanha. Mitähän se oli, ja miten se voi tulla tästä mieleen?

Vaikea kuvitella miten La Pausasta voisi tulla kenellekään mieleen hyttysmyrkky. 

Vierailija
12362/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisiko tällainen visainen kysymys:

Jos saisit käyttää vain YHTÄ parfyymia loppuelämäsi ajan, mikä se olisi?

En voisi. Mutta jos olisi pakko, valitsisin Mitsoukon. N50 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12363/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Mutta jos olisi pakko, valitsisin Mitsoukon. N50 

Tämä olisi kyllä kamalaa. Mietin minäkin Mitsoukoa, luultavasti kuitenkin MDCI:n Chypre Palatin.

Vierailija
12364/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jospa nyt viestini hyväksyttäisiin. Kauppojen uutuustuoksut ja vanhojen reformuloinnit ovat nykyään aikamoista kuraa, ainakin näissä yleisimmissä kosmetiikkakaupoissa. Järjestään jokaisessa tuoksussa on se sama nuotti, joka tekee tuoksusta tosi halvan oloisen ja pistävän. Oletteko te muut huomanneet tätä? Ainakin vuosituhannen alussa tuoksut oli mielestäni miellyttävämpiä ja persoonallisia. Varmaan nämä IFRA:n allergeenisäädökset ovat asiaan vaikuttaneet. Ei vaan tee mieli enää ostaa eikä edes testailla tuoksuja kaupoissa, kun joutuu pettymään lähes aina.

Voit syyttää EU:n allergeenisäädöksiä. IFRA ei säädä lakeja. 

Vierailija
12365/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko testailleet Vilhelm Parfumerien parfyymeja? Mitä piditte?

Mulla on Mango Skin ja Dear Polly -näytteet, ja molemmat ovat mielestäni tosi hyviä ja herättivät mielenkiinnon testailla enemmänkin näytteitä VP:lta.

Mango Skin on pehmeä, trooppinen ja makea mangotuoksu, jossa on mangon lisäksi mm. mustaherukkaa. Kiva, mutta ei niin ihana, että raaskisin maksaa tästä 250 €. 

Dear Polly sen sijaan on niin täydellinen, että menee heti tilaukseen ja on mielestäni joka sentin arvoinen. Olen jo lähtökohtaisesti teetuoksujen ystävä, ja tämä on mielestäni ihan huippu lajissaan. Earl grey -teetä,  sitruksia ja pohjalla jotain lämmintä ja suitsukemaista. Tästä voisi jopa tulla mulle ns. signature scent, niin tutulta, helpolta ja kuitenkin mielenkiintoiselta tämä tuoksuu. 

Dear Polly kuulostaa testaamisen arvoiselta. Ainoa kokeilemani on Poets of Berlin, mutta se oli lopulta liian makea. N50

Vierailija
12366/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä tilasin BR 540:n. Aika pitkään testailin sekä tuota orkkista että extraitia, ja vertailin Tinhareen. Lopulta oli vaan pakko se tilata. Mikään muu tuoksu ei toimi samalla tavalla kuin BR 540 mun iholla. Siinä on tosiaan iholla hieman lääkemäinen tuoksu, mutta ihotuoksu ei kestä pitkään. Jostakin syystä en kykene haistamaan pihaustakaan tuoksusta ihollani vähän ajan kuluttua. Sen sijaan ympärilläni leijailee (ja lähettelee lonkeroita) pehmeä tuoksupilvi. Ihmiset muutaman metrin päässä haistelevat ilmaa ja ihmettelevät että mistä tuo ihana tuoksu tulee.

Tilasin tuoksun suoraan valmistajalta. Ongelma tuli nyt siinä, että mukaan sai kaksi valita näytettä. Valitsin Aqua Celestian ja Amyris Femmen. Kummatkin ovat minun nenääni aivan täydellisiä. Niin täydellisiä, että sain aivan harhaoppisen ajatuksen, että voin oikeastaan hävittää kaikki muut tuoksut, nuo 3 FK:n tuoksua riittävät minulle jokaiseen hetkeen ja tilanteeseen. Rakastin Limperatricea ennen, nyt en rakasta enää, Aqua Celestia vei tyrmäysvoiton. Vaikka tuoksut ovat hyvin erilaisia enkä yleensä edes pidä sitrustuoksuista. Amyris Femme käy taas toimistoon ja oikeastaan mihin vaan ja koska vaan, on niin helppo ja samalla kaunis tuoksu. Melkein itkettää. Tiedän että tulen tilaamaan molemmat tuoksut jossain vaiheessa (ja samalla lisää näytteitä, mikä myös hieman pelottaa), ja pelkään etten koskaan käytä muita tuoksujani kuin noita kolmea FK:n tuoksua, kun ne muut vaan ei enää tunnu miltään.

Baccarat Rouge 540 haisee minun iholla miesmäiseltä, ihan kuin joku lipevä rasvalettinen latinomies olisi laittanut pistävän hajuista halpaa partavettä iholleen :o

Mutta....Amyris Femme on ihan sairaan seksikäs ja naisellinen iholla, siitä olen saanut todella paljon kehuja, siis hämmästykseni on ollut suuri koska en juuri koskaan ole saanut tuoksuista kehuja :D

Vierailija
12367/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä tilasin BR 540:n. Aika pitkään testailin sekä tuota orkkista että extraitia, ja vertailin Tinhareen. Lopulta oli vaan pakko se tilata. Mikään muu tuoksu ei toimi samalla tavalla kuin BR 540 mun iholla. Siinä on tosiaan iholla hieman lääkemäinen tuoksu, mutta ihotuoksu ei kestä pitkään. Jostakin syystä en kykene haistamaan pihaustakaan tuoksusta ihollani vähän ajan kuluttua. Sen sijaan ympärilläni leijailee (ja lähettelee lonkeroita) pehmeä tuoksupilvi. Ihmiset muutaman metrin päässä haistelevat ilmaa ja ihmettelevät että mistä tuo ihana tuoksu tulee.

Tilasin tuoksun suoraan valmistajalta. Ongelma tuli nyt siinä, että mukaan sai kaksi valita näytettä. Valitsin Aqua Celestian ja Amyris Femmen. Kummatkin ovat minun nenääni aivan täydellisiä. Niin täydellisiä, että sain aivan harhaoppisen ajatuksen, että voin oikeastaan hävittää kaikki muut tuoksut, nuo 3 FK:n tuoksua riittävät minulle jokaiseen hetkeen ja tilanteeseen. Rakastin Limperatricea ennen, nyt en rakasta enää, Aqua Celestia vei tyrmäysvoiton. Vaikka tuoksut ovat hyvin erilaisia enkä yleensä edes pidä sitrustuoksuista. Amyris Femme käy taas toimistoon ja oikeastaan mihin vaan ja koska vaan, on niin helppo ja samalla kaunis tuoksu. Melkein itkettää. Tiedän että tulen tilaamaan molemmat tuoksut jossain vaiheessa (ja samalla lisää näytteitä, mikä myös hieman pelottaa), ja pelkään etten koskaan käytä muita tuoksujani kuin noita kolmea FK:n tuoksua, kun ne muut vaan ei enää tunnu miltään.

Baccarat Rouge 540 haisee minun iholla miesmäiseltä, ihan kuin joku lipevä rasvalettinen latinomies olisi laittanut pistävän hajuista halpaa partavettä iholleen :o

Mutta....Amyris Femme on ihan sairaan seksikäs ja naisellinen iholla, siitä olen saanut todella paljon kehuja, siis hämmästykseni on ollut suuri koska en juuri koskaan ole saanut tuoksuista kehuja :D

Nyt mäkin muistin että joku on aiemmin sanonut (tässä ketjussa muistaakseni) petyttyään että kun "BR540 haisi ihan Luigille" vai oliko se vanha ketju joka oli että "mikä tyylikkään naisen tuoksu" ja siellä joku sanoi tosta noin? 😂

Vierailija
12368/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kysymys, sillä omistan 100+ pulloa, mutta jos pitäisi valita yksi juuri nyt, niin se olisi varmaan Diorin J'adore In Joy, joka ei muistuta alkuperäistä J'Adorea pätkääkään, onneksi kaapissa on avaamaton pullopaketti ostettuna mikäli tuo lopetetaan, on saatettu jopa lopettaa jo.

Vierailija
12369/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thierry Muglerin Alien

Vierailija
12370/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parfyymi loppuelämäksi olisi Lancomen La Nuit Tresor, monipuolinen, hedelmäinen, makeakin (muttei liikaa), tumma, sensuelli, mystinen (pidän tuollaisista tuoksuista, vaikka olen vaalea nainen, tosin hiusten väri ei saa mielestäni rajoittaa tuoksun valintaa)

Vierailija
12371/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi loppuelämäksi? Miss Dior edp, 2017 tai joku muu aiempi versio. Onneksi hamstrasin useamman ison pullon siinä vaiheessa, kun huhut alkoivat sen valmistuksen lopettamisesta.

Vierailija
12372/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Minkä tuoksun överiä hehkutusta et ymmärrä lainkaan? Sellaista mikä näkyy mielestäsi "joka paikassa" ja on ollut sellainen tuoksu monilla että "pakko saada". Nyt tarkoitan sellaista mitä esimerkiksi kaveripiirisi käyttää, kollegat käyttää, mutta ei iske ollenkaan juuri sinuun. Lisäksi saatat huomata että jotkut julkkikset käyttää, eli niitä pulloja näkyy heidän asuntoesittelyissä, realityohjelmissa osallistujien pukeutumishuoneessa ym ym. tai että tuoksua mainostetaan vähän joka paikassa eli sitä ikäänkuin "tuputetaan" joka tuutista, mahdollisesti mainoksin.

Minulle tällainen on Chanelin Coco Mademoiselle.

Itselläni se haisee suoraan sanottuna homeisille vadelmille, rikkaruohokompostille ja kosteille koivun halkopuille ja haistan samoja nootteja myös monilla muilla jotka sitä käyttää tai ovat käyttäneet, mielestäni heidän vaatteensa haisseet homeelle tuoksun takia. Itse asiassa kellään tutullani ei ole tainnut olla sitä muutamaan vuoteen, koska ovat löytäneet muuta tilalle, mutta ulkomaisten sisustuslehtien kylppäri- tai pukeutumishuonekuvissa Coco Mademoiselle pulloja näkee hyvin usein.

Tuntuu siltä että kaikilla on pullo sitä. Onko se sitten varsinaisen tuoksun takia, merkin statuksen ja logon takia, vai siksi koska se pullo on tyylipuhdas ja sopii sisustukseen roosanvärisine sisältöineen, eli kun sisältö ei keltainen kuten esimerkiksi Chanel 5 tai vihreä kuten Chanel 19, sillä noita kahta näkyi paljon sisustuslehdissä aiemmin.

Vierailija
12373/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua on ihana lukea. Teidän kuvaukset on niin mainioita, että saa hymyn huulille! 😀

"lipevä rasvalettinen latinomies" oli niin osuva!

Vierailija
12374/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: Minkä tuoksun överiä hehkutusta et ymmärrä lainkaan? Sellaista mikä näkyy mielestäsi "joka paikassa" ja on ollut sellainen tuoksu monilla että "pakko saada". Nyt tarkoitan sellaista mitä esimerkiksi kaveripiirisi käyttää, kollegat käyttää, mutta ei iske ollenkaan juuri sinuun. Lisäksi saatat huomata että jotkut julkkikset käyttää, eli niitä pulloja näkyy heidän asuntoesittelyissä, realityohjelmissa osallistujien pukeutumishuoneessa ym ym. tai että tuoksua mainostetaan vähän joka paikassa eli sitä ikäänkuin "tuputetaan" joka tuutista, mahdollisesti mainoksin.

Itselläni se haisee suoraan sanottuna homeisille vadelmille, rikkaruohokompostille ja kosteille koivun halkopuille ja haistan samoja nootteja myös monilla muilla jotka sitä käyttää tai ovat käyttäneet, mielestäni heidän vaatteensa haisseet homeelle tuoksun takia. Itse asiassa kellään tutullani ei ole tainnut olla sitä muutamaan vuoteen, koska ovat löytäneet muuta tilalle, mutta ulkomaisten sisustuslehtien kylppäri- tai pukeutumishuonekuvissa Coco Mademoiselle pulloja näkee hyvin usein.

Tuntuu siltä että kaikilla on pullo sitä. Onko se sitten varsinaisen tuoksun takia, merkin statuksen ja logon takia, vai siksi koska se pullo on tyylipuhdas ja sopii sisustukseen roosanvärisine sisältöineen, eli kun sisältö ei keltainen kuten esimerkiksi Chanel 5 tai vihreä kuten Chanel 19, sillä noita kahta näkyi paljon sisustuslehdissä aiemmin.

Juicy Couturen

Viva La Juicy :n hehkutusta en tajua. Sitä tubettajatkin kehuvat ja pullo näkyy (ainakin nuorempien) puolihuolimattomissa yöpöytäkuvissa jne. Minusta tuo haisee aivan vatsahapoille.

Vierailija
12375/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juicy Couturen

Viva La Juicy :n hehkutusta en tajua. Sitä tubettajatkin kehuvat ja pullo näkyy (ainakin nuorempien) puolihuolimattomissa yöpöytäkuvissa jne. Minusta tuo haisee aivan vatsahapoille.

Lancome La Vie Est Bellen

Vierailija
12376/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä Parfums de Marlyn Delina Exclusifin hehkutusta. Todella voimakas, pitkäkestoinen, lineaarinen tuoksu. Olen useamman kerran yrittänyt mutta ei tule mitään. Joko saan päänsäryn tai joudun pesemään sen pois, kun alkaa tympiä haistella yli vuorokausi yhteen menoon. Siitä tulee mieleen Venäjällä joskus aikoinaan myydyt halvat ruusutuoksut, joilla sai kanssaeläjät suunnilleen tainnoksiin.

Vierailija
12377/19310 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet Paco Rabannen tuoksut ovat minusta tällaisia. Eivät nyt välttämättä huonoja, mutta geneerisiä. Minulla tulee niistä mieleen jotenkin todella perinteisiä sukupuolirooleja noudattavat machomiehet ja yltiöfeminiiniset naiset. Miehillä on desi geeliä tukassa, tiukka paita jonka neljä ylintä nappia on auki, sekä kimaltavia koruja. Naisilla on yltiökireät vaatteet, överit push-upit, huulitäytteet, tuuheat ripsienpidennykset, tekorusketus, ja niin kapeat ja korkeat piikkikorot että niiden katsominenkin sattuu. He sitten marinoivat itsensä näillä PR:n tuoksuilla kun lähtevät radalle. :D

Vierailija
12378/19310 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Tilasin Riccin Lunan, 50ml. Minulla on aiemmin ollut 30ml. Pullossa oli vika, se ei ollut sellainen kauniin kirkkaan sininen mikä sen kuuluisi olla. Väri oli pääasiassa hailakka sininen, jonka läpi näkyi neste, tehden kokonaisuudesta sellaisen vihertävän ruskean. Yhdessä kohtaa pulloa oli sellainen tummempi sininen iso läiskä. Tuoksukin oli outo. Palautin pullon (jonka Posti kuitenkin hukkasi, onneksi oli selvä että olin palautuksen lähettänyt), ja vihdoin sain uuden pullon tilalle. Tässä uudessakin pullossa (molemmat tuli suljetuissa muoveissa) on ihan sama vika. Tuoksu sentään oli kunnossa tässä pullossa. Pullo vaan on ihana, tai olisi jos se olisi oikea sininen. En vaan tiedä voiko samaa valitusta laittaa menemään uudestaan. Varsinkin kun tuoksu on kunnossa.

Vierailija
12379/19310 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juicy Couturen

Lancome La Vie Est Bellen

La Vie Est Belle Soleil Cristal. Sen piti olla niin ihana ja raikas kookosta sisältävä kesätuoksu. Saattaa se kookosta sisältää, mutta raikas se ei ole. Yhtä ällöttävän makea se on kuin se alkuperäinenkin. Jäi minulta kaupan hyllyyn.

Vierailija
12380/19310 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nootti

1.

hallituksen kirjallinen tiedonanto toisen valtion hallitukselle.

Jyrkkäsanainen vastalausenootti.

Laajemmin

moite, huomautus.

Metsänomistajilta lähti nootti ministeriöön.

2.

(ala)viite, huomautus.

Varustaa teos nooteilla.

Voi olla näppihäiriö, voi olla puhelimien raivostuttava ominaisuus eli ennakoiva tekstinsyöttö, minkä kanssa ainakin minä taistelen päivittäin. Ei kannata asiasta pelihousujaan repiä.

Eri

Veikkaan huonoa kielitajua. Jo edellisellä sivulla kirjoitti nooteista, toistuvana ei ole näppäilyvirhe.

Ennakoivaa tekstinsyöttöä ei kannata käyttää, siitä ei juuri hyötyä ole.

Todella tykkäät oikaista, ohjata ja opettaa toisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi