Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19271)

Vierailija
11361/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin jostain neverheard-paikasta näytteitä, ja Suomen Posti on nyt viivästänyt pakettia jo viikkoja, vaikka tein omin kätösin tullauksen, maksoin tullimaksun ja vielä postin käsittelymaksunkin. Nyt oli kuulemma lähetyskoodi ihan itsestään kadonnut ja heidän pitää laittaa uusi tilalle, ja siinähän menee viikkoja. Huoh.

Elän toivossa, että saisin näytteeni ensi viikolla. En edes muista mitä tilasin, mutta kyllä on odotettu.

Mä en tilaisi kahta kertaa paikasta joka ei lähetä tilausvahvistusta.

Muutenkin kannattaa ottaa kuvakaappaus tilauksesta ja maksusta.

Millä sä muuten tarkistat saitko sen mitä ostit?

Olen kyllä saanut tilausvahvistuksen. Ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun tuolta tilasin. Ei ole heidän vikansa, että Suomen Posti on hidas.

Ylempänä väitit ettet tiedä mitä näytteitä tilasit. Nyt väität että sait tilausvahvistuksen (ts. luettelon tilauksestasi, hinnan, ym.)

- Koeta jo päättää.

Vierailija
11362/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo aikaisempi kyselijä mutta minullekin jäi epäselväksi, missä Parfyymi Klikkaus pitää varastoaan eli pitääkö sieltä tilatut tuotteet tullata. Sivuilta löysin vain, että se sijaitsee Briteissä ja toimituskulut kerrotaan. Notinosta löysin tiedot, se on EU:n sisällä. Täällä siis kirjoittaa ihmisiä, jotka ovat tilanneet Parfyymi Klikkauksesta ilman tullausta brexitin jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11363/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin jostain neverheard-paikasta näytteitä, ja Suomen Posti on nyt viivästänyt pakettia jo viikkoja, vaikka tein omin kätösin tullauksen, maksoin tullimaksun ja vielä postin käsittelymaksunkin. Nyt oli kuulemma lähetyskoodi ihan itsestään kadonnut ja heidän pitää laittaa uusi tilalle, ja siinähän menee viikkoja. Huoh.

Elän toivossa, että saisin näytteeni ensi viikolla. En edes muista mitä tilasin, mutta kyllä on odotettu.

Mä en tilaisi kahta kertaa paikasta joka ei lähetä tilausvahvistusta.

Muutenkin kannattaa ottaa kuvakaappaus tilauksesta ja maksusta.

Millä sä muuten tarkistat saitko sen mitä ostit?

Olen kyllä saanut tilausvahvistuksen. Ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun tuolta tilasin. Ei ole heidän vikansa, että Suomen Posti on hidas.

Ylempänä väitit ettet tiedä mitä näytteitä tilasit. Nyt väität että sait tilausvahvistuksen (ts. luettelon tilauksestasi, hinnan, ym.)

- Koeta jo päättää.

En sanonut, etten tiedä, vaan että en muista. En ole lukenut tilausvahvistusta enää moneen viikkoon.

Opettele siis lukemaan, ja trollaa vasta sitten.

Vierailija
11364/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä daamilla aiemmin ollut jotain arvokkuutta? Jos käytös on kovasti muuttunut, voi epäillä jotakin häikkää. Jos julkinen kiima on aina ollut hänen tyyliään, carry on.

Oho, hups. En tiedä onko Marita Kattila parfyymifani.

Ungaro Diva?

Diva on ihana hunajainen ja ruusuinen chypre. Aivan käsittämättömän upea! Pidän siitä jopa enemmän kuin Sisleyn Soir de Lunesta, joka on taidonnäyte sekin.

Jouduin nyt saman tien kaivamaan Divan esiin ja siksikin on helppo retostella, kun haistan sen tässä kirjoittaessa.

Kuulostaa ihanalta! Onko Divasi nykyversio vai vintage? Tuota pitäisi kokeilla. (Pidin Soir de lunesta, mutta siinä oleva hunajanuotti häiritsi jotenkin. Pidin myös Eau de soirista, mutta ennen kaikkea Lauderin Knowing kuuluu lemppareihini.) N50 

Vierailija
11365/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi kyselijä mutta minullekin jäi epäselväksi, missä Parfyymi Klikkaus pitää varastoaan eli pitääkö sieltä tilatut tuotteet tullata. Sivuilta löysin vain, että se sijaitsee Briteissä ja toimituskulut kerrotaan. Notinosta löysin tiedot, se on EU:n sisällä. Täällä siis kirjoittaa ihmisiä, jotka ovat tilanneet Parfyymi Klikkauksesta ilman tullausta brexitin jälkeen?

Yleensä nämä tarpeelliset tiedot kyllä löytyy etsimällä.

Parfyymi-klikkaus on Hollantiin rekisteröity eli toimitus EU:n sisäisesti (olen viime kuussa ostanut sieltä)

https://www.parfyymi-klikkaus.fi/Kayttoehdot/

Vierailija
11366/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa on ehkä ketjussa jo käsitelty, mutta voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista ei yleensä selviä, missä toimivat.

Se nyt lienee selvä, että Suomen tavarataloista voi. Miten esim. Notino ja lukuisat muut?

Äskettäin tilasin isomman määrän Tallinkin verkkokaupasta. Tuotteet tulivat jostain ulkomailta, mutta ei tarvinnut mitään ylimääräistä maksaa. Muita kokemuksia nettikaupoista ulkomailta tilatun ei ole.

Notino, Lyko, Shoppin4net, Nordicfeel, Eleven, Bangerhead, Hajuvesi.fi, Parfumdreams, Hobbyhall, Ausliebezumduft, Cocopanda, Parfyymiklikkaus…nuo tulivat mieleen nettikaupoista.

Näistäkö voi kaikista tilata ilman tulleja ja alveja?

EU:n sisäisistä ostoista ei tule alv- tai tullauskustannuksia. Joudut vain itse varmistamaan että mistä toimitus tulee (Englannista, USAsta, Kiinasta ym). Kaikki lähetykset mitkä toimitetaan EU:n ulkopuolelta, niistä joutuu maksamaan veron sekä tullauksen. Tässä se huomattavin ero.

Verothan tuotteissa on jo mukana, sen maan verot missä myyjä on kirjoilla. Ja ne verot yleensä kassalla ilmoitetaan omana rivinä - kannattaa huomata ettei se siis tule tilatun tuotteen päälle vaan ainoastaan eritellään erikseen. Hiukan sama juttu kuin kaupan kassakuitissa on eroteltu veroton ja vero omina.

Tämä juuri oli kysymykseni pointti, voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista kun ei netissä ainakaan helposti yleensä selviä, missä ne toimivat tai mistä lähetys lähtee.

Miten esim. Notino ja lukuisat muut? Minua ei suorastaan huvita kaikenlainen säätö noiden maksamisten kanssa ja hämärtäähän se ostopäätöksen takana olevan hinnankin.

Vai voiko yksi ja sama firma välillä lähettää EU:sta ja välillä sen ulkopuolelta? Kai nämä EU:n sisällä toimivat firmat ovat tämän palstan kirjoittajilla hyvinkin tiedossa?

Minä en tunne noita mainittuja, paitsi Notinon ja Aus Liebe zum Duftin, joka on saksalainen eli ylimääräisiä maksuja ei tule. Muita luotettavia (= olen itse käyttänyt eivätkä myy feikkejä) ovat Perfume Lounge (Alankomaat), Ecuacion Natural (Espanja), Essenza Nobile (Saksa). Joskus olen tilannut näytteitä suoraan valmistajilta. En tosin asu Suomessa, mutta jos toimitus on EU:n sisäinen niin ei siihen mitään maksuja tule postimaksun lisäksi. 

Vierailija
11367/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuoksumaku on muuttunut iän myötä lähinnä niin, että makeat hedelmätuoksut ovat jääneet ja vehreät chypret tulleet tilalle. Muuten olen muuttunut vaativammaksi; en enää yrittäisi käyttää tuoksua, joka ei tunnu omalta (vaikkapa huulipuna- ja meikkituoksut), ja olen antanut itselleni luvan nirsoilla nuottien kanssa ja olla reilusti pitämättä jostakin tuoksusta yksittäisen osatekijän vuoksi.

Kaipaan myös entistä enemmän sitä tunnevastetta tuoksuun, mikä jo aiemmin nimettiin tuoksueskapismiksi, pelkkä hyvältä tuoksuminen riittää enää harvoin. Kaipaan tuoksulta entistä enemmän haasteita ja elämyksellisyyttä. Porttiteoria kai sitten tässäkin, mutta kun on päässyt kokemaan sen tunteen, kun vaan vetää loputtomiin henkeä sisäänpäin "oooooOOOOHHH", niin ilmeisesti sitä sitten metsästää jatkossakin. Saa nähdä, minne tie vie (paitsi Norjaan).

Minulla aika lailla sama juttu. Kaikenlainen makeus on aika lailla out nykyään.

Pidän edelleenkin tietyistä itämaistyyppisistä tuoksuista (lähinnä vintage Opium, Shalimar, Samsara, pari Amouagea - muita en sitten tarvitsekaan), mutta muuten olen siirtynyt melkein täysin chypre-tuoksuihin. Mitsouko oli tämän kaiken alku ja juuri muutama vuosi sitten. Nykyään käy kukkaiset chypret, hedelmäiset chypret, vihreät chypret... kunhan pohjatuoksussa on tammensammalta. Vintage-Dioreita olen kerännyt muutaman viime aikoina, ja ne sopivat minulle kuin nenä päähän. 

Kuten sinä, minäkin haluan ihastua tuoksuun täysillä. Ei riitä, että tuoksun geneerisesti miellyttävältä muiden nenään, enkä oikeastaan välitä siitä ollenkaan.* N50

* Sanotaan nyt vielä varmuuden vuoksi, että käytän tuoksuja maltillisesti ja kanssaihmiset huomioon ottaen.

Vierailija
11368/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parfyymi-klikkaus on Hollantiin rekisteröity eli toimitus EU:n sisäisesti (olen viime kuussa ostanut sieltä)

Jatkan vielä ennenkuin tulee vääntöä tästä; tämä .fi-loppuinen on rekisteröity EU:n sisälle. Löytyy siis UK' lle ja Irlannille omansa mikä Britanniaan rekisteröity. Varmaan muitakin nettiosoitteita eri maille avattu.

Aika monella yrityksellä on niin manner-Euroopassa kuin Britanniassa varastot juuri tullauksen vuoksi.

Vierailija
11369/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks haluatte haista eläinten eritteiltä? Eläimiä pidetään hirveissä oloissa turhamaisten akkojen takia.

Mitä horiset? Tuoksuissa ei käytetä eläinperäisiä aineita. Ei ole käytetty enää vuosikymmeniin. Myski, sivetti tms. on synteettistä. 

Vierailija
11370/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks haluatte haista eläinten eritteiltä? Eläimiä pidetään hirveissä oloissa turhamaisten akkojen takia.

Eläinperäiset tuoksuaineet (sivetti, myski) ovat nykyään synteettisiä.

Vierailija
11371/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ntig kirjoitti:

Nyt on Hobby Hallin tilaus käsissäni. Ostin tammikuun (?) alennuksista seuraavat:

Sarah Jessica Parker: Lovely

Revlon: Charlie Gold

Agent Provocateur: Fatale Intense

Lovelya en vielä suihkauttanut, mutta tuoksu leijailee jo pullon suulla ja pelkään pahoin - tämä taisi olla hutiostos. Mutta kokeillaan toisena päivänä.

Charlie Gold oli täysin impulsiivinen ostos, toistaiseksi olen noista ysärituoksuista pysynyt kaukana. En suihkauttanut vielä, mutta pullon suulla leijailee ehkä ihan hyvä tuoksu. Raportoin myöhemmin.

Fatale Intenseä odotin innokkaimmin, ja tuoksu yllätti TÄYSIN. Jestas mikä kirsikkapommi! Jotain maustenuottiakin haistan. Pidän tosi paljon! Ehkä tämän avulla pärjään hetken ilman sitä Zaran kirsikkatuoksua. :D Aivan ihana. Suihkautin kerran ranteeseen noin vartti sitten, nyt alkaa kuitenkin alun kirsikkaisuus jo haihtua, harmi. Saa nähdä, miten kehittyy. 

Parfyymirippituolille joudan pian, sillä olen tässä kuussa tehnyt (omaan budjettiini nähden ISON) tilauksen Notinolle, lisäksi tein eilen tuoksukaupat Torissa. Oi voi. No, nyt sitten vakuuttelen itselleni että ainakin hyväntuoksuinen ostoslakko on tulossa ensi kuusta. Löysin eilen kivan YouTube-kanavankin, jossa arvosteltiin porukalla tuoksuja, ja sieltä tietysti löysin taas monta uutta kokeiltavaa. Hohhoijaa... 

Mulla on kaikki nuo em. tuoksut, eniten pidän Charlie Goldista ja Fatale Intensestä (ihana karhunvatukka siinä). Ylipäänsä hedelmäiset tuoksut tuntuvat miellyttävän nyt eniten. Fatale Intensessä on lakritsaa ja se yhdistää tuoksun Lolita Lempickan nimikkotuoksun kanssa: jälkimmäinen on mielestäni liian makea eikä yllä Fatale Intensen tasolle. Charlie Goldia käytän silloin tällöin, liian usein käytettynä se muuttuisi hieman tylsäksi, se vie mukavasti ysärille silloin tällöin käytettynä.

Versacen Red Jeans on toinen hedelmäinen ysärituoksu, siitä pidän paljon. Elizabeth Ardenin alkuperäiseen 5th Avenuehen olen suorastaan koukuttunut, käytän silti vaihtelevasti eri tuoksuja. Oscar de la Rentan upea Volupte (1992) tulee enemmän käyttöön nyt keväällä ja kesällä: se on ehkä ainoa melonia sisältävä tuoksu, josta pidän, yleisesti ottaen meloninuotti tökkii. 

Tuosta Lovely-tuoksusta olen pitänyt välillä enemmän välillä vähemmän, joku siinä ärsyttää, olisiko laventeli ja martini, jotka tuntuvat välillä liian pistäviltä. Mun 50 ml:n pullo on kestänyt varmaan jo kohta 4 vuotta. Enpä taida ostaa uutta.

Käytättekö muuten makeita tuoksuja kuten esim. Fatale Intense, myös kesällä?

Vierailija
11372/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä ennenkuin tulee vääntöä tästä; tämä .fi-loppuinen on rekisteröity EU:n sisälle. Löytyy siis UK' lle ja Irlannille omansa mikä Britanniaan rekisteröity. Varmaan muitakin nettiosoitteita eri maille avattu.

Aika monella yrityksellä on niin manner-Euroopassa kuin Britanniassa varastot juuri tullauksen vuoksi.

Kiitos vastauksesta, olen ihan oikeasti (mielestäni) kaivanut ParfyymiKlikkaus.fi sivut läpi edestä ja takaa enkä mistään löytänyt tuota Alankomaat-tekstiä.

Vierailija
11373/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään nettikauppalistalle puolalainen Mood Scent Bar https://moodscentbar.com/en/. Olen tilannut ja ollut tyytyväinen.

Vierailija
11374/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuna täällä testissä lähinnä Ariana Grandea: Cloud (Tori-ostos) ja Ari (sample). 

Cloud menee ihan kivasti kotitoimistolla tai yötuoksuna. Moni Fragranticaan kommentoinut on haistanut tuossa suolakurkut. Itse en, mutta jokin pistävä, vähän maskuliininen tuossa alussa kyllä on. Ehkä synteettinen päärynä? Tai ehkä se on tuo bergamot, se nimittäin on parissa muussakin tuoksussa, joista järkytyin. :D Pehmeä kookos ja maitoisuus ottaa vähän myöhemmin vallan, onneksi, mutta silti tuoksu jää jotenkin turhan imeläksi. Tai synteettiseksi ehkä. Jälkkärimäiset gourmandit on kyllä minun juttuni, mutta siitä huolimatta tämä ei ole ihan minulle. Mietin vielä, käytänkö pullollisen vai myynkö eteenpäin. 

Kävin myös piitkästä pitkästä aikaa Emotionissa kauppareissulla. Tuoksuhyllyt veti puoleensa... Kokeilin vihdoin monia sellaisia, joista olen paljon lukenut ja joita olen miettinyt. Ehkä nyt tulee muutama epäonninen sokko-ostos vältettyä. Kyllä se livenä haistelu vaan on ihanaa. Löysin myös "miesten osastolta" pari todella hyvää tuoksua, jotka voisin itselleni joskus hankkia. 

Itsellä menee taas juuri toisinpäin tämän granden cloudin kanssa, ensin on maailman ihanin makea kookos herkku tuoksu ja hetken päästä muuttuu kamalaksi pistäväksi lemuksi, niin pahaksi että on pakko pestä pois kun sitä ei vaan yksin kertaisesti voi sietää..pettymys..osaako kukaan vinkata makeaa kookos tuoksua joltain muulta?!?!

Ja kysynpä nyt samalla kun huomasin että Juicy Couturella on Oui sarjassa 4 eri tuoksua joita voi käyttää keskenään sekaisin.. Onko kellään näistä kokemusta? Kiinnostaisi testata..

Vierailija
11375/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä horiset? Tuoksuissa ei käytetä eläinperäisiä aineita. Ei ole käytetty enää vuosikymmeniin. Myski, sivetti tms. on synteettistä. 

Ei ihme, että syöpää on niin paljon. Kaikenlaiset kemikaalit ei ole terveellisiä.

Karsinogeenejä löytyy mm. grillatusta makkarasta. Muistapa tuo ensi kesänä.

Vierailija
11376/19271 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän illan after shower-tuoksuna kevyt ja ihana Jo Malone Wild Bluebell. Kumpa tämä  ihanuus kestäisi iholla pidempään. Pitäisikö ostaa myös saman tuoksun vartalovoide, jos saisi tuoksun säilymään sen avulla pidempään?

Vierailija
11377/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän illan after shower-tuoksuna kevyt ja ihana Jo Malone Wild Bluebell. Kumpa tämä  ihanuus kestäisi iholla pidempään. Pitäisikö ostaa myös saman tuoksun vartalovoide, jos saisi tuoksun säilymään sen avulla pidempään?

Tämä kiinnostaa. Onko enemmän kukkainen vai onko myös vihreä?

Vierailija
11378/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Jo Malone Wild Bluebell, on hei huikee tuoksu.

Vierailija
11379/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa viime viikonloppuna teatterissa ja hän oli suihkauttanut itseensä yhden suihkaisun Versacen Blue Dylan miestentuoksua. Ja huh - olipa voimakas "haju" - olisiko aikaisemmin minun nenääni niin miellyttävä tuoksu mennyt vanhaksi, en tiedä? Olisiko teillä ehdottaa miehelleni (minä ostan sen lahjaksi) uutta tuoksua? Se voisi olla vähän pehmeämpi kuin Blue Dylan uutena oli, ei ehkä niin mausteinen, mutta kuitenkin vielä selvästi miesten tuoksu.

Vierailija
11380/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, euroasiakkaita varten tukikohta on Hollannissa. Alkujaan brittifirma. Loistoidea siirtää yksi varasto kanaalin toiselle puolelle. Olen tilannut sieltä muutaman kerran ja ollut tosi tyytyväinen. Sieltä saa sellaisia brittimerkkejä, joita ennen Brexitiä tilasin suoraan Englannista. Lopetin sen koska en vaan jaksa sitä tullipuljausta. Ainoa miinus tuolla on pitkähkö toimitusaika, lupaavat seitsemässä arkipäivässä mutta helposti menee kymmenen. Ymmärsin kuriirifirmansa Bringin seurannasta, että ensin maanteitse Hollannista Tanskaan ja sieltä laivalla tänne. Kokonaisuutena hyvä ostopaikka, suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän