Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19271)

Vierailija
11381/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Opium on aika kiva. 

Vierailija
11382/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lähinnä Mennen parfyymiä, joskus kokeillut myös Axea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11383/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Fragranticassa kai kukaan ole kirjoittanut, että Ariana Granden Cloud haisisi suolakurkuille, vaan moni on sanonut niin Arianan Thank You, Next-tuoksusta (se sydänpullo). Toiset ihmettelivät sitäkin.

Cloudissa en haista kookosta ollenkaan, enkä varsinkaan mitään pistävää, sehän on pehmeä kuin poutapilvi! Eikä se ole äklönmakeakaan. Meniköhän tässä tuoksut sekaisin? 

Thank You Next on vahvemmin kookostuoksu.

Vierailija
11384/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän illan after shower-tuoksuna kevyt ja ihana Jo Malone Wild Bluebell. Kumpa tämä  ihanuus kestäisi iholla pidempään. Pitäisikö ostaa myös saman tuoksun vartalovoide, jos saisi tuoksun säilymään sen avulla pidempään?

Tämä kiinnostaa. Onko enemmän kukkainen vai onko myös vihreä?

Kuvailen sitä kasteisen puutarhan tuoksuksi. 

Vierailija
11385/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme mieheni kanssa viime viikonloppuna teatterissa ja hän oli suihkauttanut itseensä yhden suihkaisun Versacen Blue Dylan miestentuoksua. Ja huh - olipa voimakas "haju" - olisiko aikaisemmin minun nenääni niin miellyttävä tuoksu mennyt vanhaksi, en tiedä? Olisiko teillä ehdottaa miehelleni (minä ostan sen lahjaksi) uutta tuoksua? Se voisi olla vähän pehmeämpi kuin Blue Dylan uutena oli, ei ehkä niin mausteinen, mutta kuitenkin vielä selvästi miesten tuoksu.

Tuo Dylan Blue kuuluu sellaiseen miestentuoksujen tyylisuuntaan jossa kaikki on melkoisia pommeja, useissa se johtuu isosta määrästä ambroxania. Jos et tuosta tykännyt kannattaa välttää: Sauvage, Prada Luna Rossa, Versace Eros, Paco Rabanne Pure XS.

Jos haluat vähän samansuuntaista mutta ilman tainnuttavia erikoisefektejä niin Chanel Bleu ja YSL Nuit (lukuisia versioita) on oikein mainioita ja suorittaa hyvin tehtävänsä.

Vierailija
11386/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi kyselijä mutta minullekin jäi epäselväksi, missä Parfyymi Klikkaus pitää varastoaan eli pitääkö sieltä tilatut tuotteet tullata. Sivuilta löysin vain, että se sijaitsee Briteissä ja toimituskulut kerrotaan. Notinosta löysin tiedot, se on EU:n sisällä. Täällä siis kirjoittaa ihmisiä, jotka ovat tilanneet Parfyymi Klikkauksesta ilman tullausta brexitin jälkeen?

Joo, euroasiakkaita varten tukikohta on Hollannissa. Alkujaan brittifirma. Loistoidea siirtää yksi varasto kanaalin toiselle puolelle. Olen tilannut sieltä muutaman kerran ja ollut tosi tyytyväinen. Sieltä saa sellaisia brittimerkkejä, joita ennen Brexitiä tilasin suoraan Englannista. Lopetin sen koska en vaan jaksa sitä tullipuljausta. Ainoa miinus tuolla on pitkähkö toimitusaika, lupaavat seitsemässä arkipäivässä mutta helposti menee kymmenen. Ymmärsin kuriirifirmansa Bringin seurannasta, että ensin maanteitse Hollannista Tanskaan ja sieltä laivalla tänne. Kokonaisuutena hyvä ostopaikka, suosittelen!

Olen myös tilannut ParfyymiKlikkauksesta useamman kerran. Sieltä löytyy monia tuoksuja, joita voi olla vaikea löytää muualta ja toisinaan todella edullisesti. Jos nyt jotain kriittistä pitää sanoa, niin pitkät toimitusajat kuten ylläoleva mainitsee. Omissa tilauksissani on aina kestänyt yli kaksi viikkoa. Kannattaa ottaa huomioon jos tilaa lahjaksi tms.

Vierailija
11387/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Fragranticassa kai kukaan ole kirjoittanut, että Ariana Granden Cloud haisisi suolakurkuille, vaan moni on sanonut niin Arianan Thank You, Next-tuoksusta (se sydänpullo). Toiset ihmettelivät sitäkin.

Cloudissa en haista kookosta ollenkaan, enkä varsinkaan mitään pistävää, sehän on pehmeä kuin poutapilvi! Eikä se ole äklönmakeakaan. Meniköhän tässä tuoksut sekaisin? 

Thank You Next on vahvemmin kookostuoksu.

Ei mennyt sekaisin, olen vaan uudehko tuoksusyynääjä. :) Totta, tuota Thank youta on enemmän kummasteltu suolakurkkuiseksi. Mutta jotain sellaista haistan kyllä edelleen Cloudissa, tosi synteettinen tuoksu omalla ihollani. Thank You, Nextiä en siis ole haistanut koskaan. 

Vierailija
11388/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän illan after shower-tuoksuna kevyt ja ihana Jo Malone Wild Bluebell. Kumpa tämä  ihanuus kestäisi iholla pidempään. Pitäisikö ostaa myös saman tuoksun vartalovoide, jos saisi tuoksun säilymään sen avulla pidempään?

Tämä kiinnostaa. Onko enemmän kukkainen vai onko myös vihreä?

Nimensä mukaisesti tuoksuu aidoille kissankelloille, joita kesällä kasvaa luonnossa. Ehkä vähän vihreää kurkkumaisuutta myös mukana. Lineaarinen, kevyt, viaton. Suosikkini Jo Malonen tuoksuista.

Vierailija
11389/19271 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme mieheni kanssa viime viikonloppuna teatterissa ja hän oli suihkauttanut itseensä yhden suihkaisun Versacen Blue Dylan miestentuoksua. Ja huh - olipa voimakas "haju" - olisiko aikaisemmin minun nenääni niin miellyttävä tuoksu mennyt vanhaksi, en tiedä? Olisiko teillä ehdottaa miehelleni (minä ostan sen lahjaksi) uutta tuoksua? Se voisi olla vähän pehmeämpi kuin Blue Dylan uutena oli, ei ehkä niin mausteinen, mutta kuitenkin vielä selvästi miesten tuoksu.

Miten se voisi vanhentua kun äskettäin vasta lanseerattu. Vaikka säilyttäisi valossa ja kosteassa kylppärissä, ei niin äkkiä pilaantuisi.

Vierailija
11390/19271 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se voisi vanhentua kun äskettäin vasta lanseerattu. Vaikka säilyttäisi valossa ja kosteassa kylppärissä, ei niin äkkiä pilaantuisi.

Onhan se lanseerattu jo vuonna 2016 ja se taisi olla juuri silloin, kun sen miehelleni hankin :)

Voi olla myös, että helmikuussa sairastettu korona vaikuttaa hajuaistiini. Ensin hajut ja tuoksut hävisivät kokonaan - ja nyt tuntuu, että kaikki tuoksut ja hajut ovat todella voimakkaita. Ei kiva!

Vierailija
11391/19271 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon tilauksessani oli mm. Vera Wangin vartalosuihke Embrace Lavender and Tuberose. Tätä näin sattumalta myynnissä myös Prismassa. Olen aivan ihastunut tuohon tuoksuun, kesto kylläkin on aivan sysihuono kun on vain vartalosuihke. Monta kertaa päivässä käyn kylppärissä kävelemässä tuon pilven alla! Laventelia en tässä harmi kyllä haista juuri ollenkaan, enemmänkin vanilja muttei sekään vahvana, eli ehkä se on sitten tuo tuberose? Tuberose oli mulle ihan tuntematon juttu ennen kuin päädyin seuraamaan tätä ketjua. Nyt olen alkanut oppia, että se taitaakin olla mieleeni, vaikka kukkatuoksu onkin.  Ainakin vaniljan kanssa tuntuu olevan makuuni. Ehkä, ellei tuo tuoksu sitten ole joku ihan muu. :D Tämä on kuitenkin vielä niin varovainen ja uusi into, ettei multa löydy edes näytteistäni vertailuun mitään tuosta Fragrantican tuberose-listasta. 

Tätä ei ole Fragranticassa, vain parfyymiversio: https://www.fragrantica.com/perfume/Vera-Wang/Embrace-French-Lavender-T…;

Vierailija
11392/19271 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tuberosasta älyttömän paljon, mutta klassikoiden klassikko Piquet Fracas muuttuu liian tunkkaiseksi, vanhahtavaksi ja pistäväksi ihollani, sellaiseksi "rouvasparfyymiksi" vaikka ikää onkin jo 41v, mutta liika on liikaa.

Tilasin jonkun hyvästä neuvosta näytteen Petit Fracasista, se on kevyempi ja modernimpi versio tuosta kokeilemastan Fracasista. Siihen lisätty hedemäistä päärynää, raikasta sitrusta, ja makeus ei ole sellaista että meinaa tukehtua siihen. Kukkaisuus käy hyvin yhteen hedelmien kanssa. Lopussa on häivähdys kaakaota santelipuun lisäksi.

Alkuperäisessä sitä päällekäyvää tunkkaisuutta ehkä lisäsi korianteri, ja liiallinen valkoisten kukkien sekasotku. Lopussa liikaa seetripuuta joka tuo sen pistävän männyn hajun ja saattaa muuttaa tuoksua maskuliiniseen suuntaan eli ristiriitaan valkoisten kukkien kanssa. Minä sain siitä päänsärkyä.

Vierailija
11393/19271 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin vinkkejä. Koronan ja etätyöskentelyn myötä omassa kaapissa olevat hajuvedet jotenkin tympäisevät ja ovat jääneet olemattomalle käytölle. Haluaisin ostaa kesäksi jonkun uuden ja nyt tekisi mieli jotain kevyehköä, marjaisaa, ehkä kukkaistakin tuoksua. Sellaista kesäistä marjaista raikkautta, mutta mielenkiintoista ja tyylikästä. Tykkään erikoisemmista tuoksumerkeistä, tuoksuista, joita ei tule usein vastaan. Yleensäkään massatuoksut ei miellytä. Olen 46 v, eli ei mitään Escadan kesätuoksua tms.

Mitä ehdottaisitte. Tuoksu tulisi päiväkäyttöön ja pitäisi olla sellainen, jota Helsingissä jossain kivijalkamyymälässä myydään. Sitruksiset eivät minulle sovi vaan muuntuvat iholleni. Pieni mausteisuus menee. Ei liikaa ruusua.

Vierailija
11394/19271 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suosittelisitte nenälle joka pitää puuterisista kukkaistuoksuista?

Vierailija
11395/19271 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testissä Diaghilevin Roja Dove. Tätä on Fragranticassa luonnehdittu hedelmäiseksi chypreksi, mutta itse en miellä tätä sellaiseksi. Minulle tämä on hienostuneesti itämainen tuoksu, josta selvimmin näin alkuun erottuvat kumina, tuoksuilangia ja hyvin hento sivetti. Kumina tuo tuoksuun hikimäisen vivahteen, intialaisista ravintoloista tuttu kokemus. Tuoksuilangia taas saippuaisen, ja se onkin tässä voimakkain nuotti. Odottelen tuoksun kehittymistä vielä. Tässä vaiheessa tulee vaikutelma vanhan ajan herrasmiehen partavedestä. Ehkä puumaisuus ja tarragon tekee sen (koiruoho? Vai rakuuna?). Tämä on älykön tuoksu, ei bile-Daneille.

Mielenkiintoista, miten erilaisia kokemukset voivat olla. Olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei Diaghilev ole kovin hedelmäinen chypre. Se on yksi upeimpia koskaan kokeilemiani tuoksuja. Minusta unisex ja omalla ihollani tarpeeksi naisellinen. Pidän tuosta vienosta kuminavivahteesta ja sivetistä, joka tekee Diaghilevista hiukan animaalisen. Se ei kuitenkaan tuoksu oikeasti hikiseltä. Jotain samankaltaisuutta siinä on Roguen mestarillisen Chypre-Siamin kanssa, mutta Diaghilev on vertailussa Siamia tummempi, oikea yön tuoksu. (Chypre-Siam ei sekään ole kovin kevyt!) Diaghilev tuntuu minusta syvältä ja suurelta (grand) tuoksulta, sellaiselta jota ei raaski käyttää ihan joka päivä. Sopii varmaan siis älykkönaisellekin. ;) N50

(Tarragon on todellakin rakuuna. En muista sitä haistaneeni, mutta ensi kerralla pitää nuuhkia.) 

Vierailija
11396/19271 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla otin ennen asioille lähtöä näytelaaristani sokkona Lattafa Perfumesin Raghba-tuoksun. Tämä on ihana! Aika vahva tuoksu, tymäkkäkin jos liikaa laittaisi. Vaniljaa ja vähän kanelia, jotain puuta, tai ehkä se on sitten se oud joka tässä tuoksuu? Oud on itselleni vielä vähän vieras, en ole varma miltä se tuoksuu, mutta olen kyllä jo pitkään halunnut oudeja kokeilla. Suitsukekin löytyy Fragrantican nuoteista. Tämä on kyllä makuuni, ehkä syksyllä tai vaikka joulukuussa vielä parempi. Toisaalta kiinnostaisi kokeilla tätä jossain heinäkuun paahteessa, olisikohan liikaa? Juhlava tuoksu, ei ehkä arkeen. Olen niitä, jotka haluavat tuoksua kävelevältä leivokselta, ja tämä tuoksu on aika hyvin linjassa sen kanssa. 

Kesto myös mielestäni todella hyvä, melkein kaksi tuntia sitten suihkauttelin ja vieläkin leijailee hyvin ympärillä. Fragrantican kommenteissa on vähän kaikenlaisia mielipiteitä, osa haistaa mm. likaista hikeä ja sylkeä... En itse onneksi vielä ole noita haistanut ollenkaan.

https://www.fragrantica.com/perfume/Lattafa-Perfumes/Raghba-25807.html

Vierailija
11397/19271 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle puuterisuus tarkoittaa valkoisen jauhemaisuuden tuoksua, jossa voi olla jotain lääkemäistä tai keinotekoista kuten lapsuuden pyörivissä jauhetikkareissa. Valkoista jauhemaisuutta löytyy gardeniasta, mistä syystä sitä jotkut vieroksuvatkin.

Jollekulle toiselle puuterimaisuus taas tarkoittaa orvokkisuutta, koska puuterit hajustetaan joskus siten. Esimerkiksi Clarinsin irtopuuteri tuoksuu ihanasti orvokilta ja sopii täydellisesti niille, jotka rakastavat Guerlainin Après L'Ondéeta tai Insolencea.

Joissain tuoksuarvosteluissa olen huomannut, että puuterisuus liitetään usein orris-juuren, valkoisen myskin ja kevyen vaniljan yhdistelmään, kuten Armanin Leissä.

Mitä puuterisuus sinulle tarkoittaa?

Siinähän tuli monta tuoksunuottia, joista nimenomaan pidän: gardenia, orvokki, orris-juuri, valkoinen myski ja kevyt vanilja. Varmaan myös iiris (ja orvokon lehdet) ovat myös sellaisia puuterisia tuoksunuotteja. Esim. Oscar de la Rentan Esprit d'Oscar voisi olla  puuterinen tuoksu (klassisemmista tuoksuista pitäville), samoin Guerlainin Insolence. 

Vierailija
11398/19271 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri lähetti näytteet Roja:n 51 Pour Femmesta ja 51 Pour Femme Essencesta, koska ei ollut tykännyt niistä, niin jatketaan kokeiluja puolin toisin. Olin nimittäin toivonut löytäväni jotain vaniljais-kukkaista.

Olipa pettymykset! Miten 300 euron tuoksut voi haista näin halvalle? Ihan kuin olisin suihkinut Victorias Secretin vaniljaista body mistiä, ja sekin sentään pysyy kauemmin iholla kuin nuo, ja maksaa vain 10 euron verran.

Vierailija
11399/19271 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle puuterisuus tarkoittaa valkoisen jauhemaisuuden tuoksua, jossa voi olla jotain lääkemäistä tai keinotekoista kuten lapsuuden pyörivissä jauhetikkareissa. Valkoista jauhemaisuutta löytyy gardeniasta, mistä syystä sitä jotkut vieroksuvatkin.

Jollekulle toiselle puuterimaisuus taas tarkoittaa orvokkisuutta, koska puuterit hajustetaan joskus siten. Esimerkiksi Clarinsin irtopuuteri tuoksuu ihanasti orvokilta ja sopii täydellisesti niille, jotka rakastavat Guerlainin Après L'Ondéeta tai Insolencea.

Joissain tuoksuarvosteluissa olen huomannut, että puuterisuus liitetään usein orris-juuren, valkoisen myskin ja kevyen vaniljan yhdistelmään, kuten Armanin Leissä.

Siinähän tuli monta tuoksunuottia, joista nimenomaan pidän: gardenia, orvokki, orris-juuri, valkoinen myski ja kevyt vanilja. Varmaan myös iiris (ja orvokon lehdet) ovat myös sellaisia puuterisia tuoksunuotteja. Esim. Oscar de la Rentan Esprit d'Oscar voisi olla  puuterinen tuoksu (klassisemmista tuoksuista pitäville), samoin Guerlainin Insolence. 

Eikö Esprit d'Oscar ole lopetettu ajat sitten?

Vierailija
11400/19271 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Esprit d'Oscar ole lopetettu ajat sitten?

Vielä löytyy mm. Hobby Hallista ja perfume.fi:stä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän