Onko kulahtaneissa vaatteissa hoitamattoman näköisenä liikkeessäni asioiva teini arvokas asiakas?
Jos en palvele, vaan
kyttään ettei varasta?
Onko köyhän näköiset ihmiset aina oikeasti rikkaita ?
Ainakin autokaupoilla nain on,
mitä köyhemmän näköinen , sitä varmemmin
se ostaa kilpailijalta mersun , kun ei resupetterinä saa hyvää palvelua???
Kommentit (20)
Olin aikoinaan luksusbrändin autoa ostamassa alle kolmikymppisenä farkut jalassa ja T-paita päällä. Pari muuta asiakasta oli liikkeessä puvut päällä ja lähempänä kuutta kymppiä. En saanut palvelua, kunnes joku tuli kysymään, mitä etsin. Kun sanoin, että ostan auton nyt heti käteisellä, niin jopas saatiin asia pikaisesti hoidettua.
Itseä ei kiinnosta, mitä myyjät ajattelee. Aina voin ostaa tavarat vaikka netistä, jos ei palvelua saa. Edellisen auton niin tilasinkin. Koskaan ei voi tietää kuka ovesta astuu sisään...
Nuoret vielä tarkkoja vaatteistaan ja ulkonäöstä joten ilmeinen päihdeongelma?
Sinun kupansyömässä hökkelissä jota liikkeeksi kutsutaan ei paljon asiakkaita käy muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että
kyllä köyhät varastaa...
ap
No eipä varasta. Kaikki kiinni saamani varkaat (20v alalla) ovat olleet hyvätuloisia naisia ja miehiä tai hyvätuloisen perheen lapsia. Yksikään humalainen tai narkkari ei minun kaupastani varastanut.
No mä olen aina melko tavallisissa vaatteissa. En resupekka kuitenkaan.
Onko tää se pershäröinen juhlapukuyrittäjä? 🤔
Itse teen tuota tarkotuksella. Kun on pitkät hiukset ikuinen parransänki ja tummat silmänaluset niin habitus muistuttaa stereotyyppistä narkkaria. Tuohon kulahtaneet, lököttävät farkut, bändi t-paita ja sisäänajetut tennarit niin ei muuta kuin menoksi.
Ostamaani asuntoon muuttaessa hommasin huonekalut yhdestä liikkeestä. Myyjä kyseli että mitenkäs sitten osamaksun kanssa. Torppasin puoliväliin lausetta ja sanoin, että maksan nyt ja tuotte kotiinkuljetuksena tuolloin tohon aikaan. "Jahas, katsotaan, joo, onnistuu."
Seuraavana päivän olin kodinkoneita hommaamassa. Sama juttu taas: "meillä olis tämmönen osa..." "joo ei kiinnosta mä maksan kaikki nyt kerralla".
Pari viikkoa sen jälkeen olin telkkaria hommaamassa, maksoiko se nyt sitten 700€ silloin. "Meillä olis tämmönen 3kk korotonta maksuaikaa mahdollis..." "joo en tarvi, maksan nyt saman tien ja kaupan päälle tommonen 3m antennikaapeli vielä vai mitä?" "...joo, eiköhän se onnistu"
Ja viimeisimpänä kun hommasin lähemmäs kahden tonnin kultaketjua. Myyjän ilme oli kyllä sen arvonen.
Pitäköön joku ilkeänä tai minä tahansa muuna, mutta itse pidän noita tilanteita erittäin huvittavina.
Kokemuksesta sanon että ulkonäöstä ei voi päätellä mitään. Ne hyvin ja kalliisti pukeutuvat voi todellisuudessa olla persaukisia tai erittäin hyvin toimeentulevia jotka varastaa vaan saadakseen jännitystä.
Oltiin syömässä ns. hienossa, perinteisessä ravintolassa, kun oltiin n. 20-vuotiaita. Palvelu oli huonoa, eikä edes pahoittelua, tuntui, että oltiin vähäpätöisiä asiakkaita.
Ravintola on yhä olemassa, mutta emme ole siellä käyneet sen jälkeen, olen lähemmäs 50 v.
Kannattaa miettiä miten tulevia asiakkaitaan kohtelee. (Vaikka kyseinen "hieno" ravintola on yhä olemassa, alkaa kuulemma olemaan kulahtanut eikä ollenkaan niin hieno enää. Ehkä emme olleet ainoat, joita arvioitiin iän ja pärstäkertoimen mukaan: Ei ole tullut uusia asiakkaita.)
Vierailija kirjoitti:
Itse teen tuota tarkotuksella. Kun on pitkät hiukset ikuinen parransänki ja tummat silmänaluset niin habitus muistuttaa stereotyyppistä narkkaria. Tuohon kulahtaneet, lököttävät farkut, bändi t-paita ja sisäänajetut tennarit niin ei muuta kuin menoksi.
Ostamaani asuntoon muuttaessa hommasin huonekalut yhdestä liikkeestä. Myyjä kyseli että mitenkäs sitten osamaksun kanssa. Torppasin puoliväliin lausetta ja sanoin, että maksan nyt ja tuotte kotiinkuljetuksena tuolloin tohon aikaan. "Jahas, katsotaan, joo, onnistuu."
Seuraavana päivän olin kodinkoneita hommaamassa. Sama juttu taas: "meillä olis tämmönen osa..." "joo ei kiinnosta mä maksan kaikki nyt kerralla".
Pari viikkoa sen jälkeen olin telkkaria hommaamassa, maksoiko se nyt sitten 700€ silloin. "Meillä olis tämmönen 3kk korotonta maksuaikaa mahdollis..." "joo en tarvi, maksan nyt saman tien ja kaupan päälle tommonen 3m antennikaapeli vielä vai mitä?" "...joo, eiköhän
Ei ne sun ulkonäkösi vuoksi tyrkytä osamaksua vaan siksi, että ne saavat osamaksusoppareista provikkaa. Eli yrittävät "myydä" sellaisen kaikille.
Entä sinä? Oletko arvokas ihminen? Enkä puhu varallisuudesta...
Teineillä on käytössään vanhempien rahat, eli eiköhän kannata palvella asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää se pershäröinen juhlapukuyrittäjä? 🤔
"Kun kunnia menee, maine kasvaa" :D Niin nytkin.
Kyllä on, erittäin tärkeä asiakas. Ostotottumukset luodaan sen ikäisenä kun mielipiteisiin voi vielä vaikuttaa. Sivumennen sanoen se on syy miksi kaikki mainokset suunnataan nuorille. Tämä nuori on liikkeen tuleva kanta-asiakas jos osaat hoitaa hommasi hyvin ja luot hänelle miellyttävän asiointikokemuksen.
Ei kaikki ole, mutta jotkut voi olla. Ei kai se mitään maksa palvella kuitenkin jokaista asiallisesti, potentiaalisena asiakkaana. Eikä ylenkatsoa esim. iän tai pukeutumisen takia.
Sitä kyllä sattuu, itselleni viimeksi alusvaateliikkeessä, kun olin ostoksilla remppatouhujen keskeltä collegehousuissa ja t-paidassa. Noin kuusikymppinen myyjä ei meinannut myydä mulle mustia pitsirintaliivejä, koska ne "eivät sovi t-paitojen kanssa". Sanoin, että käytän minä muitakin vaatteita joiden kanssa sopii. Oli sen verran ylimielinen palvelu että harmittaa oikein että ostin sieltä kumminkin liivit ja alushousut, olisi pitänyt boikotoida.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sen jälkeen olin telkkaria hommaamassa, maksoiko se nyt sitten 700€ silloin. "Meillä olis tämmönen 3kk korotonta maksuaikaa mahdollis..." "joo en tarvi, maksan nyt saman tien ja kaupan päälle tommonen 3m antennikaapeli vielä vai mitä?" "...joo, eiköhän
Osamaksun tyrkyttäminen ei johdu asiakkaan habituksesta tai tulotasosta, vaan se kuuluu sen liikkeen konseptiin. Firma saa provikkaa myymistään osamaksusopimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, erittäin tärkeä asiakas. Ostotottumukset luodaan sen ikäisenä kun mielipiteisiin voi vielä vaikuttaa. Sivumennen sanoen se on syy miksi kaikki mainokset suunnataan nuorille. Tämä nuori on liikkeen tuleva kanta-asiakas jos osaat hoitaa hommasi hyvin ja luot hänelle miellyttävän asiointikokemuksen.
Sen lisäksi nuoriin puhuu kokemuksistaan muille. Jos aplla oikeasti on joku liike niin hän varmaan tietää missä suhteessa (hyvät vs. huonot) kokemuksia jaetaan. Omat teinini kertoo ainakin kotona ja joskus kavereille, joskus somessa isommalle määrälle.
Vierailija kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan noi osamaksut on kannattavampia liikkeille. Tienaavat niillä enemmän. Esim. auto myydään mieluummin rahoituksella kuin käteisellä. Ei johdu ulkoisesta habituksesta.
Lisään vielä että
kyllä köyhät varastaa...
ap