Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaa on ehkä ketjussa jo käsitelty, mutta voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista ei yleensä selviä, missä toimivat.
Se nyt lienee selvä, että Suomen tavarataloista voi. Miten esim. Notino ja lukuisat muut?Äskettäin tilasin isomman määrän Tallinkin verkkokaupasta. Tuotteet tulivat jostain ulkomailta, mutta ei tarvinnut mitään ylimääräistä maksaa. Muita kokemuksia nettikaupoista ulkomailta tilatun ei ole.
Notino, Lyko, Shoppin4net, Nordicfeel, Eleven, Bangerhead, Hajuvesi.fi, Parfumdreams, Hobbyhall, Ausliebezumduft, Cocopanda, Parfyymiklikkaus…nuo tulivat mieleen nettikaupoista.
Näistäkö voi kaikista tilata ilman tulleja ja alveja?
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä daamilla aiemmin ollut jotain arvokkuutta? Jos käytös on kovasti muuttunut, voi epäillä jotakin häikkää. Jos julkinen kiima on aina ollut hänen tyyliään, carry on.
Oho, hups. En tiedä onko Marita Kattila parfyymifani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä daamilla aiemmin ollut jotain arvokkuutta? Jos käytös on kovasti muuttunut, voi epäillä jotakin häikkää. Jos julkinen kiima on aina ollut hänen tyyliään, carry on.
Ungaro Diva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaa on ehkä ketjussa jo käsitelty, mutta voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista ei yleensä selviä, missä toimivat.
Se nyt lienee selvä, että Suomen tavarataloista voi. Miten esim. Notino ja lukuisat muut?Äskettäin tilasin isomman määrän Tallinkin verkkokaupasta. Tuotteet tulivat jostain ulkomailta, mutta ei tarvinnut mitään ylimääräistä maksaa. Muita kokemuksia nettikaupoista ulkomailta tilatun ei ole.
Notino, Lyko, Shoppin4net, Nordicfeel, Eleven, Bangerhead, Hajuvesi.fi, Parfumdreams, Hobbyhall, Ausliebezumduft, Cocopanda, Parfyymiklikkaus…nuo tulivat mieleen nettikaupoista.
Kyllä.
Himoitsen puhtaita kukkaistuoksuja tänäkeväänä enemmän kuin koskaan. Liljaa, ruusua, kieloa, orvokkia. Samoin kuin raikkaita värejä. Johtuukohan ankeasta tilanteesta maailmalla?
Ihannetuoksussa vois olla orvokkia, metsämansikkaa ja koivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ungaro Diva?
Diva on ihana hunajainen ja ruusuinen chypre. Aivan käsittämättömän upea! Pidän siitä jopa enemmän kuin Sisleyn Soir de Lunesta, joka on taidonnäyte sekin.
Jouduin nyt saman tien kaivamaan Divan esiin ja siksikin on helppo retostella, kun haistan sen tässä kirjoittaessa.
Tilasin jostain neverheard-paikasta näytteitä, ja Suomen Posti on nyt viivästänyt pakettia jo viikkoja, vaikka tein omin kätösin tullauksen, maksoin tullimaksun ja vielä postin käsittelymaksunkin. Nyt oli kuulemma lähetyskoodi ihan itsestään kadonnut ja heidän pitää laittaa uusi tilalle, ja siinähän menee viikkoja. Huoh.
Elän toivossa, että saisin näytteeni ensi viikolla. En edes muista mitä tilasin, mutta kyllä on odotettu.
Voi eiiii. Olen ihan rakastunut Muglerin Alien Goddesiin, mutta saan siitä päänsärkyä. Olen sinnikkäästi yrittänyt käyttää sitä ja uskotella itselleni, ettei päänsärky johdu siitä, mutta kyllä se vaan johtuu, kun iskee joka kerta kyseistä tuoksua käyttäessä.
Nyyh.
Mikäköhän tuon voi aiheuttaa, kun en ole muiden parfyymien kanssa kokenut moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n sisäisistä ostoista ei tule alv- tai tullauskustannuksia. Joudut vain itse varmistamaan että mistä toimitus tulee (Englannista, USAsta, Kiinasta ym). Kaikki lähetykset mitkä toimitetaan EU:n ulkopuolelta, niistä joutuu maksamaan veron sekä tullauksen. Tässä se huomattavin ero.
Verothan tuotteissa on jo mukana, sen maan verot missä myyjä on kirjoilla. Ja ne verot yleensä kassalla ilmoitetaan omana rivinä - kannattaa huomata ettei se siis tule tilatun tuotteen päälle vaan ainoastaan eritellään erikseen. Hiukan sama juttu kuin kaupan kassakuitissa on eroteltu veroton ja vero omina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n sisäisistä ostoista ei tule alv- tai tullauskustannuksia. Joudut vain itse varmistamaan että mistä toimitus tulee (Englannista, USAsta, Kiinasta ym). Kaikki lähetykset mitkä toimitetaan EU:n ulkopuolelta, niistä joutuu maksamaan veron sekä tullauksen. Tässä se huomattavin ero.
Verothan tuotteissa on jo mukana, sen maan verot missä myyjä on kirjoilla. Ja ne verot yleensä kassalla ilmoitetaan omana rivinä - kannattaa huomata ettei se siis tule tilatun tuotteen päälle vaan ainoastaan eritellään erikseen. Hiukan sama juttu kuin kaupan kassakuitissa on eroteltu veroton ja vero omina.
Tämä juuri oli kysymykseni pointti, voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista kun ei netissä ainakaan helposti yleensä selviä, missä ne toimivat tai mistä lähetys lähtee.
Miten esim. Notino ja lukuisat muut? Minua ei suorastaan huvita kaikenlainen säätö noiden maksamisten kanssa ja hämärtäähän se ostopäätöksen takana olevan hinnankin.
Vai voiko yksi ja sama firma välillä lähettää EU:sta ja välillä sen ulkopuolelta? Kai nämä EU:n sisällä toimivat firmat ovat tämän palstan kirjoittajilla hyvinkin tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verothan tuotteissa on jo mukana, sen maan verot missä myyjä on kirjoilla. Ja ne verot yleensä kassalla ilmoitetaan omana rivinä - kannattaa huomata ettei se siis tule tilatun tuotteen päälle vaan ainoastaan eritellään erikseen. Hiukan sama juttu kuin kaupan kassakuitissa on eroteltu veroton ja vero omina.Tämä juuri oli kysymykseni pointti, voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista kun ei netissä ainakaan helposti yleensä selviä, missä ne toimivat tai mistä lähetys lähtee.
Miten esim. Notino ja lukuisat muut? Minua ei suorastaan huvita kaikenlainen säätö noiden maksamisten kanssa ja hämärtäähän se ostopäätöksen takana olevan hinnankin.
Vai voiko yksi ja sama firma välillä lähettää EU:sta ja välillä sen ulkopuolelta? Kai nämä EU:n sisällä toimivat firmat ovat tämän palstan kirjoittajilla hyvinkin tiedossa?
Usko jo, että noista maintuista ei tule mitään lisämaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verothan tuotteissa on jo mukana, sen maan verot missä myyjä on kirjoilla. Ja ne verot yleensä kassalla ilmoitetaan omana rivinä - kannattaa huomata ettei se siis tule tilatun tuotteen päälle vaan ainoastaan eritellään erikseen. Hiukan sama juttu kuin kaupan kassakuitissa on eroteltu veroton ja vero omina.Tämä juuri oli kysymykseni pointti, voisiko joku kertoa nettikauppoja, joista voi tilata tuoksuja ilman tullimaksuja ja veroseuraamuksia? Kaupoista kun ei netissä ainakaan helposti yleensä selviä, missä ne toimivat tai mistä lähetys lähtee.
Usko jo, että noista maintuista ei tule mitään lisämaksuja.
Ihan täyttä varmuutta ei tullut, oliko kysymys ymmärretty oikein, eikä vahvistusta varmistuskysymykselleni tullut. Seuraava vastaaja alkoi puhua itse varmistamisesta.
Toisaalta, kymppi tai pari hintaeroa pulloa kohden ei mitään merkitse, kun en näitä kykene kovin monta pulloa vuodessa lotraamaan. Ei jäänyt kovin hyvä fiilis tuosta viimeisestä vastauksesta.
Muille kiitos.
Mutta mitäpä ostaisi keväälle ja kesälle? Nyt minulla käytössä ainoastaan Florabotanica ja Jo Malone Sage & seasalt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sokkona Guerlainin Shalimar philtreen. Vaikka tuoksu on ihana, lähes sama kuin shalimar edp, niin sen sillage on onneton. Shalimar edp tuoksuu 10 m päähän, ja vielä seuraavana päivänäkin 5 m päähän suihkutettuna esim. pahvilapulle. Philtre tuoksuu parin metrin päähän, ja tunnin päästä enää metrin, 2 - 3 tunnin päästä pitää työntää nenä kiinni paperiin että sen haistaa. Vähän harmittaa, täytyy tilata taas se alkuperäinen Shalimar edp.
Toisaalta, miksi kukaan haluaisi tuoksua 10 metrin päähän?
Ennemmin 10 metriä kuin 1 cm.
Viikonloppuna täällä testissä lähinnä Ariana Grandea: Cloud (Tori-ostos) ja Ari (sample).
Cloud menee ihan kivasti kotitoimistolla tai yötuoksuna. Moni Fragranticaan kommentoinut on haistanut tuossa suolakurkut. Itse en, mutta jokin pistävä, vähän maskuliininen tuossa alussa kyllä on. Ehkä synteettinen päärynä? Tai ehkä se on tuo bergamot, se nimittäin on parissa muussakin tuoksussa, joista järkytyin. :D Pehmeä kookos ja maitoisuus ottaa vähän myöhemmin vallan, onneksi, mutta silti tuoksu jää jotenkin turhan imeläksi. Tai synteettiseksi ehkä. Jälkkärimäiset gourmandit on kyllä minun juttuni, mutta siitä huolimatta tämä ei ole ihan minulle. Mietin vielä, käytänkö pullollisen vai myynkö eteenpäin.
Kävin myös piitkästä pitkästä aikaa Emotionissa kauppareissulla. Tuoksuhyllyt veti puoleensa... Kokeilin vihdoin monia sellaisia, joista olen paljon lukenut ja joita olen miettinyt. Ehkä nyt tulee muutama epäonninen sokko-ostos vältettyä. Kyllä se livenä haistelu vaan on ihanaa. Löysin myös "miesten osastolta" pari todella hyvää tuoksua, jotka voisin itselleni joskus hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin jostain neverheard-paikasta näytteitä, ja Suomen Posti on nyt viivästänyt pakettia jo viikkoja, vaikka tein omin kätösin tullauksen, maksoin tullimaksun ja vielä postin käsittelymaksunkin. Nyt oli kuulemma lähetyskoodi ihan itsestään kadonnut ja heidän pitää laittaa uusi tilalle, ja siinähän menee viikkoja. Huoh.
Elän toivossa, että saisin näytteeni ensi viikolla. En edes muista mitä tilasin, mutta kyllä on odotettu.
Mä en tilaisi kahta kertaa paikasta joka ei lähetä tilausvahvistusta.
Muutenkin kannattaa ottaa kuvakaappaus tilauksesta ja maksusta.
Millä sä muuten tarkistat saitko sen mitä ostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sokkona Guerlainin Shalimar philtreen. Vaikka tuoksu on ihana, lähes sama kuin shalimar edp, niin sen sillage on onneton. Shalimar edp tuoksuu 10 m päähän, ja vielä seuraavana päivänäkin 5 m päähän suihkutettuna esim. pahvilapulle. Philtre tuoksuu parin metrin päähän, ja tunnin päästä enää metrin, 2 - 3 tunnin päästä pitää työntää nenä kiinni paperiin että sen haistaa. Vähän harmittaa, täytyy tilata taas se alkuperäinen Shalimar edp.
Toisaalta, miksi kukaan haluaisi tuoksua 10 metrin päähän?
Ennemmin 10 metriä kuin 1 cm.
Totta.
Annostelua voi säätää vaikka kuinka pieneksi tipaksi, mutta mitätöntä vesilirua ei pelasta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitäpä ostaisi keväälle ja kesälle? Nyt minulla käytössä ainoastaan Florabotanica ja Jo Malone Sage & seasalt.
Noitten perusteella saattaisit tykätä Nomade edt ja edp, Balenciaga Paris, Biotherm Eau Fusion, Biotherm Eau Pure, Goutal Mandragore, Hermes Kelly Caleche.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tilaisi kahta kertaa paikasta joka ei lähetä tilausvahvistusta.
Muutenkin kannattaa ottaa kuvakaappaus tilauksesta ja maksusta.Millä sä muuten tarkistat saitko sen mitä ostit?
Olen kyllä saanut tilausvahvistuksen. Ja tämä oli ensimmäinen kerta, kun tuolta tilasin. Ei ole heidän vikansa, että Suomen Posti on hidas.