Miltä tuntuu olla pian 70v? Harmittaako paljonkin oma vanheminen, kun ei ole enää 50v?
Kommentit (17)
Vanheneminen ei oikestaan harmita sillä iän mukana kasvaa myös ymmärrys siitä, että kaikki on jo nähty.
Tarkoitan ihmistä, en nähtävyyksiä, eri maita :-)
Nyt liki seitsemäkymppisenä kaikki on vanhan toistoa ja voi olla vain kiitollinen siitä, että sai elää maamme parhaimmat hetket, nousukauden eikä tarvitse enää katsella kaiken tuhoamista.
Lasten kohtalo hieman säälittää mutta eivätköhän se selviä samalla tavalla sodista kuin isovanhempansa aikoinaan.
Olen vähän alta 45v ja seuraavat 30v hirvittää.
Olisin mielummin 75v, jonka takana on mukavasti mennyt elämä.
Oon 66. Ei harmita mikään. Elämä on nyt todella laiffii. Matkustelen ja nautin kaikesta.
Ei vanheneminen harmita. Pian on koko kakku lusittu.
Huoli lapsista tässä maailmassa on kova. Tällä tiedolla ja ymmärryksellä, mikä nyt on, en yhtään lasta tähän maailmaan tekisi.
Olen 59-vuotias ja onnellinen siitä, että sain elää lapsuuteni ja nuoruuteni aikana, jolloin ei mieltä turhista pahoitettu eikä sanoja kovin ahkerasti sensuroitu ja jolloin tehtiin musiikkia, jota voin nyt kuunnella, kun nyt musiikkia ei enää tehdä.
Elämässä asiat ovat aivan hyvin, ja tässä vain porskutellaan kohti kuolemaa, joka tulee kun tulee.
Aikaa ei voi pysäyttää, et edes sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vanheneminen ei oikestaan harmita sillä iän mukana kasvaa myös ymmärrys siitä, että kaikki on jo nähty.
Tarkoitan ihmistä, en nähtävyyksiä, eri maita :-)
Nyt liki seitsemäkymppisenä kaikki on vanhan toistoa ja voi olla vain kiitollinen siitä, että sai elää maamme parhaimmat hetket, nousukauden eikä tarvitse enää katsella kaiken tuhoamista.
Lasten kohtalo hieman säälittää mutta eivätköhän se selviä samalla tavalla sodista kuin isovanhempansa aikoinaan.
Asiaa.
Nimenomaan. Nousukauden innostuneen pöhinän, ja seitkytluvun huikean nuoruuden. Paljon matkustelua, perhe-elämää ja töitä. Asiat olivat oikeasti niin paljon paremmin ja huolettomimmun kuin nykyisillä ikäpolvilla.
50v? Minä haluaisin olla 18v. Ei harmita pahemmin niin kauan, kun aivot toimivat, liikuntakyky on tallella ja kulli seisoo. M67
Sinäkin vanhenet. Ei sille vanhenemiselle voi mitään muuta kuin hyväksyä. Joku on 98 vuotiaana nuorekas.
Minä olen kohta 80 ja toivon voivani kulkea ilman apuvälineitä mahdollisimman kauan. Olla päästä kunnossa ja hoitaa itseni ja talouteni.
Matkustaa haluan toisinaan, mutta kiinnostusta ei niin ole kun olen jo riittävästi kaikke ulkomaita myöten nähnyt.
Hyvää ja turvallista elämää teille kaikille.
Mitä te nuoremmat elämältä odotatte?
Tunnistan itseni peilistä, enkä kaipaa 50 -vuotiasta itseäni. Paljon olen oppinut elämästä 50 ikävuoden jälkeen ja vielä on paljon opittavaa ja elettävää. Mitään ikäkriisiä en koe. Olen vain tyytyväinen että vuosia, viisautta ja kokemusta tulee lisää. On jotenkin helpompi suhtautua asioihin kun on vuosikymmenten näkemys takana. Nuorena on jotenkin raakile, eikä ymmärrä oikein mistään mitään.
Kyllä harmittaa ja pelottaa. On kiire elää täysillä kun ei tiedä milloin kunto loppuu. Vaivoja kun on jo jonkin verran. Elämä etelässä kyllä on nuorentanut vähintään 10v kun kivut ovat poissa, valo ja lämpö parantaa. Nautin joka hetkestä. Suomessa sitten tapaan ystäviä ja lsten perheitä
Viisikymppiä oli ihana ikä! Kunpa ne vuodet saisi takaisin.
n66v
Kun omat lapset ovat viisikymppisiä, niin ei ole hinkua siihen ikään enää. Elämä on upeaa vanhana niin kauan kuin ei ole sairauksia ja kipuja. Taloudellisesti voi olla tiukkaakin mutta jotenkin on aina selvitty. Onnen hetket liittyvät pitkälti jälkikasvuun mutta tosiaan nykymaailma surettaa lastenlasten takia.
Vierailija kirjoitti:
50v? Minä haluaisin olla 18v. Ei harmita pahemmin niin kauan, kun aivot toimivat, liikuntakyky on tallella ja kulli seisoo. M67
Olet aika nolo ollaksesi jo 67 vee; harmi ettei elämässäsi viisautta ole karttunut yhtään 💔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika nolo ollaksesi jo 67 vee; harmi ettei elämässäsi viisautta ole karttunut yhtään 💔
Outoa tosiaan, että ainoa asia suunilleen että kulli seisoo.Tuon ikäisillä se on puoli kova tai vähemmän ilman lääkkeitä. t.lääkäri
Edelleen ikäkriisi vaivaa? Kyllä se siitä.