Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini ei ole saanut lukiostakaan kavereita

Vierailija
23.08.2019 |

Odotti tosi innolla lukioon menoa ja ensimmäiset päivät oli iloinen ja toiveikas kavereiden suhteen. Ei ole koskaan onnistunut saamaan kavereita, ei ala- tai yläasteelta, ei edes harrastusporukasta.

Tänään soitti itkien että häntä ahdistaa eikä voi mennä syömään kun ei ole ketään kenen kanssa mennä. Puhuimme kotona ja teini kertoi yrittäneensä jutella ihmisille, mutta siihen se on jäänyt. Kaikki muut koulussa juttelee keskenään, tytöt ja pojatkin yhdessä. Tyttö myös sanoi että "pakko mussa on olla vikaa kun jään aina yksin". Surettaa ihan hirveästi jos hän ei taaskaan saa yhtäkään kaveria. Yläasteella kävi puhumassa yksinäisyydestä jopa kuraattorille mutta ei ollut apua.

Mitä ihmettä tälle pitäisi tehdä. Pelkään että teini tekee itselleen jotain kun on niin surullinen ja ahdistunut :(

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on kiinnostunut niistä tyypeistä ja mitä muille kuuluu. On iloinen ja positiivinen ja kannustava. Kysyy muilta mennäänkö syömään jne.

Kamut hankitaan ei niitä saada

Vierailija
2/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsii kaltaisensa ja juttelee

Ei tunge valmiisiin poppoisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin vaan helpottunut kun kaverit läks omille teilleen.

Vierailija
4/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään teini ei ole ystävystynyt lukiossa kenenkään kanssa. Hänellä ei ole ollut myöskään ystäviä yläasteella. Siinä mielessä erilainen ja vielä vaikeampi tapaus, ettei myönnä tämän olevan mikään ongelma. Vaikea yrittää mitenkään auttaa, kun väittää että kaikki on ok. Kyseessä poika, joka ei muutenkaan puhu tunteistaan.

Vierailija
5/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ei kavereita kaipaa, puolisokin on valinnainen.

Vierailija
6/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista? Onko sinulla ap mktää on ajatusta mistä voisi johtua? Täytyyhän tuossa olla sosiaalisissa taidoissa jotain kehittämistä, onko teillä vanhemmilla kuitenkin ystäviä ja hyvät sosiaaliset taidot?

Vierailija
7/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin on kiinnostunut niistä tyypeistä ja mitä muille kuuluu. On iloinen ja positiivinen ja kannustava. Kysyy muilta mennäänkö syömään jne.

Kamut hankitaan ei niitä saada

No niin se on yrittänytkin. Mutta ketään ei koskaan kiinnosta jutella sen enempää. Eikä se ole ihan normaalia että koko kouluaikana on jäänyt aina yksin ja vielä niin että siihen on koulun toimesta jouduttu puuttumaan.

Vierailija
8/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut 46v yksin. On mulla mies ja lapsi mutta ei yhtään kaveria. En saanut niitä lapsena enkä kouluista enkä nyt aikuisena. Tsemppiä ap, ei siihen mikään auta.

Vierailija
9/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista? Onko sinulla ap mktää on ajatusta mistä voisi johtua? Täytyyhän tuossa olla sosiaalisissa taidoissa jotain kehittämistä, onko teillä vanhemmilla kuitenkin ystäviä ja hyvät sosiaaliset taidot?

Meillä ainakin pojalla on erittäin heikot sosiaaliset taidot johtuen erityispiirteistä. Minulla miehelläni on paljon ystäviä ja vilkas sosiaalinen elämä. En tiedä miten voisimme poikaamme auttaa. Nuorempana olemme tehneet paljonkin töitä hänen kaverisuhteittensa eteen, mutta enää emme voi.

Vierailija
10/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön mielestä hän on ruma ja läski ja sen takia ihmisiä ei kiinnosta olla hänen kanssaan. Oikeasti hän kaunis ja ihan normaalipainoinen

Ja kyllä me vanhemmatkin ollaan aika sosiaalisia, vaikka sukulaiset on ainoita läheisiä keitä kerkeämme näkemään.

Vierailija
11/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, lspsesi on varmaan sosiaalisesti kömpelö. Eikä ole kiinnostunut oikeasti ja aidosti muista.

Harrastusporukoista voi löytyä samanmielisiä

Vierailija
12/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkään teini ei ole ystävystynyt lukiossa kenenkään kanssa. Hänellä ei ole ollut myöskään ystäviä yläasteella. Siinä mielessä erilainen ja vielä vaikeampi tapaus, ettei myönnä tämän olevan mikään ongelma. Vaikea yrittää mitenkään auttaa, kun väittää että kaikki on ok. Kyseessä poika, joka ei muutenkaan puhu tunteistaan.

Tiedätkö että kaikki eivät ihan oikeasti kaipaa ketään.

Minut toki sai varovaksi se, etten voinut luottaa keneenkään (tiiätte ala-asteen tyttöjen nää "kerro mulle salaisuus niin ollaan parhaat kaverit" ja sit ne kertoo muille).

Minulla ei ole koskaan ollut ystävää. Kavereita oli muutama kouluaikoina. Lukiossa enää kaksi enkä enää löytänyt kavereita. Ongelma on se, että tosiaan piirit jo vakiintuneet. Memin lukioon, jossa ne kaikki muut 70 tunsivat toisensa jo yläasteelta. Minä ja nää kaks kaveria tultiin toiselta paikkakunnalta. Ja meidän yläastekaverit taas suuntasivat toiseen kuntaan.

Josko se APn nuori tutustuisi paremmin kun syksy etenee ja löytyisi ryhmätöiden jne kautta kavereita.

Vierailija
13/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesääli ei houkuttele ystäviä

Terapiaa?

Vierailija
14/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut 46v yksin. On mulla mies ja lapsi mutta ei yhtään kaveria. En saanut niitä lapsena enkä kouluista enkä nyt aikuisena. Tsemppiä ap, ei siihen mikään auta.

Mulla ikää 35 ja sama. En kyl lukion jälkeen niitä ole enää etsinyt. Mulle ok, viihdyn yksin tai miehen seurassa.

..ihme et on toi mies kuitenkin matkaan tarttunut.

Vierailija
15/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, lspsesi on varmaan sosiaalisesti kömpelö. Eikä ole kiinnostunut oikeasti ja aidosti muista.

Juu, kannattaa kannustaa nuorta harrastukseen. Vaikka kynnys voi olla korkea, koska on jo kokenut niin monta pettymystä.

Vierailija
16/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti että teini jäi harrastuksessakin yksin...

Vierailija
17/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti että teini jäi harrastuksessakin yksin...

Joo, siksi kannattaa etsiä uutta kiinnostavaa. Koska kotoa sitä kaveria ei ainakaan löydy.

Vierailija
18/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teinisi on kiinnostunut

Vierailija
19/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveritaidot eivät siis ole kehittyneet ja nyt nuoresi on sosiaalisesti kömpelö tai antaa kummallisen vaikutelman.

Rahalla saat lapsellesi terapiaa ja kuntoutusta. Hankit sellaista apua, jossa nuoresi kanssa käydään ihan konkreettisesti läpi, miten ihmisten kanssa ollaan.  Tämä kuntoutus olisi pitänyt järjestää jo kouluaikana.

Voit opettaa sosiaalisia taitoja myös itse, jos osaat itse toimia hyvin.

Vierailija
20/144 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveritaidot eivät siis ole kehittyneet ja nyt nuoresi on sosiaalisesti kömpelö tai antaa kummallisen vaikutelman.

Rahalla saat lapsellesi terapiaa ja kuntoutusta. Hankit sellaista apua, jossa nuoresi kanssa käydään ihan konkreettisesti läpi, miten ihmisten kanssa ollaan.  Tämä kuntoutus olisi pitänyt järjestää jo kouluaikana.

Voit opettaa sosiaalisia taitoja myös itse, jos osaat itse toimia hyvin.

Entä sitten jos nuori ei myönnä, että mitään ongelmaa on, eikä suostu mihinkään terapiaan.