Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kovin kipu mitä olette kokeneet??

Leena.
12.08.2019 |

Olen 40v nainen ja kahden lapsen äiti. Pariviikkoa sitten yhtä äkkiää sain niin pahan selkäkivun että tajunta meni hetkeksi ja oksetti.Mieheni soitti ampulanssi paikalle. Ensihoitajat ottivat sydänfilmin ja muutkin tarvittavat testit. He epäilevät munuaiskiviä ja laittoivat lihakseen särkylääkettä. Sairaalassa kuvat paljastivat ensihoitajien arvion oikeaksi. Munuaisesta oli tullut noin 4-5mm kivi ulos ja ei siinä kaikki vaan virtsarakossa oli useita pieniä kiviä. Onnekseni kivet tulivat muutaman päivän sisällä ulos kylläkin kivun saatelemana. Nyt voin todeta kipu oli niin kova,ettei minun synnytys kivutkaan ollut niin kovat mitä tämä munuaiskivi kipu aiheutti.

Kommentit (304)

Vierailija
181/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja noidannuoli joka ei hellittänyt ja salpasi henkeä itketytti. Hammaskipu johon vasta sairaalasta saadut lääkkeet auttoivat jotain. Oli odotettava yön yli ja vastaanotolla huusin perkelettä kun alkututkimus ja puudutettaessa ruisku ärsytti lisää ennen aineen vaikutusta

Vierailija
182/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondylooman hoito sellaisella hapolla joka hoiti siitä syntyneet syylät beban alueella. Poikaystävä ilmeisesti kantanut siis oireettomana ja sain lahjaksi. Se happo syövytti kaiken ihon peräaukon ympäriltä, eli kun nousi ylös ja pakarat läsähti kiinni toisiinsa oli kipu ihan kammottavaa. Siinä kävin töissä (seisomatyö, paljon kävelyä) ja kävelin autottomana joka paikkaan. Aina kotona revin housut pois, makarin peppu levällään ja tungin jäätä väliin ja itkin muutaman viikon ajan.

Eikö happoa pidä levittää vain syylien päälle? Kai poikaystäväsi olisi voinut auttaa ettei olisi tullut uitettua hapolla koko pebaa. Sitä paisi syylät saattoivat olla alunperinkin sinulla ja tartutit ne mieheen.

Juu pitäisi, oli vaan niin valtava määrä että väkisinkin meni terveen ihon kanssa kosketuksiin. Olis varmaan pitänyt pyytää joo, tyhmästä päästä kärsii koko beba

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskipu, joka sai anelemaan kaulan katkaisua. Sain popsia melkoisen määrän tabuja ennen kuin helpotti ja meni myöskin taju.

Vierailija
184/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyskipu, kolme takana luomuna.

Sen jälkeen vatsatauti kerran, oli ripuli ja istuin pöntöllä. Olin varma, että kohta lähtee taju, en pystynyt puhumaan ja nieleskelin sylkeä jota erittyi jostain syystä paljon suuhun.

Oli kylmänhiki ja kädet oli tunnottomat.

Sitten vatsa tyhjeni kunnolla ja kipu loppui. Kuulostaa varmasti hölmöltä, mutta vieläkin kun muistelen tätä niin tulee pelottava olo.

Migreeni myös ikävä, mutta sen osaan jo ”hallita” kun on niin tuttu kipu.

Mullakin saattaa tulla paljon sylkeä, jos maha kovin kipeä. Saattaa valua norona ja lavuaari ihan lorisee kun pää kenossa sylkee sinne pöntöltä

Vierailija
185/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu ehdottomasti 80 luvun alussa.

Vierailija
186/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri tökkäsi puutumatta jääneeseen hermoon viisaudenhammasta poistaessaan. Lyhytkestoinen mutta kamala tunne.  

Toinen mieleenjäänyt kipu on verihyytymän aiheuttama virtsaumpi. Vuosikymmenienkin jälkeen vielä osaa arvostaa kun pääsee pissaamaan vapaasti.  

Vierailija
187/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan laittaminen. En ole synnyttänyt, mutta mielettömän synnytyspelon sain jo ennalta siitä kierukkaoperaatiosta. Ainut kerta elämässäni, kun meinasin pyörtyä. Olin ihan shokissa loppupäivän.

Vierailija
188/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on kyllä aika sanoinkuvaamattoman kamalaa. Toinen ihan hirveä oli kohtutulehdus, jota ei millään saatu diagnosoitua ja sain useamman päivän kärvistellä eikä mikään kotoa löytynyt särkkäri auttanut. Sen jälkeen ei ole kyllä menkkasäryt tuntuneet enää miltään, joten ei mitään pahaa ellei jotain hyvääkin :D 

Vierailija
189/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovimpia kipuja ollut herpesrakkulat alapäässä + kuseminen = tuntuu kuin joku viiltäis alapäätä kun kuset. Ja pahati tulehtunut hammas, jonka juuressa reikä.

Vierailija
190/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usea synnytys takana, mutta kyllä olkapään kipu on ollut pahin. Olkapäässä kudosvaurion lisäksi kalkkitulehdus. Kestää viikkoja. Synnytys leikkiä sen rinnalla.

Vierailija
191/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermokipu

Vierailija
192/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu. Kurkun hermotulehduskipu

Vierailija
193/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkan hiusmurtuma, nilkan murtuma, kattilallinen kiehuvaa vettä kaatui molempiin käsiin, kohdun repeämä ja ilotulite kasvoihin olleet pahimmat kokemat kipuhetket

Vierailija
194/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterän pääle tipahti 300kilon rauta lövy. Koko jalkapöytä murskaantui jauhelihaksi, kipu oli niin kova menetin tajunnan.nyt sitten ilman jalkaterää elelen.Haamu kivut jatkuvat,net kyllä kovat.

Vierailija
195/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kovin kipu liittyy myös munuaiskiviin. Melkein tajun vienyt useamman kerran.

Vierailija
196/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolposkopia (kohdunkaulan tähystys) ja sieltä irtosolu näytteenotto. Alun alkaenkin toimenpide sattui ja olo oli epämukava. Sitten lääkäri totesi, että "Tämä viimeinen näyte sitten sattuu ja paljon, vedä henkeä". Kipu oli jotakin tajutonta, silmissä musteni, mutta pysyin tajuissani. Paita oli läpimärkä hiestä, kun pääsin taas tähän maailmaan. Onneksi sekä lääkäri että hoitaja olivat ihania ihmisiä, sellaisia äidillisiä, mikä teki kamalasta kokemuksesta hieman helpomman. Ai niin, irrotettu näyte oli kokoa 2x2 mm, mutta tuntui kuin sieltä olisi irroitettu sormen kokoinen pala.

Vierailija
197/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolonoskopia. Ehdottomasti.

Vaikka siis kärsin kovista menkkakivuista, ummetuskivuista ja migreenistä/päänsäryistä ym. ja esim. fibromyalgiatyyppisistä kivuista, niin oli aivan hirveä kokemus. Ihan suoraansanottuna/liioittelematta tuli mieleen jokin keskiaikainen kidutusmenetelmä. En pelännyt etukäteen tuolloin.

Kun on sen kolonoskopiakivun tuntenut, ei menkkakivut tunnu enää niin kamalilta.

Voisin kuvailla sitä siten, että kuvittele ilmapallo, joka täytetään vähän liiankin täyteen ja sitten vielä vähän lisää ja lisää. Sellaista on kolonoskopia. Pelkäsin että rakko räjähtää. Vedet valuivat silmistä ja tajusin asian vasta jälkikäteen. Myöhemmin pääsin onneksi humautuksessa tehtävään kolonoskopiaan ja jälkikivutkin olivat helpommat.

Hyvänen aika. Mulle on tehty kolonoskopia kolmesti eikä se tuntunut juuri miltään, vaikka ensimmäisellä kerralla suoli oli pahasti tulehtunut. Painetta toki, mutta ei mitään sietämätöntä kipua.

Mutta tämä on ilmeisesti hyvinkin yksilöllistä ja Jenkeissä nämä tutkimukset tehdään kuulemani mukaan useimmiten nukutuksessa.

Juu, tiedän ettei se kaikille satu. Esimerkiksi äitini ei tuntenut mitään, mutta kaikki muut joiden tieneen käyneen, olivat todella kipeitä. Nämä yleensä sellaisia, jotka kärsivät kroonisesta ummetuksesta. Netistä voit lukea kokemuksia, löytyy kahta ääripäätä.

Lääkäri keskeytti toimenpiteen. Menin jonkinlaiseen shokkiin enkä kyennyt enää vastaamaan kysymyksiin ja tosiaan jälkikäteen huomasin että posket oli kyyneleistä märät. Tätä en kivun hetkellä edes huomannut.

Siellä oli muitakin ja yksi vanhempi potilas sanoi että hänelle on tehty vaikka mitä leikkauksia, mutta mikään ei ole sattunut koskaan noin paljon. Hän joutui jäämään istumaan aulaan toimenpiteen jälkeen, niin minäkin. Olin todella kipeä myös toimenpiteen jälkeen (päiviäkin). Minä joudun vielä kotimatkalta kääntymään takaisin, koska sain jotain rintakipuja. Hoitaja ei sitä ihmetellyt ja lääkärikin myöhemmin totesi, ettei ihmettele että olen kipeä ja kertoi että toimenpide oli nukutuksessakin haastava tehdä.

Ihmisissä on eroja. Tämän ketjun tarkoitus oli kysyä "pahin kipu mitä olet kokenut". Minulle se oli tuo. Moni sanoo kierukan asennuksesta ett kauhein kipu mitä on kokenut, mulla se ei sattunut lähes lainkaan esim menkkakipuihin verrattuna. En silti väitä etteikö joku toinen olisi voinut kokea niin, eihän meillä kahdella ole sama hermosto!

Aika moni on maininnut kolonoskopian eli paksusuolen tähystyksen täällä.

Olen yleensä sinnitellyt kivun kanssa lapsesta asti! Oli sitten pääkipu tai vatsakipu, en lapsenakaan ottanut kipulääkettäkään kun vasta kun tuntui siltä ett pitäis sairaalaan lähteä. Toi kolonoskopian keskeyttäminen harmitti hirveästi ja hävetti poistua sieltä huoneesta. Tuntui että kaikki se paastoaminen oli ihsn turhaa, olin oikein odottanut sitä kolonoskopiaa, jotta saan syödä taas normaalia ruokaa ja vaikka palkkioksi hampurilaisen (ei puhettakaan ett ois voinu sen jälkeen päiviin syödä mitään muuta kuin vatsalle helppoja ruokia). Olin etukäteen päättänyt että en keskeytä vaikka kuinka sattuu, mut kuinkas kävikään. Se kipu oli niin kovaa että sitä ei voinut olla keskeyttämättä.

Onnee sulle jos kestit sen! Oispa itekin. Mutta jos mun kotiin tulis rosvo joka sanois että kolonospia tai rahat, niin sanoisin että vie kaikki. :D Tuon kokemuksen jälkeen ajattelin että kuolee mielummin kuin menee ilman nukutusta.

Onneksi oli humauksessa ihan mahtava kokemus. Ero kuin yö ja päivä. Ei edes jälkikipuja!

Väittäisin, että jos on taipumusta erittäin koviin kipuihin ilmavaivojen yhteydessä, voi kolonoskopia olla aika traumatisoiva kokemus.

Kuulemma kolonoskopian jälkeen potilaiden kivut usein helpottaa. Veikkaan vaan etteivät enää halua sinne takaisin. Mulla tuli tähystyksen jälkeen ihan uusia kipukohtia. :D

Vierailija
198/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys kipu jossa lisänä oli munuaiskivet. Jäi ainuaksi synnytykseksi. Vaikka tapahtumasta jo vuosikymmen,mutta vielläkin liian hyvin muistoissa.

Vierailija
199/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on minun pahin kipuni. Ei ole paljon muista kivuista kokemusta.

Vierailija
200/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytostaattien aiheuttama luukipu ja käynnistetty synnytys.