Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.
Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.
Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?
Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?
Kommentit (693)
AP on oikeasti PA, siksi hänen on pakko provoilla täällä joka_jeesuksen_päivä.
Mies petti itseään nuoremman kanssa.
No unohda koko juttu, mitäs tuosta jos vähän haki naisellista lämpöä!
Voisin itsekin erota pelkän pussailunkin takia, mutta ihan varmasti eroaisin, jos mies käyttäytyisi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eihän se kerro mistään muusta kuin siitä, että mies ei arvosta sinua, eikä suhdettanne ja hyvin luultavasti pettää uudestaankin.
Mä en pidä humalaa lieventävänä asianhaarana, mutta tässä tapauksessa mies ei edes ollut kännissä. Tulee väkisin mieleen, että mies teki mitä teki ihan tahallaan, kun tiesi, että tuttusi on näkemässä ja kertoo sinulle. Joko haluaa erota, muttei ole miestä sanoa suoraan tai sitten hakee vain huomiota, koska luottaa, ettet eroa lasten takia. Välinpitämätön käytös viittaa vahvasti ensimmäiseen vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Voisin itsekin erota pelkän pussailunkin takia, mutta ihan varmasti eroaisin, jos mies käyttäytyisi kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eihän se kerro mistään muusta kuin siitä, että mies ei arvosta sinua, eikä suhdettanne ja hyvin luultavasti pettää uudestaankin.
Mä en pidä humalaa lieventävänä asianhaarana, mutta tässä tapauksessa mies ei edes ollut kännissä. Tulee väkisin mieleen, että mies teki mitä teki ihan tahallaan, kun tiesi, että tuttusi on näkemässä ja kertoo sinulle. Joko haluaa erota, muttei ole miestä sanoa suoraan tai sitten hakee vain huomiota, koska luottaa, ettet eroa lasten takia. Välinpitämätön käytös viittaa vahvasti ensimmäiseen vaihtoehtoon.
Mä en pidä humalaa lieventävänä asianhaarana, mutta tässä tapauksessa mies ei edes ollut kännissä.!!!!!! Ei sinullakaan kaikki palaset loksahtele..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä rakas lapsi eroa pussailun takia. Ei todellakaan. Ei, Ei,Ei. Jos eroat saat varmaan tulevaisuudessa miehen joka on nainut joka reikään ennen sinua. Olisiko sellainen uusi mies nykyistä parempi. Tilaa aika jonnekkin perheneuvolaan tai psykiatrille, jos saat ehkä apua ajatuksiisi. Vieläkin sanon, älä eroa pussailun tähden.
Taas tätä "rakas lapsi"-paskaa. Voitteko mummelit jo käsittää ettei nykyään ole mikään kunnia-asia kituuttaa huonossa liitossa. Hanki jo hautapaikka ja poistu keskuudestamme, kiitos.
Jospa kuitenkin kuuntelisitte meitä mummeleita.
Pusu ei ole huonossa avioliitossa kituuttamista.
Te ette tiedäkään huonosta liitosta, jotka nyt vaahtoatte.
Mutta kunhan olette eronneet muutaman kerran ja käyneet satoja kertoja Tinder-treffeillä ääliöiden miesten kanssa, jotka ne vasta kohtelevat naisia huonosti. Nainen on niille pelkkä lihakimpale joka on vaihdettavissa hetkessä toiseen, ilman mitään selitystä.
Samaan aikaan pyöritellään kymmeniä naisia ja uskollisia ei osata olla kenellekään?
Sekö on sitten sitä "naisten arvostamista"
Tai se, että nuoret naiset kuvaavat itseään melkein alasti peppu pystyssä nettiin miesten katseltavaksi. Sekö on sitä mainostamaanne tasa-arvoa nykyään?
Kyllä itse olisin hiukan huonossakin liitossa ennenkuin asettusin vieraiden miesten arvosteltavaksi ja pyöriteltäväksi. Ja jos treffeillä ei anna eka kerralla niin ei jatkoon.Hiukan ristiriitaista on näillä eväillä "neuvoa" meitä mummoja mitä on naisten "oikeudet" nykyään.
Me mummot emme olisi ikinä suostuneet siihen mitä nykyään sinkkunaiset ja eronneet joutuu kokemaan ja sietämään.
Sekö on se autuus, mieluummin erotaan lasten isästä pikku-asioista ja mennään satojen naisten kanssa kilpailemaan someen ja seuranhakupalstoille kertakäyttömiehistä.
Hehän vasta ovatkin uskollisuuden perikuvia. 😁Oletko jotenkin munan kipeä vai miksi sinulla pitää olla koko ajan mies? Jotkut elävät mielellään yksin kun pääsevät huonosta suhteesta ja miehestä eroon. Te mummot olette tulleet rais katuiksi (laillisesti), petetyiksi ja hakatuiksi avioliitoissanne, nuoret naiset eivät tähän enää suostu mistään syystä. Eikä pidäkään.
En ole munankipeä, elän kylläkin nyt yksin, mieheni kuoli noin 10-vuotta sitten.
Avioliitossani ei raikkaita eikä ollut väkivaltaa, tykkäsimme läheisyydestä ja seksistä. Mutta oli kyllä anteeksiantoa ja ymmärrystä puolin ja toisin, emme olleet täydellisiä, mutta sopivat toisillemme.
Vaikka nyt me mummot neuvomme, että älkää eroko noi pienestä, niin se ei tarkoita, että meillä olis huono liitto tai huonoja kokemuksia, mistä tämä luulo oikein tulee?
Miksi ihmeessä luulette, että.jostain katkeruudesaa tai kostonhalusta neuvomme teitä miettimään ennekuin hetken oikeutta eroat te tai neuvottelukunta toisia eroamaan.
Ihan juuri niitä lapsia ajatellen, emme haluaisi, että lapset joutuvat reizsaamaan kahden kodin väliä ja joutuvan sopeutumaan moniin asioihin, joita eivät aina käsitä.Miksi aina sanotun, että lapset sopeutuvat ja lasten vaan pitää sopeutua jne.
Eikö olisi niin, että lastwn vanhemmat keskenään ensisijaisesti sopeuutuisivat keskenään ja yrittäisivät selvittää erimielisyytensä, niin paljon kuin mahdollista.
Oma ylpeys tai periaate (riippuu tietysti asiasta) ei saisi olla niin vahva, että muuta mahdollisuutta ei ole kuin se ero.
Kuulostaa ihan ex-anoppini horinoilta, tosin appiukko taitaa edelleen olla hengissä. Juuri tuo jatkuva yrittäminen ja kulissien kiillottaminen meni kaiken ohi. Pääasia, että lapsilla oli "ehjä perhe". Tosiasiassa perheen sisäiset ja erityisesti vanhempien väliset ristiriidat aiheuttivat sen, että lapsillaan on lievästi sanottuna omituinen näkemys parisuhteesta. Ja joo, ennen kuin alat jauhamaan miten on hyvät työt ja kivat kodit kaikilla, niin oli heidänkin lapsillaan. Kaikilla oli kulissit kunnossa, mutta parisuhteen dynamiikka ihan perseellään. Katsos, kun ihmisillä on muitakin tavoitteita elämässään kuin lusia mahdollisimman pitkään avioliitossa.
Teet samalla tavalla ja vähättelet itsekin...sit ei tarvi erota
Katsele nyt ihan rauhassa AP, miten tilanne kehittyy. Kerää säästöjä sen minkä voit. Jos miehesi todella pettää sinua jonkun naisen kanssa, se tulee ilmi. Ala pikkuhiljaa elää omaa elämää ja hanki uusia ystäviä ja harrastuksia. Käytä miestä lapsenvahtina aina, kun se kotona on. Olet sen ansainnut!
Mies on siis suudellut toista naista selvinpäin jo hyvissä ajoin illalla, eli tarkottaa sitä, että se nainen ei ollut mikään uusi tuttavuus. Jonkinlainen suhde heillä on. Ystäväsi ei sitten tunnistanut tätä naista? Oli niin tai näin, miehesi jatkaa sinun kaltoinkohtelua sillä, ettei suostu puhumaan asiasta. Eli kun ei puhuta, asiaa ei ole tapahtunut. No, sille sinä et mitään voi, jos mies ei puhu. Hän ei tule myöskään pyytämään anteeksi, ainakaan tosissaan.
Yritä kerätä itsetuntosi rippeet ja muista, että olet hyvä puoliso ja olisit ollut uskollisuuden arvoinen. Noin pienet lapset, niin mies olisi voinut puhua sinulle aiemmin, kun kerran suhteessa joku mättää. Sen sijaan hän valitsi toisen naisen. Toki olis järkevää puhua asioista keskenään, mutta jos toinen ei halua, niin minkäs teet.
Opettele itsenäistä ajattelua ja itseluottamusta, että voit erota miehestäsi kun aika tulee. Kiirettä sulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys että mies hakee läheisyyttä kun kotoa ei sitä saa.
Sillä miehellä on oletettavasti suu, jonka voi avata ja näin ollen kertoa, kun jokin asia painaa mieltä. Tuskinpa aloittaja on mikään telepaatti, joka silkkaa ilkeyttään jätti miehen vähemmälle huomiolle.
Mistä hitosta sinä tiedät ettei mies ole puhunut? Mies on saattanut joutua popsimaan psyykelääkkeitä ap käyttäessä tähän henkistä väkivaltaa, mutta eihän ap sellaista kerro, eihän? Hän kirjoittaa elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja miehesta syypään kaikkiin PARIsuhteen ongelmiin.
Olisitko samaa mieltä, jos ap olisi mies ja hänen puolisonsa nainen?
Ihis
Vaihdapa sinä ensi viikonloppuna viihteelle, ota muutama drinksu ja pussaile jonkun hyvännäköisen tyypin kanssa. Sitten taas elämä maistuu siellä kotipirtissäkin.
Tsiisus että joku jaksaa vaahdota jostain pussailusta. Olet hormonihuuruinen hölmö. Vaahtoaisit pikemminkin siitä, että sinä joudut hoitamaan niin paljon pieniä lapsia, ettei sinulla riitä jaksamista huomioida sitä ihmistä, joka siitti ne mukulat. Mies ottakoon osaa lastenhoitoon enemmän.
Jos tapahtui viime lauantaina, niin nyt on 3. päivä sen jälkeen. Ehkei kannata (tai koskaan edes saisi) näin nopeasti tunnekuohussa tehdä isoja päätöksiä, vaan mieskin voi defensiivisen kuorensa saada laskettua vaikka jo kahden tai viiden päivän päästä.
Ette te kukaan nyt voi oikeasti olla sitä mieltä, että kolme päivää pussailun jälkeen otetaan ero! Kyllähän aikuisten täytyy käydä päivä- ja viikkotolkulla syvällisiä keskusteluja, miten asiat oikeasti on ja miten tähän päädyttiin! Ja onko molemmilla vielä haluja ja motivaatiota yrittää pelastaa perhe.
Jospa se anteeksipyyntökin sieltä mieheltä vielä löytyisi, kun on hetki aikaa kulunut!
Mitä ihmettä täällä oikein kommetoidaan?! Tottakai ero otetaan, jos TOINEN RIKKOO LUOTTAMUKSEN, olematta asiasta edes pahoillaan.
Minulle pienten lasten äitinä ero tapahtuisi heti vastaavassa tilanteessa. En ikinä antaisi miehelle anteeksi sitä, että minä yksin hoitaisin kuolemanväsyneenä velvollisuudet kotona, kun samaan aikaan toisaalla ukko nuolisi jonkun eukon kanssa. Ihan absurdia edes ajatella, että voisin reagoida tuollaiseen olankohautuksella, kuten moni täällä tuntuisi toimivan! Mikä teitä vaivaa?
Kyse on luottamuksen pettämisestä. Parisuhde ei ole yhtään mitään, jos toiseen ei voi luottaa. Pahinta kaikesta on pettää toisen luottamus silloin kun parisuhteessa on muutenkin kovat ajat, esim pikkulapsivuodet tai sairastumiset jne. Tätä ei voi millään puolustella, vaan pettäjä yksinkertaisesti kertoo teollaan kaiken, mitä voi kertoa. Pakenee vieraisiin, vaikka pitäisi olla kotona hoitamassa YHTEISTÄ kotia, lapsia, parisuhdetta. Kuvottava ihmissaasta koko mies.
Suutelu on Pettämistä. Siihen ei selvin päin oleva mies ajaudu tuosta noin vaan, vaan kyllä baarin nainen oli joko entuudestaan tuttu tai sitten tilanteeseen on virittäydytty koko ilta: tutustuttu, flirttailtu, toisesta kiihotuttu. Kyse ei ole vaan suutelusta. Edelleen, nainen laittaa kotona lapsia nukkumaan, siivoaa varmaan päivän sotkut, hoitaa arjen askareita. On antanut miehelle mahdollisuuden hengähtää. Mies hengähtää toisen naisen suuhun.
Tosiaanko tää on teille muille ihan ok? :D ootte aivan pimeitä!
Vierailija kirjoitti:
Jos tapahtui viime lauantaina, niin nyt on 3. päivä sen jälkeen. Ehkei kannata (tai koskaan edes saisi) näin nopeasti tunnekuohussa tehdä isoja päätöksiä, vaan mieskin voi defensiivisen kuorensa saada laskettua vaikka jo kahden tai viiden päivän päästä.
Ette te kukaan nyt voi oikeasti olla sitä mieltä, että kolme päivää pussailun jälkeen otetaan ero! Kyllähän aikuisten täytyy käydä päivä- ja viikkotolkulla syvällisiä keskusteluja, miten asiat oikeasti on ja miten tähän päädyttiin! Ja onko molemmilla vielä haluja ja motivaatiota yrittää pelastaa perhe.
Jospa se anteeksipyyntökin sieltä mieheltä vielä löytyisi, kun on hetki aikaa kulunut!
Kiitos järkevästä viestistä, jospa aloittaja muut eroon kehoittavat tämän lukisivat.
Olet aikamoinen tosikko. Kuka nyt noin pienestä syystä eroaa.
Naurettavaa suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehellä lienee ollut sivusuhde jo pidempään ja ei ollut eka kerta. Hän vaikuttaa henkisesti väkivaltaiselta sp:ta kohtaan, kin käyttäytyy vielä jälkikäteenkin noin törkeästi. Luultavasti hän on kuvitellut, että kun vaimon saa kotiin lasten ksnssa nalkkiin, vaimo ei enää pysty ottamaan eroa ja mies voi kihdella miten huonosti ikinä haluaa ilman seurauksia. Kannattaa muistaa, että parisuhdeväkivalta alkaa tyypillisesti juuri silloin ja siten.
Mikä tilanne on nyt ap? Ymmärrän eropäätöksen. Netistä voi hskemuksen laittaa ja helppo hankkia uusiasunto. Minä asuin yh:na lapsen ksnssa sluksi 21 m2 yksiössä ja siitä pikkuhiljaa ns oikeaan asuntoon edeten.. kaikki on mennyt hienosti. Olin yh 8 vuotta ja yllättäen tapasin nykyisen mieheni. Elämä menee psrhaiten, kun kuuntelee omaa sisintään. En usko tuollaiseen kurjaan kynnysmattoelämään alistumiseen, mitä jotkut mummot ja nsisvihaajamiehet tässä ketjussa ovat kirjoitelleet. Halpamaista syyllistää naista miehen vääristä teoista.
N51
Tilanne on sama kuin aamulla. Mies tuli töistä kotiin puoli seitsemän ja on koko illan vältellyt minua (ollut eri huoneessa ja pihahommissa ym.) joten keskustelua ei ole edelleenkään voinut käydä vaikka lapset tosiaan nukahti jo kahdeksan aikoihin. Omat ajatukseni eivät ole muuttuneet mihinkään.
Moni täällä kommentoi, että jos eroan niin en koskaan voi saada hyvää miestä. En minä enää mitään suhdetta varmaan jaksakaan, ainakaan sellaista missä asuttaisi yhdessä enkä halua enää lapsiakaan kenenkään uuden miehen kanssa. Olen mielessäni varautunut elämään yksin tai vain seurustelemaan ilman mitään uusia avioliittoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä oikein kommetoidaan?! Tottakai ero otetaan, jos TOINEN RIKKOO LUOTTAMUKSEN, olematta asiasta edes pahoillaan.
Minulle pienten lasten äitinä ero tapahtuisi heti vastaavassa tilanteessa. En ikinä antaisi miehelle anteeksi sitä, että minä yksin hoitaisin kuolemanväsyneenä velvollisuudet kotona, kun samaan aikaan toisaalla ukko nuolisi jonkun eukon kanssa. Ihan absurdia edes ajatella, että voisin reagoida tuollaiseen olankohautuksella, kuten moni täällä tuntuisi toimivan! Mikä teitä vaivaa?
Kyse on luottamuksen pettämisestä. Parisuhde ei ole yhtään mitään, jos toiseen ei voi luottaa. Pahinta kaikesta on pettää toisen luottamus silloin kun parisuhteessa on muutenkin kovat ajat, esim pikkulapsivuodet tai sairastumiset jne. Tätä ei voi millään puolustella, vaan pettäjä yksinkertaisesti kertoo teollaan kaiken, mitä voi kertoa. Pakenee vieraisiin, vaikka pitäisi olla kotona hoitamassa YHTEISTÄ kotia, lapsia, parisuhdetta. Kuvottava ihmissaasta koko mies.
Suutelu on Pettämistä. Siihen ei selvin päin oleva mies ajaudu tuosta noin vaan, vaan kyllä baarin nainen oli joko entuudestaan tuttu tai sitten tilanteeseen on virittäydytty koko ilta: tutustuttu, flirttailtu, toisesta kiihotuttu. Kyse ei ole vaan suutelusta. Edelleen, nainen laittaa kotona lapsia nukkumaan, siivoaa varmaan päivän sotkut, hoitaa arjen askareita. On antanut miehelle mahdollisuuden hengähtää. Mies hengähtää toisen naisen suuhun.
Ja sitten vielä jotain saastamiehen pään silittelyä, että voi voi kun tuolla Make-Petteri-Shitterillä on niin vaikeeta, kun ei vaimo anna. Kyllä nyt on OIKEUS hakea "saatavia" toisilta. Vaimon voimavarat (niiden loppuminen!) ohitetaan täysin. Vaimon täytyy jaksaa sekä vaimon, että äidin roolissa joka päivä, yötä päivää. Mitenkäs on se miehen ja ISÄN rooli? Paljonko miestä näkee lastensa arkea hoitamassa? Miksei mies ole iltaisin muksuja nukuttamassa ja vaimo viihteellä? Veikkaan, että tämän tarinan mamma ei ole päässyt ulos vuosiin. Mies varmaan harva se viikonloppu, käyhän hän sentään töissä :D
Että kyllä todellakin eroa asap! Olet yhteydessä Kelaan, parhaiten asiat selviää kun asioit toimistossa. Tukea väliaikaiseen tilanteeseen tulet ehdottomasti saamaan, niin että sinä lapsinesi pärjäät. Raha on viimeinen asia mistä sinun tarvitsee olla huolissasi. :)
Jos jäät tuohon suhteenkuvatukseen, et koskaan voi enää olla huoleti miehen mennessä Hengähtämään. Et voi tietää puhuuko totta muistakaan asioista. Vaikka kuinka teillä nyt olisi "vakavan keskustelun paikka", en sekuntiakaan usko tuonkaltaisen miehen puhuvan totta. Petti sinua, mikä tuli ilmi ihan muualta kuin itse petturin suusta. Siinä sinulle riittävästi todisteita olla uskomatta hänen puheita.
Arvosta itseäsi, pidä kiinni rajoistasi ja periaatteistasi. Lähde taakse katsomatta. Lasten etu on hyvinvoiva äiti - ja sitä et koskaan enää tuossa suhteessa tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos järkevästä viestistä, jospa aloittaja muut eroon kehoittavat tämän lukisivat.
Voin minä odottaa vaikka viikon tai kuukaudenkin, mutta ei minun ajatukseni siitä muutu. En voi rakastaa miestä, joka pettää luottamukseni ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut. Enkä halua elää vuosia rakkaudettomassa kulissiliitossa vain lasten takia. Se ei olisi oikein lapsillekaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Justiina ottaa ihan rauhassa nyt vain ja pistää pasteijat uuniinja laittaa munakellon soimaan kymmenen minuutin päästä, ettei nekin pala.
niin väsynyttä
ja missä AP, iskikö pennuille koliikki?