Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut

Vierailija
30.07.2019 |

Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.

Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.

Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?

Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?

Kommentit (693)

Vierailija
1/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piehtaroit menneisyydessä?

Vierailija
2/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys että mies hakee läheisyyttä kun kotoa ei sitä saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä nyt millään voi uskoa että oikeasti olisit eroamassa jonkun yksittäisen pussailun takia. Mies varmaankin uskoo, että rauhoitut siitä ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Etteet nyt sentään lapsillekin aiheuta eron tuskaa jonkun noin vähäpätöisen takia.

Mutta toki, kyllä sinä siitä miehestä eron saat jos haluat. Ja varmaan pärjäätkin, niin kuin muutkin. 

Vierailija
4/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta selviää ajan kanssa. Kulunut fraasi, mutta totta.

Vierailija
5/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä nyt millään voi uskoa että oikeasti olisit eroamassa jonkun yksittäisen pussailun takia. Mies varmaankin uskoo, että rauhoitut siitä ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Etteet nyt sentään lapsillekin aiheuta eron tuskaa jonkun noin vähäpätöisen takia.

Mutta toki, kyllä sinä siitä miehestä eron saat jos haluat. Ja varmaan pärjäätkin, niin kuin muutkin. 

Olin miehelle sanonut monta kertaa jo seurusteluaikoina, ennen naimisiinmenoa, että en hyväksy mitään pettämistä ja tulen eroamaan pussailustakin, jos sellaista tapahtuisi. Eli mies kyllä tiesi hyvin kantani asiaan. Ap

Vierailija
6/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo pusu sulta pois oli?

Vierailija
7/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan olet aivan täydellinen, kun yksi merkityksetön pöhnässä pussailu on varaa noin kovasti tuomita...

Vierailija
8/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ”mitään ei tapahtunut” käytös loukkaa enemmän, kuin tapahtunut pussailu. Vaikkei tilanne edennyt pidemmälle, pitäisi omien hälytyskellojen soida tässä kohti. Mies syyttele sinua eikä ole millänsäkään eli todennäköisesti ei pode huonoa omaatuntoa ja sama voi tapahtua uudelleen. Jos annat anteeksi mies oppii että alistut ja voi kohdella sinua näin eli todennäköisesti pettää tulevaisuudessa. Näytä miehelle missä rajasi menee ja eroa. Pallo on silloin miehellä näyttää rakastaako tarpeeksi korjatakseen tekonsa.

Vierailija
9/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin miehelle sanonut monta kertaa jo seurusteluaikoina, ennen naimisiinmenoa, että en hyväksy mitään pettämistä ja tulen eroamaan pussailustakin, jos sellaista tapahtuisi. Eli mies kyllä tiesi hyvin kantani asiaan. Ap

Mitä sinä siellä sitten vielä kiukuttelet? Toimi äläkä kitise kuin joku pikkulapsi jolta on viety kaikki lelut ja karkit. 

Vierailija
10/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina sanoo yhtä ja tarkoittaa toista, joten mistä mies olisi voinut tietää että oikeasti tarkoitat tuota? Vaikutat muutenkin aika hysteeriseltä, olisiko tässä nyt peiliin katsomisen paikka ja ehkä anteeksipyyntö miehellesi.

Vierailija
11/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä erosta tarvitse keskustella jos mies on tuollainen. Pakkaat vain kimpsusi ja kampsusi, laitat ero-kupongit postiin ja varaat ajan lastenvalvojalle. Siellä on ainakin pakko keskustella.

Vierailija
12/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan olet aivan täydellinen, kun yksi merkityksetön pöhnässä pussailu on varaa noin kovasti tuomita...

Mies ei ollut pöhnässä vaan selvin päin. Tiedän, koska hänellä on tapana juoda vain yksi olut ja koska hän tuli aikaisin ja selvin päin sieltä baarista kotiin. Ap

Vierailija
13/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummia kommentteja.. mutta ap, ei sun tarvi miehelle puhua, senkun laitat eropaperit vetämään ja etsit uuden asunnon. Jos asutte vuokralla, lähteminen on helppoa.

Vierailija
14/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ahdistava tilanne. Miehesi (tai no, eksäsi) käyttäytyy todella epäkypsästi. Itse en ole varma päättäisinkö liittoa vieraan suutelemisen vuoksi, mutta tuo miehen tapa toimia tilanteen jälkeen olisi itselleni hyvä syy eroon. Huonon käytöksen puolustelu ja sinun syytteleminen on vastenmielistä touhua. Mies on ainoa, joka teki väärin eikä hän kadu ollenkaan tekemisiään. Olen pahoillani puolestasi, on kurjaa huomata, että oma puoliso on mäntti.

Vierailija
15/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ”mitään ei tapahtunut” käytös loukkaa enemmän, kuin tapahtunut pussailu. Vaikkei tilanne edennyt pidemmälle, pitäisi omien hälytyskellojen soida tässä kohti. Mies syyttele sinua eikä ole millänsäkään eli todennäköisesti ei pode huonoa omaatuntoa ja sama voi tapahtua uudelleen. Jos annat anteeksi mies oppii että alistut ja voi kohdella sinua näin eli todennäköisesti pettää tulevaisuudessa. Näytä miehelle missä rajasi menee ja eroa. Pallo on silloin miehellä näyttää rakastaako tarpeeksi korjatakseen tekonsa.

Eniten mietin eroa juurikin siksi, että mies vähättelee asiaa. Siksi luulen samoin kuin sinä, että sama voi toistua uudelleenkin. Ap

Vierailija
16/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan ihan elämäksi. Yksikään suhde ei ole turvassa pettämiseltä ja se selusta turvaataan jo ennen sen perheen perustamista, että pärjää kun se ero tulee.

Vierailija
17/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina sanoo yhtä ja tarkoittaa toista, joten mistä mies olisi voinut tietää että oikeasti tarkoitat tuota? Vaikutat muutenkin aika hysteeriseltä, olisiko tässä nyt peiliin katsomisen paikka ja ehkä anteeksipyyntö miehellesi.

Minua petetään ja minun pitäisi pyytää anteeksi pettäjältä? Puhut lähes kuin mieheni puhuu. Ap

Vierailija
18/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan toimimaan ja edistämään eroa, eiköhän se mies siitä tajua. Vähättely kuulostaa kyllä todella pahalta, mies tuskin katuu lainkaan.

Vierailija
19/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan, eikä kukaan kiellä että hän teki väärin. Mutta aika kylmältä ja kovalta tuntuu olla noin ehdoton, jos suhde on muuten hyvä ja siinä lapsiakin jo on. Ja jos siis tämä pussailu on yksittäinen kerta ja jotain merkityksetöntä baarisekoilua, eikä niin että mies olisi rakastunut johonkin toiseen ja tätä pussailisi.

Vierailija
20/693 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kummia kommentteja.. mutta ap, ei sun tarvi miehelle puhua, senkun laitat eropaperit vetämään ja etsit uuden asunnon. Jos asutte vuokralla, lähteminen on helppoa.

Asutaan omistusasunnossa, on asuntolainaa, minä olen hoitovapaalla ja meillä on avioehto. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi