Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.
Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.
Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?
Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?
Kommentit (693)
Minulla miehellä oli sama taktiikka. Ei suostunut puhumaan tai edes kuuntelemaan erosta. Muutenkin vuosia manipuloi ja aivopesi suhteeseen vaikka olisin halunnut erota.
Jouduin lopulta tekemään niin että vuokrasin asunnon hänen tietämättään ja muutin sinne kun hän oli lomalla.
Salasin osoitteen jotta mies ei päässyt enää perään.
Miehen toinen ex-vaimo joutui myös ottamaan kovat käyttöön että pääsi eroon miehestä.
Jos muuten hyvä suhde, niin en mä kyllä luopuisi yhden pusun kanssa elämänkumppanista. Pussaa ite jotain, niin huomaat, ettei sillä ole mitään merkitystä teidän suhteelle. Mutta jos se yksi pusu sua noin paljon rassaa, niin ei kai siinä muuta kuin lusikat jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys että mies hakee läheisyyttä kun kotoa ei sitä saa.
yllätys että nainen hoitaa kotia ja lapsia kun mies on viihteellä
Kuolen nauruun. Pussaamisen takia ero. Ei voi olla totta :D
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta vanha aloitus. Toivottavasti nainen on suljetulla ja lapset miehellä.
Tämän tyyppinen mies junailee tosiaan lapset itselleen ja naisen suljetulle. Sitten tapaa uuden naisen ja kippaa samana päivänä ne lapset sinne suljetun portille ja huutaa että, heippa, pärjäilkää ja nähdään. Nimimerkillä sivusta seurannut. Okei, no suljettu osasto oli liioittelua, muu ei.
Ei tämä nyt vaikuta yhtään tositarinalta.
Jos mies oli vieläpä selvinpäin niin et todellakaan ole antanut huomiota/ läheisyyttä. Olepa antamatta läheisyyttä lapsellesi. Varmasti hakee sen muualta myös!!!!!!!!!!
oliko miehellä käsi pikkareissa ja
nyt on vähän ylireagoinnin makua tuossa sinulla, taita selibaattisi vissiin purra mieheesi
olisiko aika hoitaa miestäsi myös lasten ohella
Vierailija kirjoitti:
Kuolen nauruun. Pussaamisen takia ero. Ei voi olla totta :D
Mitä tuossa tilanteessa pitäisi mielestäsi tehdä, jos ero ei ole vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Jos muuten hyvä suhde, niin en mä kyllä luopuisi yhden pusun kanssa elämänkumppanista. Pussaa ite jotain, niin huomaat, ettei sillä ole mitään merkitystä teidän suhteelle. Mutta jos se yksi pusu sua noin paljon rassaa, niin ei kai siinä muuta kuin lusikat jakoon.
oiskohan jotain muutakin kertynyt kun toi pusu vaik ei tässä mainitakaan
Vierailija kirjoitti:
Yllätys että mies hakee läheisyyttä kun kotoa ei sitä saa.
Ei tarvitse pettää onhan sillä miehellä suu millä puhua asiasta.
Pettäminen ja sitä ympäröivät rajat on hyvä selvittää kumppanin kanssa jo suhteen alkuvaiheessa. Samaten pettämisestä seuraavat asiat on hyvä tuoda esille.
Itse suhtaudun jyrkän kielteisesti pettämiseen ja nk. "kerrasta poikki" periaatteen soveltamiseen.
Suuteleminen ventovieraan kanssa kuppilassa on pettämistä, ergo - "kerrasta poikki". Ei tässä tapauksessa mun mielestä ole mitään tulkinnanvaraa vaikka lapsia perheeseen onkin jo siunaantunut.
Toki kaksi vuotta vanha aloitus, joten eiköhän se ero ala olla kohta jo ihan lainvoimainen.