Mökin vuokraaja oli lähtenyt ennen kuin astianpesukoneen 4 t 37 min Eco-ohjelma oli päättynyt ja siksi perin häneltä sopimussakon
Sopimusehdoissa lukee: Mökin vuokraaja on paikalla astianpesukoneen ollessa päällä ja lähtiessä on ensin pestävä Eco-ohjelmaa käyttäen riskit ja poistettava astiat paikoilleen kaappeihin. 350 euro lasku lähtee perässä. Kannattaa noudattaa ehtoja.
Kommentit (38)
Mitäpä jos ihan itse huolehtisit mökkisi siivoamisen? 😅
Ei noin pitkää eco-ohjelmaa olekaan. Miten olet aiemmin vahtinut, että ecoa on käytetty?
Nyt ei ole oikea aika lähteä mökille.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin pitkää eco-ohjelmaa olekaan. Miten olet aiemmin vahtinut, että ecoa on käytetty?
Sitä en ei kommentoi. Mutta tässä tapauksessa tulin tekemään lähtötarkistusta ja näin, että ei oltu käytetty Ecoa, koska astianpesukoneessa paloi vielä valot ja se oli tyhjentämätön.
AP
En ikinä tiskaa vuokramökkiastioita. Lautasista huuhtaisen hanan alla enimmät sotkut pois, lasit ja aterimet tungen pesemättä kaappiin.
Ei tiskikonetta saa jättää päälle valvomatta. Törkeää jos mökkiläinen on tehnyt niin.
Teeppä se, niin kuivaan koko mökin ja laitan tuhkat kaappiin.
Senkus yrität, en maksa. Laita vaan ulosottoon, olen varaton. Lisäksi kusin jokaiseen lipaston laatikkoon ja jemmasin raakoja kalanpaloja jokaiseen koloon.
Vakuutus ei korvaa vahinkoja, jos ei ole kotona astianpesukoneen käydessä.
Ihan tahallaan tehty rahastuslsuseke! Eihän kukaan jaksa herätä niin aikaisin lähtöaamuna, että ehtisi noin pitkän pesuohjelman odotella. Että pistää vihaksi.
Jos aloitus olisi tosi, niin aina kannattaa miettiä omaa mainettaan vuokranantajana. Tapahtuiko mitään todellista vahinkoa, joka aiheutti sinulle kohtuuttomia kuluja? Teet joka tapauksessa lopputarkastuksen, niin käyntisi mökissä ei ollut edes turhaa. Voisitko oppia jatkossa neuvomaan vuokralaiselle, että kun laittaa eko-ohjelman sen kesto on yli neljä tuntia eli silloin normaalin järkevä vuokralainen osaa käynnistää sen koneen ajoissa.
Olen vuokrannut paljon mökkejä ja voin yhden käden sormilla luetella järkevät, hyvin organisoidut mökit ja joissa omistajat ovat vaivautuneet/viitsineen/jaksaneet kirjoittaa selkeät ja hyvät ohjeet useammalla eri kielellä näkyvälle paikalle mökissä. Ihan paras oli seinälle nätisti kehystetyt ohjeet ja joita ei voinut ohi kulkiessaan olla huomaamatta.
Tiskikoneen pesuohjelma salapoliisi
Vierailija kirjoitti:
Ei tiskikonetta saa jättää päälle valvomatta. Törkeää jos mökkiläinen on tehnyt niin.
Toisilla tuntuu olevan tapana jättää tiskikone tai pesukone päälle ja lähteä kauppaan/lenkille. Hurjimmat jättävät jopa uunin tai levyn päälle. Itse en uskaltaisi, korkeintaan käyn postilaatikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ihan itse huolehtisit mökkisi siivoamisen? 😅
Ei kyse ollut siitä, vaan pesukone jätetty päälle!
JOS se ois leimahtanut liekkeihin, vuokraaja ois vastannut uuden mökin , kannattaa lukea sopimusehdot hyvä ihminen sentään!
EIhän niitä saa jättää kotonakaan valvomatta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa, ei sitä mikään laki kiellä.
Kieltää, vakuutus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltää, vakuutus!
"Jopa puolet Pohjola Vakuutuksen riskitestiin vastanneista olettaa, että astianpesukoneen aiheuttamat vesivahingot korvataan aina täysimääräisesti, vaikka näin ei ole.
Vakuutus ei korvaa vahinkoja välttämättä täysimääräisesti, jos astianpesukone on jätetty päälle ilman valvontaa ja se aiheuttaa vesivahingon, kertoo Pohjola Vakuutuksen henkilöasiakkaiden omaisuusvakuutuksista vastaava...."
Vierailija kirjoitti:
En ikinä tiskaa vuokramökkiastioita. Lautasista huuhtaisen hanan alla enimmät sotkut pois, lasit ja aterimet tungen pesemättä kaappiin.
HAHAHAHAHAH sepä sattuu omalle kohdalle, ei ole hakattuja puita, tai tosiaan löytyy homeisia astioita jos on ollut mökki tyhjänä, ähäkutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt mitä luit! Kirjoitat sopimuksen ja siinä asiasta sanotaan!
Vetäiset nimesi alle, joo, siinä lupaat! Jos et tee niin, sitte maksat!
Mä oon ollut varmaan sun mökissä. Astiat piti pestä lähes viiden tunnin pesuohjelmalla ja laittaa pesun jälkeen vielä paikoilleen kaappeihin. Mökin luovutus oli klo 11. Pestiin astiat lyhyemmällä ohjelmalla kuin vaadittu, koska muuten olisi pitänyt syödä aamupala jo aamuyöllä, jotta aamiasastiat olisivat päässeet myös pesuun. :)
Uskomatonta röyhkeyttä!!! Mutta pakkohan se on maksaa, jos on sääntöjä rikottu.😓