Nyt mennään lujaa vauhtia suhteessa. Skeptisenä ihmisenä olen hämilläni. Mitä mieltä?
Pelkään, että minun käy huonosti ja että juttu onkin vedätystä mutta toisaalta mies osaa olla hyvin vakuuttava. Hän sanoo olevansa minulle aina rehellinen ja voin kysyä mitä vain.
On fiksu, vaativassa työssä, taloudellinen tilanne on erittäin hyvä. Hän on myös todella hyvännäköinen ja pitää kunnostaan huolta, hänellä on paljon ystäviä ja vaikuttaa aidosti lojaalilta ihmiseltä.
Kaikinpuolin loistava kumppani ja naisia olisi jonoksi asti.
Ekasta tapaamisesta lähtien ollaan oltu tiiviisti yhteydessä, hänestä kuuluu jatkuvasti ja keksii yhteisiä suunnitelmia ja myös toteuttaa ne. Olemme jo tehneet kaikenlaista vaikka vasta hetken olemme tunteneet.
Olen myöskin tavannut hänen kavereitaan ja hän on myös monille minusta kertonut.
Haluaa jo minut kokonaan, puhuu häistä ja talosta jne. On todellakin piirittänyt minut kunnolla ja haluaa pitää minusta huolta. Alkuun ajattelin vain näiden olevan turhia höpinöitä, jotta pinnallinen suhde jatkuisi mutta mies on tosissaan. Vakuuttelee olevansa rehellinen ja olevansa yhden naisen mies, hänellä on ollut muutenkin vain muutama suhde, jotka molemmat johtivat pitkään avioliittoon.
Hmm..
Tämä on oikeasti ihan hullua mutta nautin tilanteesta. Tuntuu hyvälle mutta pelottaa olenko nyt ryhtynyt johonkin jossa satutan pahasti itseni vaikka toisaalta en tiedä sitä muuta kun ottamalla selvää ja ajan kuluessa.
Koskaan ei kukaan mies ole rakastunut minuun näin täysillä, tilanne on ihan uusi.
Tiedän, että järki pitäisi pitää päässä ja tunnustella tilannetta rauhassa ja hän itsekin tätä ehdottaa toisinaan. Tilanteessa on vielä paljonkin tiettyjä vaikeuksia mutta jostain syystä minä nyt olen tuonut elämään iloa ja haluaa olla yhdessä.
Mielestäni en ole itse mitenkään ihmeellinen kuitenkaan ja olen vain nyt mennyt virran mukana jossa en pysykään ehkä perässä.
Kommentit (303)
No niin. Jos olit oikeasti ap joka kirjoitti nuo ylimmät pitkät viestit (143&144), niin sinuna kyllä juoksisin ja lujaa. Mies vaikuttaa jo suorastaan pelottavalta.
Ei ole normaalia heti ekana iltana kutsua kaikenlaisilla hellittelynimillä, vaikka ois miten ihastunut. Vielä vähemmän normaalia on tuijottaa kun toinen nukkuu!! Eksän mielenterveysongelmat on aina näillä hulluilla kätevä syy siihen, miksi on eronnut edellisestään. Ihan oikeasti. Tuo että pettyy jos et mene luokseen tai että hokee ettei halua sun hylkäävän häntä, on karmivaa. Ei normaalia eikä ihanaa. Kontrolloinnin tarve, omistamisen tarve, marttyyrimainen käytös -ei, ei, ei! Hän yrittää manipuloida sun tunteita, saada sussa säälin ja huonon omantunnon heräämään: "miten voit kohdella minua näin vaikka olen niin ihana ja täydellinen?"
Sun intuitiosi on täysin oikeassa kun se varoittaa tuosta miehestä. Vika ei ole sussa, sinä et ole hullu tai kuvittele omiasi. Miehen käytös on kaikkea muuta kuin normaalia tai edes superihastuneen normaalin käytöstä.
Veikkaan, että tuo mies ei kovin helpolla luovuta jos nyt eroat hänestä. Mutta mitä pitemmälle annat tuon suhteen jatkua, sen vaikeammaksi ja vaarallisemmaksi (olen tosissani) se käy.
Jo muinaiset roomalaiset sanoivat: Festina lente, kiiruhda hitaasti. Tuota on hyvä toteuttaa myös ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa narsistiselta persoonallisuushäiriöltä. Onko miehen toiminnassa tai sanomisissa ollut mitään sellaista pientä negatiivista pilkahdusta, joka on saanut hälytyskellot soimaan edes pikkuisen?
Hmm......
No totta puhuakseni kyllä olen joitakin juttuja ihmetellyt mutta vain koska itse olen paljon lukenut ja muutenkin analysoin aika herkästi nykyään tällaisia tapauksia koska olen ollut huonossa suhteessa aikaisemmin. Tosin se mies ei ollut lainkaan tällainen kuin tämä on.Mutta ne oudot jutut..
Kehuu itseään paljon. Haluaa pitää minusta huolen ja hän tahtoo vain minut. Muuta ei tarvitse ja hän tarjoo kaiken mitä tarvitsen. Kunhan saa vain minut. Yhteisen ihanan tulevaisuuden minunlaiseni ihanan ihmisen kanssa. Rakastaa minua.
Kuulemma sillä ole väliä kauan olemme tunteneet, hän vain hullaantui.
Voi apuaaaa...
Mihin paskaa sitä itsensä onkin ehkä tunkenut.
Mutta puhuin tästä tunteestani miehelle ja hän pahoitteli sekä ymmärsi ahdistukseni, että menemme liian lujaa nyt. Kuitenkin itse tulin katumapäälle kun olen jo ihan sekaisin koko kuviosta. Mies vähän pahoitti mielensä mutta oli kuitenkin iloinen kun en lopettanut suhdetta ja lupasi kahta kovemmin melkein kuun taivaalta.
Kuulemma koskaan ei ole naisilleen pahaa tehnyt ja voin häneen luottaa, hänelle voin puhua aina kaikesta jne.
Mutta on kyllä ylpeä mies, ei pidä yksinäisyydestä ja hänet on suhteissa jätetty. On laittanut itsensä uhrin asemaan eroissa mutta toisaalta myös kehunut exiään.Minussa itsessäni huutaa kyllä kaksi puolta. Haluan nähdä tämän homman mutta toisaalta luulen, että tässä voi sattua ja kovaa. Aina rakastuminen on riski. Tämä mies kuitenkin haluaa nyt minut ja sanoo, että olen vapaa kyllä lähtemään jos haluan mutta hän odottaa. Voisi oikeasti melkein samantien muuttaa kanssani yhteen. Ikävöi kuin hullu jne...
Mitä mä teen..
Ymmärrän täysin teidän puolen ja olipa ikäviä kokemuksia toisilla. Olen pahoillani varsinkin tuosta kohtalosta jossa se mies kuoli lopulta. ♡ kiitos kun jaoit kokemuksesi.Alan olemaan sanaton kohta. Tiedän tämän jo kuulostavankin silkalta hulluudelta.
Kuitenkin kun näemme niin vaikuttaa selväjärkiseltä tyypiltä, viesteissä ehkei aina niinkään..
Ap[/quoteKuin suoraan sairaiden parisuhteiden oppikirjasta.
Kyllä ap noi jutut kuulostaa siltä, että juokse ja lujaa. Rehellisyyden ja sen korostaminen, ettei ole koskaan satuttanut naista. Ei normaalin ihmisen tarvitse näitä asioita korostaa. Normaali, rakastunut ihminen ei myöskään sano rakastetulleen tämän kieltäydyttyä tapaamisesta, että hän taitaakin lähteä radalle katselemaan naisia.
Tässä on niin monta varoitusmerkkiä, etten jaksa edes luetella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies on korkeasti koulutettu, helvetin komea, menestynyt yrittäjä, hyväkäytöksinen ja sillä on jopa kaunis laulunääni. Epäilemättä hukuttaa tapailemansa naiset rakkauteen kuten ap:n tapauksessakin. Tapailee vaan kauniita, hoikkia, koulutettuja ja menestyneitä naisia. Face on täynnä "ihanan vaimoni kanssa siellä sun täällä" -päivityksiä.
Mutta arkea ei sitten ne suhteet kestä.
Sääli lapsille.
Noniin, tossa nyt taas nähtiin. Helvetin komea plus status (varakas, koulutettu) plus piirittää naista 24/7. Ja miehet muka pinnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oppikirjanarsistilta. Nyt kannattaa testata miestä jollain tavalla, jos meinaa jatkaa. Seuraukset voivat oikeasti olla huonot, jos on kyse luonnehäiriöisestä.
Narsistit eivät voi sietää heikkoutta ja ovat usein äärimmäisen pinnallisia ja tarkkoja kumppaninsa ulkonäöstä. Mustasukkaisuus kuuluu myös kuvioon sekä kyvyttömyys kunnioittaa toisen rajoja ja oikeutta päättää itse elämästään.
Ap voisi ehkä tehdä hiuksilleen jotain vähemmän imartelevaa, tai alkaa pukeutua huonosti vähäksi aikaa ja katsoa miten mies reagoi. Tai sitten keksiä jonkin nolon puutteen tai vian itsessään ja kertoa tästä miehelle. Yksin tai kavereiden kanssa festareille, tai matkalle lähteminen voisi olla myös hyvä ajatus ja katsoa miten mies reagoi. Näistä asioista yksikään ei pitäisi olla sellainen, josta aidosti rakastunut, terve mies vetää kilarit.
Testaa miestä, ap. Siten näet hänen todellisen karvansa ennenkuin on liian myöhäistä. Jo tuo, että keksit tekosyitä ignoorata omaa intuitiotasi ja huolestuttavia havaintoja kertoo, että alat olla koukussa. Narsistin kanssa se on pelottava äkkisyvä, joka voi johtaa mm. itsetunnon totaaliseen murskaantumiseen, vuosien kalliiseen terapiaan ja menetettyyn aikaan, ammatillisen maineen menetykseen, taloudellisiin menetyksiin, pahoihin mielenterveysongelmiin, ja jopa fyysisen väkivallan uhriksi joutumiseen. Älä ota sitä riskiä. Ei näistä turhaan varoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tapasin tälläisen miehen ja sitä ihanuutta kesti 3kk kun hävisi kun pieru Saharaan.
Et terkkuja sulle Mika. Olet luuseri. Et mikään mies. Oli kunnon valehtelija ja salasi elämästä tärkeitä asioita. Ei mikään ”mies”Tampereen seudulta?
Alkoi itseänikin kiinnostaa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap noi jutut kuulostaa siltä, että juokse ja lujaa. Rehellisyyden ja sen korostaminen, ettei ole koskaan satuttanut naista. Ei normaalin ihmisen tarvitse näitä asioita korostaa. Normaali, rakastunut ihminen ei myöskään sano rakastetulleen tämän kieltäydyttyä tapaamisesta, että hän taitaakin lähteä radalle katselemaan naisia.
Tässä on niin monta varoitusmerkkiä, etten jaksa edes luetella.
Niin tiedän..
Mitä ihmettä nyt on tapahtunut. En voi ymmärtää.
Yritän jatkuvasti selitellä molempiin suuntiin miehen tekoja ja sanoja. Teot ovat kaikki kyllä toteutuneet mitä on luvannut ja se on ollut ainakin positiivista. Kuulemma ei ole huolta mistään hänen kanssaan ja aistii pelkoni.
Pidän itseänikin jo ihan hulluna kun edes mietin miksi jäisin kun katson todellisuutta silmiin kaikkien tekojen ja sanojen takaa.
Sitten mietin jos olenkin vain kuvitellut kaiken omassa päässäni ja olen teillekin epärehellinen sekä liiottelen. Oikeasti tämä tiivis yhteydenpito on kaikki koukuttanut minut jollain tapaa. Se oli kai hänen tarkoituskin.
Emme onneksi asu samalla paikkakunnalla, joten emme näe usein ja voin päättää näemmekö enää ikinä.
Sitä se mieskin sanoi. Voin lähteä jos haluan mutta hän on lojaali mies joka ei tykkää olla yksin, joten jos lähden niin ehkä hän lähtee katsomaan jotain muita ehdokkaita.
Eli toisin sanoen vihjailee, että ota tai jätä. Hän saa muitakin mutta mulle lupaisi kuitenkin kuun taivaalta jos en häntä hylkää.
Miks mun piti tähänkin tutustua.
Ihan ottaa päähän.
Ap
Noin se minunkin entinen suhde alkoi muutama vuosi sitten. Ihan samat puheet exällä, kun aloittajan miehellä! Myöhemmin suhteeseen ilmeni sairaalloista mustasukkaisuutta, kontrollointia ja taloudellista väkivaltaa. Lähdin, kun fyysisen väkivallan uhka alkoi olla todellinen. Se herätti minut. Myöhemmin minulle paljastui miehellä olleen erittäin väkivaltainen menneisyys ja useita seksikumppaneita seurustelumme aikana. Oli selkeä narsisti. Mutta enpä ois ikinä uskonut joutuvani sellaiseen helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa avioeronnut mies on ehdoton no no.
Juu kyllä nyt on iso riski haukata pashaa.
Miten monta kakaraa sillä on, siis kahden eri exän kanssa?
Kiva uusioperheralli tiedossa kun lapset alkavat rampata teillä viikko-viikko -systeemillä.
Onkohan miehellä kiire saada hoitaja lapsille...
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Mies koukuttaa (mutta myös ahdistaa) huomiolla, ja jos ilmaiset perääntyväsi tilanteesta, hän vihjaa antavansa huomion jatkossa jollekin muulle. Olen kokenut tämän kuvion kahden miehen kanssa, ja jälkikäteen sanon, että olisi kannattanut jättää ne suhteet väliin... Niin paljon samaa, kuin mitä tässä ketjussa on jo kerrottu.
Markkinoinnissa on ihan tunnettu kikka se, että luodaan ihmisille tunne siitä että jokin tuote loppuu pian jos ei osta sitä heti. Se aktivoi ihmisissä pelon jäädä jostain arvokkaasta paitsi, ja ohittaa kaikki järkisyyt olla ostamatta. Tätä samaahan tuo mies suhunkin käyttää. Jos et huoli häntä nyt heti, niin hän menee hakemaan jonkun toisen. Jos mies ois oikeasti ihastunut ja rakastunut niinkuin nyt väittää, mitään tuollaista ei tulisi hänelle mieleenkään. Hänhän yrittää kiristää sua tunnetasolla olemaan kanssaan.
Kun itse seurustelin narsistin kanssa, niin oli todella tuttua se, että kyseenalaistin jo omat tuntemuksenikin. Epäilin että liioittelen ja kuvittelen ja nään vaan mörköjä joka paikassa. Mutta mun intuitio oli oikeassa. En vain halunnut uskoa sitä, koska se "mitä jos" -ajatus oli liian voimakas. Mitä jos menetän tuon miehen, mitä jos hän onkin se mun elämäni oikea rakkaus ja mä hylkään sen? Mutta ei, mun intuitio tiesi ettei kaikki ole kunnossa. Jos olisin kuunnellut sitä ajoissa, olisin selvinnyt niin paljon vähemmällä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oppikirjanarsistilta. Nyt kannattaa testata miestä jollain tavalla, jos meinaa jatkaa. Seuraukset voivat oikeasti olla huonot, jos on kyse luonnehäiriöisestä.
Narsistit eivät voi sietää heikkoutta ja ovat usein äärimmäisen pinnallisia ja tarkkoja kumppaninsa ulkonäöstä. Mustasukkaisuus kuuluu myös kuvioon sekä kyvyttömyys kunnioittaa toisen rajoja ja oikeutta päättää itse elämästään.
Ap voisi ehkä tehdä hiuksilleen jotain vähemmän imartelevaa, tai alkaa pukeutua huonosti vähäksi aikaa ja katsoa miten mies reagoi. Tai sitten keksiä jonkin nolon puutteen tai vian itsessään ja kertoa tästä miehelle. Yksin tai kavereiden kanssa festareille, tai matkalle lähteminen voisi olla myös hyvä ajatus ja katsoa miten mies reagoi. Näistä asioista yksikään ei pitäisi olla sellainen, josta aidosti rakastunut, terve mies vetää kilarit.
Testaa miestä, ap. Siten näet hänen todellisen karvansa ennenkuin on liian myöhäistä. Jo tuo, että keksit tekosyitä ignoorata omaa intuitiotasi ja huolestuttavia havaintoja kertoo, että alat olla koukussa. Narsistin kanssa se on pelottava äkkisyvä, joka voi johtaa mm. itsetunnon totaaliseen murskaantumiseen, vuosien kalliiseen terapiaan ja menetettyyn aikaan, ammatillisen maineen menetykseen, taloudellisiin menetyksiin, pahoihin mielenterveysongelmiin, ja jopa fyysisen väkivallan uhriksi joutumiseen. Älä ota sitä riskiä. Ei näistä turhaan varoiteta.
Miten testaan häntä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
https://www.thrivetalk.com/gaslighting/
Itse koin tästä listasta 9/10.
> Ilmiselvistä asioista valehtelu. Väitti revittyä laskua koiran syyksi, vaikka jälki oli selvästi ihmisen tekemää. Väitti, ettemme olleet käyneet jotain keskustelua ollenkaan tai että olimme päätyneet eri ratkaisuun kuin mitä muistin.
> Kieltäminen. Ei hän ollut sanonut sitä, vaan tätä. Hänen mielestään keksin omiani tai vääristelin.
> Rakastamiesi asioiden käyttäminen minua vastaan. Hän moitti opiskeluintoani ja käski nauttia elämästä. Hän piti koirastani aluksi, mutta yhtäkkiä hän ei halunnut edes yhteiselle kävelylle, jos koira oli mukana. Hän kysyi, miksen jo luovu rakkaasta lemmikistäni.
> Minuuden heikkeneminen. Pitkällä aikavälillä käsitys itsestä heikkenee. Minä koin muuttuvani erilaiseksi ihmiseksi, mutten tiennyt miksi muutuin. Mies ehdotti minun sairastavan masennusta ja yritti saada minulle diagnoosin ja lääkkeet. Jotkut ovat joutuneet bipo-lääkitykselle, mutta parisuhteen loputtua mielialaa tasaavia lääkkeitä ei ole tarvittukaan... jännä...
> Sanat vastaan teot. Puhetta, puhetta ja puhetta. Lupauksia alettiin rikkoa ja syyn sanottiin olevan minussa. Hän sanoi ettei halua satuttaa, mutta haukkui kamalilla sanoilla. Jne.
> Rakastettavuus. Sumuttaja ensin tuhoaa ja sitten rakkaudella rakentaa uudelleen. Uhkaa erolla, mutta järjestää romanttisen illallisen. Haukkuu pataluhaksi, mutta vannoo rakkauttaan. Lyö, mutta tuo lahjoja. Liian hyvää ja liian huonoa vuorotellen. Kun alkaa selittää itselleen puolison jopa lainvastaista käytöstä ja keksii Miksi?-kysymyksiin aina vain vakuuttavampia vastauksia, tietää olevansa koukussa.
> "Olet sekaisin." Sumuttajan tarkoituksena on heikentää todellisuudentaju. Kun aika on kypsä, hän muotoilee asian sanoiksi. Jos sumuttaja on ollut kärsivällinen, niin syytös menee ihon alle.
> Kaikki muut valehtelevat. Kaikki eivät olleet minua vastaan eikä minulle kerrottu, että kaikki valehtelivat. Mutta epäluuloisuus muita ihmisiä - niitä tuttujakin - kohtaan on pahaenteinen merkki.
Totta joka sana. Täällä eräs, joka on saanut itsensä todella pahaan tilanteeseen. Suhde on raunioina ja olen myöntänyt itselleni, etten voi pitää miehestä edes ihmisenä. Hän on hirveä. Itse asiassa inhoan häntä, vaikka olen vuosia epätoivoisesti rakastanut, mikä aiheuttaa minussa kamalaa raivoa.. Ja kyllä. Minä olen raskaana kaiken lisäksi. Elämäni tulee olemaan todella vaikeaa yksin vauvan kanssa. Mies ei itsekään enää tahdo tosin muuttaa yhteen , kihloihin tms. Aborttia en voi enää tehdä. No, mies on niin hyvä manipuloimaan että minun on paras olla tyytyväinen siihen, ettei hänkään yhteiselämästä haaveile. Minulla on ehkä vielä toivoa joskus löytää hyvä ihmissuhde.
Mies, jolla on tapana kehua itseään ei todellakaan ole kehujensa arvoinen.
Ja vannoo olevansa rehellinen ja ettei vahingoita naisia?!
Ja wtf(?!); jumaloi ja vakuuttelee rakkauttaan, mutta vihjailee radalle lähtemisistä?!
Ja exäkin oli mielisairas?!
Just.
Ihan kaikki ei ole kotona ap:lläkään, jos vielä edes ihmettelee, mitä tästä pitäisi ajatella.
Tai sitten tämä on provo, jonka eteen on nähty harvinaisen paljon vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.thrivetalk.com/gaslighting/
Itse koin tästä listasta 9/10.
> Ilmiselvistä asioista valehtelu. Väitti revittyä laskua koiran syyksi, vaikka jälki oli selvästi ihmisen tekemää. Väitti, ettemme olleet käyneet jotain keskustelua ollenkaan tai että olimme päätyneet eri ratkaisuun kuin mitä muistin.
> Kieltäminen. Ei hän ollut sanonut sitä, vaan tätä. Hänen mielestään keksin omiani tai vääristelin.
> Rakastamiesi asioiden käyttäminen minua vastaan. Hän moitti opiskeluintoani ja käski nauttia elämästä. Hän piti koirastani aluksi, mutta yhtäkkiä hän ei halunnut edes yhteiselle kävelylle, jos koira oli mukana. Hän kysyi, miksen jo luovu rakkaasta lemmikistäni.
> Minuuden heikkeneminen. Pitkällä aikavälillä käsitys itsestä heikkenee. Minä koin muuttuvani erilaiseksi ihmiseksi, mutten tiennyt miksi muutuin. Mies ehdotti minun sairastavan masennusta ja yritti saada minulle diagnoosin ja lääkkeet. Jotkut ovat joutuneet bipo-lääkitykselle, mutta parisuhteen loputtua mielialaa tasaavia lääkkeitä ei ole tarvittukaan... jännä...
> Sanat vastaan teot. Puhetta, puhetta ja puhetta. Lupauksia alettiin rikkoa ja syyn sanottiin olevan minussa. Hän sanoi ettei halua satuttaa, mutta haukkui kamalilla sanoilla. Jne.
> Rakastettavuus. Sumuttaja ensin tuhoaa ja sitten rakkaudella rakentaa uudelleen. Uhkaa erolla, mutta järjestää romanttisen illallisen. Haukkuu pataluhaksi, mutta vannoo rakkauttaan. Lyö, mutta tuo lahjoja. Liian hyvää ja liian huonoa vuorotellen. Kun alkaa selittää itselleen puolison jopa lainvastaista käytöstä ja keksii Miksi?-kysymyksiin aina vain vakuuttavampia vastauksia, tietää olevansa koukussa.
> "Olet sekaisin." Sumuttajan tarkoituksena on heikentää todellisuudentaju. Kun aika on kypsä, hän muotoilee asian sanoiksi. Jos sumuttaja on ollut kärsivällinen, niin syytös menee ihon alle.
> Kaikki muut valehtelevat. Kaikki eivät olleet minua vastaan eikä minulle kerrottu, että kaikki valehtelivat. Mutta epäluuloisuus muita ihmisiä - niitä tuttujakin - kohtaan on pahaenteinen merkki.
Totta joka sana. Täällä eräs, joka on saanut itsensä todella pahaan tilanteeseen. Suhde on raunioina ja olen myöntänyt itselleni, etten voi pitää miehestä edes ihmisenä. Hän on hirveä. Itse asiassa inhoan häntä, vaikka olen vuosia epätoivoisesti rakastanut, mikä aiheuttaa minussa kamalaa raivoa.. Ja kyllä. Minä olen raskaana kaiken lisäksi. Elämäni tulee olemaan todella vaikeaa yksin vauvan kanssa. Mies ei itsekään enää tahdo tosin muuttaa yhteen , kihloihin tms. Aborttia en voi enää tehdä. No, mies on niin hyvä manipuloimaan että minun on paras olla tyytyväinen siihen, ettei hänkään yhteiselämästä haaveile. Minulla on ehkä vielä toivoa joskus löytää hyvä ihmissuhde.
Älä anna miehelle huoltajuutta, vaan hae yksinhuoltajuus heti vauvan synnyttyä. Usko mua. Nuo tuollaiset miehet eivät rakasta edes omia lapsiaan, vaan ne ovat heille vain yksi keino lisää kiusata sinua. Yksinhuoltajuuden avulla pystyt paremmin suojelemaan lasta sekä vähän rajoittamaan miehen kiusantekoa.
Ap! Tuo kuullostaa ihan Bachelorin puheilta.
Mä ainakin painaisin jarrua nyt sinuna, vaikka oletkin ihan päästäsi pyörällä. Jarruta, ota aikaa, keksi jokin syy ettet voi olla yhteyksissä vähään aikaan ja katso sitten mitä tapahtuu. Ja pidä myös se linja, älä vastaile jos olet sanonut ettet vastaile. Aivan varmasti upeita miehiä tulee vielä elämääsi. Tuo kuullostaa hieman vaaralliselta. Tulee mielikuva, että olet hänelle kopio jostakin.
Mulla oli vastaava tapaus nuoruudessani, halusi omistaa minut mutta kuitenkin paljastui, että kaveriksi hän minut halusi. Siis panokaveriksi.
Mieti. Älä lennä lankaan.