Nyt mennään lujaa vauhtia suhteessa. Skeptisenä ihmisenä olen hämilläni. Mitä mieltä?
Pelkään, että minun käy huonosti ja että juttu onkin vedätystä mutta toisaalta mies osaa olla hyvin vakuuttava. Hän sanoo olevansa minulle aina rehellinen ja voin kysyä mitä vain.
On fiksu, vaativassa työssä, taloudellinen tilanne on erittäin hyvä. Hän on myös todella hyvännäköinen ja pitää kunnostaan huolta, hänellä on paljon ystäviä ja vaikuttaa aidosti lojaalilta ihmiseltä.
Kaikinpuolin loistava kumppani ja naisia olisi jonoksi asti.
Ekasta tapaamisesta lähtien ollaan oltu tiiviisti yhteydessä, hänestä kuuluu jatkuvasti ja keksii yhteisiä suunnitelmia ja myös toteuttaa ne. Olemme jo tehneet kaikenlaista vaikka vasta hetken olemme tunteneet.
Olen myöskin tavannut hänen kavereitaan ja hän on myös monille minusta kertonut.
Haluaa jo minut kokonaan, puhuu häistä ja talosta jne. On todellakin piirittänyt minut kunnolla ja haluaa pitää minusta huolta. Alkuun ajattelin vain näiden olevan turhia höpinöitä, jotta pinnallinen suhde jatkuisi mutta mies on tosissaan. Vakuuttelee olevansa rehellinen ja olevansa yhden naisen mies, hänellä on ollut muutenkin vain muutama suhde, jotka molemmat johtivat pitkään avioliittoon.
Hmm..
Tämä on oikeasti ihan hullua mutta nautin tilanteesta. Tuntuu hyvälle mutta pelottaa olenko nyt ryhtynyt johonkin jossa satutan pahasti itseni vaikka toisaalta en tiedä sitä muuta kun ottamalla selvää ja ajan kuluessa.
Koskaan ei kukaan mies ole rakastunut minuun näin täysillä, tilanne on ihan uusi.
Tiedän, että järki pitäisi pitää päässä ja tunnustella tilannetta rauhassa ja hän itsekin tätä ehdottaa toisinaan. Tilanteessa on vielä paljonkin tiettyjä vaikeuksia mutta jostain syystä minä nyt olen tuonut elämään iloa ja haluaa olla yhdessä.
Mielestäni en ole itse mitenkään ihmeellinen kuitenkaan ja olen vain nyt mennyt virran mukana jossa en pysykään ehkä perässä.
Kommentit (303)
Miten monta kakaraa ja minkä ikäisiä? Näkeekö se niitä, maksaako elarit?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Taas todiste tasoteoriasta (kuvailut miehestä) ja siitä, että naisten miesmaku on yhtenäinen (naisia jonoksi asti)!
Hohoijaa. Mene kuntosalille ja käy parturissa, jos noin paljon kismittää.
Mutta mitä tulee itse asiaan, niin juurikin tänään sanoin työkaverille, että itseään hyviksi ja luotettaviksi luonnehtivat miehet (ei kokemusta naisista) on juurikin niitä pahimpia pallinaamoja.
Mitä kovempaa mies siis vakuuttelee olevansa rehellinen jne, sitä nopeammin sinun tulisi juosta.
Mitä vielä mietit ap?? Tuo mies kuulostaa aivan psykopaatilta! Laita heti häneen välit poikki, sinulla ei ole mitään muuta vaihtoehtoa! Kaikki yhteydet poikki, kun ensin olet selittänyt hänelle rehellisesti selvin sanoin, ettet halua olla suhteessa hänen kanssaan ollenkaan. Ja älä ala selittelemään päätöstäsi kerta toisensa jälkeen, vaan jos ei usko niin lakkaat vastaamasta hänelle. Menee kylmät väreet jo kun lukee mitä kirjoitat. Kuulostaa todella ahdistavalta ja omituiselta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.thrivetalk.com/gaslighting/
Itse koin tästä listasta 9/10.
> Ilmiselvistä asioista valehtelu. Väitti revittyä laskua koiran syyksi, vaikka jälki oli selvästi ihmisen tekemää. Väitti, ettemme olleet käyneet jotain keskustelua ollenkaan tai että olimme päätyneet eri ratkaisuun kuin mitä muistin.
> Kieltäminen. Ei hän ollut sanonut sitä, vaan tätä. Hänen mielestään keksin omiani tai vääristelin.
> Rakastamiesi asioiden käyttäminen minua vastaan. Hän moitti opiskeluintoani ja käski nauttia elämästä. Hän piti koirastani aluksi, mutta yhtäkkiä hän ei halunnut edes yhteiselle kävelylle, jos koira oli mukana. Hän kysyi, miksen jo luovu rakkaasta lemmikistäni.
> Minuuden heikkeneminen. Pitkällä aikavälillä käsitys itsestä heikkenee. Minä koin muuttuvani erilaiseksi ihmiseksi, mutten tiennyt miksi muutuin. Mies ehdotti minun sairastavan masennusta ja yritti saada minulle diagnoosin ja lääkkeet. Jotkut ovat joutuneet bipo-lääkitykselle, mutta parisuhteen loputtua mielialaa tasaavia lääkkeitä ei ole tarvittukaan... jännä...
> Sanat vastaan teot. Puhetta, puhetta ja puhetta. Lupauksia alettiin rikkoa ja syyn sanottiin olevan minussa. Hän sanoi ettei halua satuttaa, mutta haukkui kamalilla sanoilla. Jne.
> Rakastettavuus. Sumuttaja ensin tuhoaa ja sitten rakkaudella rakentaa uudelleen. Uhkaa erolla, mutta järjestää romanttisen illallisen. Haukkuu pataluhaksi, mutta vannoo rakkauttaan. Lyö, mutta tuo lahjoja. Liian hyvää ja liian huonoa vuorotellen. Kun alkaa selittää itselleen puolison jopa lainvastaista käytöstä ja keksii Miksi?-kysymyksiin aina vain vakuuttavampia vastauksia, tietää olevansa koukussa.
> "Olet sekaisin." Sumuttajan tarkoituksena on heikentää todellisuudentaju. Kun aika on kypsä, hän muotoilee asian sanoiksi. Jos sumuttaja on ollut kärsivällinen, niin syytös menee ihon alle.
> Kaikki muut valehtelevat. Kaikki eivät olleet minua vastaan eikä minulle kerrottu, että kaikki valehtelivat. Mutta epäluuloisuus muita ihmisiä - niitä tuttujakin - kohtaan on pahaenteinen merkki.
Totta joka sana. Täällä eräs, joka on saanut itsensä todella pahaan tilanteeseen. Suhde on raunioina ja olen myöntänyt itselleni, etten voi pitää miehestä edes ihmisenä. Hän on hirveä. Itse asiassa inhoan häntä, vaikka olen vuosia epätoivoisesti rakastanut, mikä aiheuttaa minussa kamalaa raivoa.. Ja kyllä. Minä olen raskaana kaiken lisäksi. Elämäni tulee olemaan todella vaikeaa yksin vauvan kanssa. Mies ei itsekään enää tahdo tosin muuttaa yhteen , kihloihin tms. Aborttia en voi enää tehdä. No, mies on niin hyvä manipuloimaan että minun on paras olla tyytyväinen siihen, ettei hänkään yhteiselämästä haaveile. Minulla on ehkä vielä toivoa joskus löytää hyvä ihmissuhde.
Virtuaalihalaus sinulle!
Se on varoitusmerkki, jos ei jää miettimään puolison käytöstä (esim rankaiseminen tai kiristäminen) vaan jää miettimään MIKSI hän teki niin.
"Mies rikkoi tavaroitani."
vs
"Mies rikkoi tavaroitani (miksi?)... Koska hän oli vihainen (miksi?)... Koska olin ollut hidas (miksi?)... Koska...
"Mies soittaa tai viestittelee öisinkin."
Vs
"Mies soittaa tai viestittelee öisinkin (miksi?)... Koska hän on niin rakastunut (miksi?)... Koska...
Ylemmät ajatusketjut päättyvät lyhyeen. Silloin pureudutaan käytökseen; onko tämä OK, siedänkö tätä, onko tämä tarpeen muuttaa. Tervettä ajattelua.
Jälkimmäiset vaikuttavat järkeilyltä, mutta toiminta tapahtuu väärällä tasolla. Miksi-kysymykset muuttuvat todella nopeasti henkilökeskeisiksi. Eikä normaali ihminen kykene kieltämään toiselta tunteita samalla tapaa, kuin voisi kieltää huonon käytöksen. Käytöksen ja tunteen raja ikään kuin hämärtyy, ja loppuviimein miksi-kysymysten taustalla on kysymys siitä, hyväksyykö tämän ihmisen kokonaisuutena kaikkine kusipäisyyksineen vai ei. Mitä epävarmemmaksi ihmisen saa, sitä hanakammin hän etsii selityksiä sen sijaan, että kohtaisi rumankin kohtelun sellaisena kuin se on. Ja mitä riippuvaisemmaksi hän muuttuu, sitä hanakammin hän kieltää että hänen ainoa turvansa ja kiintymyssuhteensa kohde olisi pahansuopa. Ei jotain, josta on täysin riippuvainen, voi vihata. Mekanismi on takaisinkytkentä suoraan varhaiseen lapsuuteen kiintymyssuhteineen - ja juuri niin myrkyllinen kuin olla ja voi.
"Hän on hyvä mies jne. Kuulemma en ole nähnyt edes kaikkia hänen hyviä puoliaan kun nyt hänellä on liikaa stressiä kaikkien asioiden suhteen. Mutta sitten kun ollaan yhdessä niin lupaa olla tosi hyvä ja vaikka ja mitä."
Juokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> Ilmiselvistä asioista valehtelu. Väitti revittyä laskua koiran syyksi, vaikka jälki oli selvästi ihmisen tekemää. Väitti, ettemme olleet käyneet jotain keskustelua ollenkaan tai että olimme päätyneet eri ratkaisuun kuin mitä muistin.
> Kieltäminen. Ei hän ollut sanonut sitä, vaan tätä. Hänen mielestään keksin omiani tai vääristelin.
> Rakastamiesi asioiden käyttäminen minua vastaan. Hän moitti opiskeluintoani ja käski nauttia elämästä. Hän piti koirastani aluksi, mutta yhtäkkiä hän ei halunnut edes yhteiselle kävelylle, jos koira oli mukana. Hän kysyi, miksen jo luovu rakkaasta lemmikistäni.
> Minuuden heikkeneminen. Pitkällä aikavälillä käsitys itsestä heikkenee. Minä koin muuttuvani erilaiseksi ihmiseksi, mutten tiennyt miksi muutuin. Mies ehdotti minun sairastavan masennusta ja yritti saada minulle diagnoosin ja lääkkeet. Jotkut ovat joutuneet bipo-lääkitykselle, mutta parisuhteen loputtua mielialaa tasaavia lääkkeitä ei ole tarvittukaan... jännä...
> Sanat vastaan teot. Puhetta, puhetta ja puhetta. Lupauksia alettiin rikkoa ja syyn sanottiin olevan minussa. Hän sanoi ettei halua satuttaa, mutta haukkui kamalilla sanoilla. Jne.
> Rakastettavuus. Sumuttaja ensin tuhoaa ja sitten rakkaudella rakentaa uudelleen. Uhkaa erolla, mutta järjestää romanttisen illallisen. Haukkuu pataluhaksi, mutta vannoo rakkauttaan. Lyö, mutta tuo lahjoja. Liian hyvää ja liian huonoa vuorotellen. Kun alkaa selittää itselleen puolison jopa lainvastaista käytöstä ja keksii Miksi?-kysymyksiin aina vain vakuuttavampia vastauksia, tietää olevansa koukussa.
> "Olet sekaisin." Sumuttajan tarkoituksena on heikentää todellisuudentaju. Kun aika on kypsä, hän muotoilee asian sanoiksi. Jos sumuttaja on ollut kärsivällinen, niin syytös menee ihon alle.
> Kaikki muut valehtelevat. Kaikki eivät olleet minua vastaan eikä minulle kerrottu, että kaikki valehtelivat. Mutta epäluuloisuus muita ihmisiä - niitä tuttujakin - kohtaan on pahaenteinen merkki.
Totta joka sana. Täällä eräs, joka on saanut itsensä todella pahaan tilanteeseen. Suhde on raunioina ja olen myöntänyt itselleni, etten voi pitää miehestä edes ihmisenä. Hän on hirveä. Itse asiassa inhoan häntä, vaikka olen vuosia epätoivoisesti rakastanut, mikä aiheuttaa minussa kamalaa raivoa.. Ja kyllä. Minä olen raskaana kaiken lisäksi. Elämäni tulee olemaan todella vaikeaa yksin vauvan kanssa. Mies ei itsekään enää tahdo tosin muuttaa yhteen , kihloihin tms. Aborttia en voi enää tehdä. No, mies on niin hyvä manipuloimaan että minun on paras olla tyytyväinen siihen, ettei hänkään yhteiselämästä haaveile. Minulla on ehkä vielä toivoa joskus löytää hyvä ihmissuhde.
Annan yhden neuvon, josta pidät kiinni tapahtui mitä vain: hae lapsen yksinhuoltajuutta. Pääset kaikkein vähimmällä. Mies tulee kiristämään ja manipuloimaan sua lapsen avulla, jos päästät hänet elämäänne. Suvussa on kokemusta vastaavasta, kun äiti myöntyi yhteishuoltajuuteen. Mies maksaa elareita miten huvittaa, ei koskaan täyttä summaa, tapaa lasta kun se sopii hänelle, eli peruu tapaamisia viime hetkelläkin, varsinkin jos kuulee että äidillä olisi ns. omaa menoa. Esiintyy itse toki hyvänä isänä ja uhrina, koska katala ex vie hänen rahansa ja hyppyyttää lapsen menojen kanssa.
Eli hae se yksinhuoltajuus. Jos isä oikeasti haluaa myöhemmin olla lapsen kanssa tekemisissä, se on vain plussaa. Mutta sinun ei tarvitse viikoittain tapella isän perumista tapaamisista ym.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa isompaa vaaraa ole kun vaat et etene liian nopeasti ja et tee itseäsi riippuvaiseksi miehestä. Ei yhteistä kotia, talolainoja, ei avioliittoa, ei lapsia. Seurustelette/tapailette/teette pieniä matkoja, mutta omista kodeista käsin ainakin pari vuotta. Kyllä siinä ajassa alkaa näkymään jos jokin ei ole kunnossa tai miehen kiinnostus loppuukin kun ei saanut pikavoittoa.
No ei ihan näinkään, mut piestiin jo sillä ”romanttisella” matkalla. Kiva olla kaukana kotoa kaksin sekopään kanssa.
Että joo, tutulta kuulostaa. Nykyään skippaisin.
Itse seurustelin aikoinaan miehen kanssa, jonka tajusin myöhemmin olevan narsisti. Muistan, miten hän vakuutteli myös koko ajan olevansa rehellinen ja ettei ole koskaan satuttanut naista. Mies paljastui vähitellen patologiseksi valehtelijaksi, siis valehteli ihan mitättömistäkin asioista isojen asioiden lisäksi. Toisen väitteensä todenperäisyyttä en onneksi jäänyt selvittämään, olin siinä vaiheessa viimein suostunut tajuamaan tapailevani täyttä sekopäätä ja häivyin.
Tämä kuuluu niihin asioihin ,jotka vaikuttavat
LIIAN HYVILTÄ OLLAKSEEN TOTTA. jos mies on noin huipputyyppi ,miks hän on joutunut eroamaan kaksi kertaa. Nyt jarrut päälle ja ota selvää exiltä miks. Eikä joku tuttusi vois vaivihkaa tutustua ensin esim fasebookin kautta tms ja saada tietoa tyypistä? Ole varovainen , ei hyvä.
Hyi hemmetti, olipa ahdistava ketju lukea. Mitä ihmettä ap vielä jahkailet tuon miehen kanssa? En itse miettisi sekuntiakaan tilanteessasi, vaan vetäisin jo lenkkareita jalkaan, jotta voisin juosta mahdollisimman lujaa tuosta suhteesta pois. Tsiisus.
Hei noihin huoltajuushommia huuteleville tiedoksi. Jos äiti ei ole naimisissa lapsen syntyessä, hän on lapsen yksinhuoltaja automaattisesti. Yksinhuoltajuutta ei tarvitse hakea.
Sen sijaan yksinhuoltajuus ei suojaa lasta kusipääisältä mitenkään. Tapaamiset ja elarit voivat olla helvettiä saada toimimaan kuitenkin.
En ole varma voiko isyyden selvitystä nykyään vastustaa tai jotenki selvitä siitä ilman että paljastaa isän henkilöllisyyden lastenvalvojalla. Oikea isä voi koska tahansa lapsen synnyttyä vaatia isyyden vahvistamista. Siitä ei pääse pois mitenkään. Huoltajuusmuoto ei vaikuta mitenkään siihen miten usein tapaamisia tulee olemaan jos isä niitä vaatii.
Oletko tavannut lapsia? Jos ovat sen ikäisiä, että äiti tuo viikonlopuksi, siinä olisi hyvä tilaisuus nähdä myös exä ja tarkkailla, onko välit oikeasti niin hyvät kuin väittää.
Nuo treenaavat, hyvätuloiset on nähty. Itseään täynnä usein. Alkurakastumisessa kaikki ovat ihania.
Älä ylläty, jos ei olekaan jatkossa ihan kuvailemasi kaltainen "täydellisyys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan yhden neuvon, josta pidät kiinni tapahtui mitä vain: hae lapsen yksinhuoltajuutta. Pääset kaikkein vähimmällä. Mies tulee kiristämään ja manipuloimaan sua lapsen avulla, jos päästät hänet elämäänne. Suvussa on kokemusta vastaavasta, kun äiti myöntyi yhteishuoltajuuteen. Mies maksaa elareita miten huvittaa, ei koskaan täyttä summaa, tapaa lasta kun se sopii hänelle, eli peruu tapaamisia viime hetkelläkin, varsinkin jos kuulee että äidillä olisi ns. omaa menoa. Esiintyy itse toki hyvänä isänä ja uhrina, koska katala ex vie hänen rahansa ja hyppyyttää lapsen menojen kanssa.
Eli hae se yksinhuoltajuus. Jos isä oikeasti haluaa myöhemmin olla lapsen kanssa tekemisissä, se on vain plussaa. Mutta sinun ei tarvitse viikoittain tapella isän perumista tapaamisista ym.
Miten yksinhuoltaja voi olla varma että toinen vanhempi maksaa elatusmaksut ajallaan eikä peru lapsen sovittuja tapaamisia? Logiikka ontuu.
"En itse miettisi sekuntiakaan tilanteessasi, vaan vetäisin jo lenkkareita jalkaan."
Tämäpä hyvin kiteytetty!
Ap täällä.
Kyllä mä oon päättänyt nyt lopettaa tämän suhteen. Hirveä ahdistus koko ajan päällä ja epäluulo. Tulen kohta kaikesta vainoharhaiseksi tämän ihmisen kanssa.
Tiedostan, että tämä ei ole normaalia ja onneksi tämän ketjun tein.
En luota häneen mutta kai hän sai jo jonkinlaisen otteen minusta ja siksi olen epäillyt itseänikin. Kun kasvotusten on osannut olla todella vakuuttava ja haluaa todistella kaikkea kertomaansa esimerkiksi näyttämällä viestejä ja jos jonkin asian lupaa niin toteuttaa sen heti. Kai siksikin olen halunnut katsoa miten tilanne jatkuu ja yrittää luottaa. Mutta eihän suhde voi edes alkaa epäluottamuksella.
Silti sisällä on niin vaikea ristiriitaisuus että alkaa ahdistaan toisinaan tosi paljon.
Näin ei kuuluisi olla tässä vaiheessa.
Katkaisen suhteen. Siitä se viestien pommitus varmaan vasta alkaakin. Nytkin niitä tulee jo tarpeeksi. Pitäisi pysyä kovana.
Onko neuvoja vielä siihen? Ja testaanko häntä vielä? Kuinka narsisteja tässä tilanteessa tulisi kohdella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Kyllä mä oon päättänyt nyt lopettaa tämän suhteen. Hirveä ahdistus koko ajan päällä ja epäluulo. Tulen kohta kaikesta vainoharhaiseksi tämän ihmisen kanssa.
En luota häneen mutta kai hän sai jo jonkinlaisen otteen minusta ja siksi olen epäillyt itseänikin. Kun kasvotusten on osannut olla todella vakuuttava ja haluaa todistella kaikkea kertomaansa esimerkiksi näyttämällä viestejä ja jos jonkin asian lupaa niin toteuttaa sen heti. Kai siksikin olen halunnut katsoa miten tilanne jatkuu ja yrittää luottaa. Mutta eihän suhde voi edes alkaa epäluottamuksella.
Silti sisällä on niin vaikea ristiriitaisuus että alkaa ahdistaan toisinaan tosi paljon.
Katkaisen suhteen. Siitä se viestien pommitus varmaan vasta alkaakin. Nytkin niitä tulee jo tarpeeksi. Pitäisi pysyä kovana.
Onko neuvoja vielä siihen? Ja testaanko häntä vielä? Kuinka narsisteja tässä tilanteessa tulisi kohdella?
Ap
Käy miehen kanssa keskustelu siitä miksi et halua jatkaa hänen kanssaan. Tee selväksi että et kaipaa enää hänen yhteydenottojaan. Jos mies ei usko ja alkaa häiriköimään, niin blokkaa miehen numero sekä ohjaa tekstarit roskapostiin. Estä mies somessa. Noilla pääsee alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Ap
Ei kannata testailla, mahdollisimman kauniisti vain lopetat yhteydenpidon, että saa pitää kasvonsa. Jos mahdollista, yritä saada asia käännettyä niin päin, että mies kuvittelee itse jättäneensä sinut. Sillä tavalla pääset vähemmällä pommituksella, ahdistelulla ja kostolla.
Ai on tuo ota tai jätä vaihe? Nyt hyppäät pois ja vauhdilla! Itse olen monet kerrat soimannut siitä kun en tuohon tarttunut. Minä tyhmä muutin sen kanssa yhteen. Ja juuri sitä se nyt tuolla haluaa. Nopeaa huonoa päätöstä sinulta. Kauhea vauhti että et pysty ajattelemaan ja nopea päätös. Mitä sinä mietit? JUOKSE!!!